Új hozzászólás Aktív témák

  • BeZol

    őstag

    válasz FIREBLADE78 #52038 üzenetére

    Nem tudom melyik bmw hibridet próbálod majd v. szemelted ki, de itt van egy 530e teszt.
    A lényeg igazából a cikk végén van, tekerj kb. egyből a cikk 3/4-éig :D
    Olyan 6-7litert eszik főleg városon kívül haladva ha nincs előtte sokra feltöltve az akksi.
    A zsír új akksival pedig 100%-os töltöttséggel 27km körül van a teljes hatótáv, viszont ilyenkor nincs meg a dinamika, ahogy az előzéses sztorinál kifejti.
    Ha csak benzines motort tolsz és csak városban, akkor 12liter is lehet (de ez elég erőltetett beállítás, direkt csak a teszt miatt csinálta, h 0km-t segítsen az elektromos motor, kb full kreténség). Ebből átmatekozva (h 1km-ről lett 6,3km elektromos hatótávja mindeközben) sztem 8-9liter lehet a városi fogyasztás sima hibridként használva. Persze városi "vegyes" üzemmódot nem teszteltek.

    Magyarul ha tudod otthon és/vagy melóban tölteni, akkor van napi 25 v. 25+25km 2,5-3literes fogyasztásnak megfelelő áramköltség.
    Országút/autópályán vhol 6-7liter körül ehet.
    Városban sima hibridként használva (feltételezve h vki sosem dugja konnektorra) pedig 8-9literre lőném be.

    Összehasonlításképp az én 3literes sor6 dieselem kb. 100kg-mal könnyebb + manuális váltós meg nem a legújabb konstrukció már, de a cikkben írt kemény dugókkal találkozom én is, és 9,3-10,9 között alakul a fogyasztás úgy, hogy az én kocsim papíron csak 231 lóerős, nem 252.
    Országúton 5,5-6,3 is lehet, autópályán 6,7 alá szerintem még nem igazán mentem, de ez nehéz dolog, mert más tempóval közlekedek, úgy meg 8,3 szokott lenni :U

    Tehát benzines létére így a hibridségével képes városon kívül majdnem hasonlóan fogyasztani, városban pedig kevesebbel is elvan. A plug-in-ségével lecsökkentheti teoretikus 2,5-3literre a városi fogyasztást.

    Én kicsit sz*rt a pofonnak érzem az egészet továbbra is, mert "gáz", h nem áll rendelkezésre a rendes teljesítmény tisztán villanyosként, ha meg beindul a motor, akkor annak be kéne melegedni, addig nem fogyaszt jól, ergo ezt el kellene kerülni. Ha valaki erre nagyon nem figyel és szépen beindítgatja így a motort minden nap 15-15másodpercekre, hát annak semmilyen motor nem fog örülni.

    Felhasználástól függően továbbra is opció egy plug-in diesel e-merci azoknak, akik bazi sokat mennek pl. hétvégén, de hétközben város only, mert az 4-5litert eszik olyankor, a város pedig szokásos 2-3liter közötti áramköltség.

    Gondolom ezeknek a felára kb. sosem térül meg, és csak extra hibaforrásokkal lesz teli a kocsi (jó kis prémium árcédulával), szóval részemről felejtős, még ha tökéletesen is passzolna a heti rutinhoz.

    Maradnak főleg azok, akik ki tudják használni az ingyen parkolást + tudnak otthon/melóban tölteni. Végülis ez így egy "piaci rés"-nek is tekinthető, még ha nagyon speciális is, meg mert ugye a gyártóknak le kell nyomni a flottaátlagot, a papíron 31-51g co2 (mert ugye 100%os akksival mérik, ami biztos megújuló energiával lett betáplálva, ja valszeg nem :C ) pedig segíti ezt letolni 95g alá (azt hiszem ez lép jövőre életbe), szóval 1 ilyen + 1db 530i/530d = vhol 100g co2-es átlag, és akkor nincs v. csak minimális a bünti. Na hát ezért léteznek ilyen "összvérek".

Új hozzászólás Aktív témák