Új hozzászólás Aktív témák

  • Boond

    addikt

    Digi mobil

    A vállalat a piacra lépéskor agresszív árazási stratégiát választott, így gyorsan tudta növelni az ügyfélszámot. Ebben az időszakban az egy ügyfélre eső átlagos árbevétel (ARPU) 1,6 euró volt. A 2,7 milliós előfizetői bázis elérését követően a Digi 3 euróra növelte az ARPU-t 2015-ben, amely még mindig csak fele akkora, mint a versenytársak értékei, a vállalat 2016-ban 4 eurós egy ügyfélre jutó átlagos árbevételt kíván elérni.

    A stratégia hasonló lehet Magyarországon is, ugyanakkor eltérés, hogy itt jelenleg egyik - már piacon lévő - szereplő sem szándékozik a Digivel együttműködni, így az országos lefedettség elérése nem olyan egyszerű, mint Romániában volt - vélekedik az elemző. Hozzáteszi, hogy emellett az ügyfelek sokkal kevésbé árérzékenyek a magyar piacon, ugyanakkor előnyben részesítik a minőségi szolgáltatást.

    Tunkli Dániel megjegyzi azt is, hogy nem a Digi az első, amely Magyarországon extrém olcsó árakkal igyekezett piaci részesedést szerezni, mind a Tesco mind a Blue mobile hasonló stratégiát követett, ám nem jártak sikerrel, e vállalatok szolgáltatásai nem voltak jelentős hatással a három nagy piaci szereplőre. Lényeges ugyanakkor, hogy a Digi rendelkezik vezetékes szolgáltatásokkal Magyarországon, így a vállalat jó pozícióban van ahhoz, hogy a mobil szolgáltatása a jelenlegi ügyfélkörben népszerű legyen.

    Vagyis kezdetben alacsony, aztán szépen megy majd felfelé, de csak annyira, hogy még mindig ő legyen a "legolcsóbb".

Új hozzászólás Aktív témák