-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz MPowerPH #280123 üzenetére
soprontól nyugatra semennyire. nekem itt a nagyfaluban mondjuk a bajcsyn maga lenne a halál, mert ötvennel végigdöngetni a kerületen nudli vagyok, a buszsáv tele tankcsapdákkal, a kerékpárút meg túristával. nyilván lehet ezzel is tekerni itthon, de ez szerintem azért erősen kompromisszumos.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
fulton
addikt
válasz parandroid #280148 üzenetére
Mit vetettünk?
Mi ez a lekezelő stilus... te droid ** egy villanykörtéhez is szerelőt hívsz. Magadat minősítgesd.[ Szerkesztve ]
-
válasz fulton #280153 üzenetére
Onnét látni, amikor már nagyon eleged van a szerelésből, és már kezd nagyon frusztrálni az egész, amikor elveszíted az önreflexiós képességedet, és átmész hiperérzékenybe.
Ha valaki, akkor én megértem, nálam jobban a világon nem frusztrál senkit jobban, ha valamit már megint szerelni kell, szóval veled vagyok, bro. Csak én ilyenkor megvonom a vállam, és használom tovább, hadd zörögjön, amíg megy, te meg valami szent küldetésre indulsz, amiben nem nyerhetsz.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz parandroid #280154 üzenetére
Hadd ne olvassak már vissza. Most mi a para? Az, hogy esetleg nem tükörsima a féktárcsa, és cicereg a fékbetéteken?
Szerintem amíg csak cicereg, addig ezen túl kell lépni, ha meg megfogja, akkor a komplett féktestet úgy ahogy van kicsit odébb kell tolni. Erre mondjuk rakhatnának valami finombeállító csavart a fékekre, hogy mittudomén egy teljes tekerés egy tized milliméterrel odébbtolja a féktestet.
A féktárcsa meg a fékpofa között meg amúgy vicces különbség van, egy kartonlap nem hiszem, hogy befér oda, írógéplap is jóindulattal. Ráadásul az istennek nem tudom úgy belőni, hogy ne húzza valamerre a tárcsát, amikor meghúzom a fékkart, de amíg nincs hangja, addig nem izgat.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
balintbaba
tag
-
zsola32
őstag
Tegnap megjött a DT P1850-es kerékszett, ma átszereltem a bringára.
Jól tettem hogy megváltam a Fulcrum kerekektől.
Ez amolyan pótkerék lesz, Az ER1600-at fogom inkább használni. picit elsakkoztam a sztorit, mert csak hétfőn rendeltem meg az aliról a "csodabelsőket", így várnom kell a kerekekre, hogy elkészüljenek.
Az 1850-esen 25-ös gumik lettek, a másik szettre 28-ast teszek fel. Eddig még nem voltak Gp5000-es gumijaim, kíváncsian várom őket.Féktárcsa beállítás 10 másodpercben: kilazítom az átütőtengelyt, behúzom a féket, majd ismét meghúzom, és kb. ennyi. (eddig 3 kerékszett volt ebben az új bringában, az összes féktárcsa jól szuperált benne)
-
válasz zsola32 #280157 üzenetére
De szar, hogy nem lehet beállítani a feliratot, hogy stimmeljen a felni felirataival...
Én azt hiszem, elforgatnám még kb 90 fokkal, hátha úgy be lehet lőni, hogy a gumi feliratai pont a felni feliratai közé középre essenek. Aztán lehet, hogy az is hülyén nézne ki, mert az sem jön ki. Ebben az esetben elgondolkoznék rajta, hogy tudom a felniről lekaparni a matricákat.Amúgy csak a fényviszonyok csalnak, vagy ez a merida-piros tényleg kicsit rózsaszínes?
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
senior tag
válasz Speedy007 #280150 üzenetére
Ha ennyire félted, akkor miért nem fóliáztatod le, egy kocsi fóliásnál kővédő fóliával a kényes helyeken?
A sárvédőt meg fekete filccel simán lehet javítani...
De ugye ez egy használati tárgy ilyenek lesznek vele.... kőfelverődés, másik bicikli nekiütődik egy tárolóba.... mindent nem lehet kivédeni.................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Speedy007
őstag
-
Maximum1
őstag
válasz zsola32 #280157 üzenetére
Miért nem teszel 30 vagy 33 vagy 35mm gumit a másikra?
25 vs 28 nem nagy különbség, tejezve a 25 olyan mint a belsős 28-as.
A szélesebbekkel már elvagy tavasszal-ősszel, akár murván is veretheted.
Nekem DT P1800+25mm van tejezve, és 40mm belsőzve mert a gyári felnit nem volt kedvem felkészíteni tejre, kb 3 hónapot van használva, de ha lekopik 35mm veszek rá.
Még az is lehet hogy a DT kap 30mm és nem cserélgetem.[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
Nézem a sebezhetetlent, és ilyen nevek jönnek szembe
Art Director
Music, belőle ráadásul több is lehetItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
zsola32
őstag
válasz Maximum1 #280162 üzenetére
parandroid: piros a bringa, csal a fény
A Sculturán kívül van még 2 bringám. (Speeder 100 és 400)
a 400-on 28-as, és 32-es kerékszettek vannak.
A Speeder 100 jelenleg görgős bringa, ha már nem kell, teszek rá 35-ös Gravel gumit, aztán irány az erdei út, persze csak finoman. (nem is merem leírni, mióta nem tekertem aszfalton kívül, de hajt a kíváncsiság)
A speeder 100, 3x8 sebis, (48-38-28 / 11-32) gombokért lehet rá venni másik kazettát, ha úgy érzem kelleni fog a könnyebb áttétel. -
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #280155 üzenetére
Az a vicces, hogy a mechanikus tárcsaféknél van ilyen állító csavar. Avid BB7-nél még szerszám sem kell hozzá.
Amúgy pont tegnap láttam a téren (ahol a Maska bál van most) egy fószert mecha fékkel, neki teljesen hozzáért a betéthez a tárcsa, undorítóan fémes karistoló hanggal, nem ő meg nettó leszarta és tekert tovább. Ő az anti-fulton lehetett. Ha jól láttam az első kerékbe a lába is beleért.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #280161 üzenetére
BBB-nek is van víztiszta, vastag védőfóliája, én azt vettem legutóbb. Vannak a bowdenek surlódása ellen benne darabok, egy vágható nagyobb darab, láncvédő stb. De érdemes venni tényleg autófóliát és abból vágni, majd ragasztani a kényesebb részekre. Nekem minimális fólia van, csak a bowdenház és fékcső ellen van, meg egy vastag Acor színes a láncvillán. Van aki a hajtókaron a Shimano feliratot is védi fóliával.
-
addikt
Na, a defekt után én nem szarakodtam, megcsináltam tubelessre a kerekeket. Gondolom, fulton még mindig elmélkedik, ahelyett, hogy lépne
Pedig ezeket a Schwalbe külsőket nem leányálom szerelni, annyira szoros a peremük. Nem tudtam leszedni egyik oldalt a felniről! Szenvedtem egy darabig, aztán rájöttem, hogy nem is kell leszednem, egy oldalról megbontva is kijön a belső, meg bele tudom tenni a szelepet. Az acélmagvas gumileszedők megkönnyítették a munkát - nem törtek el. Bár használtam boostert, de még egy minipumpával is fel tudtam volna fújni a gumikat, annyira szorosak.
Viszont ugye a hátsó már eleve lyukas volt a tegnapi tüske miatt. Mivel nem volt nagy a lyuk, az is felpattant. S ahogy a nagykönyvben az meg van írva, sziszegett. A tej betöltése, és a kerék forgatása után meg már nem sziszegett. S ennek így kell működnie!
A bringa kapott még egy SKS Speedrocker sárvédőt, ezzel többet szórakoztam, mint a külsőkkel. Felrakás, pálcák méretre vágása, leszedés, fóliázás, stb. A hátsó elég pöpec, de ez a két darabos első az áll mindenfelé, kiváncsi leszek rá élesben. De másmilyet nem nagyon lehet rátenni, mert nincs neki furat, vagy szemek, semmi.
Aztán megjött az Ergon SR Comp nyereg, azt is felraktam. Próba talán holnap, remélem, beválik. Kulacstartók és a kis felsőcsöves táska is megérkezett a Canyontól, ezek is nagyon jónak tűnnek. Szerencsémre a Moon hátsó lámpát is fel tudtam rakni a gyári konzoljával.
Asszem készen van a bringa
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #280167 üzenetére
Hát őszintén szólva én nem tudom hogy milyet is használok 😅. Kértem a szervízben adjanak már olyan fóliát amivel a váz azon részét tudom védeni ahol a láb át lendül mert a párom nem annyira akrobatikusan tud le és fel szállni a kerékpárra és ott a festést össze karcolta amit világos színe miatt erős fényben lehet látni csak erre egy nagy átlátszó fóliát kaptam tőlük ingyen amit méretre tudok vágni. Szerintem valami háztartási fólia mivel ha vissza szeded akkor nyúlik és mikor ragasztos vissza akkor már gyűrődött és a szélein ráncos marad.
Ennyire nem vagyok fanatikus, ha kopnia kell akkor kopjon. Csak az "húzott" fel hogy vadonatúj szinte és elvileg akiknek ez a szakmájuk akiknek elvileg ilyet nem szabadna ezt csinálniuk még is össze tudják hoznit. Sárgán sem tudtam látványosan így le zúzni a festést kívülről csak belülről a villa papucsnál mert vacakoltam a váltó beállítással
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz balintbaba #280156 üzenetére
Okes, igy fogom csekkolni.
A tulaj hasznalta a bringat. ~40k km van benne.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
fulton
addikt
válasz parandroid #280154 üzenetére
"videókon olyan egyszerűnek fest" de nem adja magát mégse nálam. (tudom sok a kérdés ilyenkor tőlem - "habzsolom" az infokat)
lehet hogy "szent küldetés", olyan nincs hogy feladom.
Nap folyamán be lett állítva. Teszteltem kiállva sem ciceg egyelőre. legalább 1mm adhattak volna még rá üzemszerűbe arra a résre. Kint, szabad fény mellett sikerült összehozni. Sajnos a videókon is mutatott "pofon egyszerű" lazít szorít... nálam nem akart működni. Hamrabb deformálódik-nyomódik el a tárcsa mint hogy a hidraulikus kábeltől el tudna mozdulni a féktest - ez a sejtésem - az a kábel elég erősen "tart". Próbáltam jópárszor. "Irigylem" azokat akiknek ez lazán összejön.#280168Dark Archon: még nem tudom, hagyom érni na gratu a géphez
[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
válasz Dark Archon #280168 üzenetére
"Szenvedtem egy darabig, aztán rájöttem, hogy nem is kell leszednem, egy oldalról megbontva is kijön a belső, meg bele tudom tenni a szelepet"
A tubeless szalagot hogy raktad úgy rá?
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #280171 üzenetére
Nem tudom milyen tárcsa van rajta ha gyárilag, lehet nem a legjobb fajta, bár nem hinném, hogy a leggyengébbet rajta rá a Cube.
Egyébként meglepődtem, hogy mennyivel másabb a minősége az RT-66-nak, még a fém színe is más, mint a két olcsó tárcsámnak. Valószínűleg a Shimano rozsdamentes acél, az Ashima és az Extend meg bevont acél (?).
Azért nem bírtad beállítani, mert nyolcas volt a tárcsában, így kiegyengetés nélkül sosem jó. Azt viszont jól csinálod, hogy nem adod fel, miért is kellene? Ha eddig is te szereltél, miért kéne a szervizbe rohanni? Amúgy is macerás oda-vissza cipelni, várni stb. Egyedül a centrírozást szoktam az ismerősre bízni, többit megcsinálom magam. Senki sem elsőre tanult meg mindent, bár sok olyan dolog van, ami könnyen sikerül a legelső alkalommal. Na meg nem kell feleslegesen fizetni sem, helyette vesz mást az ember magának.
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #280172 üzenetére
Valószínűleg gyárilag az lehetett a felnin. Máskülönben nem tudta volna a külső leszedése nélkül ráragasztani.
Amúgy amikor vettem az új kerekeket nekem is az volt az első gondolatom, hogy nem felniszalagot veszek, hanem tubeless szalagot teszek. Csak nem nagyon kapni kis kiszerelésben, így maradt csak a sima szalag.
-
addikt
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #280173 üzenetére
Ez van rajta 160-as.
Elég puha tárcsa, nem tudom a többi milyen. Könnyen hajlik el.
Most hogy kicsit jobban átlátom hogy is működik a mechanizmus tisztább a kép. Egyébként lényegében vissza nyomtam mind a két dugattyút aztán betét nélkül szabad fényben kézzel középre állítottam a tárcsához képest, meghúztam, aztán vissza a betétek, és még kézzel finomítottam picit rajta forgás közben miután már finoman rá-ráfékeztem párszor (azthiszem zoli is ezt a módszert írta), egyelőre sikerült, azt hogy +ba kiállva sem ér bele - mindkét oldalra döntve sem - meg a szerencsének tulajdonítom ekkora hézagnál...nem igen lazítom le megint ha rajtam múlik.
És igen deformáció is volt a tárcsában kicsi.
Így van, senki sem elsőre teszi le az asztalra az "eredményt", szeretem megadni a bringáimnak amit kell (amiben nem vagyok itt egyedül ).Egyébként sima autókhoz kapható féktisztító spray is tökéletes a fékek tisztításához (gondolom)?
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz zsola32 #280157 üzenetére
Mindenkinek formálódik a bringa, ez jó vagány. Biztos gyorsak lesznek a gp5000-ök. Az egyik-hasonló defekt védelem mellett- a legjobban gördülő muskétás
Na ezt most kuncogva olvastam el "Féktárcsa beállítás 10 másodpercben: kilazítom az átütőtengelyt, behúzom a féket, majd ismét meghúzom, és kb. ennyi" - az én esetem után .
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #280177 üzenetére
Teljesen jó persze. Én általában a zöld Prevent autós és a Lidlös Crivit féktisztítót veszem. Utóbbi sajnos nem állandóan kapható. A Prevent van a Tescoban például.
Hidd el ha egyenesek a tárcsák, tényleg nem tart semeddig. Az MT200-at amikor megvettem negyed óra alatt felraktam. Másnap vágtam le a fölösleges fékvezeték hosszt, az sem tartott a légtelenítéssel sokáig. Igaz itt a vezetékeket nem kellett vázon áthúzni.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz fulton #280178 üzenetére
Tényleg nem bonyolult, én is elsőre csináltam meg, 3 videó után. Ha nem megy a nyereg kilazít, fék behúz, nyereg meghúz, akkor a tárcsa 2 oldalára 1-1 papírlap, és úgy szorítod meg. Ha az sem, akkor meg szemre belövöd. Nekem talán 3 próbálkozás kellett hozzá.
De amúgy ne parázz, ha csak picit ér hozzá, semmi baja nem lesz, majd lekopik a betét idővel. Ebben az időben úgyse hallod a súrlódást, a vizes aszfalt meg a szél hangja elnyomja.
Nekem néha nagy fékezés után is súrlódik kicsit, aztán beáll újra.
Féktisztító jó, de az izopropil alkohol is. Utóbbi olcsóbb, és elég egy ronggyal áttörölni. Csak vigyázz, mert leszed némi gyantát a tárcsáról, szóval koptasd be újra, bár az már csak pár fékezés.[ Szerkesztve ]
-
Sipi-
tag
Milyen navigációt szoktatok használni? Van olyan telefonos program ami előnyben részesíti a bicikliutakat?
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
vlevi
nagyúr
válasz Sipi- #280182 üzenetére
Nem használok gyakran navigációt, de pl a mapy.cz ilyen. Ingyenes, offline, egyszerűen használható.
Nekem az tűnt fel hátránynak, hogy csak monti és országúti között lehet választani, túra opció nincs. Természetesen országútival nem tervez be rosszabb minőségű murvás utakat, de montival viszont az összes egynyomu gyalog ösvényre is tervez. Nekem pont a kettő között lenne jó. Belefér egy kis kitaposott erdei földút, de a hardcore montis rész már nem.
Komoot tud ilyet, de annak az alap térképe eléggé szegényes, a fizetős verzióját nem ismerem.
Bikemap tavaly megszivatott, mert olyan gyatrán, késve mutatta az útvonalat, hogy mergemben letöröltem.
Locus nekem túl bonyolult. -
Mezga Aladár
veterán
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz fulton #280177 üzenetére
Úgy-úgy a Zoli mondta. Ez a helyes-precíz beállítás.
Na menjél biciglizni, én is nemsokára indulok. Épp zabbantottam, ilyenkor kell 50-60perc hogy lenyugodjon a pocim.
Addig rátöltök az első kerekemre egy kis Stans lötyit, mert mostanában nem hallom hogy rágná a küllőanyákat[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz Sipi- #280182 üzenetére
Ha ismeretlen helyre megyek, jobban szeretem előre megtervezni az útvonalat (merretekerjek.hu, google maps), aztán a gpx-et követni. Azt nem szeretem, mikor vakon elindulok egy gép által tervezett útvonalon és esetleg bevisz olyan helyekre, ahova nem akarok menni... Google tervezője pl. simán rávisz olyan utakra, ahol tilos biciklizni.
-
Ringman
nagyúr
a féktisztító spray mivel jobb, mint az izopropil alkohol? (amiből veszek 1 litert 2500 forintért és másra is jó)
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
Gumi csere úgy tűnik be vált a szokásos fék bekoptató helyemre vissza térve le és fel menet már nem csúszkál annyira a kerekek valamint sík talajon is picit jobb lett a fék hatás a jobb mechanikai tapadásnak köszönhetően. A fék bekoptatás is a végére érek lassan csikorog már a tárcsa halkan illetve a napfény is tükröződik a tárcsáról az aszfaltra olyan tükör fényes lett. Még holnap megyek egy kört arra a helyre és azt hiszem végeztem utána a fék bekoptatással. Azt vettem észre lehet hogy minden tárcsafék így működik hogy melegen jobban fog mint hidegen pedig se a tárcsa se a betétek nem sport kategóriára van szánva ahol az "üzemi" hőmérsékleten éri el a rendes fékerőt.
-
Ringman
nagyúr
32mm Tires on a 2024 Ritchey Road Logic Will They Fit?
felnifékes - igen
csak ne lenne ilyen drága a váz. :/ -
Zoliwrc
aktív tag
válasz MPowerPH #280143 üzenetére
Nem szép az a fékfelület így fotóról, gumi is eléggé repedezett, de ha az 1 szezont futott ígyis-úgyis cserés. Egy ujjnyi vastag felületen tapadsz az aszfaltra, annak mindig toppon kell lennie.
Este teszek be fotót a felnim fékfelületéről, most menni kell, vár a HegyDobj majd már be egy linket légyszíves róla, melyik típus pontosan az a Felt
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Na ekkorát kapott tegnapelőtt.
...jó, hogy nem törtem le."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Speedy007
őstag
1*8/9/10/11&12 sebességes hajtásnál mennyire normális ha a képen látható állásban van a lánc és ha hátra felé tolom a kerékpár forog vissza felé a hajtókar is?
Mert ebben az állapotban volt egy kellemetlen helyzetem mikor a lánc le esett a semmi közepén az első hajtóműről (pedig elvileg a narrow wide tányér esetén tudtommal nem kellene ilyen elő fordulnia) mikor tolattam hátra rajta ülve és be akadt a hajtókar a láb száramba és akkor lábbal rá segítettem menjen hátrébb a hajtó kar akkor esett le a lánc -
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #280192 üzenetére
szépen elnyaltad. mi történt? belógó ág?
#280179Fall-N:
Csak szét kaptam, mivel fékezés után hallani lehetett kicsit a cincogást, és gondoltam megtisztítom hátha segít a résen (is)...így szétkaptam a féket, a dugattyúkat megtisztítottam shimano olaj-al, feltűnt hogy a bal oldali sokkal nehezebben jár mint a jobb. Kicsit megjárattam sztem jobb lett, de továbbra sem egyszerre járnak. Ez normális jelenség? vagy ez ilyen egyedi, kinél hogy.
Viszont szebb táv lett a tárcsa és betét közt, legalábbis úgy látom. És nincs ez az utólagos "cinege" fékezés után.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #280192 üzenetére
Normalis... Tulajdonkeppen egy MTB, aminek tobbek kozott az is a velejaroja, hogy terepen utod-vagod, es szedi a sebeket.
Amelyik mtb makulatlan, az nem volt rendesen hasznalva, es nem ott, ahova valo.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ringman
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Jogász topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- GTA VI
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen