- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
kutyek
senior tag
Nem potikra gondoltam, hanem a hátoldalon lévő 8 mikrokapcsolóra (kb másfél centis kis kék egység pirinyó fehér pöckökkel), ezzel lehet állítani a Kalin a basszus kiemelés profilját (meg mást is). Az alapértelmezett állásban (minden kapcsoló -> 0) kiemeltebb a basszus, mint a többiben, mivel ez olyan (szabadon álló) elhelyezéshez passzol, ahol nincs természetes kiemelés. Emiatt, ha ilyen beállítással mégis sarokba / asztalra / falhoz közel (fél méternél közelebb) helyezed el, kicsit sok lesz a basszus (ismét: a többi profilhoz képest).
DRC alatt a "Digital Room Correction" fogalmára gondoltam, vagyis bármilyen szoftveres PEQ-ra, amivel az ilyesfajta (tipikusan 300Hz alatti) anomáliákat lehet bizonyos keretek között korrigálni.
[ Szerkesztve ]
-
Akkor tehát más akusztikai környezetben hallottad a kettőt? Ebből nagyon simán adódhat eltérés mélyben, 300 Hz alatt. Adott szobán belül máshova helyezve is, továbbá a hallgatói pozíció is számít. Jól megcsinálni az akusztikát a jó mélytartományhoz minél kisebb a szoba, annál nagyobb szívás, főleg ha nem 2.0, hanem (egy) mélynyomós rendszer van. Nagyobb szobáknál már könnyebb jó eredményt elérni, de azért ott sem egyszerű.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
kutyek
senior tag
Mivel mindkettő stúdió monitor, és a nyilvánvaló méretbeli különbségektől eltekintve hasonló a spec, nem hiszem, hogy az angol vs. amerikai "hangkarakter" közti különbséget hallod. Szintén nem valószínű, hogy a (korral járó) hallásromlás lenne az ok. Simán lehet, hogy egymás mellett hallgatva nem észlelnél ilyen különbséget, de ezt, gondolom, most már nehéz ellenőrizni.
Másrészt két dologból valóban adódhat differencia:
1. Boundary EQ: a Kalin van, igen részletes beállítási lehetőségekkel, a Tannoyon semmi ilyesmi nincs. Adott esetben ez lényeges különbséget ad basszusban. A Kali default beállítás (minden DIP switch -> 0) pont a boundary hatásoktól mentes (de nem anechoic) állapotnak felel meg: állványon, falaktól messze. Ezzel a beállítással falra / sarokba tolva túl fog tengeni a basszus (az ideálishoz képest). Kérdés persze, hogy a Tannoy milyen boundary feltételekhez van gyárilag beállítva...
2. Pozícióból (magasság) fakadó különbség a magas tartományban: általában fontos, hogy a tweeter kb. fülmagasságban legyen. A waveguide-ok egyre nagyobb szöget szórnak be vízszintesen, de vertikális irányban nagyobb lehet a különbség a magas tartományban, ha nem ideális (on-axis) a hallgatói pozíció. Ebből fakadóan lehet, hogy nálad a hallgatói pozícióban a Tannoy több magasat produkál, ami miatt relatíve basszusban szegénynek hallatszik...
Mindkettő csak feltevés, biztosat akkor lehet mondani, ha side-by-side (Illetve ugyanabban az elhelyezésben) közvetlenül össze tudnánk hasonlítani (ideális esetben mérőmikrofonnal) őket. Egyébként a szoba elég pici, valószínűleg eleve nem ideális a basszus akusztikai kezelés / DRC nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
alphamooncam
őstag
"Kommersz" 5.1 még nagyon hosszú ideig vélhetőleg támogatott lesz. Mindíg lesz újabb "jobb" formátum. Kérdés az hogy az újat, kiforratlant szeretnél, vagy kiváló minőségű beváltat. Spec. én az utóbbit. Tudás-ár arányban nem találtam eddig jobbat.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
Denon DN500AV-t néztem ki erre acélra, de ha találsz jobbat kérlek oszd meg! AV-Online felajánlotta, hogy adjunk javaslatokat milyen Denon cuccokat teszteljenek, de ezt elutasították, mert nem Hifi. 😢
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
addikt
A mellett hogy ez engem is érdekelne 3.1-ig (két front + center + sub felállás), tartok tőle, hogy ez körülményes lesz, és olcsón+kényelmesen megoldani HDMI -ről érkező stream esetén nehézkes. Olyan AVR-t kell keresni, aminek vannak vonalkimenetei is minden csatornára, nem csak erősített. Viszont ez esetben kifizettél egy 5 csatornás erősítőt tök feleslegesen, hiszen soha nem fogod használni az AVR-ben levő végfokokat, ráadásul maga az AVR böhöm nagy.
Jó lehet még a PC-s több csatornás hangkártya, ez esetben HTPC-ről mozizol, a HDMI-t csak videotovábbításra használod, az 5.1/7.1-es hangkártya vonalkimenetei meg mennek az aktív dobozaidra. Ez ugye ott van meglőve, hogy ha pl. veszel egy konzolt, STB-t, akármit, akkor máris csak pingvinezni fogsz tudni, kezedben az 1db HDMI kimenetből érkező kábellel
Aztán itt vannak még ezek a dobozok pl:
...de sajnos nekem nincs velük tapasztalatom. Esetleg ha tudna valaki ajánlani ilyen eszközből jobb minőségűt, akár nevesebb gyártótól, több 4K képes HDMI bemenettel, ami olcsóbb mint egy komplett AVR, akkor az engem is érdekelne.
[ Szerkesztve ]
-
gxyb
aktív tag
Átfogalmazom a kérdést.
Hdmi több csatornás audio (pl. Dolby, Dts stb.) hangsávot hogy tudok egy 5.1-es hangfalszettre kötni ami pl. 5 db Jbl lsr 305-ből és egy Jbl lsr 310s mélynyomóbl áll?
Milyen eszköz kell hozzá?
Olcsóbb és drágább megoldásokra is kíváncsi lennék!
Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemzés Zenehallgatásról dióhéjban III.
- Teszt A zenehallgatásról dióhéjban II.
- Elemzés A zenehallgatásról dióhéjban I.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest