Új hozzászólás Aktív témák

  • mézespálinka

    senior tag

    válasz Sza_Sa #5540 üzenetére

    Még mindig nem vettem autót, lehet inkább hibrid lesz, mint elektromos, de egy kicsit a partvonalról véleményezném az előbbi (elektromos vs dízel) témát. Én abban látom a problémát, a saját esetemből kiindulva, hogy szerettünk volna elektromos autót. Ehhez kompromisszumot kötöttünk (kis csomagtartó, kis méret - igen, van nagy is, de ami nekünk belefért volna költségbe az sajnos kicsi), és drágább mint egy hasonló kategóriájú belsőégésű, cserébe a lokális kibocsájtásom jóval kisebb ("jótékonykodás"), illetve ha nem is a töltésen úszok meg adott költséget, de talán a szervizeken, egyéb - még élő - kedvezményeken keresztül igen. Ez egy win-win szituáció volt számunkra. A töltést családnál terveztük megoldani(70 huf/kwh jelenleg), amikor nem sürgős (szülők, családi ház, 1percre) és oszlopokon, amikor igen. Azonban, olvasva a híreket (és a téli hideg akksis töltési időket - bár ezt még szintén vállaltuk volna ) így már konkrétan ráfizetés lenne egy dízel de még egy benzineshez képest is. Persze lehet mondani, hogy "majd beáll", "majd normalizálódik", "majd máshova megyek" és azt is hogy az üzemanyag ára is fel fog menni - valós veszély - , DE - a mi szemszögünkből - az üzemanyag árát gyakorlatilag már vásárláskor kifizetjük (adott kategóriás ev drágább mint egy belsőégésű), jó előre. Így konkrétan 2x buknánk (persze a bukás bármilyen autó vásárlása, fenntartása esetén fura kifejezés mert a jelenlegi extrém helyzetet tekintve tuti veszteséges) ...
    És így lesz egyel kevesebb ev. Arra szerettem volna kilyukadni, hogy van egy réteg, aki bár nem családi házban él, de vehetne egy használt ev-t, azonban ezek fényében szerintem kőkeményen el fog gondolkodni, hogy vállal-e több kompromisszumot (ár, méret, töltőoszlpos töltés kényelmetlensége, ideje, ára) . :R
    Písz és buék!

Új hozzászólás Aktív témák