Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
AMD szerint nem picivel volt lassabb a korábbi GUI,
és használhatóságán is javítottak:"10x faster start up, and 3X Faster initialization of the display than with the AMD Catalyst driver. It also has new and more intuitive navigation"
Tesztelésre is sokkal komolyabban rágyúrtak, de akkor úgy tűnik teljesen szükségtelenül:
"Compared to AMD Catalyst Omega driver, we had:
2x more Automated Test Cases
25% more Manual Test Cases
15% more Various System Configurations"Szerk. Pug: "nem stability"
[ Szerkesztve ]
-
Nem is OCztál? Nekem beállt a crimson driverrel kezdődően a memória órajele, sőt, az órajelek sem reagáltak a terhelés csökkentésre.
Nem mellesleg, de vgak sem jellemzően döglöttek meg a kezem között, mostmégis, másfél éves vga megdöglött R9 270, lett is cserélve, majd másfél hónap! alatt megdöglött a csere is! Kicsit elvesztettem a bizalmamat!
A régi kártyáimmal viszont sosem volt semmi gond!
Mondjuk, túlhajtás, sem a 60 fps akkoriban nem érdekelt... -
Ja? Erről én nem tudok semmit. Az biztos hogy az első, Elpida ramos volt, amiről nekem régóta megvan a véleményem (kevésbé tuningolható), nos, az ram hibás lett, ergó csíkozott. A csere kártya hynix ramos szerintem nem ramhibás, más bibi lehetett ott mert ott egy az egybe lekapcsolt a kijelző és nem posztólt többet. Egyébként MSi, ami szerintem marha jó hűtéssel rendelkezik.
-
TTomax
nagyúr
Az nem lehet kérdés,hogy a szabvány+20% valós probléma-e,ha nem lenne valós akkor nem is kellene javítani,vagy nem?
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
veterán
Egyáltalán nincs felfújva a dolog, a PCIe slot 12V-on 66W-os terhelhetősége (5 x 1,1A x 12V = 66W) a csatlakozó fizikai korlátja is, nem csak a PCIe szabványé, miközben a PCIe 6 tűs tápkábel csatlakozójának a fizikai korlátja 8A érintkezőnként, ami 2 db 12V-os tüske esetén (2 x 8A x 12V) = 192W.
Nem lenne téma az egész, ha csak a 6 tűs PCIe tápcsatlakozón lépén túl RX 480 a 75W -ot, mert több mint kétszeresen túl van biztosítva, de a PCIe foglalat nincs!
Nem is értem, hogy miért nem 2/3 -ad arányban a PCIe tápcsatlakozót terheli a kártya a jelenlegi 1/1 helyett, mert úgy biztonságosan elmehetne kb. 200W-ig.
[ Szerkesztve ]
-
keIdor
titán
Azonos költségvetésből igen, de ha kevesebből akarják megoldani, akkor ugyanott leszel.
Nekik jó, mert több pénz marad náluk. És neked felhasználónak jobb?
Úgyhogy ez ugyanolyan lutri marad. Vagy optimalizálva lesz, vagy nem. De nekik olcsóbb és nekik ez a lényeg.¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Ren Hoek
veterán
"akkor minőségibb tartalom tehető bele azonos költségvetésből,"
Aha persze, aki dolgozott bármilyen kapitalista cégnél, az tudni fogja, hogy nem a minőségibb tartalom születik meg ebből, hanem a nagyobb sportkocsi, meg a yacht a CEO-knak és a holdudvarnak.
Ezek ma már rég nem a játékélményről szólnak, hanem a lehúzásról. Komolyan kevés olyan alkotás van ma már, ami tényleg a 'játékművészetről' szólna. Nem véletlenül nyomulnak DLC-kkel, lehúzott rókabőrökkel, multis lövöldözős játékok N-edig itercáióival, mikrotranzakciós agyf...sszal, mobiljátékokkal... Mert jobban megéri. Sokkalta több hasznot termel, mint 5 évig nagy költségvetésből kihozni egy minden tekintetben igényes játékot szívvel lélekkel. (Witcher 3 volt talán ilyen). Miközben műfajok halnak ki, amivel anno nagyon sok játékórát eltöltöttünk. Pl RTS, nagyszabású űrstratégia stb... Baromira nem attól függtek ezek, hogy DX12-ben hány egység jeleníthető meg, és Ashes-ben besüpped az az ocsmány terrain 1 pixel mélyen, 6 magos CPU-t zabálva... miközben nincsenek roncsok meg romok stb... sorolhatnánk az igénytelenségeket. Egyszerűen nem éri meg igényes játékot fejleszteni manapság, a nagy kiadók ráéreztek az egyszerűbb lehúzásra.
(#24010) Szaby59: +1, ...megelőztél, épp írtam
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Aki egyszer ráérzett a pénz ízére, annak nem elég egy, vagy kettő státusszimbólum, mert mindig van jobb és több... egyszerűen miért fejlesztenének több tartalmat, ha ezt a sz.rt is megveszik (még olcsóbban is...)?
Jön a következő profitot termelő konzolos project. Mert rájöttek, hogy fizetnek ezért is. Sőt inkább fizet a sok birka egy új csilivili skinért, páncélért, meg fegyverdizájnért DLC-ben, vagy mikrotranzakcióban mint az igényes tartalomért. Mi úgy fogunk fel egy játékot, mint egy kor műalkotása amivel heteket töltöttünk..., pl a C&C. Ők meg képesek lennének mikrotranzakciós szart, meg DLC-ket ráhúzni, mert jobban megéri. Ezzel lőttek is a nosztalgiának. Nem baj, a mai gyerekek ezeken nőnek fel, mi kiöregszünk... és el se tudják képzelni majd, milyen volt az amikor egy teljes alapjátékkal el lehetett tölteni hónapokat és még csak online se kellett lenned.Ez lesz a norma onnantól...
-
Ren Hoek
veterán
120-130-ért hol kapsz autót?
Aki erőt akar az fizessen 200 felett. Ez normális.
Aki meg performance kártyát, 1080p/1440 felbontásokra, annak elég egy 120-130K-s kártya, ami a 290x/970/980 árait takarta anno. Ennyit még ki tud pengetni bárki, aki erős gépet akar. Nagyon sokan vannak ilyenek...
Az AMD töketlenkedésének hála ennyi ez a kategória, lehetne olcsóbb is. Valamilyen product line tervet elszúrtak, ha nem tudnak kijönni ezzel... ezen nincs mit szépíteni. Kötve hiszem, hogy ez az ársáv lenne a legkorábbi Vega...
-
Ren Hoek
veterán
Ne légy naív... ha AMD lenne vezető pozícióban volna, hülye lenne gatyaletolós árakon adni a kártyákat, szépen behúzná a hasznot. Mit gondolsz angyalkák ülnek az AMD vezetőségében + a mögötte lévő részvényesek csak úgy lemondanának a profitról a játékos kedvű felhasználókért?
Nincs konkurencia, és ez az AMD sara.
(#24110) Szaby59 válasza: A polírt nem fikának szántam. Jelenleg szuperül bejött megint az NV elképzelése, hogy egy finom iparos munkát végeznek a Maxwellel. Nem Abu jóslata jött be, hogy tarolni fognak a DX12 szuper játékok, hanem az NV-é, hogy ráérnek, mert kb tákolmány szarok jelennek meg Dx12 címszó alatt és felesleges sietni egy fullos DX12 arch-al. Ha viszont AMD kijön egy hasonló de DX12-re gyúrt arch-al, akkor nyilván a fejlettebbet érdemes választani... de most úgy tűnik ettől nem kell tartanunk. (1070/Fury X szinten)
Abu hsz-e fényében a korábbi AMD-s predikció is natív bullshit volt, hogy szépen le lesz skálázva a Vega minden ársávra... majd menni fog a sikálás, hogy "Nem lehet letiltani annyit, mert túl drága lenne a chip meg bla bla bla, meg jön a Polaris reload majd jó későn azellen stb..."
Az AMD a fantázia foci ligában játszik míg az NV a valódiban...
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Az esetleg nem jutott eszedbe, hogy pont az üzletpolitika miatt jutottak ide? Álmodozó termékekkel nem a valós piaci igényekre koncentráltak. Nincs profit, nincs fejlesztésre pénz, ezért lesz 7-8 hónapos késés a konkurenciára.
Pont ez van a hi tech eszközt fejlesztő cégünknél, ahol mi vagyunk az AMD. Kb világszinten a mi eszközünk a legfejlettebb (iszonyú sok anyagi és szellemi tőke belement)... mégis a nagy gyártóhoz képest nincs elég árbevétel. Most cserélték le az üzletpolitikát, egy sokkal agresszívebb salesre és marketingre. Eladni eladni és eladni minden áron, minél több profitért, mert egyszerűen a következő ciklusra nem jut pénz a fejlesztésre és végünk.
Szóval az agresszív üzletpolitika profitot szül, amit visszaforgatva viszont tud fejlett konkurens terméket kiadni... ennyi...
-
TTomax
nagyúr
Egy picit el vagy tévedve,az agressziv üzletpolitka egy elég tág fogalom,és igen ha versennyel társul akkor az a jó a piacnak.Csakhogy éppen verseny nincs,mert a válaszlépések nem jönnek.
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
Milyen "eszközökröl" beszélsz?Gyors vgat kell adni olcsóbban,a többit majd az userek eldöntik.Alternativa sincs,nem kell ide semmiféle eszköz.Amióta világ a világ mindig is ment az adok-kapok,az "eszközök" is ennek a része volt is van is mindkét oldalról.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Ren Hoek
veterán
Miért az most kinek jó, hogy brutális minimum 9 hónapos (ha nyártól 2017 februárt veszem) lemaradás lesz a közép-felső, felső és csúcs szegmensben? Valahol valaki, valamit benézett ennyi. Talán meg kellett volna elégedni a Fijivel, és 1:1-ben rányomni az új node-ra. Vagy kitalálni valami egyszerűbb megoldásokat és kijönni egy áthidaló de versenyképes termékkel. Ez aztán tényleg jó a játékosoknak, hogy elszállnak az árak, mert monopol helyzetben van a másik cég. A kutatás-fejlesztést finanszírozni kell iszonyú sok pénzzel, és ehhez olyan kutatás-fejlesztési parancsot kellett volna kiadni, amit el lehet adni termékként. - ha nem lehet eladni, akkor egyszerűen nem lesz következő termék. Ez egy spirál, amiből láthatóan baromi nehéz kijönni kis halként...
-
TTomax
nagyúr
Ne haragudj,ha nincs idöm rágódni ezen,maradok én egy egyszerü user aki berakja a vgat (minnéltöbbfps) és élvezi az eredményt.Ez a kesergés és máshova mutogatás már fárasztó,dehát ugyanez megy évek óta cpu fronton is... na majd...na majd most...áhh mégse... mert...mert...mert mindenki hibás csak az AMD nem.Egyébként jópofán rá tudtok csodálkozni ahogy a kapitalizmus müködik...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
De akkor AMD-t,meg egy kiló kenyeret se vegyél,mert még a sarki pék is manipulálja az élesztöt...ugyan...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
Én is megpróbálom neked utoljára megmagyarázni,hogy piszkos trükköket már az AMD is vetett és vet is be be szép számmal,akkor hogyan is lehetsz tudatos?
Szerk: Hát az FX-ek éppen DX12 sem szárnyalnak,nem huzta ki senki alóluk a talajat,de ha már itt tartunk 144Hz-ez 1440pben TE mit használnál?Hát 4Kban?Na hát ez itt a gond...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Ren Hoek
veterán
Mondok egy példát: Te etikátlannak tartod a Titán verzió megjelenését, mert utána jött a Ti, és kb féláron adták. Vagy etikátlannak tartod, mert a Founders edition nyílt lehúzás...
Ez megint csak senki mást nem érdekel, csak az AMD fanokat, meg etikán pörgőknek. Ugyanis aki megvette a Titánt, vagy a Founderst, vagy volt pénze és leszarta, vagy tudta hogy lehúzás de megvette. Persze ez az NV-nek combos bevételt hozott, ahogy most a túlárazott 1080 is.
Viszont így megengedhet magának egy komoly fejlesztési büdzsét, és azt is, hogy ne kapkodva teszteletlenül kelljen kókányolt munkát kiadni, hanem egy nagy mérnökcsapattal kitesztelt szétoptimalizált gyártástechnológiás chipet fog piacra dobni. AMD-nek is nagy a fejlesztési keret, de azt vagy hitelből termeli ki, vagy nem tudom.. de ha nem jön be elég profit, akár lopásból, csalásból, hazudásból, akkor nem lesz Navi..és/vagy ebből jönnek az egy éves csúszások össze...
... de ne aggódj talán megjött az AMD esze, és kihasználja a GCN konzol - GPUOpen lapot amivel szépen szétszakíthatja úgy a piacot, hogy külön-külön kell majd optimalizálni... vagy épp az NV-t belekényszeríti, hogy csináljon zöld GCN-t. Akárhogy is, de ez nem a PC-s vásárlók érdeke igazából, mert az univerzális szabványos dolgok helyett egyre specializálódnak a HW/SW-k.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Nem ástam el magam az apik történetében, csak feltételezem, hogy magától (csak szoftveres irányból) nem nagyon születik semmi. Feltételezem, hogy az apiban egy feature akkor és úgy jelenik meg, ha legalább egy hardvergyártó támogatja, akarja és kellően képes befolyásolni az api fejlődését ahhoz, hogy tényleg bele is kerüljön.
Ha tehát abból indulunk ki, hogy ha a hardvergyártók nem akarják, úgy nem újhodik meg az api, akkor a meg nem újhodó apihoz racionális igazítani az architektúrát.
A status quo akkor borul, ha egy hardvergyártó új képességet tesz a hardverébe, amit idővel az api támogatni kezd, mert attól jobb lesz. (Legalább annak az egy hardvergyártónak)
Azt mint látod, sokan vitatják, hogy jobb lett-e így, mintha minden hardvergyártó méginkább a meglevő API-hoz igazította volna az architektúráját (most tekintsünk el attól, hogy az AMD-nek más tervei és lehetőségei voltak)
(#24168) TTomax
Nincs kint, és biztos nem örülnek ennek ők se. Feltétlezem, hogy erőforrás hiányában.
Úgy tűnik, hogy a konzol biznissz nem anniyira mint kiemelkedő bevételi forrás számított az AMD életében, hanem mint hullám, aminek farvizén evezhetnek. A közvetlen pénzügyi hatáson túl teljesen nyilvánvalóan látszik, hogy a hardverfejlesztéseiket hozzáigazították a konzolokhoz. Akkor lett Polaris, amikor jött a PS4Pro. És olyan is. És akkor lesz Vega, amikor jön a XB Scorpio. Ezt biztosan nem kiszúrásból csinálják, hanem költséget igyekeznek minimalizálni. Nem biztos, hogy jó stratégia, mert minimális költség lehet ugyan, de közben elúsznak a lehetőségek. Lehet, hogy a P10 nem került szinte semmibe, egy külön nagyobb lapka tervezése meg soktízmillióba lett volna, de így biztosan bukták a felsőházat ebben az évben. lehet, hogy a vega nem került szinte semmibe, de ki tudja jövőre mivel kell versenyeznie? Mert lehet, hogy nem az 10X0 szériával.
Ugyanakkor - még mindig az AMD szemszögéből vizsgálva az eseményeket - az is igaz, hogy az idő nekik dolgozik: csak meg kell várniuk, amíg beérik a szoftveres oldal (Dx12, Async C, Shader intrinsics, meg az új mantra a Shader Model 6). és közben nulla hardveres befektetéssel képesek versenyképesek (20%) maradni. Jobb lenne, ha küszködnének ilyen Furyszerű szörnyekkel, amiket aztán ezért-azért-amazért mégse venne senki? Lehet, hogy kiszámolták, hogy nem. Mindeközben fel-felbukkannak olyan címek, ahol a Fury X kitesz magáért.Abban igazad lehet, hogy DX12 olcsóbbá tette a portolást. Azt nem tudom megítélni, hogy ha nem lenne DX12, akkor mi lenne. Drágábbak lennének a portolt játékok? Vagy később készülnének el? Vagy el sem készülnének? Vagy csak kevesebb pénz maradna a kiadónál?
Annyi előnye mindenesetre van talán, hogy az egyszálas teljesítményben gyengébb többmagos processzorokon jobb lett.
(#24169) #Morcosmedve
Én nem mondtam, hogy az AMD húsz lenne.
Az, hogy nincs 100k feletti AMD alternatíva mit bizonyít, vagy mire utal?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem ilyen egyszerű. És ez alapvetően félre van értve.
A GCN azért tud jól alkalmazkodni ezekhez az explicit API-khoz, mert van a multiprocesszorokon belül egy elég sokat tudó skalár egység. Ilyen nem nagyon szokott lenni a GPU-ban. A CPU-kban alap, de a GPU-kban inkább úgynevezett branch egység van, ami nem tud annyit, mint a GCN-nek a skalár egysége. A legfőbb különbség a konstans puffer és a erőforrásleíró hardver között van. Az AMD nem fixfunkciósat használ ezekből, hanem programozhatót. Ez lehetővé teszi, hogy bármelyik API-hoz tökéletesen alkalmazkodjon az architektúra, és teljesen mindegy, hogy az adott API milyen bekötési modellt ír elő. Egyszerűen azt a modellt leprogramozzák a meghajtóban, és az erőforrásokról az aktuális képet a memóriában tárolhatják. Ezért van az is, hogy az AMD a Mantle, a DirectX 12 és a Vulkan API-ra is ugyanazt a PAL réteget használja a meghajtóban, mert egyszerűen a felszín alatt mindegyik API-t pontosan ugyanúgy kezelik. Erre a PAL rétegre pedig fel van húzva egy ICD réteg, ami az adott API specifikus jellemzői szerint dolgozik. A modell előnye, hogy bármit is optimalizálnak a PAL rétegen belül az mindhárom API-ra pozitív hatással van, és nem mellesleg három helyett csak egy meghajtót írnak, vagyis az x mennyiségű humán- és pénzbeli erőforrást háromszor hatékonyabban költik el. És ennek az egésznek az a skalár egység az alapja a multiprocesszoron belül. De akkor most már járjuk végig ezt, és az a skalár egység azért jóval robusztusabb, mint egy szimpla branch egység, amit a konkurensek használnak. Ez magával hozza azt, hogy romlik az energiahatékonyság, mert egy fixfunkciós motor egy kialakított feladatra hatékonyabb, mint egy programozható rendszer. Ezt talán nem kell magyarázni, hogy miért. Ezért is van az, hogy a GCN energiahatékonysága rosszabb, mint a többi architektúra energiahatékonysága. Persze itt most kössük generációkat, tehát ne jöjjön senki azzal, hogy a GCN4 jobb, mint a Kepler/Maxwell.
Az AMD konstrukciója annyi volt, amikor megtervezték a GCN-t, hogy kiszámíthatatlan lesz az API-k fejlődése, amiben valljuk be, hogy nagyon igazuk volt, hiszen jelenleg két új szabványos API van, és mindkettő más bekötési modellt követel. Ha megtartják a klasszikus értelemben vett branch egységet, akkor vagy az egyikben lettek volna jók, vagy a másikban, vagy leginkább egyikben sem. A programozható skalár egységgel viszont nincsenek a hardvernek direkt limitációi, úgy fog működni, ahogy azt a meghajtóban leprogramozzák. Jöhet egy harmadik vagy negyedik API is, arra is rá lehet illeszteni a GCN-t, egyszerűen csak kódolás kérdése az egész.
Az NV és az Intel ma különböző képességű branch egységgel dolgozik. Az Intel azért érdekes (erre kitérhetünk), mert ők brute force megoldással próbálnak az API-k után menni. Egyszerűen nem léptek át a skalár egységre, hanem csúnya szóval hardveresen emuláltak egy memóriaalapú architektúrát. A Gen9 valójában nem az, de a programozó felé pontosan úgy viselkedik. Ezt úgy érték el, hogy a korábbi 255 bejegyzéses erőforrás-kezelésüket leváltották több, kétmillió bejegyzéses megoldásra. Ez ilyen furcsa öszvér megoldás. Nem tudják programozni, de a DX12 bekötési modelljét maradéktalanul kielégíti a legmagasabb szinten. Viszont zabálja a tranyót, mert nyilván azt a több szintre lebontott, szintenként kétmillió bejegyzést tárolni kell. De itt is trükköznek, mert nem tárolják az összes szintet, hanem csak mindig egyet, és a többi szintet lementik a memóriába. Ezeket a szinteket cserélgeti a hardver ezért mondható emulált memóriaalapú architektúrának (persze, ha valójában nincs annyi bejegyzés, akkor mind befér a lapkán belülre is). Ennek nyilván az az előnye, hogy amit most a DX12 megkövetel formátum és erőforrás-kezelés gyanánt, azt a Gen9 megoldja, de ha a Microsoft mondjuk úgy dönt, hogy bevezet egy új puffert vagy formátumot, akkor nem tudnak utánamenni, míg az AMD-nek egy ilyen újítás támogatása csak egy meghajtófrissítésbe kerül.
Az NVIDIA branch egysége sokkal inkább klasszikus, tehát nem AMD-féle programozható rendszerről van szó, vagy nem Intel-féle öszvér modellről, hanem a klasszikus konstans puffer és erőforrásleíró hardver köszön benne vissza, abszolút fix limitációkkal, különállóan minden egyes pufferre és formátumra. A fenti két megoldáshoz képest ez a leghatékonyabb, ha a fogyasztásról van szó, de messze ez a legbutább, ha a működésről. Ezért van az NV-nek a DX12-vel az a problémája, hogy nem tudják támogatni a legmagasabb bekötési szintet, miközben az AMD és az Intel tudja, illetve pusztán ez a klasszikus modell vezetett oda is, hogy a Microsoftnak Root Signature ajánlásai sem jók az NV-nek. A klasszikus modell miatt a GeForce-ok alkalmaznak úgynevezett fast pathokat. Ezek a DX11-ből maradtak meg, mert ez az API sokkal limitáltabb volt az erőforrások bekötése szempontjából. Egyszerűen voltak tipikus feladatok, és arra vonatkozóan tipikusan tudni lehetett, hogy a fejlesztő milyen puffert és milyen formátumot fog használni. Ennek az oka, hogy a DX11-es modellben általában egy tipikusan jól működő megoldás volt az egyes problémákra és kész, minek kell több ugye? Az NV ezekre a tipikus megoldásokra csúnyán mondva gyorsabb feldolgozást épített be a hardverbe, így az javított a teljesítményen. Na most a DX12-ben a Microsoft ott rontotta el ezt a játékát az NV-nek, hogy lényegesen nagyobb szabadságot adott a fejlesztőknek a erőforrás-kezelés szempontjából, és ennek az alapja az, hogy a Root Signature-be csak pointereket ajánlott helyezni, amelyek leírótáblákra, root konstansokra és puffer pointerekre mutatnak. Ugyanakkor a Root Signature végeredményben elfogadja, ha direkt puffereket is rak bele a fejlesztő, de akkor ezek a pufferek különféle limitációkat kénytelenek elszenvedni, például nem támogatják az össze formátumot, illetve teljesítményvesztés is lehet a vége. Az NV azért megy szembe a Microsoft ajánlásaival, és biztatják a fejlesztőket, hogy rakjanak puffereket is a Root Signature-be, mert azzal néhány formátum erejéig elérik a hardverbe épített fast pathokat, de ha a fejlesztők a Microsoft ajánlásait követik, akkor ezek a fast pathok kihasználhatatlanok lesznek. A legtöbb DX11-DX12 váltásnál az NV hardverek sebessége ezért csökken, egyszerűen elvesztik a hardverbe épített fast pathok használatának lehetőségét. Az NV-nek a DX12-ben ez a legrémisztőbb, hogy minél inkább használják ki az API-t a programok, annál több fast pathot buknak el a hardverben. Ma még ez nem annyira kedvezőtlen (bár BF1-ben azért már erősebben látszik), de ha a programok átváltanak bindlessre, akkor minden fast path odalesz, és az ezzel nyert 20-25%-os extra teljesítmény is.A másik dolog a hsz-edből az API-k fejlődése. Na most az nem igazán baj, ha az API diktálja a tempót. Azért lássuk be sok területen nagyon le van maradva a rendszer az aktuális hardverdizájnoktól. Tehát mindenképpen egy nagy lépést kell tenni ebben az ügyben. Részben ezt meg is tették az érintettek. És végre figyelnek a shader nyelvre is. Mikor is volt utoljára nagy váltás? Kb. 10 éve a shader model 4.0-val. Azóta átment alattunk pár architektúra, és az újak nagyon nem úgy működnek, mint 10 éve. És persze óriásit lépünk majd előre, ami látva például a cross lane operációkat még a GCN-en belül is le fogja szakítani a GCN1/2 hardvereket a GCN3/4-től, de ez a lépés fontos a fejlődésben. Ezt le fogják követni a hardverek, mert a konzolon már ma használják a programozók az újításokat. És nem azért használják, mert mazochista mind, hanem azért, mert olyan újítások, amelyek nélkül nem igazán jó élni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ren Hoek
veterán
"ha kihasználatlanul maradnak a képességek, amiket generációról generációra beépítenek az újabb és újabb GCN verziókba."
Ez megint a sales tervezés problémája. Olyan dolgokat építenek bele, ami a jósolt jövő szerint elkélhet... talán... de vége az, hogy fejlesztői réteg nem használta. Magyarul nincs igény rá az adott termékciklusban. Egy CEO-val beszéltem legutóbb, ő pont ezt mondta. A szuperjó ötletüket elkezdték szakmai/mérnök szemmel piacra dobni, és majdnem csődbe ment a spinoff cégük, mert olyan terméket csináltak aminek egy sor képességére nem volt szükség. Rengeteg fejlesztésre felvett hitel elfolyott, és majdnem vége volt a dalnak. Az mentette meg őket, hogy lecserélték az eladási részleget mérnökökről valódi üzletkötőkre és piackutatókra..., felmérték a piacot és most már önerőből van pénzük az újabb generáció kifejlesztésére. Néha ez kell, ki kell venni a mérnökök kezéből a döntést. (Raja?)
Az NV ezt tökéletesen jól csinálta, csak annyit tett bele a termékeibe amennyire szükség lehet, azt viszont profin tálalva. Eddig a felhasználókat semmiféle kár nem érte emiatt, mert gyors VGA-t kaptak, hűvöset és teljes arzenált 100K HUF felett. Az AMD stratégiájával jelenleg az a baj, hogy önmagába harapó kutya. Nincs új kártyájuk, és nincs elég market share-jük sem, hogy rátudják venni gyorsan a piacot a váltásra. A fejlesztőket meggyőzni még csak-csak meglehet, de a usereket is meg kell, hogy DX12-re csak AMD-t szabad venni és ez a "jövő". Amíg csak egy 480-t tudnak felmutatni, addig esélytelen... (DX12-ben nem egy hűde nagy szám az sem, hiába az ultramodern technológiáknak. Megnéztem pár DX12 tesztet, kb úgy skálázódik amennyi az ára, és amennyit a buta 390/390X tud az SP-k alapján - ennyi erővel a Hawaii-t rányomják 14 nm-re 8 GB-al, már lenne kint egy erős kártya)
[ Szerkesztve ]
-
TTomax
nagyúr
Tul sok a konspiráció,a dolgok ennél sokkal egyszerübbek.Nem a ködös jövönek kell fejleszteni,ami lehet el se jön.Még piacvezetöként is bukta,papoljuk már pár éve...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
veterán
Az Intelnél a Pentium 4 idejében rájöttek, hogy az IPC -t semmiért sem szabad beáldozni, dobták is architektúrát teljesen...
Nvidiánál az első Ferminél már rájöttek, hogy a fogyasztás fogja limitálni a jövőben a teljesítményt, és a Keplernél már arra gyúrtak...
Az AMD meg mit csinált mindeközben?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nem volt túltervezve a Fermi, csak egyszerre akartak jó teljesítményt általános számításokban és grafikában is. Csak a teljesítményre koncentráltak és nem figyeltek a hatékonyságra.
Az AMD akkori csak grafikára kihegyezett GPUi ellen ez hosszú távon nem volt versenyképes, ezt akkor ott az NV-nál felismerték és változtattak, ebből lett a Kepler, miközben az AMD meg nekiállt a "Fermi 2" -nek konkurenciát tervezni, ebből lett a GCN, mert nem ismerték fel az AMD-nél, hogy pont a jó úton jártak addig...
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
És mit tett le az AMD az új API terjedése érdekében? Miért nem ontotta magából a működő fullos Mantle -> DX12 demokat, bencheket, játszható sceneket stb, ami el se indul kb NV hardveren...
Kb csak egy gagyi bughalmaz BF patch jött annak idején... aztán nagynehezen megszülték a 2009-es játékok által is megalázott Asses of Fingularity-t. Nem jelezték előre, hogy nem is olyan könnyű összehozni egy új API-s játékot 2015-re kb... ? Persze az NV meg a piac, meg a userek hibája, hogy nem terjedt az új API... aki nem szopta be a meséket, az mind jól tudta, hogy nem lesz egyszerű a váltás és maradunk még sokáig a biztonságos DX11-en.
Most 2017 lesz hamarosan, és még mindig nagyon kevés a meggyőző eredmény, hiába akar a PH átállni tesztcsomaggal. A jóslatoknál is rosszabb a felhozatal.
Még mindig nincs olyan álleejtős techdemo amire azt mondom frankó. (NV (lol) hozta azt a szexi DX12 boszorkányt tavaly )
-
TTomax
nagyúr
Az AMD lámpát készitett a villamosság feltalálása elött,nem volt jó startégia nem volt itt az ideje,meg is látszik az AMD bevételén...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
cyberkind
félisten
Ez mind szép és jó, de ha annyira szar lenne a végletekig polírozott gyertya, akkor gyanítom nem a mostani piaci helyzet állna fent vga téren. Szóval ahogy nézem sokkal többen vannak azok akiket kicsit se érdekel mi mennyire előremutató a konkurenciánál (feltéve ha tényleg az), és csak játszani szeretnének (köztük én is), esetleg ezt kompromisszum nélkül 1440p-4K-ban, de az utolsó állítás inkább a szoftveren múlik mostanság.
Paranormal Cocktivity
-
veterán
Nem járt jó úton az AMD, nem volt logikus amit csináltak, tudhatták előre, hogy a DX11 sokáig marad, ahogy előtte a DX9 is, meg a nem is a DX11 probléma, hanem a GCN. Az NV nem vár az MS-ra vagy játékfejlesztőkre, olyan újításokat hoznak, amihez nem kell harmadik fél, mint pl. a DCC, GPU Boost, vagy a Tile Based Rasterization a Maxwellnél.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Új Lenovo Ideapad Pro 5 Profi Gyors Laptop -30% 16" RYZEN 5 7535HS 16/512 2,5K Radeon 2GB 120Hz
- Macbook Pro 15 2018 16/512 Radeon Pro 560X
- Lenovo ThinkPad P53s i7-8565U 8x4.6Ghz/32Gb DDR4/512SSD/Nvidia P520/15,6" Workstation Laptop
- Tervezői Dell Precision 7520,15.6",FHD,i7-7820HQ,32GB DDR4,512GB SSD,4GB VGA,WIN11 Laptop Notebook
- XPS 9320 27% ÁFA 13.4" FHD+ IPS érintő i7-1360P 16GB 512GB NVMe ujjolv IR kam., gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs