Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • axioma

    veterán

    válasz Shadowbull #6388 üzenetére

    Jelenleg 4.5 evnel jarok (gyartasi ev 2011), nyilvan nem full koltsegmentesen, de a legnagyobb tetel az volt mikor mas vezette es benezett egy melygarazs oszlopot: a hatso szelvedot kellett cserelni. Meg a radiot lemerult akku + nem volt kodom hozza csereltem olyanra ami kameras. Egyetlen toltessel kapcsolatos tetel az volt, hogy a chademo toltoajto bowdenje megnyult, nem nyitott csak resnyire es elengedve visszahuzott (masodik szemely kellett a nyitashoz). De az nem volt nagy tetel, es 99+% otthon toltom.
    Gumival tobb varatlansag volt, katyuk miatt... es nagyon specko meret miatt azonnalra nemigen van (pl. telivel jarok mert 4 evszakos nem volt akkor belole).
    [a phev-nel mar volt akkus tetel, akkor se dobtuk az autot, me'g mindig erdemes volt megjavittatni, foleg mert a parom szereti, es masik ugyanilyen jellemzoen me'g kevesebbet tudna - de ott egy kgfb javitas volt a legnagyobb tetel, nyilvan nem mi fizettuk es az se erintett semmi akkusat - ennek evjarata 2013].

    [ Szerkesztve ]

  • Bandit21

    addikt

    válasz Shadowbull #6388 üzenetére

    Van, és hasznos is, nekem annyi a gondom, hogy a sok okossag közt gyakran elvész az érdemi info.

    schawo nem soc deg. grafikont küld, de arról beszél, Te nem veszed észre, hogy amit küldött anyag, abba pont az van, amit Te is mutatsz, közbe egy idő tengely nélküli és amúgy is fordított ábrán az időt hiányolod.

    A srác meg, aki kérdezett, azóta se nézet vissza, mert angol tanulmányokat kapott félremagyarázva.

    Amit az előbb írtál, hogy óvatosan kell 10 éves e autót venni következő 10 évre, hasznos, de ki kéne faggatni aki kérdez és ahhoz képest válaszolni Neki.

    Vagy hagyni, hogy axioma leírja a valós tapasztalatait.

    (De én meg már magam unom hogy ezt legalább harmadjára írom le ezért többet nem szólok ezügyben.)

    3-4 M Ft ért most 10 éves 6-8 pálcás 1es Leaf ek vannak 100 km körüli vegyes hatótávval. Következő 10 évre ilyet venni nem mindenkinek jó ötlet. Feltehetően jön majd egy nagyobb szerviz igény de inkább kettő - három is, a következő 10 évben, a végére megvan az esély, hogy rá fogja költeni majdnem az árát még egyszer. 20 évesen az 1 es Leaf nem tudom ér e majd valamit.

    De gyakorlatilag rövid utakra még így is bőven megéri, mert ha csak napi 50-80 km amit megtesz vele, a közlekedést magát még mindig annyira olcsón ússza meg (otthon töltve) hogy a kocsi bőven kitermeli minimum nullára magát egy hagyományos autókhoz képest.

    3-4 M Ft ért hagyományos autót kicsit újabbat kap, de a következő 10 évben kuplung váltó vezérlés abba is lesz cserélve. Meg az olaj -szuro stb évente, ami az elektromosnal nincs.

    Kompromisszumok mellett lehet 10 éves e autót venni 10 évre. Ha tonkremegy drága lehet, de mivel évi 4-600 ezer Ft al olcsóbb vele közlekedni, 10 évre vetítve van 4-6 M Ft tartalék a képletben. Nyilván kevesen fogják a felet legalább félretenni évente hogy hátha majd 2028 ba kelleni fog.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

Új hozzászólás Aktív témák