- Hálózati / IP kamera
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Windows 11
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az AI és a felhő számít, a tiszta energia nem: jó a szén is a tech szektornak
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Synology NAS
-
IT café
DIGI internet Gyakran Ismételt Kérdések
(Kattints az Összefoglaló kinyitása feliratra!)
Utolsó frissítés: 2024. február
Új hozzászólás Aktív témák
-
Memoris
csendes tag
válasz ElektrikusDE #101630 üzenetére
Szia!
Bocs, hogy beleugrottam a témába, de úgy néz ki, hasonló cipőben járok.
Vagyis 100-al kezdődik a WAN IP-m. Mit kellene kérnem az ügyfélszolgálattól, hogy normálisan lehessen forwardolni?
Köszönöm -
veterán
Nem pont ide passzoló kérdés, de a digionline hozzáférést mennyi eszközre lehet "feltenni"? (telefon/táblagép (appon) és a laptora böngészőből)
-
zoli62
addikt
válasz 4Grider #101835 üzenetére
Én mindig az ftp-n mért sebességet tartottam mérvadónak, nem böngészős sebességmérőkét.. Viszont tavaly december óta mégis történt valami, mert addig 5-8 ms volt a ping, azóta pedig inkább a 15 ms-ot súrolja, ennyi még ADSL-en is volt, optikán ez kicsit soknak tűnik.
-
DonToni
aktív tag
Sziasztok!
Nekem is egy kis segítségre lenne szükségem, de eddig ~2 óra olvasás után, sem találtam rá "megfejtést" csak hasonló kérdéseket.... A problémám, hogy az eddigi Fiberhome "csoda" bridge módban üzemelt (így kértem bekötéskor) de random módon megszakadt vagy belassult az internet. Csomagok vesztek el, stb. Írtam egy pár sort az ügyfél szolgálatnak, amire azt a választ kaptam, hogy a szolgáltatásban nincs hiba, már 4 (négy!) egész napja folyamatosa a kapcsolat és a hiba valószínűleg az én routeremben lesz... (ami eddig évek óta hibátlan)... Oké, akkor legyen... menjünk bele a játékba... az ONT-ot vissza állítottam modem módba és akkor szembesültem csak vele igazán, hogy mekkora egy "csoda" is ez a kis frigyláda....! Az egy dolog, hogy a portok el vannak szeparálva egymástól, de hogy még a wifi is?! Belső hálózaton még a szerencsétlen NAS- om sem tudom használni.... Van egy ip kameránk (Wifi 2.4GHz) az ONT mellett kb. 20cm -re és random megszakad a kapcsolat vele, vagy ha éppen elérni, akkor is baromi lassú. Egy telefonos alkalmazást ha használok wifi-n keresztül, akkor random megfagy, de nem bontja a hálózatot vagy ilyesmi, csak megáll.... ugyanez az alkalmazás mobil nettel hibátlan, gyors és stabil! Ha vissza váltok wifi-re megint fagy.
Eleve nehezen lehet elérni az ONT webes felületen is, illetve vannak olyan funkciók, amik mintha nem is lennének aktívak... (természetesen a reset már többször is megvolt)Van valakinek valamilyen megfejtése ezekre a hibákra, azon kívül, hogy "kell mögé egy router bridge módban és minden problémád megszűnik"...?
Olvastam olyat, hogy vetessem ki magam NAT alól... oké, de ez megoldja pl. a csomag vesztéseket?
Vagy írjam át DNS-t és az? Megoldja?Köszönöm előre is a segítséget!
-Anti-
-
4Grider
nagyúr
válasz DonToni #101856 üzenetére
Konkrétum nem sok volt (hiányzik milyen router, milyen webkamera, csomagvesztés hol, stb.), de elvárod a tuti választ.
A NAT alóli kivétel egy csomó ip kamera szolgáltatói szoftverének működését megkönnyíti.
Igen, ez a szolgáltató ilyen fos eszközökkel nyomul, erre egy normális saját router megoldást jelenthet. -
DonToni
aktív tag
válasz 4Grider #101857 üzenetére
ONT: HG6544C, Router: DIR-842, NAS: DNS-320 (sima, nem az "L"), Kamera: Xiaomi Dafang DF3, Csomagvesztés: bárhol, akár egy külföldi honlap elérésénél is, pingelésnél, stb. de nagyon random, van hogy pár óráig semmi, aztán kb. 5 percenként....
Nem "elvárom a tuti választ", hanem segítséget kértem.... illetve egy kis magyarázatot, hogy én is tisztában legyek vele, hogy a NAT vagy a DNS mit befolyásol és mire-hogy van hatással.
Mivel ez egy specifikus topik, így úgy gondoltam, hogy nem kell ennél jobban belemennem a részletekbe, mert már többen írtak hasonló problémákat, ezért vagyok én is itt.-Anti-
-
4Grider
nagyúr
válasz DonToni #101858 üzenetére
DIR-842 vásárlói értékelés:
"Gigabites szolgáltatás miatt vásároltuk az eszközt, mert a paraméterei szerint megfelelőnek tűnt. Néhány év használat alatt azonban számtalanszor okozott csalódást. Ha wifin keresztül valamelyik eszköz nagy sebességgel bonyolít forgalmat, megbénul a kiszolgálás."
Ha a szolgáltató felé próbálod a hibát keresni, akkor a javasolt eljárás az, hogy bridge módba teszed az ont-ot (az online ügyfélszolgálati felületen ez azonnali), és rákötsz egy olyan pc-t, amin nem állnak sorban biztonsági és hardverfrissítések (tehát rendesen fel van frissítve) és mondjuk megpingeted 1000x vagy 5000x a bix.hu-t. (ping -n 1000 bix.hu) Van csomagvesztés, ha igen, mennyi? Mi a min/max/avg ping érték? -
DonToni
aktív tag
válasz 4Grider #101859 üzenetére
Érdekes, én ilyesmit nem tapasztaltam, igaz eddig az évek alatt csak 100/100 -as netünk volt, de az átállás óta sem volt fennakadás (az is igaz, hogy nincs is leterhelve a végletekig).
Most csak modem módban tudtam lepróbálni az ONT-ot az én gépemen és ezt kaptam:Ez így jónak tűnik (nekem), bár ahogy írtam elég random a dolog, mert egyszer órákig semmi, aztán csomag vagy kapcsolat vesztés....
A szolgáltató felé, mikor elküldtük az első hiba bejelentést, kifejezetten az volt a válasz, hogy szerintük rendben van a szolgáltatás, mert már 4 napja folyamatos a kapcsolat.... a hiba a mi routerünkben lehet! Hogy kivegyem a képletből, ezért állítottam vissza modem-re a bridge módból és ezért próbálkozom (még) így ebben a felállásban.
-Anti-
-
ElektrikusDE
senior tag
válasz DonToni #101860 üzenetére
El kell hogy szomorítsalak, mert hogy a ONT bridge módba kapcsolása és saját router használata minden problémát megszüntet sem igaz már...
Ennél az ONT-nál már ez sem jelent megoldást ha torrentezel is mellette! (saját tapasztalat de már jöttek más megerősítések is)
Próbaképpen állítsd le a torrenteket teljesen (a klienst is zárd be) és valószínűleg megszűnnek ezek a hibák ( természetesen ONT bridge módba kapcsolása és saját router használata mellett).
Amennyiben így van:
Akkor mindenképpen ONT csere más típusra a megoldás, de ha "a raktárban csak ilyen van" a válasz akkor bajban vagy.
Mert
1.
Nem torrentezel.
2.
Nem nyitsz portot a torrentkliensnek.
3.
Drága fizetős vagy akár dedikált VPN-t használsz, amit megfelelően be is állítasz.
4.
Felmondod a szolgáltatást és keresel másik ISP-t!
Ui:
Ha a 4. pontot választod akkor talán mégis akad a raktárban másfajta ONT!
Ui2:
Természetesen Ha nem torrentezel tekintsd semmisnek amit írtam!
[ Szerkesztve ]
“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs
-
DonToni
aktív tag
válasz ElektrikusDE #101861 üzenetére
Köszönöm... már csak annyi kérdésem van, hogy írták itt többen is, hogy a ZTE változata egyel megbízhatóbb és/vagy váltsak üzleti csomagra!
Ezekkel mi a tapasztalat?
Illetve másik féltől származó ONT-ot vehetek, az is működni fog? Vagy csak a szolgáltató által biztosított eszközök működhetnek ebben az esetben?-Anti-
-
ElektrikusDE
senior tag
válasz DonToni #101862 üzenetére
"Illetve másik féltől származó ONT-ot vehetek, az is működni fog? Vagy csak a szolgáltató által biztosított eszközök működhetnek ebben az esetben?"
Sajnos az utóbbi állitás a helyes!
Ui:
Természetesen a NAT-boli kivétel (publikus IP) kérése ne maradjon ki, mielőtt bármit is teszel!
[ Szerkesztve ]
“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs
-
4Grider
nagyúr
válasz DonToni #101860 üzenetére
Nagyon nem mindegy, hogy mekkora sávszélességet kell egyszerre natolni. Egy 100%-ig kiterhelt 100/100 ugye fele akkora terhelést jelent, mint a 20%-osan kiterhelt gigabites kapcsolat.
Amikor hibabejelentést teszel, első körben ránéznek az ontra (van-e rajta rendesen fény, mióta megy egyfolytában). Ezek általában már determinálják, hogy az ügyfélnél mi lehet a gond... -
DonToni
aktív tag
válasz ElektrikusDE #101863 üzenetére
Hogyan tudom megállapítani biztosra, hogy publikus az IP-m? A "what is my ip" oldalon 84-el kezdődik és az ONT-ban is ugyanaz van, szóval gondolom ez korrekt. (Gateway 10.0.0.1 ha ez számít)
#101864
A hálózat szinte soha nincs 100% -ig leterhelve, de talán még 20-25% is ritka... max. ha fut pár torrent, de azok se 0-24-ben! Azok a programok/appok amik folyamatosan futnak, nem használnak nagy sávszélességet, sőt! Itt (is) fontos lenne a stabil kapcsolat.
Barátnőm home officeban dolgozik egy biztosító cégnél és gyakran eltűnik a meetingekről vagy nem tud csatlakozni a belső hálózatukra, illetve főleg a külföldi szervereket nehezen éri el. (az már csak hab a tortán, hogy egy telefonos játék is képes kifagyni, mert elveszti a kapcsolatot... ez mobil nettel soha (!) nem fordult még elő.)A "rendes fény" alatt mit kell érteni? Ezek valamelyikét?
CATV Received Power-40.00 dBm
CATV RF Power0.00 dBmV
Connection Uptime78 h 53 m 53 s
(de már több, mint egy hete van átállítva, ergo volt már szakadás)-Anti-
-
mikikol10
csendes tag
válasz SunMount3r #101786 üzenetére
Érdekes módon, az Xbox app és az Xbox eszközön a Cloud alkalmazásba is ugyanaz a hiba, a FB Xbox Series csoportjába láttam, hogy, három másik Digi-s társunk is ugyanezt a pixelesedés problémát jelentette, míg ugyanaz a poszt alatt megjegyezte pár Telekom-os és Vodafone-os, hogy nekik teljesen megfelelően működik. Bár tenni nem igazán tudok mit, hiszen már egyszer kihívtam a Digi-s szerelőt, kijött, és látta a hibát, de a saját mérőjével jó volt a net, és igazából csak át dugta a kábelt egy másik portba az épületbe, aztán nem igazán érdekelte, hogy a hiba tovább is fennált, az ő mérője volt csak érdemleges. Nem igazán várok így ettől sokat, de gondoltam jelzem, valószínűleg nem a te készülékedbe van a hiba, hiszen így már fixen vagyunk 5-en.(aztán valószínűleg többen, csak mindenki elengedte)
-
Inhouse
őstag
Néztem az összefoglalót és nem találtam benne erről sok mindent.
Ha alapból bridge módban lett beüzemelve az ONT, akkor azt már nem is érem el sehol? Nem tudok pl. adatokat kinyerni a bejövő jelről? Nincs semmi problémám jelenleg, csak érdekelne a dolog. A Vodafone-nál elérhető volt a szolgáltatói eszköz ilyenkor is.Üdv Inhouse
-
beencee
őstag
Sziasztok, szükségem lenne a kollektív tudás tapasztalataira az alábbi kérdésekben:
- van olyan itt, aki maga húzta be lakáson/telken belül az optikai kábelt?
- ha igen, milyet használt?
- a Digi ugyanazt a kábeltípust használja mindenhol?
- utána ezt a saját kábelezést a Digi "elfogadta", rákötött, illetve rátette az ONT-ot, ugyanúgy vállalta a szolgáltatást minőségi paramétereit?Köszönöm a válaszokat előre is
-
Silverboy
aktív tag
válasz beencee #101873 üzenetére
Drága buli lesz , elnézve az optika árakat... alsó hangon m/2200 pezó, ha lehetséges, de kétlem. Szálszakadásnál is hiba bejegyez, másnap kopp-kopp, csere, mindenki megy a dógára.
-
Bridgelt eszközt nem fogsz tudni elérni.
[ Szerkesztve ]
„Nem lehet csak úgy hiperűrsebességre váltani. Ha nincsenek pontos koordinátáink, a végén még nekimegyünk egy bolygónak vagy egy szupernóvának! Aztán akkor jóccakát!”
-
őstag
válasz beencee #101873 üzenetére
Korábban már volt hasonló igény. Akkor az illetőnek sikerült előre elkérnie az optikát a szerelőktől.
Ez viszont beltéri kábel. Hogy kültéren ("telek") milyet használnak, és hogy adnának-e olyat, az egy másik kérdés.
Ami működik, ahhoz nem nyúlunk.
-
-
-
MODERÁTOR
-
Memoris
csendes tag
válasz Intruder2k5 #101891 üzenetére
Köszönöm
-
#61872278
törölt tag
Sziasztok!
Nemrégiben átraktam az ONT egységet (Huawei Echolife HG8143A5) MODEM módba, és mellette van egy TP-LINK ARCHER C7 v5.0 ami tökéletesen hozza az elvártakat, kivéve ha ipv6 módot bekapcsolom mert olyankor dobálja a netet. Hogyan kell beállítani hogy az internetet ne dobálja időközönként? illetve melyik DNS címet érdemes használni a DIGI sajátja helyett?
-
egykori
őstag
válasz Dragon3000 #101793 üzenetére
Most már 5 napja, hogy letiltottam a PPP Echót, nem volt semmi probléma, folyamatosan megy az internet a Digi saját DNS-ével. Úgy volt, hogy átrakom valamelyik publikus DNS szerverre, de hagyom, hátha stabil lesz a Digi is. Ha nem, akkor majd váltok.
Még egyszer köszi a segítséget! -
ElektrikusDE
senior tag
válasz egykori #101898 üzenetére
Szia!
Folyamatos kapcsolat esetében kb. hetente egyszer IP-t vált az ONT, ilyenkor a kikapcsolt PPP Echo azért problémát jelenthet.
Ezért már én is 99 másodpercre állítottam 0 másodperc helyett. (a bérelt tp-link Archer AX10-nél 20 mp. volt alapból)
[ Szerkesztve ]
“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Társtopikok:
● DIGI kábel TV
● DIGI Mobil
● DIGI műholdas TV
● DIGI vezetékes telefon
Router kérdésekkel ezekbe a topikokba fáradjatok!
● Milyen routert?
● Router gondok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest