- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Adobe Premiere topik
- Milyen routert?
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Synology NAS
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Vírusirtó topic
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Asustor NAS
- Invitel (TV, internet, telefon)
-
IT café
DIGI internet Gyakran Ismételt Kérdések
(Kattints az Összefoglaló kinyitása feliratra!)
Utolsó frissítés: 2024. február
Új hozzászólás Aktív témák
-
DonToni
aktív tag
Sziasztok!
Nekem is egy kis segítségre lenne szükségem, de eddig ~2 óra olvasás után, sem találtam rá "megfejtést" csak hasonló kérdéseket.... A problémám, hogy az eddigi Fiberhome "csoda" bridge módban üzemelt (így kértem bekötéskor) de random módon megszakadt vagy belassult az internet. Csomagok vesztek el, stb. Írtam egy pár sort az ügyfél szolgálatnak, amire azt a választ kaptam, hogy a szolgáltatásban nincs hiba, már 4 (négy!) egész napja folyamatosa a kapcsolat és a hiba valószínűleg az én routeremben lesz... (ami eddig évek óta hibátlan)... Oké, akkor legyen... menjünk bele a játékba... az ONT-ot vissza állítottam modem módba és akkor szembesültem csak vele igazán, hogy mekkora egy "csoda" is ez a kis frigyláda....! Az egy dolog, hogy a portok el vannak szeparálva egymástól, de hogy még a wifi is?! Belső hálózaton még a szerencsétlen NAS- om sem tudom használni.... Van egy ip kameránk (Wifi 2.4GHz) az ONT mellett kb. 20cm -re és random megszakad a kapcsolat vele, vagy ha éppen elérni, akkor is baromi lassú. Egy telefonos alkalmazást ha használok wifi-n keresztül, akkor random megfagy, de nem bontja a hálózatot vagy ilyesmi, csak megáll.... ugyanez az alkalmazás mobil nettel hibátlan, gyors és stabil! Ha vissza váltok wifi-re megint fagy.
Eleve nehezen lehet elérni az ONT webes felületen is, illetve vannak olyan funkciók, amik mintha nem is lennének aktívak... (természetesen a reset már többször is megvolt)Van valakinek valamilyen megfejtése ezekre a hibákra, azon kívül, hogy "kell mögé egy router bridge módban és minden problémád megszűnik"...?
Olvastam olyat, hogy vetessem ki magam NAT alól... oké, de ez megoldja pl. a csomag vesztéseket?
Vagy írjam át DNS-t és az? Megoldja?Köszönöm előre is a segítséget!
-Anti-
-
DonToni
aktív tag
válasz 4Grider #101857 üzenetére
ONT: HG6544C, Router: DIR-842, NAS: DNS-320 (sima, nem az "L"), Kamera: Xiaomi Dafang DF3, Csomagvesztés: bárhol, akár egy külföldi honlap elérésénél is, pingelésnél, stb. de nagyon random, van hogy pár óráig semmi, aztán kb. 5 percenként....
Nem "elvárom a tuti választ", hanem segítséget kértem.... illetve egy kis magyarázatot, hogy én is tisztában legyek vele, hogy a NAT vagy a DNS mit befolyásol és mire-hogy van hatással.
Mivel ez egy specifikus topik, így úgy gondoltam, hogy nem kell ennél jobban belemennem a részletekbe, mert már többen írtak hasonló problémákat, ezért vagyok én is itt.-Anti-
-
DonToni
aktív tag
válasz 4Grider #101859 üzenetére
Érdekes, én ilyesmit nem tapasztaltam, igaz eddig az évek alatt csak 100/100 -as netünk volt, de az átállás óta sem volt fennakadás (az is igaz, hogy nincs is leterhelve a végletekig).
Most csak modem módban tudtam lepróbálni az ONT-ot az én gépemen és ezt kaptam:Ez így jónak tűnik (nekem), bár ahogy írtam elég random a dolog, mert egyszer órákig semmi, aztán csomag vagy kapcsolat vesztés....
A szolgáltató felé, mikor elküldtük az első hiba bejelentést, kifejezetten az volt a válasz, hogy szerintük rendben van a szolgáltatás, mert már 4 napja folyamatos a kapcsolat.... a hiba a mi routerünkben lehet! Hogy kivegyem a képletből, ezért állítottam vissza modem-re a bridge módból és ezért próbálkozom (még) így ebben a felállásban.
-Anti-
-
DonToni
aktív tag
válasz ElektrikusDE #101861 üzenetére
Köszönöm... már csak annyi kérdésem van, hogy írták itt többen is, hogy a ZTE változata egyel megbízhatóbb és/vagy váltsak üzleti csomagra!
Ezekkel mi a tapasztalat?
Illetve másik féltől származó ONT-ot vehetek, az is működni fog? Vagy csak a szolgáltató által biztosított eszközök működhetnek ebben az esetben?-Anti-
-
DonToni
aktív tag
válasz ElektrikusDE #101863 üzenetére
Hogyan tudom megállapítani biztosra, hogy publikus az IP-m? A "what is my ip" oldalon 84-el kezdődik és az ONT-ban is ugyanaz van, szóval gondolom ez korrekt. (Gateway 10.0.0.1 ha ez számít)
#101864
A hálózat szinte soha nincs 100% -ig leterhelve, de talán még 20-25% is ritka... max. ha fut pár torrent, de azok se 0-24-ben! Azok a programok/appok amik folyamatosan futnak, nem használnak nagy sávszélességet, sőt! Itt (is) fontos lenne a stabil kapcsolat.
Barátnőm home officeban dolgozik egy biztosító cégnél és gyakran eltűnik a meetingekről vagy nem tud csatlakozni a belső hálózatukra, illetve főleg a külföldi szervereket nehezen éri el. (az már csak hab a tortán, hogy egy telefonos játék is képes kifagyni, mert elveszti a kapcsolatot... ez mobil nettel soha (!) nem fordult még elő.)A "rendes fény" alatt mit kell érteni? Ezek valamelyikét?
CATV Received Power-40.00 dBm
CATV RF Power0.00 dBmV
Connection Uptime78 h 53 m 53 s
(de már több, mint egy hete van átállítva, ergo volt már szakadás)-Anti-
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Társtopikok:
● DIGI kábel TV
● DIGI Mobil
● DIGI műholdas TV
● DIGI vezetékes telefon
Router kérdésekkel ezekbe a topikokba fáradjatok!
● Milyen routert?
● Router gondok
- IPhone 12 Pro 256GB gyári független gyönyörű + ajándék magsafe tok
- Strix 15 GL503GE 15.6" FHD IPS i7-8750H GTX 1050Ti 16GB 256GB NVMe+1TB HDD magyar vbill gar
- CSAK 1DB!!! EZÜST! VADIÚJ BONTATLAN, 2ÉV+ GAROS Surface Pro 9 i5-1235U 16GB 1TB SSD
- CSAK 1DB!!! FEKETE! VADIÚJ BONTATLAN, 2ÉV+ GAROS Surface Pro 9 i5-1235U 16GB 1TB SSD
- Sony Pulse 3D 2026.07.26. Euronics garancia /vásárlás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen