- Ausztrália lecsap a kriptós adócsalókra
- Windows 11
- Linux - haladóknak
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózati / IP kamera
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Még több AI-generálta reklám jön a Facebookra és az Instagramra
Új hozzászólás Aktív témák
-
eladas annyira nem problema, 3 ev mulva amikor ugy szamolok eladom mindket kartyat akkor valszeg nyomott aron, egy embernek probalnam elpasszolni (kevesebb macera). 7850akat is egy ember vette meg.
Matrix Platinum itt jelenleg a legolcsobb 290x, szoval amiatt nezegetem. viszont az EKs tippert koszi
Abu85: -100W a kulonbseg ahogy neztem fogyasztasban, normalis hutes. azert ez eleg sokat jelent. CFem volt, kb tudom mire vallalkozom.
igazabol ha nem muszaj nem cserelnem a hutest, FC blokk veszmegoldas lenne, egyebkent ha nem muszaj nem epitenem at a vizhutest. tul sok ido, mostanaban meg egy nyugis pihenonapot semmittevessel tobbre ertekelek, mint egy egesznapos szerelomaratont. ha ennyire bleeding edge a hutes az meg nem lesz feltetlenul jo.
egyedul az asetek pumpaktol felek, ha az meghal ket es fel ev utan akkor nehez lesz megoldani a potlast.
DX12 meg nem vegleges, kell nemi ido amig egyaltalan lesz szabvany, aztan meg nemi ido amig egyaltalan nekiall terjedni, meg a fejlesztok nekialljak megtanulni.
Far Cry egyebkent amiatt idegesito, mert az az egyik jatek aminek _tenyleg_ kene a multigpu tamogatas 1080p felett. 5760x1080 highon a 970 G1 20%al a vanilla 970 boost ertekei feletti clockokkal ment 35-40fpst, very highon ugyanez 20-25 korul volt ahogy emlekszem.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
TTomax
nagyúr
De nem volt meg neki minden,és ha csak azt számolom,hogy 290XMatrix+blackplate+Full cover blokk.... Hát nem is tudom...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Fordítós dolognak néz ki inkább. A disassemblerben látszik, hogy nagyságrendekkel több vektorregisztert foglalnak le a shaderek, mint amennyit kellene nekik. Ezért az ideális 7-10 helyett 1-3 wavefront fut a CU-kon. Innen nehéz megmondani hol a hiba, mert a GCN tele van regiszterrel, így nem tudni, hogy egy shader miért foglal le tízszer nagyobb regiszterterületet GCN-en, mint máson. Az is érdekes, hogy konzolon semmi baja, pedig ugyanaz a hardver, bár nem ugyanaz a kód.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem lehet megnézni, mert az NV architektúráját nem lehet vizsgálni. De a GCN-ben kétszer több regiszter van egységnyi feldolgozóra, mint a Maxwellben és négyszer több, mint a Keplerben. Ráadásul mindhárom architektúra birtokláslimites és a regiszterhasználatra kell optimalizálni. Szóval nincs különösebb magyarázata, hogy a GCN-nek miért kell sokkal több regisztert lefoglalni. Nyilván nem zárható ki a complier bug sem, de furcsa, hogy csak és kizárólag ezt a játékot érinti.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
Nálam megjavult adaptívon is jó már - a Windows 10 WHQL driverrel - ami ugye nem is elsődlegesen a játékhoz van...
A játékot viszont hagyom a fenébe egy ideig, mert alig tudtam elindítani és nem a driver miatt...A TDR crashre pedig: clean-installal kell felrakni (ami már a telepítés alatt alapértelmezettre állítja a driverbeállításokat) - ilyen feature ugye nincs AMD-nél
[ Szerkesztve ]
-
TTomax
nagyúr
Ez a kérdéskör még ennél is bonyolultabb.A maxwell nem csonkítható máshogy a felépítéseból adódóan,ez az ára (is) annak,hogy még mindig 28nmen toporgunk több éve,de plusz teljesítményre van szükségünk.Addig amíg ez korrektül le van írva a specifikációban addig nincs is ezzel probléma,hiszen látod mit veszel.Ez a gpu nagyobb felbontáson sem fog elvérezni e miatt,és akinek drága volt a Titan X az most 200euróval olcsóbban megkaphatja majdnem ugyanazt.Akinek ez is sok,vagy nem tud ezzel együtt élni az mehet a túloldalra,ott sem lesz kolbászból a kerítés.(Nem lesz olcsóbb a fiji sem sokkal,máris ezt kommunikálják.)
A gond inkább az ár... ami lassan kezd elmenni a a pofátlanság felé,és ez bizony már komolyabb hatással lehet a gpu piacra.Az emberek nem fognak ennyit fizetni,inkább lejjebb adnak,itt viszont ismét az AMD kerülhet bajba mert a maxwelleken jelentős haszonkulcs van,amiből bőven tudnak hova engedni.Miért is fontos hogy egy cég nyereséges legyen?Engem pl ez miért is érdekelhet?Azért mert bizony ebből fogják finanszírozni a jelenlegi paletta supportját,és fejleszteni a következő generációt.[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
nagyúr
Műszakilag, vagy üzletileg? Műszakilag szerintem a 970-nél megérte, itt viszont már nem - pont azért, amit írsz, túl kevés a differencia. Üzletileg viszont megéri, mert jobban kommunikálható, különösen, ha a teljes memóriamennyiséget kommunikálják, mint a 970 esetében. És amúgy ez f***ság, mert szerintem a 970-nek ez az egyetlen problémája - az OS azt hiszi, hogy van 4GB nagysebességű memória a kártyán, közben meg csak 3.5. Meggyőződésem, hogy ha a kártya 3.5GB-osnak kommunikálná magát, akkor nem lennének a beakadásos issue-k.
(#5776) Loha: a power limit emlékeim szerint a GPU-val foglalkozik, nincs benne a VRAM. De amúgy lehetséges a power limit a GPU miatt is - csak ha nem azonos a boost sebesség, akkor felesleges összehasonlítani a két eredményt.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
TTomax
nagyúr
Jó hagyjuk,szépen elkezdtél eldumálni...aki visszaolvas az megérti,neked nem sikerült.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
HSM
félisten
Erre gondoltam, de ez így eléggé életszerűtlen példa, mondok egy sokkal életszerűbbet. Fogja a programozó, és a nagy textúráira ír egy streamelő motort. Mit csinál az a motor? Megkérdezi, mennyi memória van a VGA-n, beosztja magának, hova mit rakjon, és elkezdi pakolni bele a cuccokat, amíg meg nem telik, és igyekszik benn tartani a lehető legtöbb cuccot, amire szükség lehet, hogy azonnal kéznél legyen. Egy ilyen motor elég érdekesen fog futni egy GTX970-en, ha 4GB-ra jelenti a driver, és a programozók nem készítik külön fel erre a játékukat, egyesével megadva a renitenskedő néhány VGA-típust, amelyiken mégsem annyi az annyi, amennyit visszajelez... Kész röhej...
-
nagyúr
Fussunk neki még egyszer. Először is, az alkalmazás nem dönthet úgy, hogy a címtartomány melyik részét szeretné használni - (blokkonként) kér VRAM-ot az OS-től, ami ad neki egy handle-t, amin keresztül eléri a memóriát gyorsan, hatékonyan. Az alkalmazásnak fogalma sem lesz, hogy az adott blokk fizikailag hol van a VRAM-ban. Amit leírtam, az a maximum, amit egy normális OS megengedhet - a valóság ennél lehet, hogy "bürokratikusabb" lesz.
A driver akkor veszti el a kontrollt az ominózus 512MB felett, ha megkülönböztetés nélkül kiadja az OS-nek, mint felhasználható VRAM-ot. Akkor valóban repül a szar a ventillátorba, de ez aligha fog megtörténni. Ahogy írtam, nem tudom pontosan, a WDDM mire ad lehetőséget, de ha semmi jó megoldás nincs a terület "lepriorizálására", akkor végső megoldásként még mindig le lehet tagadni. A jogi problémák pedig kb. a tündérmese kategória - de ezt Te is írod.
A fentiekből az is következik, hogy nincs olyan, hogy "kiadod a full területet". Az alkalmazás feltesz majd kérdéseket az OS-nek a VGA-ról és a VRAM-ról, és ez alapján dönti el, hogy mennyi memóriát kér. Jobban belegondolva, lehet, hogy mindenképpen érdemes adatbázist tartani a VGA-król, mert ha a szabad VRAM-ot kérdezi le induláskor, akkor azzal öngólt rúghat. De ezt mondja meg valaki, aki programozott ilyesmit
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
#85552128
törölt tag
A szenzorokból kinyert adat nem "valós mérés"...
"A Fiji-nél a 4gb eretnekség, de a 970nél, tiltsák, sebaj, elég az a 3,5G is...? "
A Fiji 2x annyiba fog várhatóan kerülni mint egy 970 és a GPU jóval magasabb felbontásra is elég. Ez lesz az AMD első prémiumterméke...
A memóriatörléses dolog egyetlen játékban sem működik jelenleg, az hogy a jövőben csökkenhet megint csak feltételes mód."JA és a linkelt cikkben a mondat további fel így hangzik a teljesség kedvéért:"
Ugyanazt írtam le amikor magyaráztam hogyan használható az utolsó szegmens, a lényeg ott van, hogy technikailag igazolni tudják egy esetleges perben a 224-es értéket - ha a specifikációkat nézzük.
Az, hogy a valóságban hogy működik más kérdés, lásd ZeroCore és GPU boost...[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Nincs kedvem elvakult AMD hívővel vitázni... Az objektív tesztoldalaknak jobban hiszek...
Nem terelek, egy meg nem jelent feature-ről állítod, hogy 100%-ban működni fog, de az egyrészt sem a mostani, sem pedig a jövőbeni játékokra nem biztosíték.
Jelenleg még szinte minden játékban 2k vagy kisebb felbontású textúrákat használnak. Miből gondolod, hogy ez a jövőben nem lesz másként ? Modokkal már most is 4k/8k textúrák érhetőek el...
3.5 GB elég ? 1080p-re "simán", néhány játékban már azért jobb lenne több, de igazából az a +512 MB sem segítene ki sokkal, de igaz, hogy jobb lenne ha már fizettem érte...Aki magasabb felbontáson (4k) játszik esetleg több GPU-val ott már kevés lehet a _jelenlegi_ játékokhoz...
Szerk.: Nem arról volt szó, hogy mennyi haszna van ennek a konstrukciónak, az nyilvánvaló, hogy nincs.
A specifikáció ettől fogva viszont jogilag is megállná a helyét mert a kalkuláció módja nincs feltüntetve. Valaki írjon nekik hogy vegyék le ha zavarja őket...[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
"Jó, így már nem terelsz, de pl a TDP felvetésekre nem mondtál semmit, pedig eddig olyan fontos volt, hogy mennyi is a tdp."
Nem csak a mennyiség a fontos, fel van tüntetve az AMD specifikációknál egyáltalán bármilyen TDP ?
"Melyik meg nem jelent feature-ről beszélünk a 4G-ről? Úgy ahogy lehet 3,5G-re optimalizálni, úgy lehet 4re is"
A kb. 250k-s "csúcskártyánál" eleve úgy indulunk, hogy azzal kel foglalkozni ne fussunk ki a VRAM-ból ? Ok, lehet...
"A textúra felbontása meg azért annyi, mert törlés nélkül elég véges a memória"
Véges ? A Ti-n 6 GB van, a Titanon 12 GB, a jövőre megjelenő csúcskártyákon meg standard lesz a 8 GB, de 16 GB vagy több is lehet, köszönhetően a HBM2-nek.
Nem a memória véges, a HBM1 és a FIJI memóriája véges és azért jönnek ezzel a törléssel, hogy elhidd elég lesz a 4 GB mindenre...[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
"Számít mi van oda leírva, azon kívül hogy azt mondhasd, hogy több mint az nv-é? "
Ha elolvastad volna az elejétől azt a beszélgetést láthattad volna miért volt felhozva...
Mert csak úgy lehet valami jobb, ha több? Ésszel használni a meglévőt és abból kihozni többet miért nem lehet jó?
Igen az AMD eléri azt ~4 GB-vel amit más a ~12-vel már csak az a kérdésem, hogy akkor a gyengébb 390X-ből miért jön 8 GB-os ?
"Nyilván a vramból való törlés csak a fanatikus amd-sek fegyvere... "
Nem, ez a Low-Level API-k egyik funkciója (mégis ugye már 8 GB-os leendő csúcskártyákról pletykálnak...) és nem csak AMD-n használható
De ugye DX11-ben nincs ilyen funkció implementálva - illetve van de rontja a teljesítményt...[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Az egész dolog lényege az volt, hogy az AMD fel sem tünteti ezt az infót és a ZeroCore-t, ha már annyira a specifikációt nézzük a 970-nél.
Csak ugye más szemében a szálkák, sajátunkban a gerendát sem látjuk...De a 290X TDP-je továbbra is 250 és 300W között van ezt nem én hanem tőled és tőlem is hozzáértőbb oldalak állítják...
"Mert a piaci igények ezt diktálják? A jelenlegi API-nál van létjogosultsága a több ramnak, ezt nem firtatom. "
Innentől kezdve pedig nincs miről beszélni...
"De hogy ne tereljek a 4G-s fijinek is meglehet a célterülete,alacsonyabb felbontás, de magasabb fps, 144hz fhd, oculus 90hz-el, stb."
Oculus 2016 Q1-ben jön ki, addigra már jöhet 8 GB-s Fiji is...
A Fiji-nek igazából azt kell bebizonyítania, hogy már most jobb mint a 980 Ti és a -2 GB sem fogja semmiben sem limitálni..."Akkor hajrá nv-sek, törölhettek ti is. "
Méghogy nem vagy AMD fan
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez normális. A Maxwell úgy van tervezve, mint egy ultramobil GPU-architektúra, tehát nem egy nagy széles buszra van felfűzve az összes multiprocesszor, hanem a pici buszok a multiprocesszoron belül futnak át a lapkán. Ennek az előnye, hogy rengeteg tranzisztort lehet megspórolni, de hátránya, hogy ha letiltasz egy multiprocesszort, akkor a buszok egy része is eltűnik, vagyis ez negatív hatással lesz a lapka más részeire, függetlenül attól, hogy azok teljesek-e.
A memória 970-szerű particionálása attól függ, hogy le van-e tiltva az L2 cache egy szelete. Mivel itt nincs, így a teljes memória ugyanolyan sebességgel érhető el.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
namaste
tag
"Az smm tiltás miatt esik a pixel fill rate?"
Igen. Egy SMM 128 bites busszal kapcsolódik a crossbarhoz és órajelenként 4 db 32 bites kiszámolt pixelt tud küldeni a ROP-ok felé. Két SMM letiltásával marad 22 SMM, ezek összesen 88 pixelt tudnak továbbítani egy órajel alatt. A ROP-ok órajelenként 96 pixelt tudnának feldolgozni, de csak 88-at kapnak. Tech Report GTX 980 Ti teszt
-
daveoff
veterán
API nem ad IHV elonyt. GCN valoban jobb microarch asynchronous computetal, am ez hardware feature. APInak semmi koze hozza. GCN elonye csak a market share.
Ha van async compute előny, az eddig is megvolt, a DX12/Mantle/Vulcan API-nak semmi köze ehhez. Ha lesz olyan játék, ami ezt használja, ott lehet előnye a GCN-nek, nem általános előnyről van szó. Én így értelmezem, amit mond. Szóval az előny az, hogy a konzolokban is GCN van, ha jobban rámennek a fejlesztők, hogy kihasználják a konzolokban lévő hardvert, akkor a PC-s portok jobbak lehetnek AMD-n...
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
#85552128
törölt tag
válasz Ghoula #12402 üzenetére
A "valószínűleg defektes kártyára" - ami egyébként nem az enyém a képen - azt mondja az AMD, hogy valószínűleg nem hardveres hiba [link]
Azóta pedig (1 hónapja) szart sem írtak hogy mi van nem csak nekem, de több tucat embernek aki ugyanazt az állítólag csúcs-GPU-t vette.
Játék alatt semmi gond nincs, böngészés alatt néha összesz*rja magát és ilyet csinál, nekem ez nem tűnik hardveres hibának, vagy ha igen és ennyi embernek jelentkezik akkor tervezési hiba...
Fölöttébb érdekesnek tartom azt is, hogy mindenkinek pont így csíkoz A Sapphire szerint is több kártyát visszaküldtek már hozzájuk, várják az AMD válaszát (ezt két hónapja írták).És már az egyik Sample példány is csinálta júliusban amit kiküldtek reviewre: [link]
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz Ghoula #12405 üzenetére
Nem csak azért "ekézem". A megoldást meg driver vagy bios frissítéstől várjuk, szóval legalább 4 driver volt már amivel javítani kellett volna.
A másik nagy fail, hogy hosszú idő óta az egyetlen kiadott AMD-s cím a Star Wars Battlefront még bugosabb mint az előző driverrel ami már alapból bugosabb volt az előtte lévőtől
Érdekes módon csend van a topicban bezzeg ha GW-s cím lenne Poor AMD, Evil nVidia...És akkor mikor meglátom a Crimson driver diákban, hogy "Launch Day support for Battlefront" meg a Top 10 issue-ban olyat, hogy egy játék amivel 30 ember játszik nem indul akkor fontosabb mint az, hogy az aktuális csúcskártyával sz*pnak igen is feltud húzni.
Az meg, hogy kinek milyen a helyzete lesz*rom, ha új
butábbUI fejlesztésére van pénz akkor erre is legyen.[ Szerkesztve ]
-
daveoff
veterán
válasz Ghoula #12402 üzenetére
Ki mondta, hogy az új driver hibája? A hibáját nem javította az új driver sem, ennyi van, de én még ezt sem írtam le, csak linkeltem a tapasztalatokat, mindenféle rosszindulat nélkül. Ezt nagyon benézted, mert semmi rossz szándék nem volt a hsz.-embe, vagy talán csak odaképzelted, mert 980Ti van az adatlapomon?
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
daveoff
veterán
válasz Ghoula #12410 üzenetére
Pont azért linkeltem, mert Szabynak a Crimson volt az utolsó mentsvára a csíkozódásra, szerintem a többség tudja, aki ide jár. Nem kapott megoldást a problémájára(ami elég komoly probléma, és sok típust érint a fury szérián belül), ezért linkeltem, mint tapasztalat. De mindegy is, mert ha elsőre nem értetted, hogy semmi rossz szándék nem volt bennem, akkor gondolom másodszorra sem fogod...
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
nagyúr
válasz Ghoula #13660 üzenetére
Power limit is ugyanaz volt? Ill. nézted az órajelek alakulását? Folyamatosan azonos órajelek és időzítések mellett 7% különbséget nehezen tudok elképzelni.
(#13666) Milka 78: nem elsősorban a tesztekből jönnek ezek az infok, pontosan azért, mert össze-vissza mentek a kártyák mindenféle órajeleken. A hardware.fr tesztjéből annyit tudtam kivenni, hogy kb. 8-9%-kal gyorsabb átlagosan a 390X, de pl. a Crysis 3-ban 15% felett van a differencia.
A tapasztaltak kapcsán: amikor a mem OC-t nézted, akkor hol volt a PT limit? Ha elkezdte droppolni a core órajelet, akkor tök mindegy, hová tetted a memóriát, nem látod az izolált hatását. Kellene egy teljesen dokumentált méréssorozat az egész témához...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Ghoula #13724 üzenetére
Persze, magasabb órajelen kisebb a latency, de eredetileg azonos órajelekről és timingekről volt szó. És igen, mindig sávszélről beszélünk, de simán lehet szerepe a késleltetésnek - csak ezt baromi nehéz szétválasztani.
Megmondom őszintén, nem tudtam, hogy a memóriavezérlőnek is vannak saját időzítései - abban a hitben éltem, hogy amit a RAM-oknál beállítasz, azzal üzemel mindkét oldal. Hmmmmmm...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Ghoula #13748 üzenetére
A tRD egy késleltetési érték volt, ahogy írod is. Először meglepett, hogy előhozod, mert egy crossbar vezérlőnél nincs ilyen "átrakodás", de aztán eltöprengtem, hogy a GCN-nél a HUB-os vezérlővel esetleg releváns lehet a dolog. Érdekes. Felmerült bennem korábban is, hogy a memóriakezelés hatékonytalanságáért a HUB-os vezérlés lehet a felelős, de ennyire direkt okot nem tudtam mellétenni. Az nVidia crossbarja meg nem küszködik ezekkel.
Tudsz hasonló teszteket csinálni a Crysis 3-mal? Ott látszott még igen komoly diff a 290X és a 390X között.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Ghoula #13754 üzenetére
Azért crossbar-nál is kell lennie valamilyen paraméternek, pl MC órajel,ami független a gpu órajeltől,vagy az crossbarnál tuti annyi megy mint a mem?
Én ebben a hitben élek
A Crysis 3 teszt teljesen jó, 20% órajel emelés 5-6% FPS-t hozott, ez egy érzékelhető mem-limit, de a játékot ismerve tényleg nem sok. +1 az MC-s sztorinak.
Habugi tesztjében más a CPU, azt így nehéz kontextusba tenni.Mondjuk azért tetszetős ez a mem controlleres magyarázat a 290 és a 390 között, mert új fényben tüntet fel pár dolgot, ami eddig nem teljesen állt össze. A sebességnövekedést is furcsállottam, és a fogyasztás emelkedésének mértékét sem indokolták teljesen az órajelek és a feszültségek.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Ghoula #16353 üzenetére
Ne hidd, de akkor mi a fenének beszélünk?
Egyébként nem a grafikonnak adok hitelt, hanem számoltam az ismert (és a kikövetkeztethető) adatokból, és ami kijött, az nem áll messze a grafikonon látott számoktól. De ezt sem kell elhinni
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
#85552128
törölt tag
válasz Ghoula #16479 üzenetére
Nem éppen, ha az eredeti árakat vesszük. Mire meg árcsökkentést kapott addigra kiadták a 970-et ugyanannyiért és akkor már inkább ezt vették (kedvezőbb paraméterei is voltak).
A 390-ek picivel népszerűbbek lettek, de ehhez is +8 hónapot kellett várni, amivel szépen elszalasztottak pár vevőt még a 4 GB-os botránnyal sem tudtak mit kezdeni.
Valahogy sosem voltak adottak a körülmények, hogy népszerű kártya lehessen, bár a bányász korszakban jól vitték[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz Ghoula #16484 üzenetére
Elsődlegesen mindig is a price/perf fogja érdekelni az embereket, utána jöhetnek egyéb szempontok, most azért az is közrejátszik, hogy nem lesz akkora fogyasztása még a high-end kártyáknak sem.
Miben jobb ? Gyakorlatilag kezdettől majdnem hozta a 290X teljesítményét (néhol vele egy szinten/jobb volt) mindezt fele fogyasztással - ami már önmagában is nagy dolog hisz nem volt process váltás. Mellette a szoftveres körítés és support is sokkal jobb volt akkoriban és a hűtésekkel sem volt probléma mert még a legszarabb 970 is hozta az elvárható szintet - ez a 290X-ről nem mondható el... A Gameworksot meg a Geforce Experience-et is lehet szidni, de ettől még a GE/Shadowplay az egyik legjobb streamer/videórögzítő a mai napig, a GW effektek közül is vannak olyanok amelyek jól néznek ki és amit be sem kapcsolhatsz AMD kártyán szóval sok kicsi sokra megy alapon ezek is érvek ha a nagy tömeget nézzük. A Gsync is akkoriban debütált mint egyetlen Adaptive sync frissítési technológia ami csak nVidia kártyákon volt elérhető.
Ezek nagy részét az AMD is hozta/hozza, de eléggé megkésve (DSR->VSR, Gsync->Freesync, Streamer app van most is, de lesz valami újabb dolog a Polarisokkal, GW -> GPUOpen, illetve a DX11 driverrel is történek finomítások) játék bundle terén mondjuk nem sikerült felzárkózniuk, arra az nV-nek gyakorlatilag 1.5-2 évre előre volt terve és mindig kaptál valamit a kártyák mellé.
"Ha abból indulok ki milyen életpályát futnak a 290-ek, emiatt inkább az."
Ez a rebrandolás hozománya, mintsem előre tervezett vagy külön odafigyelést igénylő dolog lenne. Majd most lesz érdekes látni mi lesz a régi kártyák teljesítményével ha minden szegmens ténylegesen új leváltó kártyát kap az AMD-nél is.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz Ghoula #16583 üzenetére
Ők intézték el, hogy a 380X gyorsabb legyen mint a 290X ? Vajon mi hasznuk lehetett belőle Mert az pl. az alfához képest gyorsult nem is kicsit (+27% avg) a nagyobb kártyák a 60 FPS lock miatt úgyse a full teljesítményt mutatták, ja meg teljesen más pálya/beállítások és alpha build... De az OpenGL miatt borítékolható volt az nV előny noha ez még így is bőven játszható mindenen (a hawaii-val vagy inkább a GCN1-1.1 kártyákkal valami bibi lesz, mert a többi jól megy).
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Ghoula #17124 üzenetére
A +25% ALU / TEX valós teljesítményben durván +14-15% átlagosan, és a 42% órajel-emelés (mindkét domainben), is "csak" kb. +40%, teljesen nem 1:1 a sebességnövekedés. Így jön ki a 60%.
fullHD-ben valószínűleg több helyen CPU-limitesem a mérések, azért nem jön ki a +67-68%.
(#17122) Laja333: azt nem nagyon tudod értelmesen kimérni, hogy a fogyasztás hogyan változik azonos órajel és azonos unitszám esetén, mert minden architektúrának van optimuma feszültség és órajel terén. Ha a Pascal-t visszadobod a Maxwell szintjére, lehet, hogy alig fog kevesebbet fogyasztani.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
ffodi
veterán
válasz Ghoula #19124 üzenetére
OGL alatt ha monitorozod a GPU kihasználtságot (pl. Afterburnerrel), akkor az mit mutat? 99% folyamatosan? (nem feltétlen CPU limitről van itt szó minden esetben, hanem arról, hogy pl. OGL vagy DX11 alatt eleve nincs kihasználva teljesen a GPU, ami aztán DX12 vagy Vulkan alatt ki lesz.)
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
-
titán
válasz Ghoula #20299 üzenetére
Elég szomorú ez a gyári +300mV (+40%). Nekem már az első ref 480 tesztek után ez volt a tippem, hogy a 1060-ra hegyezték a 480-at, bármi áron be kellet venni a magaslatot. A feszültség, fogyi és tuning lettek a járulékos veszteség. Magyarán szarrá húzták már a refet is, és a terv feletti órajel miatt nem bírja a tápellátás.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
nagyúr
válasz Ghoula #20299 üzenetére
Igen, lehetett ezt sejteni - ahogy a Hawaii és a Fiji kártyák, a Polaris 10 is kb. üveghangon megy gyárilag. Kérdés persze, hogy ez mennyire yield okokból van - a 470-esből talán okosabbak leszünk.
A W / tr kicsit csalós, mert a fogyasztás a teljes board power, tehát benne van a memória is. De összegészében a konklúzió lehet jó - a tranzisztoronkénti fogyasztás hasonó.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
#85552128
törölt tag
válasz Ghoula #25778 üzenetére
A boost frequency nem azt jelenti, hogy annyin megáll...
Giga avg 1314 MHz | Ref. avg 1128 MHz
Ez önmagában +15%, ha ezt még felhúzod mondjuk 1450-re - mert ennyit minden custom bír - akkor az már +28% egy referencia kártyához képest, na az "Overclocker's dream" emellett elbújhat.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- Új Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 15,6 -30% Bivaly AMD Ryzen 5 5500U 8/512
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen