-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
válasz Because #280199 üzenetére
Nem kell vagni. Ha jossz lefele, es nem nagypapa tempoban teszed, szetegetve a tarcsat, akkor elkerulhetetlen. Rendesen csusztatod a hatuljat, akkor a repkedo kovek, mar nyomot hagynak rajta. A hatuljaval lefele barmit meguthetsz, mert siman besokallsz. Felutheted a hajtokart, a valto az hatul kapja az ivet, faagak, a kovek koptatjak, ha meg sziklanak utod, az sem a vilag vege, mert uzemszeru hasznalat. Nekem folias volt a Jeffsy, de volt rajta hasznalati nyom rendesen. Ez ilyen, az MTB csak addig patika, amig nem kezded el hasznalni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz lsebestyen #280200 üzenetére
2016 kozepen lett vasarolva. Homorura? Latod, ezt keprol en nem tudom megmondani, eloben persze vegighuzva rajta az ujjamat egybol kiderulne.
Because: meg annyi, hogy en viszonylag keveset estem. Ket serules volt a bringan eses miatt, egyszer a felsocsovon, ami pont folias volt. Ott atutotte a foliat. Egy pedig a kormanyon, mert kiegyenesitettem egy kanyart, es fanak mentem.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ringman
nagyúr
válasz MPowerPH #280202 üzenetére
állítólag a korábbi aero vázaknál még nem volt elég nagy gyártói/tervezői tapasztalat, hogy komfortosak legyenek - a nagy km-ek miatt nagy merevségűek ezek; a mostaniak már jobbak ebből a szempontból - persze lehet pontosan ez a felt-modell kivétel.
merevebb váz + kis külső + magyar utak - szerintem nem jó kombináció. egy filigránabb felnifékes bringa kisebb küllőszámmal vsz. kényelmesebb. (persze nem biztos, hogy ilyet kell venni)
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #280179 üzenetére
Patikás lett a járasa is és a rés is. Igy már nem lesz beleérés
Azt kell mondjam ráfért egy tisztításos olajozás a dugattyúkra.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
kicseleztem az univerzumot
végül Őribe mentem délelőtt, így sehol se kaptam direktbe szembe a szelet, sőt hazafelé félig-meddig hátszelem is volt
(és tudom, se strava-n, se fb-n nincs nyoma, szóval lehet meg se történt...)
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
MPowerPH
félisten
-
zsocy
őstag
válasz fulton #280204 üzenetére
"ráfért egy tisztításos olajozás a dugattyúkra."
Dehát ez egy vadiúj bringa nem? A lényeg hogy végül jó lett, lehetgörcsölni valami újontekerni ezerrel. Amúgy viccet félretéve, látszik hogy gyorsulsz szépen.
én egyik betegségből megyek a másikba, nagyon nem az én évem ez eddig.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #280194 üzenetére
Sajnos normális. A gyártási pontatlamdég miatt lehet eltérés a két dugattyú között. Jól tetted a tisztítást, ártani nem árt neki.
Nekem nem súrolási gondom van, hanem erősen fékezéskor a visítás. Koptatom még, hétfőn megcsiszolom a betéteket. Ha nem segít akkor veszek abból is újakat. Addig leszarom, legalább nem kell csengő.
Hasaggymeg: Nekem horror lenne, ha így nézne ki a váltó, valószínűleg rendelném is az újat. Sajnos nem lehet kivédeni az ilyet, de legalább jól állta a sarat.
-
nagyúr
válasz Speedy007 #280193 üzenetére
nem az. nálam pont a héten volt ilyen, rosszul rakták össze csapágyzsírozás után.
így látatlanban több oka is lehet, lehet, hogy megúszod egy félórás szereléssel, lehet, hogy alkatrész is kell.
sajnos ilyenkor a fogaskoszorút tovább forgatja a saját tehetetlensége, és mégha nem is esik le a lánc, de legalábbis nagyon lelazul, beesik, mire ha nem számítasz, akár borulás is lehet a vége.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Fall-N
veterán
válasz velizare #280211 üzenetére
Nem feltétlenül. Az 1x hajtás hajlamos ledobni a láncot ha hátrafelé tekeri/teleredik a hajtás. Pont tegnap amikor szereltem és raktam vissza a kereket, nem figyelgettem melyik fokozatra kerül a lánc, így hátrafelé tekerve a hajtókart nekem is rögtön ledobta a láncot. De egyszer amikor kicsúszott a biciki alólam oldalra, akkor is ledobta a láncot, amúgy sosem szokta.
Több első lémctányérnál is simán előfordulhat.
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #280213 üzenetére
Nekem eddig ezt nem csinálta ,nem hinném hogy a váltó lenne el állítva vagy rosszul tettem volna vissza a hátsó kereket mert szépen vált le és fel valamint az új váltó görgők se működnek rendelenesen. Akkor nem tolatok vele és teszek el gumi kesztyűt hogy ne az olajos láncot kelljen fogdosni ilyen helyzetben
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #280194 üzenetére
Ááág?! Viccelsz, az ág nem kezdi ki az alumíniumot, ez szikla (homokkő?) volt, majd lefotózom mert úgy ismerem mint a tenyeremet az egész Somlyót.
Fall-N...nagyon sokba fájna ha minden karc után újat vennék, benéztem, odaütöttem, helyrehúztam és jó esetben még elmegy hónapokig, évekig.
Más...mai. Isten, család, haza, kerékpár...nem feltétlenül ebben a sorrendben.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz fulton #280204 üzenetére
Akkora 8-as van a tárcsában, mint ide
LacházaNyíregyháza. Én vennék másikatMás, mai:
A bicó még mindig egy álom A hazai utak már nem annyira, azért érezni ilyen vékony külsőkkel. A képen levő helyszínről lefelé (Pécel - Trianon emlékmű, 13% meredekség) a Cube-bal lazán el mertem engedni a gépet, a Canyonnal egyáltalán nem. Olyan sz@r az út, hogy minimális szintkülőnbség is megdobta a bringát, s persze sisakot is elfelejtettem vinni, szóval visszafogtam magam.szerk.:
dom1n0: bizonyára ez a hátulütője a 90 kg vs 60 kg ridernek[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
dom1n0
senior tag
válasz Dark Archon #280216 üzenetére
Akkor nem csak en lattam annak
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #280204 üzenetére
Várj, amíg bringamosás közben a dugattyúkról rámosod az olajat a tárcsára, amiről megszívják magukat a betétek és szenvedhetsz a féktárcsa mosással, mert a résekbe sunyin beül az olaj. A legjobb, amikor nem sikerül tökéletesen lemosni és az új betéteket is tönkreteszi . Na én azóta nem merek dugattyút olajazni .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
válasz Dark Archon #280216 üzenetére
..Azz agyatokba van a nyolcas ... nem szedtek rá h találjak megint valamit
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz rétisün #280210 üzenetére
Hát ami történt meg sem.
Fall-N:
Az kellemetlen , lehet kapni ilyen paszta félét, ami megakadályozza ezt. Még vásárlás előtt ennek is utána jártam felkészülve ha esetleg vonyítana majd a fék de hál istennek nincs rá szükség rém csendes.[ Szerkesztve ]
-
válasz Hasaggymeg #280215 üzenetére
Istenem, családdal többet soha nem indulok el! Csak érjünk haza, mielőtt felgyújtom a picsába a kerékpárt!
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
zsola32
őstag
Ma összejött az ismerkedő délután a Sculturával
Az első ami szemet szúrt az, hogy kisimultak az utak, gondolom a karbon váz miatt érzem a különbséget. (25-ös gumikkal mentem ma)A piros szín + hátszél . A Speeder után azért szokni kell a kormányt, de hamar bele lehet jönni... szóval úgy érzem barátok leszünk.
-
fulton
addikt
válasz Dark Archon #280223 üzenetére
Akkor örülj neki
Hasaggymeg:
Úgy értve h borulás valami kiálló ág gyökér stb miatt. -
addikt
válasz zsola32 #280225 üzenetére
Sima Scultura vagy Scultura Endurance? Jó gép egyébként, szvsz a második legjobb ár/érték arányban. Felétek viszont tüköraszfalt lehet akkor, mert én 30-as külsőkkel is tankcsapdákon kell, hogy átmenjek.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
zsola32
őstag
válasz Dark Archon #280227 üzenetére
Scultura Endurance. A Speederen is volt ez a gumi, az alu vázas bringa, úgy éreztem rázott mint a 220, nem is nagyon szerettem rajta.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #280218 üzenetére
Itt pontosan leírja úgy a működési elvet mint a kenés és főleg az utána tisztítás menetét. Igaz ketten csinálják és egyedül macerásabb, de nem lehetetlen. Ugyanakkor a végén megemlíti azt is (amiért én az estek 80%-ban a lazít-rámarkol-rögzít megoldást találom a legcélszerűbbnek ), hogy értelmetlen elvárás a munkahengerek teljesen azonos mozgása így sokkal inkább célszerű a féktestet állítani rá a tárcsára, vagyis extrém eseteket leszámítva mikor egyik munkahenger annyira xarul működik, hogy kábé már a féktest is beleérne a tárcsába ha rámozdítanád, egyáltalán nem muszáj a tárcsának pontosan a féktest tárcsarésének közepén futni. Én rendszeresen azt tapasztaltam, hogy közvetlenül a nagy tisztítás-kenés után talán egyforma a rés, de az idő nagy részében egyik betét és/vagy munkahenger közelebb van a tárcsához és/vagy jobban ki van mozdulva helyéről mint a másik és az úgy működik jól, vagyis akkor harap tökéletesen és akkor nem ér bele az "üzemszerű" gyakran extrém féloldalas váz és kerékterhelés alatt sem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #280224 üzenetére
Isten áldja meg ezt a családot én inkább kerékpározok mint haza menjek hozzájuk.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
Aki ezt a Decathlonos csepegtetős wax flakont kitalálta, azt felrúgnám. Még jó, hogy nem üvegből van, hogy még ennyire se lehessen megnyomni.
Mentem egy 40km-est. A Hungaroring mögött mióta vannak 14-16%-os emelkedők?
Az is élvezet, amikor 28km-el az indulás után egyszer csak elveszted a jeladót, mert lemerült benne az elem. Annak is sok értelme van ám, hogy az elemhez a küllők felől férsz hozzá
[térgyes kép]
Ti hogy nem dőltök fel közben, és látszik mégis rendesen a lábatok? Akinek jó a szeme, az a háttérben felfedezheti a Hungaroring szobrát.Ja, igen, az állítható kilométeróra tartó jól vizsgázott.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
addikt
válasz fulton #280226 üzenetére
Örülök is Amúgy nem értem a kazettás szenvedésedet. Nekem is új a teljes hajtás, de nem is nézem, melyik fogaskeréken tekerek, érzésre megyek. Így többet váltogatok, ami kevésbé fog elhasználni 1-1 fogaskereket. Szerintem kapcsold ki az áttétel láthatóságát
zsola32: jó bringa az, csak kár, hogy hülyén méretezik. De a Canyon fényében nem bántam meg, hogy visszaküldtem. A 27,5"-os kerekek is bejönnek, a könnyebb gyorsíthatósági placebo nem elhanyagolható tényező
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
fulton
addikt
válasz zsocy #280208 üzenetére
Hiába új, szorult mint állat a bal oldalt. Most szépen jár, nincs lassú visszahúzás..
Jobbulást mihamarabb#280232Dark Archon: Már le van cserélve a sor 11-30. Ez tökéletes nekem
Ne akard jobban tudni a használónál hogy mi a jó neki mert lehetetlen vállalkozás. Te azt érzed, én meg a sajátom.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz -=RelakS=- #280231 üzenetére
"Ti hogy nem dőltök fel közben, és látszik mégis rendesen a lábatok?"
A megoldás az ultraszéleslátó kamera a telón, általában a kamera appok 0.5x vagy 0.6x-ként mutatják. Milyen telód van? Mai random semmi extra terepes térdes:
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-=RelakS=-
veterán
válasz jjeahh #280234 üzenetére
0.6-os van rajta, Realme GT 5G. Az eredményt bemutattam
Csináltam egy 1x-es képet is, hátha azon jobban látszik a szobor. Egyrészt alig látszik a térdem, másrészt a szobor kb ugyanakkora, de legalább homályos, szóval nem raktam felÚgy nézem, 4:3-ban több látszik a kép szélein. Hátha legközelebbre elfelejtem
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
addikt
-
senior tag
válasz Dark Archon #280223 üzenetére
Na jó de ennek meg milyen hangja van, tuti a belseje szar...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
addikt
-
senior tag
válasz Dark Archon #280239 üzenetére
csak vicc vóóót....
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
jjeahh
nagyúr
válasz -=RelakS=- #280235 üzenetére
Igen, 4:3 az eredeti képarány, a teljes felbontás, a 16:9 meg vágott .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
-
_q
addikt
Sziasztok!
Van egy cross trekking biciklim amire ez a lámpa van szerelve: [link] Az ki-be kapcsolás rendben van, de bekapcsolt állapotban nem folyamatosan világít, hanem villog, mint az elemes lámpáknál a villogó beállítás. Ezen nem találtam állítási lehetőséget. Lehet, hogy ez csak villogni tud?
-
rétisün
veterán
válasz vallas #280238 üzenetére
hát, nem egy DT hang
(#280227) Dark Archon: "Felétek viszont tüköraszfalt lehet akkor, mert én 30-as külsőkkel is tankcsapdákon kell, hogy átmenjek."
jönnél egyszer zalába outizni....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #280215 üzenetére
Nem érdemes venni természetesen, racionális érv nem szól mellette. Ez az én hülye mániám, megőrülnék a nyúzással. Mondjuk nekem a városban nem sok esélye van, hogy kővel talélkozzak.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #280221 üzenetére
Megcsiszolom majd hétfőn, lehet segít rajta. Arra tudok gondolni, hogy üvegesre égettem a betétet, amikor be akartam koptatni. (Kicsit hamar akartam eredményt). Ha utána is visong, akkor veszek majd újat, amúgy sem árt ha van tartalék fékbetét itthon. Az MT200 betétjei úgysem jók hozzá.
Dark Archon: Azért az Ultegra rotorok sem rosszak, csak gondolom az outi könnyítés miatt nem annyira merev. Kár hogy nem mindegyik Shimano fékhez jó a Magura tárcsái, azok alapból 2 mm vastagok és merevek. Nekem az alap gagyi Extend és az Ashima is egyenes volt, egyikben sem volt nyolcas.
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz Hasaggymeg #280246 üzenetére
Milyen gyorsan kellene vele menni? Mert ahogy forgarom kézzel akár a lámpát, olyan mint a régi sebességmérő órák ahol a küllőn volt a mágnes és amikor oda ért a mágnes a jó pozícióba, akkor vette a jelet. Itt is ilyesmi látszik, minél gyorsabban tekertem kézzel annál sűrűbb a villogás, és lehet egy adott sebesség mellett már nem is villogásnak tűnne?
Ilyen hub dinamó van az első agynál: [link] Erre van rákötve az első és hátsó lámpa is.
-
-=RelakS=-
veterán
StVZO, tehát nem villoghat.
Menet közben is villog, vagy csak megforgattad a kereket, és villogott?
Egyáltalán agydinamóról beszélünk?Na, gyorsabb voltál:
Agy dinamók sokkal lassabban forognak, minta gumis dinamók, ezért jóval tovább "villogtatják" a lámpát. Ma nekem a Busch and Müller lámpa olyan 6-7km/h-ig villogott, utána kapott már annyi kakaót, hogy kb folyamatos fénye legyen. Kézzel forgatva kb felejtsd el, hogy folyamatosan fog világítani.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen