- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Synology NAS
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Mobilinternet
- Vivaldi (böngésző)
- Linux kezdőknek
- Autodesk - Revit
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acheron
őstag
Sziasztok!
Autó csere projektben vagyok, és az egyik jelölt a BMW. Bár nincs teljesen kizárva a dízel, elsősorban benzines vonalon keresek. Formailag az F10 a befutó, de valószínűbb, hogy E60 -ból hamarabb találok megfelelőt a kereten belül. Többfelől jelezték, hogy az általam nézett modellekben (523i, 525i, 528i) a nem különösebben jó hírű N53 motor dolgozik. Utánaolvastam, és azt találtam, hogy a motorra nem feltétlenül jellemzők a drasztikus hibák (én ide sorolom, ha egy motor hajlamos motorblokk, hengerfej vagy kritikus vezérlés hibákra), ellenben a nagynyomású üzemanyag ellátó rendszert (pumpa + injektorok) 100 ezer kilométerenként, a gyújtótrafókat 50 ezrenként, a gyertyákat pedig 10 ezrenként illik cserélni - emellett a közvetlen befecskendezés áldásaként hajlamos szívóoldalon kokszosodni.
Mivel használtként szinte biztos, hogy bizonytalan futásteljesítménnyel fogok tudni autót venni, számolnom kell azzal, hogy ezeket rövid határidővel le kell cserélni, és akkor kb 100.000 km -ig van egy jó autóm (ez nálam cirka 5 év, ennél tovább nem is tervezem megtartani).
Próbáltam utánanézni az áraknak, és kb a következőket találtam:
Benzin injektorok (mókás, hogy már a benzineseknél is van ilyen): 20 - 25k. 6 db, ~150k (nálam max 5 évente 1x)
Nagynyomású pumpa (konkrét típust még nem találtam, remélem nem rosszat néztem): ~120k (nálam max 5 évente 1x)
Gyújtótrafó (12 - 15 k / db): 6db, ~90k (nálam kb 3 évente 1x)
Gyertyák (5k / db) : 6 db ~30k (nálam évente min 1 - 2x)
Vagyis ha egy motorikusan full lepukkant, a fenti mindenben instant cserés autót veszek, akkor cirka 400k -ra kell számítanom egy ütemben, ha nem, akkor kb ennyi fog előjönni a fenti jogcímeken az 5 év alatt.
Amivel nem tudtam számolni, hogy a koksz lerakódásokat milyen gyakran kell eltávolítani, és ez mennyibe kerül.
A kérdésem: jól számoltam -e, valóban jó alkatrészeket néztem?
Van esetleg egyéb problémája ezeknek a motoroknak?
A kokszosodás "elhárításról" mit érdemes tudni (gyakoriság, költség)?
A kérdéseim csak a motorra vonatkoznak, azzal természetesen tisztában vagyok, hogy egy autónak a sebváltójára, a futóművére és egyéb részeire is lehet költeni gazdagon, de ez minden más modellnél is így van.
Köszönöm, ha segítetek ennek a dilemmának a feloldásában.
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs