- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
balintbaba
tag
válasz
szimpláncsak #279295 üzenetére
Voltam tavaly nyáron Miskolcon, ha olyan (tömeg)közlekedés lenne Fehérváron, mint ott, akkor a seggemet a földhöz verném örömömben.
A saját szememmel látom mennyi iparűzési adót fizetnek be a helyi cégek, csak nem tudom hová megy ez a pénz, de ez a téma már nagy off és elcsépelt is.
nepszter1: Ha újban gondolkozol, akkor jó lesz a Decathlon. Inkább azt kellene eldönteni, hogy tényleg kell-e az országúti és vele együtt a koskormány.
fulton: Az a 1,5 centi nekem nagyon soknak tűnik. Ha q-faktoron szeretnél növelni, akkor nincs más választás, csak az Assioma tengelyek.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Létezik a Shimano ES600 pedálra valami hosszabbítás alternatív gyártótól? hosszabb tengely pl. 1.5 - 1.5 cm kellene növelni mindkét oldalt (mondjuk úgy a "q factoron").
Lehet szükségem lenne rá.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
lsebestyen #279299 üzenetére
Ezek a városi bringautak kb nettó pénznyúlások. Volt támogatás, szétosztották, polgi haverjainak biznisz, gondolom megvolt, kitől kell venni az alapanyagot és ki csinálja, aztán ez lett belőle.
Itt írtam egy Balaton melletti faluról (képpel) még a nyáron.
Szégyen erre egy fillért is költeni. De persze annyi helyen lopják szét a pénzt, hogy ez csak a jéghegy csúcsa. Én örülök, hogy Karácsony bringapárti, mert amikor én közel 30 éve Pestre költöztem vidékről, le is szoktam a bringázásról azonnal. Életre és egészségre veszélyes volt.
-
Tin
veterán
válasz
lsebestyen #279304 üzenetére
Gondolom EU-s forrásból volt keret, szétosztották, és megcsinálták belőle a járdát, bringaútnak álcázva. Persze ott parkolnak a lakók, gyalogolnak a helyiek, de az ugye kit izgat. Az se fog senkit, ha 1-2 év múlva szétfagy meg használhatatlan lesz, mert járdának jó. Az úttestre kirakják a bringával behajtani tilos táblát, az autósok úgyis letolnak az útról, probléma megoldva.
Bringázáshoz kell kultúra, annak meg honosodnia kellene, de ahol 100-al repesztenek elektromos rollerrel, és alap kivenni a katalizátort a roncs autódból, ott ne várjunk túl sokat.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz
fulton #279302 üzenetére
csak saját felelősségre - mint ahogy a neve is mutatja: [link]
amúgy a másfél centi nagyon sok elsőre, milyen talpbetéttel használod? mert ha nincs megfelelő boltozat-alátámasztás a talpbetétben, akkor dőlhet befelé a bokád, azaz csúszhat kifelé a lábfejed.
szerk:
sq-labnek van hosszabb tengelyű pedálja: [link][ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz
balintbaba #279301 üzenetére
Itt meg azon sírnak, hogy milyen sz@r
. Éltem egyetem miatt 5 évet Debrecenben, hát ott 22:20-kor mentek el az utolsó buszok
Nah de, hogy ON is legyek egy mai kép:
-
válasz
lsebestyen #279277 üzenetére
itt egy hozzáértőnek látszó leírja az okát:
A SZOLGÁLTATÁSI OSZTÁLYOK AZÉRT FONTOSAK, MERT EZEK ALAPJÁN HATÁROZZÁK MEG AZ UTAK TÉLI BEAVATKOZÁSI SORRENDJÉT.
Az I. szolgáltatási osztályba az autópályák és autóutak, a II. osztályba az elsőrendű és néhány nagy forgalmú másodrendű utak, nagy forgalmú összekötő- és gyűjtő utak tartoznak. Minden egyéb út, amely nem bonyolít le kiemelkedő forgalmat, a III-IV.-be tartozik, függően az adott vármegyében betöltött hálózati sajátosságoktól. A VI. és VII. szolgáltatási osztályba sorolják a kerékpárutakat és földutakat.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
fulton
addikt
válasz
Ringman #279307 üzenetére
Ahogy egyre többet megyek vele, érzek rá a "finomításra szoruló"
dolgora.
Köszönöm a linket, - hasonlót találtam - de nem igazán bízom benne, meg az ilyen toldásoktól óckodom. Persze ha nincs más..és kell.. akkor..
A bal csípőm olyan kényelmetlen, "nyomáspontos" többször ki-ki kell állni a nyeregből nyújtani egyet - kifordulva csípőből.. - féle tünetet produkál. + azt érzem a két lábam pedálozáskor egymáshoz nagyon közel van "q factor kicsi". Most rá is mértem, csepelnél (ahol ilyen tünet nincs) oldalanként 1.5 -1.5 cm kintebb van a stopli, viszont a corsair-on befele van állítva inkább a cipő, (ezzel együtt lehet nagyon közel volt a cube-n a két láb - corsair cipőben).Egyelőre csak érdeklődöm, az új cipőn teljesen határra állítom a stoplit (most szerelem ráfele) hogy minél kintebb legyen a cipő a pedálon, és meglátom milyen lesz. Lehet ez elég lesz neki. Remélem.
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz
nepszter1 #279309 üzenetére
Ezek magasabb szinten vannak alkatrész minőségben és hidraulikus fékük van, az ilyenek a mai piacon 500ezer felett kezdődnek még a dekában is.
Koskormányosoknak ez a legdrágább része, utána átépíteni is horror ára van.
Persze ha elég a bovdenes akkor a dekással nem lősz mellé, de eléggé megemelték az áraikat, ezen egy hybrid Mechanikus-hidraulikus tárcsafékek rendszer van, itt vannak tulajok, szeretik.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
balintbaba #279301 üzenetére
. Nem akarok már költeni(ilyen összegeket), pláne nem watt mérőre. de köszi
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
fulton #279313 üzenetére
Biztos kell az neked? Bár nem tudom mert nem néztem utána hogyan mérik mi az ideális, de azt tudom, hogy komoly fejlesztések mennek, hogy a batár karbon középrészek miatt megnövekedett Q faktort csökkentsék.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsola32
őstag
válasz
fulton #279315 üzenetére
Érdekes ez a téma, én még nem vettem a fáradtságot hogy lemérjem a Speederhez képest hogy áll a Sculturán ez a méret.
Mielőtt berendelem a pedált, ezt le is kell tisztáznom. (Uletgrából létezik egy szélesebb tengelyű modell, lehet hogy az fog kelleni)Más:
Mivel a Scultura életem első karbon bringája, be kell szereznem egy karbon pasztát a repertoárba. Az üléscső/váz csomópontot bizti meg kell néznem, állítgattam már a magasságot, de szerintem még nem végleges.
A Mangobike-ban mondta a szerelő srác hogy bekenték az üléscsövet, de mikor itthon meghúztam, nem győzött meg a történet.. -
Ringman
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #279317 üzenetére
négyszögtengelyes hajtás az talán szélesebb volt, pár mm-rel az 105-től felfelé kisebb a q-factor, mint tiagránál pl.
nem növekedett meg a q-factor, ugyanannyi a pressfitnél, mint a menetes hollowtechnél, maga a váz persze szélesebb a préselt középcsapágyház miatt, ugyanúgy 86,5 mm.
---
amúgy tényleg kell az outi pedálrendszer átlagembernek a sima spd helyett?[ Szerkesztve ]
-
szuszinho
őstag
El is felejtettem kérdezni
Jól emlékszem, hogy Shimi cipőkből nagyobb méret az ajánlott? -
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #279317 üzenetére
annyi nem, de egy 1 cm toldás sztem ráférne. Mind1 stoplit kitoltam meglátom milyen lesz.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Ringman
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #279323 üzenetére
lehet nem érthetően írtam akkor
a teljes átfogási szélesség ugyanannyi (91 v 90,5 mm outinál talán), menetesnél meg amiatt hogy nem a váz síkján belül van a csapágy, így maga a váz keskenyebb.
a 86.5 mm a bb386 evo esetében (pressfit shimano) a váz szélessége, bsa-nál meg 68 mm.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz
Hasaggymeg #279323 üzenetére
pedig de...
ugyanaz a hollowtech II-es hajtókar jó pressfit és BSA középbe is, ahogy Ringman is írta, a pressfitnél a vázban, a BSA esetében azon kívül van a csapágy, de ugyanolyan szélesen.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
rétisün #279325 üzenetére
Persze, csak a csapágyház keskenyebb ami visszakanyarodik oda ahol kezdtem, a karbon középrészek szélessége az egyik oka a préselt csapágynak, ha ott még ráadódna az az 1-1 megfogható cm ami a meneteseknél van akkor már kábé terpeszben tekernél...nem?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #279326 üzenetére
régi hajtókarra pár példa: [link]
modern q-factor - 105-ös: [link]
Q-factor (mm)146tiagra: [link]
Q-factor (mm)150most keskenyebbek az outi hajtások, mint régen (általában)
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz
Hasaggymeg #279326 üzenetére
úgy érted, ha (az outiknál szokásps) 92 mm széles cspágyházon kívül lenne a csapágy, mint a BSA-nál? igen, akkor szélesebb lenne az egész, 1-1 centivel kijebb esne a hajtókar.
viszont kezdik megint használni karbon bringában is a BSA közepet, pl. Speci TARMAC SL8 PRO, ami azért eléggé top országúti....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ringman
nagyúr
válasz
rétisün #279328 üzenetére
viszont kezdik megint használni karbon bringában is a BSA közepet
mert képtelenek rendes minőséget gyártania jövő menetesben a t47 lesz inkább, mert abban nagyobb a csapágy, a sram 30 mm-es tengelye is kényelmesen elfér. (ebből is lesz min. két féle)
-
MC Pite
veterán
válasz
lsebestyen #279304 üzenetére
Nem nem, a járdákat meg tudják csinálni normális alappal.
A bringautakat nem tudják olyan jól megcsinálni mint a járdákat, lakotton belül sem, ha egymás mellett mennek, akkor sem.
Lakotton kívül meg vicc szokott lenni, minden gyökér, gazcsomó szétnyomja.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Speedy007
őstag
Szervíznél lehet reklamálni/panaszt tenni ha "bizonyítható" ha náluk sérült a kerékpár? Most vettem este észre hogy a jobb hátsó lánc villánál alapozóig "leverték" össze csikarták a a vázat valamint az első teleszkóp jobb oldali villánál ugyanez a helyzet. Van ennek értelme vagy inkább engedjem el?
-
fulton
addikt
Na kész vagyok a lámpa tartó konzollal is. Mivel több integrált cube tartót láttam már eltörve (rajta lévő computer a földön vegezte) kapott egy szolid biztonsagi hevedert(nekem lámpa kapott helyet rajta). De csak akkorát (feszes) hogy ha letörne, akkor a lámpa ne tudjon a váznak csapódni lendületből
mostmár lehet este is menni akár. Hátul is pöpec.
Kesz vagyok[ Szerkesztve ]
-
válasz
fulton #279333 üzenetére
inkább szereld azt a lámpát a kormányra, vagy vegyél könnyebbet. azzal, hogy kirakod arra a hosszú műanyag konzolra, kb. egy erőkart hozol létre, ami felerősíti a vibrációt. gondolom nehéz is, mint a rohadás.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
szimpláncsak
tag
Nah végre találtam egy télicipőt, aminek elhiszem, hogy tényleg nem fázna a lábam benne
Az ortopéd cipős nénik is irigykedve néznének
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz
fulton #279333 üzenetére
Ezzel a setuppal rendesen odabaxtál az aerónak
. Nem b.sztatni akarlak, de ez így elég Csepeles. Szerintem se a stucnira tett computer, se az a batár első lámpa nem illik egy outihoz.
Viszont a radarnak is adhattál volna valami biztonsági kötést. Egy alis madzag [link] meg egy kis Gorilla szalag, és meg is van oldva: -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
chubby2o6 #279339 üzenetére
Nem látom miért lenne az ő felállása kevésbé áramvonalas mint a Tin kollégáé mikor még egymás mögött is vannak.
Amúgy meg nektek nincs útban a stucnin akármi? Én ha tolom mindig ott fognék rá és marhára idegesít, hogy nem tudok.
#279337
szimpláncsak...withstands temperatures down to -31°C....ha jjeahh kolléga írja azt mondom kissé túlzás, de itt anyaországban ez egyenesen verébre ágyúval.🤭...mondjuk az ára is egy átlagos kerékszett ára.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz
Hasaggymeg #279340 üzenetére
Tolom?
Mi ez, cyclocross?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
parandroid
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #279340 üzenetére
Ezeken a bicikliken van stucni, ez nem mtb, ahol a kormánycső vonalában már kezdődik is a kormányrúd.
Amúgy outira szerintem is kell egy előrenyúlo tartó a komputernek. Trekkingen nekem is ugyanúgy a stucnira van gumizva. Az orbeához sikerült szereznem egy gyári előrenyúló tartót, de igaz az, amit a súlyról, és a vibrációról írtatok, és az első úton elnyírta az egyik saját, gyári csavarját, ami bele is tört. Azóta gyári garmin tartót használok, ez tökéletes (lásd tin képe). Lámpát is olyat, mint tin, pont így, de nyilván csak sötétben, amikor látni is kell, különben azonnal szedem le. Ha meg valahol rámsötétedik, akkor az első villogónak van egy gyengécske éjszakai módja, azzal haza lehet jutni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Na ezt jó megkaptam, kellett nekem kérdezni...#279341
6030D mindig van valami, betolni a kapun, zasszonnyal sétálni, akármi.#279342parandroid az én stucnim nem is mondható rövidnek, 80mm.
Amúgy meg kaptam én is amolyan előrenyúló tartót az Edge 530-al, de nem szeretem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz
Hasaggymeg #279340 üzenetére
Egy szóval sem mondtam, hogy a Tiné áramvonalas
. De az nem is outi. Azért nem aero, mert a lámpa is meg a comp is kiemelkedik a kormány síkjából. Egy trekkingen még csak-csak, de egy outin...nemá'
.
Hogy fogsz rá a stucnira attól a toronytól?Vagy az a nyele a bringának?
Toláskor én is a stucni tetejére fogok rá, egy kicsit sincs útban az előrenyúló konzol, pedig csak 40 mm-es stucnim van.
Én amúgy se szeretek a kormányra tenni semmit. A csengőt kényszerűségből elviselem, de pl. lámpát vagy computert soha nem tennék oda, azoknak szerintem a konzolon a helyük. -
Fall-N
veterán
válasz
Hasaggymeg #279270 üzenetére
Jól írtad. Nekem nagyon nem jön be a CUES hajtómű. FUNN-nak kicsi a Q-faktora, ameddig nem szoktam megy addig a pedál végén volt a talpam közepe.
Az meg kábé botrány szint, hogy így lötyög a váltókar.
Ezért írtam neki, hogy egyáltalán nem győzött meg a CUES, az árán simán kijött volna a Deore.
-
Tin
veterán
válasz
parandroid #279342 üzenetére
Aero lámpának az én szintemen nincs értelme. Amúgy a Karoo szinte teljesen vízszintesen fekszik a tartóján, szóval az "aero". A lámpa nem igazán, de nem szedem le meg rakom fel egyfolytában, mert felesleges macera. Nyáron persze, amikor szinte sosem megyek sötétben, csak a hátsó lámpa van fent (ha mégis rámsötétedne), de ilyenkor télen más a helyzet. Még ha kora délután indulok is, amire hazaérek, már majdnem vagy teljesen sötét van. Bár mivel a Sigma 80 akkuja jól bírja a legkisebb fokozatban, a hátsó lámpa meg erős fényben úgyis lekapcsol, mostanában mindkettőt bekapcsolva tartom inkább, jobban észrevesznek az autósok még nappal is.
-
parandroid
nagyúr
Nekem nappalra egy lóbaszó villogóm van (lezyne strap), sajnos muszáj, hogy nappal is lássanak jönni. Ez kb állandóan fent van, de nyilván csak nappal villog. Amikor biciklivel megyek munkába hajnalban, akkor meg viszem a sigmát, mert azzal látok is sötétben, de hazafelé ez már hátizsákban jön. Mondjuk az aero országúti kormányon nem egyszerű olyan helyet találni neki, ahol előre világít...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #279343 üzenetére