Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
De ilyenje az NVIDIA-nak is van: NVIDIA Nsight Graphics Ha legörgetsz, akkor ott van pont egy Unreal Engine-es példa is a Hellblade: Senua's Sacrifice személyében.
[ Szerkesztve ]
-
Busterftw
veterán
16 jatek average-ban kb hibahataron beluli 3-5 fps kulonbseg van.
Azt mar nem emlitem meg, hogy csucsot csuccsal illik osszehasonlitani, ami ugye nem a 4080, hanem a 4090.
Illetve mi ertelme beerni az Nvidiat, ha ilyen orbitalis bugok vannak jatekokban?
Mert ez az user vesz egyet, par jatekban ilyen gany hibak vannak es garantalom neked lecsereli kovetkezore egy Nvidiara. Topikbol van tobb pelda, vagy jatek, vagy driver vagy VR miatt."tehát PC-re Nv-n..."
Erdekes, Abu anno epp azt mondta, hogy kb mindenki Radeonon fejleszt. Illetve RDNA-n, hiszen konzol is kepben van.[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
Szerintem nem. A konzoloknak is nagy előnyük, hogy egy konfigra megy a fejlesztés.
A fejlesztők letesztelik néhány népszerű összeállításon, hibátlan szoftveres háttér mellett a játékukat.
Viszont jóval nagyobb részük van a hibátlan futtatásban a gyártóknak. Egy stabil drivert kell letenni az asztalra, ami minél kevesebb dologgal akad össze. Itt pedig nagy "hátrány" a nagy piaci részesedés. -
GeryFlash
veterán
Jelenleg ott vagyunk hogy nem hogy gyalazas nem lett de konkretan ugyanott van a 7950X3D mint a 13900KS, 5% difik vannak hol az egyiknek hol a masiknak a javara. Mindezt ugy hogy a 7950X3D 700 dollar a 13900KS meg 580 dollar. De legalabb a motherboard olcso az AMD-hez
Hihetetlen hogy 3D cache-sel, 2 szinttel jobb gyartastechnolgiaval is ennyire futja. Azert en meg bizok a szoftveres fixekben, mert ez nagyon elmaradt eddig minden varakozastol.[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
KaszkóPalkó
kezdő
Mert csak a fele cpu megy, ezek szerint
[Ryzen 7000 V-Cache: How It Works In Windows] 8mag dolgozik /8mag "parkol" nesze neked 16magos cpu.
-
FLATRONW
őstag
-
Busterftw
veterán
"before installing the driver, and that the “Factory Reset” option is unchecked during the AMD driver installation process" -AMD
Persze, ha te ettől jobban alszol.
Végülis minden site driver bugnak hívja, még az AMD is.
AMD Acknowledges Radeon Driver Bug That Can Mess Up Your Windows OS, Working on FixA fenti link is ezt mondja.
-
Gyuri27
félisten
Az se mellékes, hogy ismerve a win updatét nem ildomos alatta semmit se csinálni. Még jútobozni se.
Az se mellékes, hogy adott esetben a frissités ugye az alap rendszereket érinti és erre bármilyen drivert firissit bárki is miközben valami törlődik, felüliródik?
Szerintem az ilyen okos user megérdemli a tiszta win telepitést.Amd - Radeon - Ryzen
-
félisten
Szerintem engedjük is ezt itt el. Nem szeretnék linkelgetni mert nem érdekel a vergődés.
Akkor volt éppen elég szó róla kinél mi változott a boot sorrendben például a Computerbase oldalán foglalkoztak ezzel, [link] és az eredeti tweetekbe, és a WCC cikkben is, valamint jött rá infó is, hogy nem kell ezért új Windowst felrakni csak mindenki nézze meg újra a boot sorrendet mert az állítódik el . Én végig lekövettem attól hogy itt a PH-n erről egy árva mukk nem hangzott el.
Más s oldalakon például CB nél Wolfgang a megoldáson gondolkodott és a hiba okán ,nem a hiba tényét kérdőjelezte meg és gúnyolódott másokon .
Igen a z Amd szakember abban az 5 mondatban nem részletezte a hibát. Tudom a Twiterre és a CB fórumára csak a hülyék írnak és felesleges arra hivatkozni . Téma zárható.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Nekem a keresés legtöbb eredménye asus-t dobott ki, bár nincs kizárva hogy az volt az elterjedt és azokon jött ki elsőnek. Nálam egy 2697v3 pukkant el szó szerint, Asus szerverlapban. Nem kellett tuning hozzá, elég volt nagy tdp-s proci.
Aztán az x299-es is hasonló módon lett rossz hírű bár ott kezdetben már minden márkának fos volt a VRM-je. (most i7 7980xe procim van az simán behúz 400-500w-ot 4,5ghz-en)[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Devid_81
nagyúr
Valami EXPO beallitas 3D-knel lehet masabb lehet talan es csak ezert most kezdtek el kijonni a gondok?
Vagy ment tonkre sima nem 3D-s CPU is?
Mert akkor a 3D-t mar tamogato biosokkal volt nagy baj amit a user karan sikerult le beta tesztelni a gyartoknak.
De majd ha elkeszul Jesus a videoval akkor okosabbak leszunk[ Szerkesztve ]
...
-
Pug
veterán
-
Petykemano
veterán
Bocs, lehet, hogy volt már róla szó...
Azon gondolkodtam el, hogy állítólag a DLSS jobb képminőséget ad, mint az FSR. Nekem semmilyen alapom nincs ezt az állítást kétségbe vonni. Csak elgondolkodtam, hogy vajon ennek mi lehet az oka.
Ez szimplán az alkalmazott algoritmus által eredményezett - szoftveres - különbség? Vagy elképzelhető, hogy lenne mód az AMD számára is, hogy valamilyen olyan módon fejlessze az algoritmust, ami megfelelő - dedikált - hardverelemek megléte esetén jobb képminőséget és/vagy teljesítményt nyújtana, csak épp sem az AMD kártyák nem tartalmaznak ilyen dedikált hardverelemet, és az FSR-ral kapcsolatos policy is az, hogy bármilyen hardveren futhasson, ennélfogva azzal kapcsolatban, hogy milyen trükköket lehetne bevetni a minőség javítása érdekében, limitált.Az RDNA3-mal kapcsolatban korábban volt egy olyan várakozás, hogy az AMD dedikált gyorsítókat épít(het) amitől az FSR amd hardveren futtatva gyorsabb/jobb lesz, de eddig ennek sincs semmi jele.
Viszont ha dedikált hardverelem nélkül, bármilyen GPU-n futó algoritmussal nem lehet a DLSS-nél jobb megoldást kivitelezni, és ennélfogva a vásárlók hozzáállása az, hogy megveszem a jobb felskálázó megoldást biztosító GPU-t, akkor az AMD miért nem csinál valami olyasmit, hogy az FSR bár default minden hardveren megy, de AMD hardveren mégiscsak jobb - és annálfogva a DLSS-szel versenyképesebb?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
huskydog17
addikt
Felhasználóbarát:
Ha a játékosnak nem tetszik a fejlesztők által szállított verzió, akkor saját maga (tehát a felhasználó, a játékos) kicserélheti kedve szerint bármelyik verzióra pofon egyszerűen. FSR-nél erre nincs lehetőség, azzal kell beérni, amit a fejlesztő adott (mint konzolon), ezt nem nevezném felhasználóbarátnak. DLSS esetén teljes szabadásgod, átjárhatóságod van a verziók között, FSR-nél nincs. A felvetésedre pedig csak annyit, hogy az NV piaci részesedése 80% körül van, így ebből a szempontból sincs értelme kihagyni a DLSS-t.Frissítés:
DLSS esetében a fejlesztő alkalmazhatja az automata frissítést, ezzel a DLSS teljesen automatikusan lefrissíti magát, a fejlesztőnek nem kell vele foglalkozni. Ez a fejlesztőnek és a játékosnak is jó. FSR-nél ilyen nincs. Ezen felül ott a fentebb említett user friendly design, ahol a játékosok saját maguk azt a verziót használhatják, amelyiket akarják.
FSR-nél a játék készítőjére van bízva, hogy fektet-e időt és energiát az FSR frissítésébe, miközben a DLSS nem csak szebb minőséget ad, de automatizálni is lehet. A gyakorlat is azt mutatja, hogy a legtöbb fejlesztő nem nagyon foglalkozik az FSR frissítésével.Felelősség:
A legtöbb fejlesztő nem szereti a sok felesleges munkát és itt a DLSS megint nagy előny, hiszen out of the box jobb minőséget ad, mint az FSR. Hiába fekete doboz, ha jelenleg az a legjobb a piacon, továbbá a fejlesztők túlnyomó többsége a büdös életben nem fog nekiállni átírni az FSR forráskódját, de még a legtöbb AAA stúdió sem.
Hiába a nyílt forráskód, az FSR only játékokban valamiért mégis sokan próbálkoznak a DLSS-el, nem véletlen. A felhasználóknak inkább a "feketedoboz" kell, mert egyszerűen jobb minőséget ad.
Addig nincs is gond, ha a felhasználó tud választani. A gond akkor van, ha egy játékban kizárólag FSR-t teszik elérhetővé, ezzel csak a játékossal (vásárlóval) szúrnak ki, mert elvágják őket a legjobb minőségű technikától.[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
-FreaK-
veterán
Ez örök vita lesz.. Szerintem meg nem. Ha ilyen cpu-t akarok épp venni, akkor arra vagyok kíváncsi hogy most mit nyújt, méghozzá abban a felbontasban amiben játszom (4k,3440x1440, stb), nem azt hogy milyen szimulált eredményt mutat, ha majd két generációval később VGA-t cserélek.
Még akkor is kíváncsi vagyok rá, ha valószínűleg nem lesz túl sok difi az egyes cpu-k között, de ugye amíg nem tesztelik le, addig nem tudjuk. -
huskydog17
addikt
"Itt azért felmerülnek problémák, akár jogi, akár biztonsági szempontból."
??? Hogy jön ide ez a téma, mi alapján gondolod ezt? Mindegy is, mert egyrészt nonszensz, másrészt irreleváns ez a gondolat, ugyanis a DLSS az NV saját terméke, nyilván ők azért készítették ilyen felhasználóbarátra és modulárisra, mert nincs jogi akadálya. Ha lenne bármi jogi akadálya, szerinted így tervezték volna? Ennyire ne nézzük már hülyének az NV-t. A másik dolog, hogy a felhasználók, játékosokat a legkisebb mértékben sem érdekli ez a kérdés, ők használni akarják és kész és erre az NV meg is adja a lehetőséget.
"Nyilván látták, hogy a kézi DLL cserélgetés problémás, megoldották, bár azért nem az igazi, hogy csak fejlesztői jóváhagyással működik. Persze, hogy ez mennyire jó, azzal lehetne vitatkozni. "
Tehát a DLSS verzióit mind a fejlesztő, mind a játékosok szabadon változtathatják, e mellé pedig automata frissítésre is van lehetőség. Ennél jobb megoldást én elképzelni sem tudok, de szerintem te sem."Miért kéne átírják? A nyílt forráskód nem csak az átírás lehetőségéről szól, hanem fontos a könnyebb hibakezelés, és hogy nincsenek külső DLL-ek sem."
Mert az AMD által szállított kód sok esetben sajnos nagyon gyenge képminőséget ad, és ha ez a helyzet, de te a játékodban FSR-el is jó képminőséget akarsz nyújtani, akkor nincs más lehetőséged, mint átírni a forráskódot, ami nem biztos hogy megéri az időt és energiát. Nincs külső DLL, ahogy nincs semmilyen lehetőség a verziók között egyszerűen váltatni, ahogy ezt elmagyaráztam korábban. Ha nem akarsz forráskóddal szöszmötölni (márpedig a legtöbb játékfejlesztő nagy valószínűséggel nem akar), akkor meg kell elégedj annyival, amit az AMD adott. Ez se a játékfejlesztőnek, se a játékosoknak nem jó."Ahelyett, hogy vennének egy normális videókártyát, amihez nem kellenek ilyen szuboptimális megoldások, és elbírja natívan.... Ha már fontos a minőség, ugyebár."
Ez terelés. Arról van szó, hogy ha a felhasználó upscaling-et szeretne használni, akkor melyikkel jár a legjobban. Itt egyértelműen a DLSS a nyerő. Amúgy meg vicces, hogy azt várod el a felhasználóktól, hogy ha kevés a sebesség, vegyenek rögtön erősebb VGA-t. Akinek kevés az RTX 4090 tempója natív felbontáson (pl.: 4K path tracing stb.), az hogyan vegyen gyorsabb kártyát? Nyilván sehogy.
"Egy kiadónak minden technológia beépítése plusz költség, amit utána karban is kell tartani. Persze, kiszúrásból is kimaradhat, de azért más szempontból ez is egy őrület, hogy ugyanarra a feladatra rakjanak bele 3-féle megoldást is. Aztán meg csodálkozunk, hogy a mai játékok tele vannak feature-ökkel, aztán a fele nem működik kiadáskor...."
Egyrészt sehol nem láttam konkrét számokat, de szerintem te sem, mivel ezek soha nem publikus adatok, az viszont tény, hogy a DLSS-t nagyon egyszerű beépíteni, egy tapasztalt játékkészítő pár perc alatt is be tudja építeni, az pedig nem lehet nagy költség. Ezen felül a Unity motorba már alapból bele is van integrálva natívan, míg UE-hez csak egy plugin kell és kész. A játékba való implementálás pont az FSR-nél problémásabb, időigényesebb. Unity-ban például olyan egyszerű beépíteni, hogy egy indie dev is hamar és könnyen meg tudja oldani.
"Említetted az Nv piaci részesedését, itt azért hozzátenném, hogy a DLSS-hez RTX kártya kell, ami nyilvánvalóan lényegesenen kevesebb, mint a teljes piaci részesedésük. Én ezt is hátránynak látom, a black box jelleg mellett."
Konkrét számokat megint csak nem tudunk, de figyelembe véve, hogy az RTX mobil fronton is jele van, szerintem nem túlzok, ha azt mondom, hogy milliós nagyságrendeben érdemes gondolkodni, továbbá ahol szükség lenne rá, ott a játékosok nagy részének RTX kártyája van, elég csak megnézni az interneten milyen sokan szeretnének DLSS-t olyan játékokba ahol csak FSR-t építettek be, továbbá egyre több modder is foglalkozik ezzel. A black box azért vicces, mert számodra és számomra, mint játékos, mint vásárló a legteljesebb mértékben irreleváns, hiszen már önmagában a játék is számodra egy black box, mert nem látod a forráskódját, de a DLSS forráskódját meg látni akarod? Minek? Mit akarsz vele? Fejlesztői szemmel sincs sok értelme, nem hogy egyszerű felhasználói szemmel. Tehát te elvágnád magad a legjobb minőségű felskálázó technikától csak azért, mert nem kapsz hozzá egy olyan dolgot (forráskód) amivel úgyse tudnál mit kezdeni? Még egyszer érdemes zárójelben megjegyezni, hogy a játék amivel játszol szintén egy black box. Azzal nincs problémád?
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Busterftw
veterán
-
félisten
Nem értem a végeredmény türkében mire reflektász? Miért, az FSR 2 jobb végeredményt ad? A végeredmény tükrében az látszik hogy a felhasználóknak minőség szempontjából jobb a DLSS,a fejlesztőknek konzolportoknál valószínűleg az egyszerű átültethetőség és kevesebb munka miatt jobb az FSR de a felhasználóknak ez jobb szerinted?
Ne a fejlesztők szempontjából érveljünk már mert azt nem látjuk, te sem , nekik ez valójában mivel jár, mit kapnak érte, mennyi munka, mennyire elégedettek valójában ők,a készítők maguk az eredménnyel vagy csak úgy vannak vele hogy mindegy ezt így le tudják,de biztos látják , hoyg aDLSS jobb minőséget ad a felhasználók szempontjából aki az amúgy is szar minőségű játékokért pénzt ad , amiben a felskálázó eljárások végzik el az optimalizációt a fejlesztő helyett.
Épp ezért nagyon nem mndegy milyen minőségben kapod azt meg. Amúgy az Nvidia fejlesztők a SDK cserét a TPU oldalán heti szinten hagyják jóvá...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
Miért miből kellene nem ezt gondolnom? milyen világhírű stúdiónál vagy és építesz be felskálázásokat "A" kategóriás címekbe?
A szoftverfejlesztés hatalmas terület ne húzz már rá mindent egy kaptafára.
Ha a három közül egyetlen megoldás be van építve onnantól minimális munkával beépíthető bármelyik eljárás a játékba. Azaz ha van FSR 2.0 semeddig nem tart beépíteni a DLSS-t hisz erről szól a Resident Evil belehekkelt DLSS támogatása lelkes rajongók által ami végül jobb minőséget adott, mint a gyári FSR... Blackbox eljárástól nem rossz nem?Felhasználóknak az a jó, ha választhatnak egy játékban melyik felskálázást akarják használni és a saját kártyájukhoz mérten a lehető legjobb eljárást kapják.
Pont az segíti elő a versenyt ha az AMD szembesül azzal hogy a felskálázási megoldásuk jelenleg a harmadik helyen van a minőségben és ezen változtassanak, hogy nektek, radeon kártya tulajdonsoknak jobb legyen.
Annak, akinek lehetősége van rá, azaz RTX kártya tulajdonos, ne kellejen beérnie az FSR 2 vel mikor a DLSS 3.0 többet ad neki minőségben. A verseny az nem ennek az ellehetetlenítése.
Amúgy meg alvó oroszlán bajszának a huzogatása ,mert Nvidia szerintem már nagy ívben leszarja a Pascal támogatását az FSR -rel és a DLSS egyforma minőséggel megy minden RTX kártyán, azaz az lesz a vége ennek, hogy pénztárca kinyit, aztán jönnek az only DLSS játékok, full RT terheléssel, és széthúz a piac.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
mindegyik érved amit kiemeltél egytől egyik félremagyarázás, inkább úgy írom süket duma.
"Úgy látom, még mindig nem esett le, hogy úgy tűnik, jobban ismerem a területet, mint te..."
Semmiből nem látszik ez meg , hogy azona területen szakember lennél vagy értenél hozzá .
Szoftverfejlesztő vagy ? Elhiszem. Ebben a témában dolgozol amiről szó van? Kizárt.(I)Úgy látom, az sem ment át, hogy nem elég csak beépíteni.(/I)
Lásd fentebb, komolyan vehető ez így ebben a formában?
"A lelkes rajongók utána supportálják is, ha gond lenne vele? Költői kérdés volt...
A black box nem azért rossz, mert nehéz beépíteni, hanem mert nehéz karbantartani, mivel nem látsz bele a működésébe, és nem tudsz módosítani rajta, ha szükséges lenne."Most komolyan mit nem értettél meg abból amit Husky leírt? Az SDK szabadon hozzáférhető ,a legújabb is Githubon.[link]
Február óta a 3. verziónál jár a DLSS 3.0 és hozzáférhet bárki, nem korlátozza Nvidia a használatát.[link]
Ha benne van a DLSS onnantól te magad otthon a legfrissebb SDK-t használhatod a játékban .
Just work ,nincs szükség a fejlesztő közbenjárására és arra hogy hajlandó legyen számodra frissíteni bármit is ezzel kapcsolatban a játékban.
Ezt írta le neked Husky hosszú kommentben.
Amúgy szerinted tehát sokkal jobb ha nincs abszolút, mint hogy beletegyék az AMD-s játékba a modderek és felhasználó frissítse néha ha akarja vagy egyáltalán szükséges..."Nekem, mint aktív Radeon Rx 6800XT, és nem olyan rég még RTX 3060 12GB tulaj is az volt a jó, amikor egyik felskálázást sem kapcsoltam be, mert látványosan romlott a képminőség egy minőségi natívhoz képest. "
Nyilván ez ebben a vitában abszolút nem kompetens, ,hogy neked mi tetszik mi nem .Arról van szó, hogy a felskálázást aki használja annak mi a jobb.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Busterftw
veterán
Mondod te, hasrautve.
"Szerintem az lenne a jó, ha lenne erre egy gyártófüggetlen megoldás, ami mögé a gyártók igény szerint tehetnék a saját megoldásukat. Így a szoftverfejlesztőknek is egyszer kellene dolgozni, és minden gyártó belerakhatná a saját tudása szerint legjobb megoldást."
Ez hatalmas ellentmondas. Ha egy megoldas lenne, akkor kevesebb munka lenne vele.
Ha mindenki azt rak bele amit maganak, sajat kepessege szerint osszetakolt, akkor nagyon gaz lesz a minoseg. Ez semmikeppen nem jo az usereknek.[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
-
Raymond
félisten
Bizonyitast is nyert azota. Paran rakerdeztek mindket cegnel.
Sajto:
"Tiltjatok mas gyartotol szarmazo felskalazas beepiteset az alltalatok szponzoralt jatekokba?"Nvidia:
"Nem tiltjuk, mindenki azt epit be amit akar."
[a gyakorlatban lasd az NV cimekben elerheto FSR es XeSS tamogatast]AMD:
"Hallottad mar hogy a Geza is szereti a Turo Rudit!?..."
[a gyakorlatban lasd az AMD cimekben csak FSR tamogatast es a DLSS kivetelet ott ahol mar benne volt miutan az AMD belepet mint szponzor]Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
félisten
Mindenki érti csak te( látszólag) nem, mert elfogult vagy, ennyi a sztori. A tegnapi napig napig komolyan vettem a kommentjeidet. Gondolom túl fogod élni, ha ezentúl nem.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Epson EcoTank L3250 nyomtató!
- Új Lenovo ThinkPad L15 Strapabíró Érintős Laptop -40% 15,6" Bivaly i7-1265U 10Mag 16/512 FHD IPS
- Xbox Series S+ Astro A10 fejhallgató+ Seagate 2TB külső merevlemez
- Új Lenovo Ideapad Pro 5 Profi Gyors Laptop -30% 16" RYZEN 5 7535HS 16/512 2,5K Radeon 2GB 120Hz
- Macbook Pro 15 2018 16/512 Radeon Pro 560X
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs