Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
Az FPS-ek terén igen, viszont amiket eddig láttam gameplay videókat, ott valahogy nem tűnt ugyanolyannak a kép. Ugyanakkor ebből még nem vonnék le messzemenő következtetéseket a rengeteg ismeretlen változóból és kevés elérhető videóból kifolyólag, azért is írtam, nézte-e valaki a képminőséget objektív szempontok szerint.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #Morcosmedve #4837 üzenetére
Mielőtt temetnéd őket, azért olvasd el ezt is: [link].
Szóval ez nem csak az én véleményem.Tápegység gyártók, lol... Halkan megjegyzem, nem egy játéknál más a működés AMD/Nv hardveren...
Csak sajnos manapság az egységsugarú "hardkór" gamert semmi más nem érdekli, csak az FPS. Ki se szúrja, ha a felére butítják alatta a játékot.... Háthmég ha csak kicsit itt-ott elcsípnek ebből-abból....[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Egyébként szerintem a jobb Nv sebesség oka a jobb draw call teljesítmény, ami a 3D mark API overhead tesztjében is kitűnt az AMD DX11 módjához képest.
Ettől függetlenül továbbra sem tudom, miért nem tetszett pár Nv videó a játékból, szóval engem továbbra is érdekelne majd valami képminőség összehasonlítás, remélem csinál majd valamelyik oldal.
-
HSM
félisten
válasz CsonkaImo #4956 üzenetére
Pedig teljes mértékben meg kellene egyezzen. Közös API is van, elvileg ugyanazt a képet számítják ki, ugyanannak kéne lennie a végeredménynek is. Ha viszont nem ugyanaz a végeredmény, akkor semmi értelme összehasonlítani FPS-eket, mert az egyik egy körtét számol, a másik meg almát.
(#4957) Locutus: Nem ugyanaz egy normális képre utólag ráhúzott digital vibrance, mint egy alapból fakó kép. Nekem is kalibrált monitorom van, és gyakran dolgozom fotókkal is, van szemem meglátni az ilyen utólagos trükköket (hányok is tőlük), nem erről van szó Radeon/GTX képminőség tekintetében.
Legalábbis azon videók alapján, amiket volt szerencsém megtekinteni YT-on a különböző kártyákkal felvéve. -
HSM
félisten
válasz Locutus #4960 üzenetére
Mint írtam a #4848-ban, nem találtam még korrekt összehasonlítást képminőség tekintetében a Radeonok/GTX-ek között, ez azóta sem változott.
Én csak annyit írtam, nem holmi gamma-tekergetés (hívhatjuk "digital vibrance"-nak is ha úgy jobban tetszik) volt a difi a két kép között az én véleményem szerint.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz proci985 #4964 üzenetére
Érdekes...
Amiről én tudok, hogy képminőség terén sokat fejlődött abban az időben, az az anizotróp szűrés minősége. Pl. ez volt az egyetlen előnye a 6800-es szériának az 5800-assal szemben. [link]
Sajnos manapság már nagyon ritkák olyan tesztek, ami bármennyire is bagózna a képminőségre, pedig fontos dolog lenne.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz proci985 #4966 üzenetére
No igen, 21,5"-ra nem is nagyon kell FHD mellé AA.
A DSR/VSR és hasonló felskálázások pedig korábban is azért nem terjedtek el, mert brutális az extra terhelésük. Én BF4-ben próbáltam, elég durva volt a látvány is 200%-os felbontáson, csaképpen elnegyedelte a sebességet, ami elég fájó volt, így mégis inkább a kevésbé pofás, de még mindig szép 4X-es MSAA mellett maradtam, amit kb. észre se vettem a frémrétben. -
HSM
félisten
válasz MiklosSaS #4978 üzenetére
Én OCUK-t néztem 1-2 hete, 450-től voltak a 980-ak, és 320-ért volt MSI Lightning 290X. Nem volt több kérdésem.
De a 8GB-s Sapphire is nagyon baba 280-ért, de elég kevés játék használja még a 8GB-t.(#4980) Szaby59: Igen, a Maxwell előtt a 290X is túlárazott volt a sima 290-hez képest. Az is igaz, hogy a mai árán nem lehet túl nyereséges, szerintem már csak a raktárakat söprik. Ahogyan az is tökéletesen így van, hogy a GTX980-akon az Nv betegre keresi magát, mivel jóval olcsóbban gyártható a 290-eknél, kisebb VRM, kisebb hűtő, kisebb csip, egyszerűbb NYÁK, mindezt másfélszres áron kínálva. Jól kifundálták üzletileg, szó se róla.
Viszont ha a sima 290-eket nézed, azok azért korrektül tartják az áruk. 110-120K voltak másfél éve, ahhoz képest ma is remekül helytállnak. Én pont egy éve vettem az enyém bruttó 94K-ért, és ma is fülig érne vele a szám...
(#4981) h1mpi: 114K a Tri-X: [link]
A Tiéd ennyiért jó vétel volt. De így se kevéssel volt drágább.(#4986) proci985: Kicsit lejjebb veszitek CCC-ben a max órajelet, máris nem kell neki jó táp, és új ház. De már leírni is unom...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #85552128 #4996 üzenetére
A csúcshardverek jellemzője volt ez, személy szerint ezért nem s nagyon szoktam ajánlani senkinek, csak nagyon indokolt esetben. (290X helyett is anno a sima volt inkább ajánlott a régi árakon.)
Attól, hogy a 290X-en bukta volt, attól még a 980-okon is lesz legalább akkora. Ha szerinted ez jó... -
HSM
félisten
"Ha csak az egyik gyártóén, akkor igen valószínű, hogy a gyártónál van a probléma."
Ezt úgy írtad, mintha nem lehetne a kódon belül DX11 alatt detektálni, milyen vason fut, és aszerint alakítani a kódot.Ami a drivereket, sebességet illeti, AMD-n leginkább a CF-el, és a friss cuccokkal az első pár hónapban voltak kisebb bugok és kb. ennyi.
8800 GTS után 3870-em lett, utána 4850, 4890, 5850, ráadásul mind megjelenés körüli vásárlás, és teljesen jó volt, mindegyikkel tudtam játszani bármivel, egyáltalán nem éreztem rosszabbnak a driveres támogatást. Sőt, a 4890 előtt volt egy GTX260, amitől igen hamar megváltam, éppen driveres gondok miatt, nálam nem hozta azt, amit korábban megszoktam a Radeonokon stabilitást.A GCN debütálása volt kicsit gázosabb történet, ott egy évvel a debütálás után lett csak 100%-os a driver, ami sokaknál gond volt, érthetően egy 180 000 forintos 7970-nél pl. Persze, technikailag érthető egy vadiúj architektúránál, de ezt jobban kellett volna levezényelni. Ugyanakkor így visszagondolva elég jó vételek voltak a horror áraik és a korai drivergondok ellenére, mivel még ma is szépen megállják a helyüket, ami 3,5 évvel a megjelenés után igencsak korrekt teljesítmény.
-
HSM
félisten
válasz daveoff #5075 üzenetére
Egészen biztosan 4GB-on belül voltál, mivel a 4GB-os videókártyádba meglehetősen nehéz lenne annál többet pakolni.
Ugyanakkor éppen ez a gond, ha több adat kell, mint ami befér, akkor cserélgetni kell, ami megakaszthatja a számolást, és ott is a lag.TTomax látja a tényleges foglalást, mivel neki a 12GB videóramjába praktikusan annyit pakolhat a játék, amennyit csak jónak lát.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Azért azt ne felejtsük el, hogy közben eltelt kb. 6 év. Az elég sok idő. Tehát ha előveszel 6 évvel ezelőtti hozzászólásokat, akkor elő kell venni a technika akkori állását is.
Másfelől korábban az új technikát visszafogták a konzolok technikai színvonala, a mai konzolok ezzel ellentétben inkább előre húzzák az új technológiák kihasználást.
(#5113) gbors: A második pont lesz az izgalmasabb.
-
HSM
félisten
Nem értek egyet.
Ajánlom ezt a figyelmedbe: [link]Azért az a 18ms vs 28ms frametime különbség elég brutális. Szépen látszik az is, hogy a GTX alig nyer az async megvalósítással a DX11-hez képest, míg a Radeon a másfélszeresére gyorsul, saját magához és a GTX-hez képest is.
Nekem erősen úgy fest, hogy az újgenerációs motorokban a Maxwell-ek erősen görcsölni fognak, míg a 290-eknek meg sem fog kottyanni.Amit amúgy teljesen jogosan írsz, az az idő. Nagy kérdés, hogy mikor fog eljönni a DX12 kora. Ezen múlik majd a Maxwell-ek sorsa szvsz.
Amúgy halkan megjegyzem, ezek találgatások. A tényeket tudjuk (lásd a linkek pl.), de nyilván nem tudhatjuk előre, hogyan fog alakulni a történelem.
Ami amúgy a Mantle-t illeti, nekem teljesen hozta BF4-ben, amit elvárhattam tőle, igen jó szolgálatot tett.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz mcwolf79 #5132 üzenetére
"más lesz valszeg hogy élesben játékokban mit fog produkálni a két VGA-család."
Vagy nem.Érdekes, amikor a számítástechnikai hardverek gyors avulásáról van szó, akkor máris mindenki magán érzi azt a 2-3 évet, mennyire nem mindegy, mennyi pénz csusszan kia zsebükből....
-
HSM
félisten
Érdekes cikk, köszönjük. Egy fontos dolog viszont nagyon hiányzott viszont nekem az okfejtésből. Az pedig a memória-sávszélesség. Ha nő a GPU kihasználtsága, az azt jelenti, hogy több adatot dolgoz fel adott idő alatt, ami pedig azt vonja maga után, hogy több adattal is kell etetni. Ez pedig nem túl jó kilátás főleg a GTX970/980-as kártyáknak, melyek textúratömörítéses varázslata nem működik "általános" számítások adatainál.
Ha ez szűk keresztmetszetté válik, ott a 290-es Radeon péppé verheti pl. a riválisát. -
HSM
félisten
válasz Malibutomi #5233 üzenetére
Aztán majd jön a CEO, aki megmagyarázza, hogy mindez csak a játékosok érdekeit szolgálta, hogy a legjobb GPU-t kaphassák evör.
-
HSM
félisten
A Giga WF3 és az MSI Gaming épp a két leggyengébb 290 hűtés, amivel sokaknak bajuk volt emiatt. Ráadásul alaposan meg is tuningoltad. Nincs mit csodálkozni ezen. Egy vastagabb hajszállal erősebb az Asus, már az is lényegesen jobb, a többi hűtés pedig már teljesen jó. Tri-X, PCS+, Vapor-X, Lightning, meg ami még esetleg lemaradt. Szóval az a "pár" használható típus az az itthon kapható kínálat kb. fele. Persze, nyilván nem az olcsóbbik fele, bár a Tri-X nem lényegesen drágább a gagyibb hűtésű társainál, ha egyáltalán drágább....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Oké, csak egy olyan kártyának adtál MÉG 60Mhz-et, ami gyárilag is már 90Mhz OC-s volt.... Ez azért nem elhanyagolható körülmény.
Egy ventit érdemes (nem kell, csak érdemes!) tenni az Asus hátuljára, ami megfújja hátulról kb akármilyen gyengén a VRM-et. A refit fújkálhatod ahogy akarod, nem lesz jobb.
Szerintem a lényeg, hogy van jól használható, jó árú 290, tehát aki kellőképpen utánanéz, és jót vesz, azt nem fogja kellemetlen meglepetés érni.
-
HSM
félisten
Nekem a nagyon jó ár miatt bőven megérte a 290 WF3. Ugyan, csak 900Mhz-en volt halk, de bőségesen volt benne erő így is. 25K-val volt olcsóbbra akciózva az összes többinél, így ár/értékben még emellett is jobban jártam vele. Ha nagyon kellett volna az erő, még mindig 15K-ból tehettem volna rá valami komolyabb hűtést és hajrá.
Tudod, nem szabad, hogy az embernek illúziói legyenek. Tudtam, hogy nem a legerősebb hűtés a Gigabyte, így nem is azzal akartam csodát tenni, így nem is ért csalódás. Jó kártya volt, egyáltalán nem bántam meg a vételét. -
HSM
félisten
Véletlenül se vedd figyelmbe, hogy annak ellenére, hogy a 980 egy kisebb fogyasztású kártya, arra a WF3 hűtő sokkal erősebb, mint amit a 290-re tettek. Nyugodtan hasonlítsd össze, sokkal több rajta a hőleadó felület. Nyilván ők is rájöttek, hogy azt kicsit elméretezték a 290 esetén.
(#5269) Malibutomi: Sajnos nem jobb. Hasonló a méretük, de amit nyer az MSI a jobb hőcsövekkel, azt el is bukja azon, hogy a VRM és néhány memória is azt melegíti. Csak a VRM 20-30W, ahogy az a néhány memóriacsip is saccra olyan 20W magassága.
(#5270) CsonkaImo: Nincs ebben semmi csoda. Ha ugyanazt a hűtőbordát ráteszed egy mondjuk 120W-os GPU helyett egy 180W-ot elfűtő GPU-ra, akkor utóbbinál kénytelen lesz a ventilátor több hőt mozgatni azonos hőfokokhoz.
Ezért működnek jól a nagyméretű hőleadó felületel rendelkező kártyák, mint a PCS+, Tri-X és a Lightning/Vapor-X, és ezért nem működnek a kisebb cuccok halkan jól, mint az Asus, Msi, Giga.Nálam is ezért tett csodát a -20mV és -50Mhz, mivel 180W környékéről 120W-ra csökkentette a GPU fogyasztását, és máris halkan elvitte a WF3 hűtő. Bár nagynak tűnik, de nem túl nagy felületen tudja leadni a hőt, néhány "érdekes" technikai megoldás révén.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Malibutomi #5279 üzenetére
Csak szerencsére ők nem úgy tervezik ezt, mint a Maxwell-el az Nv.
-
HSM
félisten
A DX12-nél jöhetnek majd a gondok, és a finom értékvesztés. Addig persze, príma kártyák.
Az sokat nem jelent, hogy fogynak, a gamer társadalom nagyrésze nem hozzáértő, nincs rálátása, csak azt látja, hogy új, gyors keveset fogyaszt és hogy Nv-t kell venni mer az jó.[ Szerkesztve ]
-
-
HSM
félisten
válasz #85552128 #5291 üzenetére
Nem tudom, feltűnik-e, hogy a 290 több, mint egy évvel korábban került 550 dollárba, ha ma nézem, másfél évvel ezelőtt. Tehát sokkal kisebb lesz az értékvesztése annak, aki azt vette, mint aki most vesz 980-at, vagy tette fél éve.
Arról nem is beszélve, ha a 290 még erősebb lesz DX12 alatt, amire azért reális esély van, akkor a 970/980 kártyák értékvesztése nem lesz piskóta. -
HSM
félisten
válasz #85552128 #5302 üzenetére
Igen, normális, de nagyon nem mindegy, mennyit... Anno a HD 5850-em kb. 60K-ért vettem 1 hónaposan, és 3 évvel később 24K-ért adtam el. Na, az egy normális amortizáció volt 3 év alatt. Ha a DX12 újításai bejönnek, a 970/980-on nem ekkora lesz a bukó.... Erre célzok.
Persze, ez csak a személyes véleményem.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Egyáltalán nem lenne logikus a kukába dobniuk a GCN-es technológia előnyüket, amire a komplett elmúlt kb. 3 évet építették, úgy mindennel együtt, ami ráadásul most kezdene valódi előnnyé válni a DX12-vel.
Számtalan módja van a perf/watt arány növelésének, csak az egyik közülük a hardver belső struktúrájának egyszerűsítése és a szívószál szélességű memóriabusz alkalmazása. -
HSM
félisten
A LOL-dozer mint koncepció teljesen jó volt, csak rosszkor, nagyon rosszkor hozták ki. A játékokat és egyszálú programokat leszámítva jobban is működött, mint az Intel féle HT.
Abu és múltbeli a jóslásaihoz nem tudom, nekem mi közöm van, nekem ez a saját véleményem a mostani helyzetről.
Azért nem lépték meg eddig, mivel nem volt rá szükség. Az R9 200-as széria a Keplerek ellen jött ki, és azok perf/watt arányát hozta is. A Maxwell-re nem reagáltak még, de ahogy állnak a dolgok, már nem kell arra sem sokat várni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Pl. a csip szügségleteit jobban figyelmbe vevő áramellátás, takarékosabb memória-alrendszer, jobb órajelkapuzás, jobb csip-vezetékezés/elrendezés, jobban belőtt üzemi órajel/feszültség, csak hogy a műszakilag kivitelezhetőeket említsem.
Amiket említsz félrement paramétereket, az nem a Bulldozer koncepciójának bukása, hanem a béna gyártástechnológiájáé, és a rosszul megtervezett órajelosztó hálózaté volt. Nézd meg, mennyit javítottak a Vishera-nál.
-
HSM
félisten
"lehetnek takarékosabban az ALU-k is"
No, ez az, amit technikailag nem igazán látok kivitelezhetőnek a jelenlegi architektúra felrúgása nélkül, tehát ezt nem találom jó útnak. Viszont a Tongánál bevezetett "fél pontosságú" műveletek kicsit máshonnan megközelítve, de éppen ezt szolgálják, és akár hasznosak is lehetnek.Azt saját tapasztalatból mondom, hogy akár a Tahiti, akár a Hawaii csipek óriási ráhagyással dolgoztak üzemi feszültség terén. Nálam a 290-em 900Mhz-en ment, -20mv-on, de nem azért, mert nem hajthattam volna 950-en, csak 950-en túlfeszelte magát a szükségeshez képest elég csúnyán, nagyobb alulfeszelést meg nem bírt el, mivel az üresjáratban úgy már nem volt stabil. Ez a kis mókolás -50W-ot jelentett fogyasztás terén. Ez kb. megfelel a Maxwell-Hawaii perf/watt különbségének legalább a felének önmagában.
Ami a Vishera-t illeti, lesd meg ezt, szerintem szépen megy: [link].
A fogyasztást én továbbra is a béna gyártástechnológia és magas órajelek számlájára írnám (nagyon rossz kombináció!), ezenkívül az FX cache szervezése sem épp a legjobb ebből a szempontból. A Sandy Bridge fogyasztásban egy kisebb csoda, a notimban is olyan dolgokat művel, hogy csak lesek. -
HSM
félisten
válasz daveoff #5341 üzenetére
Nem beszélhetünk óriásiról? Az ÖSSZES nálam járt Tahiti kártya alulfeszelhető volt nagyjából 0,1V-al, ami brutálisan sok. És járt nálam jópár Tahiti-s kártya, ráadásul többféle.
Lehet arra fogni, hogy mindig jókat fogok ki, de talán mégsem ez a helyzet, amikor nagyjából 10 kártyáról beszélünk.... -
HSM
félisten
válasz Televan74 #5359 üzenetére
Én meg se vennék olyan kártyát, amin nem lehet monitorozni a VRM hőfokát, és nem állítható a feszültsége.
Valamikor sok sok évvel ezelőtt még elment, HD3870, 4850, de azóta tudja mind... Mármint, az igényesebb és referencia típusok. Érdekes, hogy akkoriban még az Nv is tudta, pl. a GTX260 refim....(#5361) Szaby59: Valamint hogy ne lássa a user, hogy a pórolós VRM üzemi hőfoka ~100 fok...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #85552128 #5364 üzenetére
A felsőkategóriás csipes kártyákra gondoltam, Cypress, Cayman, Tahiti, Hawaii. Mindből tudja az összes referenciamodell és a jobb gyártói megoldások is a VRM monitorozást és feszültség állítást.
De a 7870 refi is tudta amúgy, ami a 260X közvetlen rokona.(#5344) gbors: Szerintem nem fognak komolyabban belenyúlni. Épp azért ilyen most is, mert APU-k mellé (is) tervezték.
Igen, ezért kell amúgy. Hogy a leggyengébb csipek is menjenek, és ne kellejen sokat tesztelgetni, tehát túlzottan biztosra mennek. Kicsit többet kéne molyolni a gyári fesz belövésével, az alsó 10-20%-ot meg eladni kicsit magasabb TDP-vel LE néven, ahogy tették eddig is, pl. 5830-Cypress LE, 7870XT-Tahiti-LE.
-
HSM
félisten
válasz gainwardgs #5426 üzenetére
Arra nem tér ki, miért nem biztos, hogy jó, hogy az Nv driver többet vár (nagyobb input lag). De ha ez a gond, bár nem vagyok erős németből, akkor ez elvileg egy kapcsoló a driverben a játék profiljához, szóval ha akarja, az AMD is élhet vele. Mondjuk draw call átbocsájtásban úgy is kicsivel jobb az Nv, de közelsem ilyen mértékben.
-
HSM
félisten
Hát ezaz... És mint láthatod, még így is a pincébe lehetett (volna) őket is alulfeszelni, ha nem esnek össze az offsetes mód korlátai miatt hamarabb 2D-ben....
(#5430) Loha: Az utolsó linkeden a formának nem sok fogalma volt a CPU-limit fogalmáról és természetéről.
Nagyon szép dolog az az összehasonlítás, hogy a 750Ti-t hasonlítanak egy másfélszer erősebb 260X-el egy i3 majd egy i7 mellett, és az "AMD driver szar", hogy többet veszít az FPS-ből CPU-limittel, hülyék ezek?
Miért nem nézik meg inkább, mennyivel marad el a 750Ti-től? Ja, hogy szinte semennyivel, CPU limit mellett? Jajj....Az API Overhead tesztben persze, jól mutat, hogy 1,9-2,2M draw call helyett DX11-ben csak 1,1M-t tudnak az AMD driverei, de ennek a valós alkalmazásokban nem sok hátránya látszott eddig. Talán csak a BF4 DX módja, de ot meg az is nyilván közrejátszik, hogy AMD-n alapból a Mantle az ajánlott mód, nyilván nem foglalkoznak annyira a DX-es résszel se a fejlesztők, se az AMD.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- GIGABYTE RTX 3060TI GAMING OC 8G
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 7900X3D 64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen