- eBay
- Facebook és Messenger
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Hálózati / IP kamera
- Olajkereskedelem dollár helyett CBDC-ben?
- Microsoft Excel topic
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #279849 üzenetére
RT64-re váltáson agyalok 54-ről bár az 54-sel sincsen bajom csak kíváncsi vagyok hogy mit "esznek" azon annyian hogy majd mindeki dícséri és ajánlja. Bár nem tudom hogy a fékkel kompatibilis lenne e (ha még is rá szánnám magam mivel még egy koptatási tortúrán már nem igazán akarok túl esni) mivel 54-t és 56-t ajánl maximum hozzá a 410-hez a gyártó
-
cattus
őstag
2.5 hónap kihagyás után végre nekem is megvolt az idei első bringázás. Valszeg a közepfülgyulladás meg a téli tunyulás is betett, de erősen küzdenem kellett hogy Z2-ben maradjak. Remélem 1-2 hónap és ismét formában leszek.
Do the thing!
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #279850 üzenetére
nekem másfél év alatt nem kellett még kukacot használni (lekopogom), így ezt passzolom, olyan volt, hogy külsőcserénél kiszedtem pár akáctüskét a gumiból, ott nem csináltam semmit.
nyilván egy durva vágásnál kuka lehet a külső, de az belsős rendszernél is ugyanaz a helyzet.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #279853 üzenetére
Ha meg vagy elégedve az RT54-gyel akkor én nem váltanék. Használd el, majd veszel utána.
Az Alfinehoz RT64/66-ot ajánl a Shimano. Más a fékbetét alakja, így nem mindegy a tárcsa alakja sem. Legalábbis azt mondta az ismerős boltos. Azt mondta, csak a tárcsa felső részét éri a fékbetét, így ki fog vállasodni előbb utóbb. A B01s szélesebb, de nem annyira "magas", így máshol éri a tárcsát. Igazság lehet benne, mert az Ashima betéten is látom, hogy kisebb felületen koptatja.
-
Ringman
nagyúr
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #279857 üzenetére
Értem végül is ha rá szánnám magamat SM-RT64-re akkor betét csere is lenne de nem shimano félérere B05-re hanem BBB BBS-53-ra mert azt dicsérik mindenhol lehet hogy azzal jobb lenne az a rész amit mondtál.
Válla így is úgy is lesz mert a be dugós kerékpár tárolóba oda verem a tárcsát annyira fura hogy a 160-s tárcsát is eléri a vas pedig nem kicsi kerék van rajta viszonylag ballonos gumival
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Zoliwrc #279847 üzenetére
Csak az alapozas vegett futok most tobbet, mert nem akarok ugy outira ulni, hogy hurka az eronletem. Ha jobb ido lesz, azert ez le lesz redukalva.
Nekem ilyen penge konditermekre sajnos itt nincs lehetosegem, gyuras az inhouse, lent a szuterinben, mert a futas eszi az izmot.
A futastol itt is van fajdalom, a talpam, bokam megkoszonte. De az en hulyesegem, mert a rovid tavos cipomben futom a hosszuakat is. Most mar valtok. Tavaly meg en is inkabb terepen futottam meg a 120 -as hetemet, es a fm -ek nagy reszet, sokkal jobb volt. Mar csak az erdo miatt is, na meg az puha talaj. Mondjuk ott meg a bokam fordult alam folyamat, ha rosszul leptem a sziklas, koves reszen.
Te mas teszta vagy. Neked nincs felesleges suly, amit cipelsz, es joforman folyamat edzesben vagy, szezonban par het alatt mar maxon porogsz. Jo lenne eljutni idaig nekem is iden, bar 10kg -t nem fogok tudni leadni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #279861 üzenetére
Azt le sem irtam, hogy tavaly Szeptember ota mi volt a munkam, es e miatt azert nagyon semmi nem fert bele a mozgasba, csak a futas. Mondjuk azert jol megoldottam, jutott mozgasra ido.
Most viszont ugy nez ki, hogy napi 2x20km -t fogok bringazni a munkahelyemig. Vegre...[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #279713 üzenetére
a porvédő csúszott kicsit ki. pont annyira, hogy megfogta a kazettát, és fixit csinált belőle.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zoliwrc #279848 üzenetére
Igazad van, a fórum nyelve magyar...a lényeg, hogy a nagynyomású tejek vastagabbak, több ammóniával, latexel, és darbosabbak kisebb lyukat fogva meg nagyobb nyomáson, míg az alacsony nyomásúak hígabbak, ammónia és gumi nélkül (sic!) , na meg nagyobb lyukakat megfognak.
MPowerPH...én azért a te futási távjaiddai és időiddel nem aggódnék a kondim miatt.
Velizare...milyen porvédő?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Speedy007
őstag
Nehezen bár megtaláltam a Bikepro weboldalán amit múltkor említettem a hidralikus tárcsafék bekoptatási rituáléjáról. Ahogy Hasaggymeg említette ez lenne a standard a gyártó által javasolt rituálé a Shimanonak ezt az nap próbálgattam befelé a munkahelyem felé alig tapasztalható eredménnyel és ezt amit a Bikepro írt első fele egyezik a Shimano ajánlásával de vannak eltérő javaslatok is
Mindazonáltal egyes gyártók a bekoptatáshoz hosszú lejtőt javasolnak, amelyen folyamatos, nem intenzív fékezéssel ereszkedik le a bicajos. Ez is működhet, de az első és hátsó fék használatát tanácsos váltogatni (a féket a bekoptatás során nem szabad túlságosan felhevíteni), és a teljes megállást itt is kerülni kell. A nagyobb méretű féktárcsa esetén rendszerint több fékezés szükséges (vélhetőleg- szerintem 180/203mm-s rotorokra vonatkozik) , a hideg időjárás úgyszintén növeli a bekoptatásra fordított időtartamot
nálam az utóbbi válik be egyre jobban valamiért.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #279864 üzenetére
a csapágyé.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #279843 üzenetére
Töröld le izo alkohollal a tárcsát, és koptathatod be újra. Komolyan. De utána mert könnyebben kopik. Nekem az MT200 nehezen kopott be, az RT54 néhány fékezés után már érezhető volt. Az új keréken RT70 lesz majd, de ebben a ratyi időben még a Hyde-al megyek többnyire.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #279864 üzenetére
Nem tudom miért van ez és mi értelme, de több eldurrant outis gumit is láttam már, amit magas nyomáson használtak mtb tejjel. No meg a hookless sem segít... Haverom is így járt tavaly, a Fakir tejes outi gumija görgőn robbant fel, az egész szoba tejes lett, még a plafonról is csöpögött. Alacsonyabb nyomáson, outikhoz kitalált tejjel gondolom nem lehet probléma.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #279869 üzenetére
Olyan állagú, mint a Stans, olyan a szaga is, ugyanúgy gyorsan tömít, egy különbség van: rohadtul gyorsan beleszárad a gumiba, emiatt nem ajánlom.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-=RelakS=-
veterán
Kerékpározz, paraszt! Már ha tudsz és van hol és jogilag nem cseszünk ki veled. [Egy Futár Élete Youtube]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
semmiho
tag
válasz semmiho #279845 üzenetére
Igazad lehet, ezek szerint van remény! Vagy ez még a régi váz, mert a pletykák szerint csapágyon átvezetett kábelezésű lesz. Ilyen fotót is láttam egy szélcsatornás promó fotón pár hónapja (bocsi, nem akarom előkeresni).
Itt viszont, mintha a régi vázba vezetett megoldás lenne:
Pár dolgot itt említenek: [link] -
Ringman
nagyúr
nagy nehezen (mert elsőre balfaszkodtam, meg az alis fékcsővágó penge tragédia) méretre vágtam a fékcsöveket, nem nagyon fog a fék, akkor teljes légtelenítés/újratöltés kell, hogy a fék oldaláról nyomom át az olajat?
bleed block természetesen nincs, szerintem a fékhez sem adták, ezt mivel helyettesítsem? hagyjam benne a fékbetéteket és ékeljem ki?
+ a "free stroke adjustment"-et mikor állítsam be?
-
MPowerPH
félisten
-
őstag
válasz Ringman #279874 üzenetére
ha van lehetőséged, úgy légtelenítsd, hogy a kar egy használaton kívüli kormányra téve vízszintesen áll, és a féknyereg lóg a fékcsövön. a bubik mindig felfelé mennek. néha nem árt a folyamat közben a féknyerget és a fékcsövet megkocogtatni, hogy a megragadt bubik is induljanak el felfelé.
a dugattyúkat bármivel kiékelheted, a "bleed block" csak azért van, hogy kényelmes legyen a munka, de egy darab vas is ugyanúgy megteszi, vagy veszel egy lejárt bankkártyát, felvágod darabokra, összeragasztod szigszalaggal és kakukk vagy bármi, ami összenyomhatatlan.
én nem hagynék fékbetétet légtelenítéskor a nyeregben, biztonsági okokból. Murphy szerint ha a fékfolyadék el tud folyni, akkor el is fog folyni“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
rétisün
veterán
válasz Ringman #279874 üzenetére
fékbetéteket mindenképpen vedd ki, akkor biztos nem fog fékolaj kerülni rá. ha bennehagyod, akárhogy vigyázol, tuti olyan helyekre is kerül fékolaj, ahová nagyon nem kéne....
az a sárga műanyag bizbasz, amit a dugattyúk közé kell tenni, pontosan 10 mm vastag, ekkora valamit keress helyette.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ringman
nagyúr
válasz MPowerPH #279876 üzenetére
szerelés közben, a csőillesztés előtt véletlenül meghúztam a fékkart, így abból vsz. elég sok olaj kijött/kilőtt a padlóra.
van ajánlott módszer? youtube-on sok video van sok megoldással.
#279878 rétisün
köszi, majd keresek valamit itthon. 10-es imbuszkulcs azt biztosan van.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Ringman #279879 üzenetére
En 2db fecskendot hasznalok a fekek legtelenitesere, nem vettem bleed kit -et. Az a legtisztabb, de fecskendovel is megoldhato.
En belinkelem ezt a Maguras videot. Ezzel a MT7 -et is letudtam legteleniteni, akkor barmit lehet. A felso fecskendo lyukasztott. Eloszor feltoltod fekfolyadekkal alulrol, aztan csinalhasz egy vakumot a rendszerben, ha ugy erzed, maradt levego. Bar ketlem, ez csak a nagyobb fektesteknel problema.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ringman
nagyúr
válasz f4lcon #279877 üzenetére
köszi!
most reggel szarakodtam a féktestek belövésével, akkor azt kezdhetem elölről. (vsz. a felület sem jó, a külön vett acélváznál simán ráfestettek a fékrögzítési oválfuratokra, de nincs itthon olyan eszköz, amivel a 2 felületet egy síkra tudnám csiszolni, spéci szerszámot nem vennék.
az alis villa rögzítési pontja sem top minőség (ez várható volt)#279880 MPowerPH
köszi, megnézem.
van itthon egy ilyen "bleed" kupa meg egy fecskendő is egy csődarabbal, ez volt a bleed kitben.ezek grx féktestek, 2 dugattyú, kis testűek
-
szuszinho
őstag
Vedd le az egészet a bicóról, és lógasd fel valamire. Így könnyebben töltöd, légteleníted.
-
tknof1871
őstag
Üdv! Szerelőt megkérdeztem, miért törnek ilyen gyakran a küllőim a hátsó keréken. Azt mondta, mert egyfalú a felni. Az se segítene sokat, ha kicserélne minden küllőt erősebbre.
Kétfalú felnivel nem törne a küllő, de akkor már érdemesebb lenne kazettás váltót használni. De akkor már másik lánc kell, másik agy, másik sor. Mi az a sor? Nem ért rá az egészet elmondani. Ha kazettás váltóra térek át mi mindent kéne még cserélni? Ez egy 3x6-os racsnis váltós kerékpár.Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
szimpláncsak
tag
válasz tknof1871 #279885 üzenetére
Mielőtt komolyabban belemennénk, hogy mi mivel kompatibilis és milyen lehetőségeid vannak a fejlesztésre, összeségében elmondható, hogy valószínűleg ez annyi pénzbe kerülne amennyit nem ér a bicaj, ezért jobban jársz ha nézel használtan olyan kerékpárt ami már kazettás aggyal rendelkezik és csavaros felfogatású váltót fogad a váz
-
varsam
őstag
Tubeless folyadék.
Tudom qrva sokat van róla szó, de már nem tudom követni, viszont rendelnem kellene, szóval:
milKit
Muc-Off
Peaty's
Vittoria
Melyik legyen, mit mondtok?
Most épp Joe's Super van, de ez ammóniás, ilyet már nem vennék és 1 év után már eléggé össze van állve a trutyi a flakon alján és nem tömít úgy mint az elején. Most kellett kukacoznom hátsó kereket és néha elereszt egy kicsit, nem fogja meg már rendesen, hiába töltöttem rá. -
jjeahh
nagyúr
válasz varsam #279887 üzenetére
A Vittoria Universal haveromnál bevált. Nekem eddig ammóniás vs vízbázisú tejekkel ezek a tapasztalataim:
Ammóniás pro:
- gyorsan tömít, általában észre sem veszed a szúrásos defekteket
Kontra:
- megeheti a felnit, küllőanyákat
- büdös
- káros a környezetreVízbázisú pro:
- nem büdös
- nem igazán bántja a kereket
- könnyű kikaparni a gumiból
- környezetbarát
Kontra:
- SOKKAL lassabban tömít, van, hogy kilómétereket kell tekerni ahhoz, hogy végre tömítsen, ennyi idő alatt veszíthet a nyomásból is a gumiFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz jjeahh #279891 üzenetére
+1 a Vittoriára
Én eddig csak ezt használtam, szal nincs mivel összehasonlítanom, de bevált. Nincs szaga, a gumireszelék ellenére is könnyen be lehet tölteni szelepen keresztül ( autószelepem van, lehet ez is számít ), ha volt is szúrásos defektem, nem vettem észre. Hetente 0,3-0,5 bart enged, ennyit úgyis rá kell fújni, de nem tűnt fel, hogy lassabban tömítene. A külsők szélére rá tud száradni rendesen, ez akkor szopás, ha el kell takarítani a gumikat, el lehet vele játszani egy órácskát . -
fulton
addikt
TLR nél mi van akkor, aki gyakran ellenőrzi a guminyomást, nem tömíti e a sealant a szelepet? levegő ki ki szökik/szökhet olyankor .. és elvileg azt is tömítené..
A másik kérdés, logikával élve, elsőnek meg kéne nézni jól zár e a kerék, nem ereszt sehol. Ezért elsőnek tej nélkül pumpálnám fel, 1 napig úgy hagyom, és megnézem eresztett e. Van itt valami tűrés amennyi elfogadott - levegőszökésre?
Ha rendben, akkor vissza leengedem és úgy bele a tej, majd ismét felpumpa.
Jól gondolom?[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz fulton #279893 üzenetére
Nem vagyok nagy tubeless-es, de én rápattintom folyadék nélkül, leeresztem, szelepmagot kiveszem, beletöltöm a lötyit és felpumpálom. Utána használom.
Szerintem megint túlaggódod a dolgokat, bár én azt sem értem, hogy vettél tök drágán TPU belsőket, és most még drágábban akarsz belső nélküli rendszert. Miért is? Hogy fél bárral kisebb nyomáson menj? Én még mindig zsákutcának látom a tubeless rendszert országútira annak, akinek amúgy is kevés defektje van.
-
fulton
addikt
válasz balintbaba #279895 üzenetére
köszi Azzal az a baj sztem ha valahol ereszt épp, akkor feleslegesen töltötted bele.
Bár nem vágom még, ezért is érdeklődöm.csak a kérdésre.
am is fulton = mindent tul gondol, és hátszélben teker. Így átléphetünk ezen köszi.[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz fulton #279896 üzenetére
Ha felpattan rendesen, akkor valószínűleg nem fog ereszteni. A rendszert amúgy is teljes egészében kell nézni mikor elkészült, még jobb, ha már ki is vitted és tekertél is vele.
Én nem a véredet szerettem volna szívni. Szerintem mindenkinek előnyös, ha egy értelmes kérdésre nem passzív-agresszív módon reagál, hanem picit nagyobb önreflexiót tanusít.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #279893 üzenetére
Minden tekerés előtt ellenőrzöm, nagyon ritkán tömíti el és olyankor simán ki lehet takarítani. Csak amikor leteszed tekerés után a bringát, a szelepek legyenek alul, hogy tudjon kifolyni belőle a tej.
A másik kérdés: sokan így mondanak le a tubelessről, tej nélkül úgy hagyják, aztán csodálkoznak, hogy leereszt. Szerintem ezt nem csináld, fölösleges. Ha jól összerakod és utána tekersz vele legalább 10-15km-t, hogy álljon össze a rendszer, akkor nem lesz baj.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz fulton #279896 üzenetére
A rendszer akkor teljes, ha van benne tej, pont a szigetelés miatt (pl. szelepnél, gumiperemnél, néha még a gumi falára is kiül egy kis tej). Nem biztos, hogy tej nélkül fel tudod fújni, ugyanakkor lehet, hogy ha van megfelelő mennyiségű tej a gumiban akkor nem produkál hibát.
A tej attól, hogy beöltöd a gumiba nem megy tönkre, ha le kell szedni a gumit, akkor nem kell kiöntened a tejet.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen