Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
arty
veterán
mert GYAKORLATBAN járok dízelek között, mi több: idős dízelek mögött (motor)
persze elvárható, hogy a 20 éves 300ezret érő dízelre költsön a tulaja még 300ezret, de nem fog... te is tudod, én is tudom, sőt: én le is tüdőzöm (sarkított példa, nem kell ehez 20 év sem és/de nem is 300 ezer az a 300 ezer)
az EV meg pont ugyan annyit füstöl az arcomba elsőévesen és 20 évesen: semmit.
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
dabadab
titán
befecskendezett tüzelőanyag energiatartalma és a tengelyen mért munka hányadosa. Ebben hol van a füstölés?
A tengelyen mért munkánál. Szívesen.
Másik, a jelek szerint te akkor még soha nem láttál kagylógörbét.
Egy ilyenre gondolsz?
Mert ez amúgy pont arról beszél, amiről én is: hogy van egy nagyon-nagyon kicsi sweet spot, aztán azon kívül durván csökken a hatékonyság.
DRM is theft
-
Alaaf Pi
senior tag
A gyanúd nem jó, a fekete füst nem határozza meg a hatásfokot. Annak rém egyszerű a képlete:
befecskendezett tüzelőanyag energiatartalma és a tengelyen mért munka hányadosa. Ebben hol van a füstölés?
Másik, a jelek szerint te akkor még soha nem láttál kagylógörbét. Javaslom megnézni, aztán majd lesz meglepetés.
#97 arty: Miért lenne álom? Mert te úgy gondolod ex has beböfögve?[ Szerkesztve ]
-
arty
veterán
Ezt a te elméd traszformálja panelprolivá Itt panelban lakó emberről van szó, és... ENNYI
És ahogy írod: a társasház előnyök vs hátrányok. Hátrány lehet ezesetben, hogy autót tartani nehezebb (lesz/lehet). Simán bennevan, hogy aki autót akar, az kintebb költözik/kertesházasodik. De csak tippelek, nem tudom mi/hogyan zajlik majd, amit látok: nem férünk a városban el + brutálisan drágul az autózás. Lehet az egyik majd megoldja a másikat....
"Ellenben a belsőégésű motorok hatásfoka annál már jobb. Az energiatárolási veszteség mindkét oldalon eléggé kimarad, ahol szintén van egy jelentős elem elektromos oldalon.
A modern dízelek megfelelő karbantartás mellett teljes élettartam alatt tudják az adott hatásfokot,"jaj ezt neeeee
ez legalább akkora álom, mint a 100%-ban ujrahasznosuló PET palack.[ Szerkesztve ]
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz arnyekxxx #84 üzenetére
Úgy meg pláne jelentős a csökkenés trendje. Továbbra sem az az állítás, hogy senkinek nem lesz és lehet autója, hanem hogy a jó tömegközlekedéssel rendelkező nagyvárosokban nincs értelme - nem a villanyautónak, hanem magának az autózásnak. Stájerországra ez ugyanúgy nem vonatkozik, mint Bács-Kiskun megyére ahol nem lakótelepeken tartják az autókat miközben a ház előtt 5 percenként jár a villamos.
-
-
dabadab
titán
mivel ez a legjobban feljövő energiahordozó ezért nagyon is releváns
Forrás: most találtad ki
A valódi adatok szerint a megújulók jönnek fel leginkább és momentán ez a legjelentősebb forrása a megtermelt áramnak.
DRM is theft
-
dabadab
titán
A modern dízelek megfelelő karbantartás mellett teljes élettartam alatt tudják az adott hatásfokot
Egyrészt természetesen nem (ha fekete füstöt húz maga után, akkor erős a gyanúm, hogy a hatásfok se teljesen érintetlen), másrészt meg ezeket a 40%-okat csak nagyon-nagyon-nagyon szűk tartományban (kb. az üzemmeleg motor, nyomatékcsúcs, megfelelő gázpedálállás hármas nagyon rövid ideig tartó együttállásakor) tudják, amúgy sokkal rosszabbak.
DRM is theft
-
joysefke
veterán
válasz lionhearted #87 üzenetére
De a dízel tudja ezt a földben lévő kőolajtól számítva?
Nyilván nem, de ugye a lignit sem saját lábán megy ez az erőműig
-
-
Alaaf Pi
senior tag
Ellenben a belsőégésű motorok hatásfoka annál már jobb. Az energiatárolási veszteség mindkét oldalon eléggé kimarad, ahol szintén van egy jelentős elem elektromos oldalon.
A modern dízelek megfelelő karbantartás mellett teljes élettartam alatt tudják az adott hatásfokot, s a modern benzinesek is már 30% felett járnak. Valamint a dízellel fel lehet menni 50% fölé is. (Ezt amúgy pont egy magyar, Perr Gyula igazolta.)
#83 joysefke: Az ábra nem well to wheel hatásfokot mutat, szóval sok elem kiesik ott, s azok egy jelentős része pont az elektromosenergia-előállítás és szállítás részén vannak.[ Szerkesztve ]
-
btprg
senior tag
A "panellakó" miért van úgy itt, mint a proli? Panelek és hasonló objektumok nélkül nem léteznének normális nagyvárosok, mert nagyságrendekkel több terület kéne ugyanannyi embernek. Sokan nem azért mennek panelbe meg társasházba, mert ők valami alacsonyabb rendű életformák, akiknek semmi se JÁR, hanem mondjuk mert nem akarnak munka után még a kerttel szopni napi szinten, meg a világ végére járni haza.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
arnyekxxx
veterán
válasz Feketelaszlo #80 üzenetére
Hogy ez mennyire nem utópisztikus elképzelés arra jó példa Bécs, ahol az elmúlt 10 évben ~10%-al csökkent az egy főre eső autók száma
ami a kivétel, azzal kezdi a linkelt cikked, hogy "Míg 2010 óta Ausztria-szerte jelentősen nőtt az 1000 lakosra jutó autók száma" -
joysefke
veterán
1, Öreg korára sem változik a fogyasztása
2, az EV nél már be van számítva ugye, anélkül messze nem lenne 90%, aztán még a vége is becsúszna 30% alá.
3, mivel ez a legjobban feljövő energiahordozó ezért nagyon is releváns. Ebből fogják pótolni ami a nukleárissal kiesik no meg a növő igényeket. -
HThomas
őstag
válasz Feketelaszlo #80 üzenetére
újra gyerekek fognak játszani a lakótelepi utcákon
Én azt látom, hogy pont a gyereknél jön el gyakran az a pont, ahol még az egyébként autóellenes illető is rászánja magát és autót vesz, mert sokkal könnyebb egy csomó minden kocsival, mint tömegközlekedve. Szerintem sokan választanák az utca helyett a játszóteret az olcsó(bb) autózásért cserébe -
Feketelaszlo
senior tag
válasz arnyekxxx #77 üzenetére
Illetve újra gyerekek fognak játszani a lakótelepi utcákon, megszűnik az egész napos zaj, felszabadul egy csomó parkoló amit közparkká lehet alakítani és az emberek is egészségesebbek lesznek, ha nem autóval ingáznak. Hmmm, vajon melyik a fontosabb, az autógyártók profitja vagy a környezet? Nehéz választás!
Különben nem azzal riogat, hogy jön apokalipszis és megszűnik a közlekedés, hanem az az állítás, hogy majd hatékonyabb helyettesítő termékeket vesznek hozzá igénybe az emberek. A Daimlernek, Volvónak, VAG-nek (MAN/Scania) nagyjából mindegy, hogy autóval vagy busszal járnak a panellakók, ők a személyes- és tömegközlekedésen is meg tudják keresni a maguk betevőjét. Hogy ez mennyire nem utópisztikus elképzelés arra jó példa Bécs, ahol az elmúlt 10 évben ~10%-al csökkent az egy főre eső autók száma (abszolút mértékben is csökkent, tehát nem a növekvő lakosságszám torzítja a statisztikát). Főleg a belső kerületekben volt nagy az esés, ahol utcán parkolnak az emberek, de van sok társas házas-lakótelepes kerület is ahol szemmel látható a változás - tudomásom szerint Párizs vagy Barcelona nagy népességsűrűségű területein is hasonló a trend. Valószínűleg 30-40 év múlva mire odajutunk a budapesti paneldzsungelek is el tudnák engedni az autótartást, ha tényleg megoldhatatlan volna a villanyautó töltés (amiről persze szó sincs, csak ha felmerül egy probléma azt az akadékoskodók egyből felnagyítják és megoldhatatlan akadálynak állítják be). -
joysefke
veterán
90% hatásfok, persze
Az említett németeknél éppen a lignittüzelésű erőműveket futtatják föl, amelyeknek hűerőmű lévén a hatásfoka ~40%. Aztán ezt az áramot el is kell juttatni a töltőpontra: minusz 10%, tehát marad ~35%, ebből még lejön a villanyautó vesztesége, aztán marad 30%-a annak az energiának ami a lignitben volt.
Ennyit egy modern dízel is tud...
[ Szerkesztve ]
-
ceia
őstag
Áramra márpedig egyre nagyobb szükség lesz, és ehhez a legjobb megoldás az atomerőmű. Az nem működik, hogy takarékoskodjunk, meg ne használjuk. Olyan mértékben nem, hogy azzal jelentős csökkentést érhetnénk el. Tehát meg kell oldani az ellátást. De takarékosabb megoldások is kellenek, csökkenteni a fogyasztást. Pl. jó lenne, ha a telefonok nem fogyasztanának egyre többet. Sem a PC-k. Az égők cseréjével már elkezdődött valami, folytatni kéne az áramigény csökkentését, mindenhol. Nem növelni.
[ Szerkesztve ]
it's more fun to compute
-
senior tag
European EV Charging Infrastructure Masterplan March 2022 (PDF, 18. oldal)
[forrás: E-mobility: 14,000 public charging points should be installed weekly across EU, new analysis shows]
[ Szerkesztve ]
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
-
buherton
őstag
válasz Jesus_Shaves #72 üzenetére
Igen, gondoltak. Ezt hívják többek között EV-knek: [Electric Vehicles Are Way, Way More Energy-Efficient Than Internal Combustion Vehicles]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
buherton
őstag
válasz angyalpc2 #52 üzenetére
hogy lakik egy családi házban felrakja a napelemet a háza, kis garázsa tetejére beáll és akkor oké
Az autót akkor fogja tölteni jó részt, amikor nem süt már a nap. És mi van télen?!
Miért kell kiemelni hogy alumíniumból van a kábel? Teljesen elfogadott és általános az, hogy alumíniumból vannak a szolgáltató kábelei. A légvezetékek is szinte kivétel nélkül alumínium vezetékek. Szvsz a lakásokban azért nem használják, mert körülményes a szerelése -> számolnak az átlag Jóska képességeivel és jóval több a hiba lehetőség.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
aktív tag
Arra gondolt már valaki, hogy esetleg a több energia termelése helyett kevesebbet használjunk?
-
arnyekxxx
veterán
Azért nem is olyan jó arány, hogy a teljes termelés negyedét elvinnék a villanyautók ha figyelembe vesszük azt, hogy a teljes termelés ma is elfogy.
A megújulótermelés szuper, csak azzal az árammal amit böven termel júliusban a Nap nem fogja Günther feltölteni az autóját decemberben.
-
atus72
őstag
Német adatok:
48millió passenger car van használatban
átlagos futásteljesítmény 14e km/év
átlagos EV fogyasztás 0.2kWh/km
->
2800kWh/car/year
48000000*2800=~134TWh/year2022-ben csak a megújuló energia termelés volt ~250TWh, a teljes termelés pedig ~550TWh
nem tűnik ez olyan rossz aránynak, sőt!!![ Szerkesztve ]
-
senior tag
Ebben a modelben a lakótelepen minden elektromos autóra kellene jutnia egy töltőponttal ellátott parkolóhelynek (ahol éjszakára ott lehetne hagyni), plusz kellene pár gyorstöltő is, mert hátha valaki időszakosan hosszabb utakon jár. Azaz egy ilyen töltőpont nagyjából egy év alatt az éves futásteljesítménynek megfelelő energiát adná el, mondjuk 2500 kWh-t. Kérdés, hogy mekkora árrés kellene, ami fedezné a kiépítést (mérőórával és online kapcsolattal ellátott, biztonságos, és lehetőleg vandál-biztos oszlop) és az üzemeltetést.
Az optimista jövőkép és a valóság jelenleg némi ellentmondásban van. Becslések szerint az EU által vizionált elektromos autózásra való átállás megvalósulásához arra lenne szükség, hogy 2030-ig minden héten 14 ezer töltőpont létesüljön, de a valóságban ebből csak heti kétezer valósul meg. Ha Magyarországra próbálom vetíteni, akkor (az alacsonyabb motorizáltságot is figyelembe véve) mondjuk heti kétszáz töltőpontot kellene telepíteni, azaz évi kb. 10 ezret. Hol vagyunk ettől?
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
NorbixD
tag
válasz angyalpc2 #49 üzenetére
Azért ez így eléggé ferde, hogy már eleve eldöntöd hogy az EV nem járható út aztán megpróbálod érvekkel alátámasztani.
Az emberek nagyrésze az autóját nem használja napi szinten 40-50 km-nél többre, szóval mindössze ezt az energiát kell beletölteni, amire ott van az egész éjjel, így még profitálhatna is belőle a hálózat, mivel egyeneltesebb enerigaleadásra lenne szükség.
Ráadásul, ki mondta hogy egy másik EV tulaj ne adná el a 100%-ra töltött autóját energiájának 20%-át csúcsidőben jó pénzért egy siető EV tulajnak, hogy aztán teletöltje a hiányzó részt akkor amikor süt a nap vagy fúj a szél és szinte inggyen van az áram? De ne csak az EV tulajokról beszéljünk ez a koncepció akár EV autók és háztartások, gyárak között is működne. 40-80% közötti töltöttség között járva, gyakorlatilag alig sérül az akku, miközben pénzt termel. Erre megfelelően dinamikus díjszabás, megfelelő mennyiségű töltő és autó kell az utcákra, ekkor az EVk szolgáltatnák a hiányzó áthidaló akkukapacitást a megújulók mellé, szerintem a világ ebben az irányba tart.
Igen, jelenleg teherszálító autók, kamionok, stb. felett valóban nem tűnik kivitelezhetőnek, de az EUs utakról a temérdek kamiont már rég a vasútra kelett volna terelni, erre már 150 éve megvan a technológia. -
tibaimp
nagyúr
válasz arnyekxxx #65 üzenetére
Nem tudom ebből mennyit használtak el az autók, de ha nem kall annyi, akkor csak oda lyukadunk ki, hogy be lehet zárni jó pár finomítót, nem az összeset, azt nem is írtam sehol.
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
tibaimp
nagyúr
válasz arnyekxxx #63 üzenetére
dabadab, arnyekxxx: "2017-ben a világon 13511,2 millió tonna olajat termeltek ki (forrás: BP Statistical Review of World Energy)." Tehát ennyit kellett finomítani.
Amúgy tök mindegy, látszik, hogy az EV-ké a jövő, de attól még a két technológia meg fog férni egymás mellett, mert ahogy írtátok is, kell másnak is a finomított olaj.
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
arnyekxxx
veterán
igen, biztos.
Százhalombatta leállításával 200ezer átlag villanyautó tudna évi 20ezer km-t megtenni a felszabaduló árammal, az ott finomitott üzemanyaggal meg 3,8millió átlagautó tud ennyit elmenni. És a finomítók nem csak üzemanyagot állítanak elő, nagy bajban lenne a komplett vegyipar nélkülük és kicsit nehéz lenne aszfaltozott utakat építeni aszfalt nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
ledgeri
nagyúr
jó-jó... benéztem, és a gáztűzhely léte/kép tudatosult és nem kazáné elsősorban.
Irigylem az izlandiakat...[ Szerkesztve ]
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
dabadab
titán
A 660 GWh soknak látszik, de az a magyar áramfogyasztás kb. 1,3%-a, ha meg mindenki villanyautóval járna, az meg kb. harmincszor ennyi áramot igényelne.
Amiről meg Musk beszél, az energiafogyasztás, amit - ahogy arnyekxxx is írta - nem feltételenül (sőt, nagyrészt nem) árammal oldalanak meg.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
tibaimp
nagyúr
válasz arnyekxxx #59 üzenetére
OK, biztos.
de: "Lenne elég áramunk feltölteni minden autót ha abbahagynánk az olajfinomítást. Átlagosan 5 kWh energia kell minden gallon benzin finomításához, ezzel az 5 kWh-val a Model S 20 mérföld megtételére képes. – mondta Elon Musk"
szerk: "Az Energetikai Szakkolégium egy 2015-ben készült tanulmánya szerint a százhalombattai Dunai Finomító évente 660 GWh elektromos áramot fogyaszt, ami lássuk be, nem kevés."
[ Szerkesztve ]
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
tibaimp
nagyúr
Nem baj, majd bezárnak pár olajfinomítót, meg bezin/dízel feldolgozó üzemet, amiknek szintén óriási az energiaigénye, csak ezt mindenki elfelejti, mivel a belső égésű motorokba sem nyersolajat tankolunk, és meg is van oldva....
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
arnyekxxx
veterán
Nem az aszály miatt vissza vett teljesítményén volt a nagy gond Franciaországban hanem a tömeges karbantartás.
A francia atomreaktorok jelentős hányada azért nem termelt áramot 2022-ben, mert kötelező felújítási munkálatok zajlottak. Novemberben az 56 francia reaktorból rekordmennyiségű, 26 állt felújítás miatt.
-
aktív tag
-
ledgeri
nagyúr
-
dabadab
titán
válasz angyalpc2 #52 üzenetére
Nem garázsokról beszéltem, hanem a parkolókról. Odarakják az elektromos töltőket. Igen, oda fogják rakni, ahogy pl. a közvilágítást is odarakták. Ha tényleg alu földkábelek vannak (azt azért kétlem, de aztán bármi lehet), akkor a lakótelepen csak rövid kábeleket kell kicserélni, mert ott minden közel van.
És nyilván nem gyorstöltők lennének ezek, mert nem az a cél, hogy nulláról fullra feltöltsék az autókat fél óra alatt, hanem az, hogy kb. este felvegyenek annyi áramot, amennyit nappal elhasználtak, ami átlagban talán 6-7 kWh lehet, szóval itt ilyen 0,5-0,6 kW/autó teljesítménnyel lehet számolni.DRM is theft
-
angyalpc2
aktív tag
Szerintem sokan magukból indulnak ki, hogy lakik egy családi házban felrakja a napelemet a háza, kis garázsa tetejére beáll és akkor oké
Panel 70-es 80-as években épült:
Parkoló helyet keresni kell este, mert nincs, füvön állnak, fákon lógnak a kocsik.(és ahogy cserélődik az öreg lakosság rosszabb lesz) Garázs nincs a legtöbb helyen, pesten kapsz 2 fehér csíkot 8 millióért az alagsorban. És még újabb lakótömbökben sincs úgy kialakítva, hogy alagsorba combos vezeték töltés kellne. Mármint az épület fő gerenc vezetéke, valahol a talapzatszintjén...
Nálunk van éppen garázs, eladási idő max 1 óra, viccen kívül.
Alu vezetékek és 1 fázis max 10A, Van egy leaf2 tulaj 1-1,5napig szopikázik, a garázsba nem fér be a modern széles suv, garázson kívül tölti. Gerinc vezetéket kellene cserélni minden tulaj belegyezésével....tudod mikor fognak a vén nyugdíjasok. Majd temetés után az új tulaj.A panelházakhoz a bekötés alu vezeték nyilván combos vastag. Tegyük fel ezekről lehúzzák a parkolókhoz a madzagot. Csak nálunk kb 200 kocsi, de még 100 is sok lenne
Ez egy szeglete a kisvárosnak még 20 ilyen van.. Vannak új építésű házak, a kocsi alig fér el a ház előtt. Szóval elképzelem feltúrják az egész parkolót töltőket telepítve. Miközben az oldal bevezető út egy akadálypálya kátyútenger. (előre nem hátra érted prioritások)
De tegyük fel csak az 1/3-át tölteni kellene a városban este az kb 5000 kocsi.Pesten kb minden utcán 5 méterenként töltőt kellene kiépíteni... miden utcában.
És ez nem a 2kW sütő meg 2kW bojler meg 2kW klíma/háztartás ami még fullon is csak 6kW. Egy kocsi kivesz a hálózatból 20kW-ot vagy 3 órán keresztül
Ha csak nálunk 50 kocsi a parkolóban (a 200-ból)kivenne 600k-1MW-ot hát lenne pislogás
A garázssorra meg full bővítés kellene a bekötési pontig.Van a lidl, penny városháza meg pár töltő a városban. Mind folyamatosan használatban van. Már most 3-4xer ennyi kellene pedig szemmel láthatóan ritka holló az elektromos kocsi már csak az ára miatt is. (10-20+ milliós kocsik ingyen töltőn, nem vicces? )
Szerintem teljesen reménytelen kérdéskör. Ez addig működik, amíg van tartalék a rendszerben. Ez Amerikában működhet, mert ott a családi házakhoz nagyfesz van bekötve ott helyileg van letranszformálva is. Van hely, van napelem felület. Itthon szűk városi környezetben, régi hálózatokkal ez nem fog menni.Nem az elektromos kocsi fogja megoldani a problémkat, sőt hanem súlyosbítja.
1 helyen látom értelmét az EV kocsinak, futkározós autó, árúterítő, kis távok sok indulás.Esetleg lehetne megoldás a renault twizzy meg twingo méretű EV kocsik gyártása/használata Előírva EU kormányzatok szintjén. De mikor Nissan ARIYA-kat meglátsz...4,6m 1,85m 2tonna 90kw vagy Mercedes-Benz EQC 4,75m 1,88m 80kw 2,4Tonna számold hozzá a gumit is ami kell ezekre, hogy mennyivel több anyag kell a beltérre vasra 2 normál kocsi kijön belőle ami 20 év múlva is tudja a hatótávot. Némi kétségem van az energia és CO mérleg terén.
Akkor ott valami nagyon félresiklott..és a ledes lámpákkal baszakodunk[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz angyalpc2 #49 üzenetére
Továbbá az EV kocsik töltése panelek, szűk városokban továbbra is rejtély mikét akarják megoldani, gigantikus város feltúrások nélkül.
Mondjuk pont a paneleknél én nem látom azt a hatalmas problémát, amit kb. minden harmadik fórumozó. Miért lenne gond? Ott vannak a kábelek, ott vannak a transzformátorállomások, szóval az áram nem gond (főleg éjszaka, amikor alapvetően igény van a töltésre és amikor a háztartások kb semmi áramot nem fogyasztanak), ott vannak a parkolók, nagyon-nagy autósűrűséggel, ami miatt ez egyes töltők kiépítésének fajlagos ára nagyon alacsony - mi a gond?
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Spórolós topik
- EA Sports WRC '23
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Bemutatkozott a Realme 14x
- Limitált ideig ingyen játszható a Diablo IV
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Horgász topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest