-
IT café
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
Ha megkapod a terméket azt ki kellene fizetni, ez mint írtam nem kártérítés mert késve érkezett meg. A refund jogos volt addig amíg nem volt nálad a kifizetett termék, de most a terméket ingyen szerezted meg. Nem kellene ide keverni ebben a helyzetbe a jogosság témáját.
Az álláspontom az hogy volt egy adás-vételi szerződés, én fizettem, ő pedig eladta.
Ha visszakapom a vételárat és nálam a termék akkor nekem van kötelezettségem a szerződéssel kapcsolatban, hiszen nem tartalmazott utalást arra hogy mi történik ha nem érkezik meg a megvett dolog. A kereskedő teljesítette a rá vonatkozó részét. A tisztességes eljárás elvárható a vevő részéről.
Persze ez saját álláspontom és mint más felülten mint eladó, természetesen ugyan ez az elvárásom a vevőimmel szemben.Mielőtt bárki is túlgondolná legyen gondolatban kereskedő ő is és úgy értékelje a dolgot.
Jelen pillanatban a kereskedő kárát senki sem téríti meg, mert késedelmes, de sikeres kézbesítésre nem lehet semmiféle kártérítést igényelni.[ Szerkesztve ]
-
nRu3
addikt
Kacifántos, menyire életszerű hogy egy megrendelt árut majdnem 5 hónapig kell várni. Értem én hogy Kina karantén alatt volt, de az egész világ miattuk valamien szinten cumizót a denevér evésük miatt! Szerintem én rossz leszek , nem fizetek, ez kártérítés lesz amiért a korona miatt én is munka nélküli lettem.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
Aramisz
lelkes újonc
Azt vettem észre, hogy többb márciusi-áprilisi rendelés a "Departed from Yanwen Facility" résznél bennragad. Addig marad ott, amíg a védelmi idő lejár. Dispute után a pénzt vissza adják, a termék nem jön meg sosem.
Pl: S00000128224938
Mi a tapasztalat erről? -
atesss
addikt
"Legtöbb esetben ez a szállítás egy közelben lévő Pick Pack Pontban végződik."
No, hát ez nekem már kapásból szimpatikusabb mintha a Királyi Postához kellene bemenni.Ok, akkor reméljük érteni fogja ezt a megoldást.
Okés, akkor leírok neki egy szép nagy listát.
Megnézem hogy a link működik-e kattintható linkként a chat felületből. Ha igen, akkor úgy küldöm (úgy nekem is egyszerűbb lehet a visszakövetés)[ Szerkesztve ]
-
djsunstealer
aktív tag
válasz Aramisz #39703 üzenetére
Dettó. Nálam is van egy ilyen, ugyan van egy másik követési száma is (UB135298874TW), de okosabb nem lettem. 22 nap múlva lejár a védelmi időm. Én várok türelmesen, mást úgysem tehetek (még). Tartom az eladóval a kapcsolatot folyamatosan, már 2x meghosszabbította a "buyer protection"-t, de csak ilyen 5-10 nappal.
-
arni1
aktív tag
-
[ Szerkesztve ]
-
Ciccuka
veterán
Ha hibás/törött/sérült/használhatatlan/másmilyen terméket kapsz (képet is mellékelsz) és dispute-ot indítasz, akkor az Ali néhány óra múlva visszaküldést kér mindenáron. Ez az új Ali dispute trend. Figyeljetek!
Cicák támogatása: www.fos.hu/1176
-
Topikgazda
válasz Ciccuka #39714 üzenetére
Teljes mértékben használhatatlan? Elméletben van fellebbezési lehetőség, én megírnám hogy visszaküldeném, de a postaköltség az túl sok annyi, amit írtam az előbb, nem meggondoltad magad, hanem hibás és így a kereskedőnek kell állni a visszapostázását, amely viszont nem éri meg.
[ Szerkesztve ]
-
Dayco
tag
Köszönöm a válaszodat, ismét okosabb lettem.
Azt hogy a védelmi időt meghosszabbítaná, én értettem félre, azt nem akarja, csak ezt: "Please close the dispute first and wait" - de gondolom ha ezt teszem és mégsem jön meg, akkor bukó van, hiszen "Finished" a rendelés...
SY13716072890 a másik SY13716072885 számú egyébként, mindkettő utolsó bejegyzése: 23 Ápr 2020 07:00 Hungary, Arrived at destination country airport
Van még két napjuk a dispute-ból, aztán remélem visszakapom a pénzem.
Van egy ilyenem is: S00000129152241, szintén 03.31-i rendelés, de itt nem válaszol semmit az eladó, bizonyára ez is valami kamu tracking number lehet. -
Topikgazda
A két SY-nél ami nálad az utolsó bejegyzés az volt nálam 03.01 és 03.27 volt amikor megkaptam.
A S000001..... az küldemény azonosító, van hozzárendelve postai azonosító UB146642922TW de április 10 az utolsó bejegyzés
Egy ilyennél a Hand over to airline az 03.04 volt és 04.03 a kézhezvétel.
Szóval azért lehetséges hogy befutnak. -
xy.zsolt
őstag
Hollandiában tényleg nem kapkodják el a továbbítást....8 napja áll ott a cucc
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
ecaddsell
aktív tag
válasz galaxys80 #39720 üzenetére
Nekem van olyan holland postás csomagom ami május 11.-én hagyta el kínát...
Most jól megszívtam ezzel az Ali std. shipppingel (ezekből lettek a holland postások).
Miközben kb. május közepén e-bay-en vett speedpackes (EE, ES kezdetű) csomagokat már rég kézhez vettem.
A kínai posta is valamelyest be van dugulva, de nem tudom az Ali miért a holland postát tolja amikor az meg totál be van állva.[ Szerkesztve ]
-
Directors
senior tag
Sziasztok!
Erre sokat kell még várnom szerintetek ?
LT033694058NLA hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
vandor01
őstag
válasz Directors #39725 üzenetére
ez mar itt van a kanyarban par nap vagy par hét azt a kezedben lesz
nekem is van egy hasonlo es meg reménykedem.... [link]CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
-
-
chopin42
őstag
válasz chopin42 #39693 üzenetére
Rendeződött. Dispute gomb nem volt, mikor leokéztam a "confirm goods received"-et, de utána az online helpen keresztül elindítottam a dipsute-ot, majd feltöltöttem a bizonyítékokat, az ali pedig döntött is azonnal, hogy teljes összeg vissza.
Leggyorsabb ügymenet volt.
Ezzel végére értem a rendeléseimnek, összesítés:
5 rendelés, ebből 4 március eleje-közepe, egy április eleje.
Az első rendelés ez volt, ez tartott a legtovább.
5-ből 3-nál dispute kellett:
Az első cucc spanyol raktáras volt, de kínából érkezett, sérülten (bár elég gyorsan, 2 hét). Bizonyítékok fel, mindössze az extra shipping árát kértem (4 eur kb), mert a cucc működött, egy mikrofon szivacs volt benyomódva. Visszakaptam.
Egy másik nem akart megjönni, még az elején, visszakaptam a pénzt, majd megjött mégis, kifizettem a vételár 90%át, ebben egyeztem meg az eladóval.
A 3. dispute ezen hsz témája.
Ami közös, hogy egyik esetben sem fogadta el az eladó, amit kértem, az ali döntött, mindig a javamra.
A maradék 2 rendelés hibátlanul megjött, bár az egyiknél "rossz" trackintget kaptam, ami valójában kamu volt, viszont kaptam egy jót, amivel nemrég megjött (kb 1,5 hónap alatt). A másikkal nem volt gond, csak tovább tartott.
Végszó:
Oké,hogy koronavírus, de a problémáim csak részben voltak logisztikai gondok.
Nem tudom, hogy rendeljek-e még, bár ki kellene használni a hátralévő pár hónapot, mert sajna csomó cucc van, amit Európából szinte képtelenség értelmes áron megvenni (microswitch, mikromanométer, perforált lemez kis méretben, meg ilyenek).
Köszönöm a sok segítséget, türelmet a topikban, mindenkinek épségben és hamar megérkező csomagokat kívánok!Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
herrká
senior tag
Sziasztok! "Jun. 4. Not Delivered - Addressee not present- Message left" - ez mit jelent? Ezzel van tele tegnapra a nyomkövetés egy csomagunknál. Van valami teendő? Köszi!
-
herrká
senior tag
Jogos! Bocs. PR080159425YP
Bedobva most volt a postaládába egy csomagértesítő, de azon olyan szám van, amit semmi nem ismer fel! (LB905909203BG). Falusi posta, legközelebb hétfőn lesz nyitva. Vagy ez lehet nem is a lakhelyünkön van, hiszen akkor tudnák a címet. A Postának kell írni? Tudsz segíteni, hová? Köszi[ Szerkesztve ]
-
Záros időn belül megszűnik a magyar tracking a kínai küldeményekhez.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
axlfsi
veterán
Sziasztok!
Majdnem napra pontosan 4 honapja, hogy volt egy rendelesem az Alirol, mely a mai nap erkezett meg, de azota mar lezajlott egy dispute es refund is, a javamra dontve.
Kerdesem az lenne, hogy van hivatalos modja a refund visszavonasanak, kvazi, a vasarolt termek aranak ujboli kifizetesere, de ugy, hogy annak nyoma legyen termeszetesen, az Alin keresztul, hogy lassa mindenki?
10$ miatt nem szeretnem eljatszani a becsuletem, de nagyon olyba tunt, hogy elveszett a termek (abban az idoben tobb dolgot is vettem, tobb, kulonbozo eladotol, melyek rendre, hetekkel ezelott megerkeztek, csak ez az egy nem es gondolom emiatt (is) dontott a javamra az Ali).
Viszont most nyilvan mar latszik a TN alapjan, hogy a mai nappal elerte a kuldemeny a celallomasat es egyebkent is, becsuletbol, gondoltam kifizetnem.
Atbogarasztam nagyjabol az osszefoglalot, de nem lattam ilyen esetre peldat.
Koszi elore is!
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
-
Topikgazda
Mármint kimondta? Ez hülyeség. Nem magyar tracking van hanem kínai posta vagy más országbeli nemzetközi postai azonosító, ők azzal küldik és a Nemzetközi Postai Uniós egyezmény miatt követhető. Ez még jó pár évig nem szűnik meg.
Ha egy ország kilép belőle akkor fordulhat elő, de akkor neki kell gondoskodni a szállításról és kézbesítésről a világ minden országába, senki sem hülyült meg -
axlfsi
veterán
válasz Zoli-bácsi #39741 üzenetére
Ez nem becsulet mellszobor kerdese, de csak komediazz batran, mert lathatoan nem erted a lenyeget; majd, maskor, amikor valoban nem erkezik meg egy csomag es netalan sokkal nagyobb ertekben, jo lesz, ha majd tovabbra is bizik bennem az Ali es nem azt latja, hogy amikor egyszer megiteltek nekem egy dispute-ot, ott a kesobbiekben megerkezett a csomag (na, nem mintha "barmi kozom lenne hozza" es en tehetnek rola, hiszen az elado vallal(!) egy hataridot, ami alatt - covid ide, vagy oda - leszallitja a termeket. Nem en voltam az Ali, aki dontott es nem veletlen ezek a hataridok sem. Ha nem jelzem a termek meg nem erkeztet es varok, majd (pl.) fel ev utan "hiszem el, hogy tenyleg nem jott meg", akkor mar bottal uthetem a penzem nyomat.
mellszobor... vicc vagy!
[ Szerkesztve ]
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
#21795072
törölt tag
Szerintem, ha az Ali-nak fontos lenne, hogy a visszatérített pénzek egyszerűen visszaadhatóak legyenek sikeres kézbesítés után, akkor lenne rá funkció az oldalon. Nem érdekli őket. A mai világot nem a lovagiasság működteti.
Én lelkiismeretes vagyok, de ha szar/lassú a szolgáltatás, vagy megkárosítanak, akkor behajtom a jogos jussomat. Ha kedvelek egy eladót, akkor még a lovagiasság is belefér. De nem minden esetben.
A szerződés része a full refund, ha az áru nem érkezik meg időben. Nem kell ezt túlgondolni, meg túllelkizni. Ez a "nem vagy becsületes, ha nem fizeted ki..." duma nekem nem tetszik. -
axlfsi
veterán
válasz #21795072 #39744 üzenetére
Igazad lehet, koszi, hogy irtal! ... nyilvan a tobb ezer dollaros tranzakcioknal mar nem dontenek ilyen konnyen es gondolom "van ra keret", nem veletlenul az egyik legnagyobb marketplace-halozat (Alibaba) .
OK, elengedtem hat.
Ehhez kapcsolodoan: azt ugye jol gondolom, hogy egyebkent ez egy amolyan "IJ" dolog; ha en nem jelzem idoben a problemat es tegyuk fel "kivarok" es "hiszek", aztan megsem jon, akkor magamat szivattam meg... nemdebar?˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
Topikgazda
Tényleg túl van ez gondolva. AZ AliExpress egy virtuális piactér vannak eladók azoktól vásárolunk, nem az AliExpresstől. Ők adnak 2 vásárlói védelmet, a szállítási idő védelmet, amely szállítási módtól függően változó és ha az letelik és nem érkezett meg a termék akkor dispute keretében visszaadják a pénz, ők, nem az eladó.
Van a másik védelem a megérkezést, átvétel követően a 15 napos reklamációs idő ha van valami gond az adott termékkel.
Ezen kívül a szállítási időkre egy várható időtartamot adnak meg, ez nem kötelezettség hiszen nem számítható ki és ezek az idők természeti katasztrófák, háborúk, szerencsétlenségek (lezuhan a repülő, elsüllyed a hajó) vám problémák, járványzárak és még néhány ok miatt nem fixek.
Van néha olyan hogy az eladó ad meg egy fix dátumot, az tényleg vállalás, de ezeknél is kimentési ok ok azok miket az előbb felsoroltam.
Az adás-vételi szerződés része az is ha teljesül, mert késve, de megérkezik a megvett dolog és közben a vételárat visszaadták, hogy rendezzük a tartozást.
Többször írtam, hogy ilyenkor nincs kártérítési lehetőség a szállítónál az eladó felé, ha elveszik és biztosítva küldte akkor van csak, de ez nem veszett el.
Az hogy van aki természetesnek veszi hogy neki ingyen jár a dolog, mert a szállító karanténba került és ezért késve kapta meg egy várható időtartam esetén az az ő felelőssége.
Ha leírom hogy én kifizetem, még annál is, aki bárgyú módon fix dátumhoz kötötte, az nem jelenti azt, hogy neki is követnie kell a példámat, én sem minősítem őt ezért és ő se minősítsen engem, nem kell különösebben magyarázni hogy kinél mi tartozik az elfogadható viselkedési normához.
Tehát ne cseszegessétek ilyenért egymást.[ Szerkesztve ]
-
axlfsi
veterán
válasz Zoli-bácsi #39746 üzenetére
oké átjött!
[ Szerkesztve ]
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
Topikgazda
Félrebeszél. Ha az eladó kifizeti a 16 Jüan (685 Ft) ajánlott díjat még a feladási díj mellé és ez nekem free shipping, ha fejre áll az itteni postás az akkor is könyvelt küldemény lesz és biztosítani kell a könyvelt küldemények háznál kézbesítését.
Ha valamilyen elvetemült módon nem fogják a könyvelt küldeményeket kihozni az csak akkor lehetséges, ha ezt a szolgáltatást kiveszik a Posta ÁSZF-ből, de ezt nem lehet hiszen az UPU tagjai vagyunk még.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!