-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #279689 üzenetére
Ismerősöknek van és mapdec dicséri, ennyit tudok róla
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz velizare #279685 üzenetére
Ha megáll a lábad a pedálokon, azzal együtt ugye a hajtókar-első tányér-lánc, minden akkor hogyan akarnád, hogy forogjon a feszítő görgő az álló lánc alatt?! Vagy Fixied van? Amúgy ha pedálpörgetés után hirtelen gurulva, de már nem hajtva ledobja a láncot a rendszer az szabadonfutó hiba lesz, vagyis az nem forog szabadon rendesen és mivel a forgó kerék magával rántja viszi a láncot is kifeszítve a váltókanalat.
#279678fulton...nem tudom neked mi a "feszítőcsavar", de ne feszíts semmit jobban az előírt nyomatéknál.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
A Zéé
addikt
válasz vallas #279662 üzenetére
Még szerencse, hogy ilyen "különc" bringám van, nem a 12+1-edik fekete-fehér
Más: megint megjártam Zalalövőt én is (54 km lett a vége), csak csináltam egy olyan ablakot a Brytonra amiben nem volt se a sebesség, se a menetidő, csak a pulzus. Így nem foglalkoztatott az, hogy mennyivel megyek/mi lesz az átlag. Ha 150 felett maradt, felváltottam egyet, ha 140 alá esett, leváltottam egyet. Így a végén még gyorsabb is lettem, mint a múltkor, és most simán kibírtam hazáig. Így közel sík bringaúton meg tudom csinálni, de dombon egyből szalad továbbra is az 160 fölé a pulzusom.
Just a simple Lineman...
-
jjeahh
nagyúr
válasz A Zéé #279703 üzenetére
Alapozóval ha beáll a pulzusod, egyre jobban kell hajtsd, hogy ne essen vissza és a végén alacsonyabb pulzussal leszel ugyanolyan gyors vagy gyorsabb, mint máskor. Ergo aki azért nem alapozik, mert szeret gyorsan menni és nincs türelme a lassú tekeréshez, itt bukik is az elmélete.
"Így közel sík bringaúton meg tudom csinálni, de dombon egyből szalad továbbra is az 160 fölé a pulzusom"
Dombon sem szalad fel, ha elég könnyű fokozatra váltasz, csak lassabban mászol ki. Cserébe utána lejtőn is hajtanod kell, ha tartani akarod az alapozó pulzuszónát. Egyszerűen másképp kell tekerni, mint ahogy megszoktad. Ha én ki tudok mászni alapozó pulzussal 20%-os emelkedőn, terepen, akkor kb. bárhol lehet alapozni . Ugyanakkor én az alapozónak csak akkor látom értelmét, ha hosszú kihagyás után nulla erőnléttel kezded újra a bringázást, vagy ha profi vagy és nem akarsz kiégni. Átlag hobby bringás szinten szerintem interval edzéssel gyorsabban lehet fejlődni. Vagy egyszerűen emelkedőkön nyomd meg fosnyélen .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
válasz MPowerPH #279670 üzenetére
Nem tudom hány kiló vagy de azért a tárcsafék cincogásra készüólj fel mielőtt bevágod a drága bringát az árokba.
Nekem is Ultegra a fékem mégis csinálja, de gyanúm az hogy a90 kilóm alatt kiállva a karbon villa hajlik annyira hogy ezt okozza. Szerintem alattam az összes tárcsás gép adna ki ilyen hangot de én már megszoktam.Més que un club!
-
Ringman
nagyúr
végre egész héten 10 fok felett lesz a napi hőmérséklet, viszont erős/viharos szelek lesznek kb minden nap
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #279704 üzenetére
Jó érzés lehet erősnek lenni bandázásokon (nemtom miJen ), esetleg amatőr versenyeken részt venni és ott jól teljesíteni, mérni és összehasonlítani köröket, wattokat, másodperceket, de szerintem (vagyis számomra) sosem ért ez annyit, hogy kiürítsd, sivárrá tedd a kerékpározást pulzuszónákkal, alapozásokkal, szobabiciklizéssel, tudományos táplálkozással, végtelenségig feszített gramm-buzulással. 🤔...olvasva az itt írottakat az jutott eszembe, hogy pl. el sem tudom képzelni magam hegyen felfelé "egészséges" lihegés helyett kábé trackstandelni és figyelni pulzusomat nehogy felmenjen alapozó fölé. Ha nem lenne itt pl. egy Zoliwrc elkeserítőnek érezném, hogy ezt esetleg csak így lehet csinálni és (legújabb szobabiciklis korszaka ellenére, melyet azért továbbra sem sem a fent említett teljesítménynövekedés reményében "űz") számomra ő egy üdítő kivétel arra, hogy ezt lehet másképp is csinálni. Vélemény hangzott el!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
A Zéé
addikt
válasz jjeahh #279704 üzenetére
Dombon sem szalad fel, ha elég könnyű fokozatra váltasz, csak lassabban mászol ki.
34-32 a legnagyobb áttételem, azt én nem tudom olyan simán kipörgetni, meg még 113 kiló is vagyok mellé
Hasaggyameg
van igazság abban, amit írsz, sok sok év rutinnal és állóképességgel biztos, hogy én se sz.patnám magam ilyenekkel, de egyelőre ez nem így van. Október eleje óta van bicajom, egyelőre még a saját határaimat, és képességeimet keresem. És tudod, újszülöttnek minden vicc új.Just a simple Lineman...
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #279702 üzenetére
ja az lesz, szabadonfutó. most reggel volt időm kicsit jobban odafigyelni. amikor a hajtás megszűnik, a kazetta sem forog már tovább (illetve kicsit előtte már megáll?). a váltókanál meghajlik, amennyire a rugó engedi, de a kazettát nem tudja elforgatni, hogy megfeszítse a láncot. a lánc nem esik le, de nagyon belazul a felső vonal, akár a támvilla alá is be tud esni, és amíg annyit nem forog a hajtókar, hogy újra feszes legyen, addig hajtás sincs.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #279706 üzenetére
Lehet nagyképűségnek hangzik, de én megpróbálnám beállítani a tiéd is. ...azt tapasztaltam (XT BR-M8100, előtte meg Deore BR-M615, illetve TRP HY-DR fékekkel) , hogy ritka az olyan állapot mikor mind2 dugattyú pontosan ugyanannyit, egyformán mozog és pontosan ugyanannyira is van kint, ráadásul az időnkénti nagyobb watt beletaposása, vagy a kiállva döntögetés során olyan féloldali terhelést kap a váz, kerék, hogy a csendes futás érdekében nem is pontosan középen a célszerű a tárcsának lenni hanem egyik betéttől távolabb. Ezt már többször megfigyeltem, ráadásul a minap a Shimano honlapon olvasott fékbekoptatás módja kapcsán olyant olvastam, hogy egyik betét (már nem tudom melyik) mindig hamarabb kopik mint a másik, melynek okát nem fejtegették. Ezért mivel azt, hogy éppen melyik dugattyú van mennyire kijőve, vagy melyik mennyit mozog változó, nekem addig a fellazít-rámarkol-rögzít módszer vált be a legjobban úgy, hogy a fellazítást, majd rögzítést azt éppen csak egy negyed fordulattal végzem ide-oda. Vagyis negyed lazítás, éppen csak kotyogjon a féktest és tudja a tárcsa "magára húzni", majd vissza és ránézek, megforgatom. Ha rendben érzem megy nyomatékra húzás majd próba, akár másnap, lényeg, hogy ha nem jó akkor újra csinálom. A pedálon állva kimozdulok a bringa fölött egyik, majd a másik oldalra amennyire csak tudok még elesés nélkül, szinte a gumik oldalán gurulva, oldalról terhelve a vázat, kereket, és úgy általában azonnal kiderül súrol-e még.
#279709dom1n0...félő még korai temetni a telet, lesz itt még hideg. Sajnos.
#279712
velizare...ha határozottan koppra akad, akadozik akkor annak annyi, szétszedni, javítani, vagy cserélni lehet. Ha csak nagy az ellenállása (bár nálad ha legyőzi teljesen a váltókanál rugóellenállását szerintem nem ez a helyzet) akkor elég szétszedni és tisztítani (régebbi Shimanonál inkább ne, újnál simán ) mert dzsuvás, beszáradt a zsír benne stb.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szimpláncsak #279651 üzenetére
Azon kívül, hogy nagyító alatt így mutat tapasztalta valaki bármi hátrányát ennek a pár tizedes berágódásnak? Csak kérdem, mert erről sosem olvastam, vagyis, hogy ez bármilyen gondot okozott volna.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz dom1n0 #279699 üzenetére
Ezzel tisztaban vagyok. Sot, lehet nem is tetszik az egesz. Ezert nem nezek dragabban semmit, sot, lehet, hogy mar ez is tulzas.
Napfénysüti: En most 80Kg -re fogytam, sok Z2 zonazas megtette a hatasat. De cincogas nem erint egyenlore, felnifekest nezek. A monti kanyarba bedontve is cincogott...
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
dom1n0
senior tag
válasz Hasaggymeg #279708 üzenetére
Nem lesz sivár egy fasza kinti tekerés _szerintem_ mert utólag megnézed az adatokat
Itt igazából egy dolog van benne, ami valakit érdekel szerintem, valakit pedig nem, a mérhető fejlődés.
Akinek van erre igénye, nézi a pulzusokat, sebességet, esetleg wattokat, akinek nincs az nem nézi, nem áll neki görgőzni télen, stb.
Zoliwrc pedig egy állat, de ettől függetlenül az a rendszeres munka amit beletesz évek óta, bőven megüti az amatőr edzés fogalmát, az más dolog hogy ő nem annak hívja, nem oda sorolja, nem nézi a wattokat, stb.
Nálam a funolás aki random ráül egy biciklire, nem visz computert, érzésből megy, nem iszik után regeneráló üccsiket stbMPowerPH: Én a helyedben megpróbálnék egyet kölcsönözni valahonnan egy napra, menni vele és megnézni a feelinget egy 2-3 órás tekerés után, tetszik-e, akarod-e mégegyszer
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #279708 üzenetére
Azért ez erősen nézőpont kérdése. Az alapozás vagy interval nem sivár, mert teljesen lefoglalja az agyad, szal igazából az, hogy koncentrálnod kell rá, az amúgy unalmassá vált random tekeréseket érdekesebbé teheti. Ha van valami amire folyamatosan figyelned kell, ha van valami kitűzött célod, az motiválhat, izgalmasabbá teheti a szokásos elfásult köreidet is.
Az, hogy bandázáson számodra nem számít annyira, hogy erős legyél szerintem meg azért lehet, mert ritkán bandázol és olyankor is alkalmazkodtok egymáshoz. Én gyakrabban tekerek haverokkal, akik viszonylag erősek, versenyeket nyernek, tele vannak KOM-okkal és ha nem edződök hozzájuk, minden egyes bandázós tekerés szenvedés lenne ahelyett, hogy élvezném. Plusz ha megerősödsz, egyedül is sokkal jobb érzés tekerni, szinte repül a bicikli felfelé. Neked már szerintem okés az erőnléted, így, hogy szinte mindíg egyedül tekersz és versenyre sem jársz, egyetértek, hogy fölösleges edzésekbe túl sok energiát ölnöd. De ha kerülne egy banda, akik mind erősebbek nálad, hamar elkezdenél agyalni, hogy hogyan válhatnál te is erősebbé, hogy ne kelljen szenvedned, vagy rosszabb esetben egyszer tekernél velük, aztán többé soha.Zoliwrc meg sokat teker, intenzíven és eleve nincs elhízva soha, így az lenne a furcsa, ha lassú lenne.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #279713 üzenetére
pont volt a tárcsafékről video valamelyik nap, amikor a szervizes simán kézzel visszanyomta a hajlott tárcsát: [link]
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #279708 üzenetére
Annyibol jo a Z2, hogy nem pusztit le. Anatomiajat kell erteni, miert jobb a szivnek a folyamatos <=140 koruli pulzus. MTB -n ellenben ezt piszok nehez betartani, nagyon edzesben kell hozza lenned. Azert orszagutin szerintem tok jol kontrollalhato. A futast mar nem is mondom... Az outizas egyebkent is sivar es unalmas. Vagy hova tovabb, ott a gorgozes. Soha nem tudnam csinalni.
MTB meg adrenalin bomba, ott meghalsz minden meteren, ha komolyan tolod, de meg a szint nelkuli tekeres/ereszkedes is lekot, lefoglal, ha jo osvenyen mesz.Egy Z2 -es edzes utan, menjel akar 5 oran at folyamat, masnap hasznalhato maradsz, bevetesre keszen.(leszamitva a segged, amit feltor az ules) De pl. 170 -es pulzussal vegigtolni ugyan igy 5 orat...masnap nem tud az ember labra allni. Volt futotarsam most futott vegig egy maratont, szegenynek 174 volt az atlagpulzusa, de vegigtolta. Kihagyta az alapozast, felkeszuletlen volt, meg a formaja is rossz volt. Tegnap nem tudott labra allni, es piszok rossz volt a kozerzete. Ott azert a test pusztitotta magat szepen a kozel 5 ora alatt.
Zoliwrc -nek valszeg megvan egy boduletes alap allokepessege, amire epithet. Ez szerintem mindenkire igaz, aki szunet nelkul, folyamatosan sportol.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
fulton
addikt
válasz dom1n0 #279716 üzenetére
Nagyon tudom ajánlani (főleg aki még soha életében nem ült országútin) hogy legalább egy két-három órára vigye el a bringát kipróbálni ha van lehetősége rá. 180 fokot fordulhat a történet az út végére. Tapasztalás nélkül csak olcsóbb bringát érdemes venni használtan. Saját vélemény hangzott el
[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
válasz MPowerPH #279715 üzenetére
Vasárnap jó idő volt és elővettem a tárcsafékes outit.
Október vége óta csak az old outit használom jó kis 105 R7000 felnifékkel.
Csak azt mondhatom nyomába sem ér a tárcsaféknek.
Ha teheted, mindenképpen hidrós tárcsafékest vegyél.[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
MPowerPH
félisten
válasz Mezga Aladár #279721 üzenetére
Elhiszem, nem is ketelkedem benne egy masodpercet sem. Az utolso montim, ami felnifekes volt, az meg altalanos iskola 8. osztaly. Aztan 15 evesen mar hidros tarcsa volt. Lassan 22 eve...
Itt, ahol lakok, sokat nem kell a feket rangatni, meg outin sem. Sajnos.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz MPowerPH #279722 üzenetére
Teljesen felesleges oda arra a vidékre neked a tárcsafékes országúti. Ha igazán gyors akarsz lenni, nem is nagyon kell fékezni.
Nekem 2019 óta a karbonkerékhez a gyári piros fékpofa van még.
5 azaz öt szezon óta nem kellett cserélni!!! , de idén már kelleni fog, ja és nem síkon járok vele. A felni fékfelülete kb.98%-os[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz Ringman #279707 üzenetére
Síkon a szembe szél az emelkedő, beépül az is
Nekem tegnap szerencsém volt. Az út 50%-án oldalszél volt, 25% hát és 25% szembe szél. Mondjuk az pont a végén volt, már nem esett jól a 30-40km/h-ás pofaszél . De biciklis szempontból jó Miskolc, mert erős szélben is lehet úgy utat választani, hogy ne szívd meg nagyon. Pl. Bükk felé menni, hogy valamennyire védve legyél az erdőben. Vagy pl. ha északi szél van, akkor el lehet úgy oszlatni, hogy 20% szembe, 10% oldal, majd 40% hát, majd 10% oldal, a végén megint 20% szembe szél legyen. Déli szélnél meg ellenkező irányba
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Are Electronics Sucking the Soul From Mountain Biking?
Jöhetnek a szkeptikusok, a wireless hívők, ezzel most újabb háborút fogok kirobbantani, de plíz, ne engem öljetek meg, nem én írtam a cikket, csak most jött le rss-en és úgy gondoltam itt a helye
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
Országutinál akik 28mm külsővel mennek, mekkora nyomással jártok első-hatsó?
Én 94kg össz(beöltözve útra keszen rider+bicó): 87Psi-90Psi
Kíváncsisag[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
-
rétisün
veterán
válasz szuszinho #279730 üzenetére
meg nem köpködném, de nem szívesen vennék olyan bringát, aminek egyedi nyeregcsöve van.....és sajnos (az integrált kománnyal meg a mindenben vezetett fékcsövekkel együtt) egyre több gyártó használ ilyen egyedi nyeregcsövet.
tudom, ez csak az én defektem, de szeretem, ha a nyeregcső minél mélyebben van a vázban, szóval minden bringámban 400-as nyeregcső van. ráadásul ezek a slopingos geo-k a gyári nyeregcsövekkel a legtöbb esetben éppen a határig kihúzott nyeregcsővel lennének jók.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ringman
nagyúr
válasz rétisün #279735 üzenetére
meg nem köpködném, de nem szívesen vennék olyan bringát, aminek egyedi nyeregcsöve van.....és sajnos (az integrált kománnyal meg a mindenben vezetett fékcsövekkel együtt) egyre több gyártó használ ilyen egyedi nyeregcsövet.
dettó
+ szerintem jobb a klasszikus egycsavaros rögzítés a legjobb, a nuroadban sem szeretem ezt: [link]
-
szimpláncsak
tag
válasz Ringman #279736 üzenetére
Rose meg tudta oldani, hogy integrált mégis 1 csavaros (Gondolom más is, de haveromnak ilyen pro sl disc-je van és ezen tudom, hogy ilyen )
-
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #279741 üzenetére
szerintem bőven jó a klasszikus külső bilincs, átlagembernek semmit sem ad ez a bonyolult megoldás, ellenben gyak. javíthatatlan, ha valami elromlik, cseredarab meg hol lesz 5-10 év múlva?
-
Ringman
nagyúr
szerintem ezek a 85-90 psi feletti értékek baromi magas keréknyomások, mind a silca, mind a sram kalkulátora szerint amúgy. (persze ha valaki haladás helyett pattogni szeret, vagy tüköraszfalton nyomja külföldön, akkor nem szóltam )
szerk:
asszony 32es gumival 6,5.waat, conti tubeless gp 5000-ast nem fújom 4 bar fölé, inkább 3,5 körül megy (ha meg lejjebb ereszt, az sem zavar)
---
lehet rámérek most a téli szaladgálós 40c-s tufo speederora ma, de tippre az sincs túlfújva[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz Ringman #279742 üzenetére
Nekem állandóan becsúszott az aero nyeregcsövem, mindegy volt, hogy mennyi pasztát kentem rá. A megoldás az lett, hogy zsugorcsövet melegítettem rá. Nem csúszik be, de csak egy irányba mozgatható, lejjebb rakni a nyeregcsövet nem lehet. Szerintem is a hagyományos megoldás a legjobb.
Guminyomás: 7 baron megyek (25mm), inkább pattagok, de nem szeretném felütni a gumit, defektet szerelni az út szélén kimondottan utálok.
[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
Ma azért láncoltam le a boltbajáróst, hogy a szél ne vigye el, nem a tolvaj
Jester
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #279713 üzenetére
Nekem eddig mindig így összejött a tárcsafék beállítása, hogy lelazított csavarokkal ráfogtam a tárcsára (lassan, hogy ne húzza el az erősebb oldal (az az amelyik kicsit előbb jön ki) utána fixre csavarozás.
Sosem kellett utána állítani, bár könnyen meg tudnám csinálni, mert a mechanikus tárcsaféket csak kézzel lehet beállítani, ott hiába húzná rá az ember a pofát, csak az egyik mozog, így súrolna amelyik fix.
Outin az a baj, hogy könnyebb anyagokból csinálják a grammok miatt az egész féket a villát, a tárcsa oldal irányban lehet nem elég merev ezért be tud hajolni kiállás alatt. A váz és lehet, hogy túl rugalmas a csavaró erőkhöz, így már simán bele tud érni.
-
Ringman
nagyúr
válasz balintbaba #279745 üzenetére
a nuroadon a felül záró gumikupakot rá kellett szigetelőszalagoznom a vázra, mert csúszkált
-
Ringman
nagyúr
ezeknek a nagyon régi bringáknak (79-es) még 120-as hátsó papucstávolságuk volt?
[link] Bottecchia Carnielli Ferry Dusika Europa Modell 1979
Itt csak a nyeregcső mérete szerepel, a felsőcső kb ugyanilyen hosszú lehet? akkor ez sajnos kicsi lenne nekem.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs