- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bulikavagyok #210997 üzenetére
Szép, remélem összejön és beszámolsz majd róla!
#210999123xyz...+1 parandroid fórumtásnak, amolyan állítható stucnit trekkingre szoktak tenni, a fitnesz kerékpár nem annyira a kényelemről mint a sportról szól...ha valami kényelmesebbet, túrázósabbat akarsz akkor cross-trekkinget kell vásárolni...tudom, hogy most nem segítettelek a döntésben.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #211001 üzenetére
Vagy egy Merida Silexet, ami lefelé fordított stucnival is olyan magasan hordja a kormányát, mint bármi más teleszkóppal + trekking állítható stucnival max emelésen..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz ZolkoW #210949 üzenetére
Módosítok: 30 fölött csak 1-es fokozaton tudom huzamosabb ideig tekerni, és ahhoz is kell azért erőfeszítés, tehát nálam az alapozó zóna teteje. Ezek szerint használom az 1-est is.
Amúgy vicces, hogy ugyanannyi wattal lehet tekerni gyorsabban és lassabban is, néha el is gondolkodom, hogy a terhelésen váltsak, vagy a sebességfokozaton, ha módosítanék..
..ja, a Silex az koskormányos, és azt a vázat ha jól látom, csak olyannal árulják..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz bulikavagyok #210997 üzenetére
A Scott logó lehetne hangsúlyosabb, de szerintem ez a második legjobb szín a fehér-fekete Tuned után. A Fox matricákat a telóról én leszedném, ha már ilyen szép minimál, legyen igazán minimál . Nem lehetett egyszerű annyi német nyelvű webshopon kideríteni, hogy melyik szállít egyáltalán más országokba is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #211001 üzenetére
kényelmes+túrázósnak inkább ezt: [link]
---
állítható stucni helyett inkább egy fix 17 v 35 fokost kellene betenni, ha alacsony a villanyak. -
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zsocy
őstag
válasz Ringman #211006 üzenetére
Ez a Giant nagyon menő, lehet én is inkább ezt nézném mint a Meridát. Az sem rossz, de ez a szín a Gianten engem megvett egyből, és felszereltségre is jobb. +1 szavazat ide.
@bulikavagyok, szerintem ez a legjobb szín, nagyon mutatós ez a pirosas-narancsos valami. Jó hogy megszerezted, igazából ezt a gépet akartad eleve, a Canyonnal lehet nem lettél volna boldog
-
Mezga Aladár
veterán
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
goldnarmz
aktív tag
válasz 123xyz #210999 üzenetére
Felejtsd el ezt a Meridát, és vedd meg a kollégák által ajánlott Giant-et.
Mondom ezt azért is, mert nemrég váltam meg a Merida Speeder 300-amtól. Nem mondom, hogy nem szerettem, de annyira nem nőtt a szívemhez. Lecseréltem számomra egy minden szempontból ideálisabb fitness-re.
Ráadásul te a 200-at nézed, Sora-val...
A Maxxis Detonator külső önmagában is felejtős. Annál sz@rabb gumit még életemben nem láttam. Ahány tekerés, annyi defekt.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #211006 üzenetére
Még jobb, és teló sincs...bár én a sodrás ellenére már sosem vennék (sem koskormányos, sem) merev villás kerékpárt, egy jobb Paragonig akármi jobban megtenné mint egy atom-merev alu, vagy karbon.
Mézga...jájj szerencsétlen!
#211007 jjeahh...olyan mintha a rozsda enné már itt-ott a hajtást, váltást.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz goldnarmz #211012 üzenetére
Ez valami nagyon fapad gumi lehet, látom van belőle drótos 27 TPI. Haveromnak volt gyárilag az mtb Scottján valami 30 TPI-s Kenda, az első 5 kilóméteren defekt és utánna sorozatban . Nem is értem ezeket a gumikat minek gyártják egyáltalán, használhatatlanok.
Hasaggymeg: én még mtb-t is elfogadnék merev villával, igaz nem egyetlen bringának, hanem csak lazább terepekre. Valszeg méregdrága alkatrészek nélkül is le lehetne vinni 8-9 kiló környékére, felfelé KOM-okat döntögetni jó lenne
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #211013 üzenetére
abban elfér egy 50 mm-es jól guruló gumi is, pl panaracer gravelking, karbon villa+nagy gumi alacsony(ab) nyomáson szerintem elég lesz, főleg ha leírásnak megfelelően tényleg karbon a kormány is.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #211014 üzenetére
Biztos meglehet szokni, ballonosabb gumikkal még elviselhetővé is tehető, de nekem még felfele is hiányozna a teló ha pl. nagyon egyenetlen, gyökeres, sziklás a mászóka. A tag hiánya még hagyján, legfeljebb kiállsz és csillapítasz csípőből, térdből, bokából, de lefele elől, mikor a terhelés is elől, kezeiden van nem lehet egy leányálom merevvel...aztán lehet egy-két KOM téged még kárpótólna a kényelmetlenségek miatt...engem már nem igazán.
Szerk. sőt, ami leginkább izgalomba hoz a múlt század kerékpárfejlesztéseiben az a több sebesség és a hidraulikus tárcsafék mellett pont a rugózás.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
varsam
őstag
válasz bulikavagyok #210997 üzenetére
uhh, ez brutál gép. Akkor a Canyont vissza is mondtad? Vagy azért megvárod mire ez 100% lesz?
-
kenguru99
aktív tag
válasz 123xyz #210999 üzenetére
"Annyi, hogy ahol én néztem, ott féknek Shimano BR-MT200 típust írtak, nem pedig Tektro M275"
Én úgy látom, hogy a 2021-es szérián van shimano, a 2022-es változaton már tektro.
"Speeder 100-ashoz képest megéri-e a 200-as a felárat,"
Meg, egyértelműen. A 200-as alá ne add.
"MAXXIS DETONATOR 700x32C . (99%-ban aszfaltozott utakon szoktam tekerni) "
Belépő kategóriás gumi, ettől függetlenül sokkal drágább bringákra is szereli a merida. A defektállósága nem a legjobb de ha nagyrészt aszfalton mész akkor szerintem nagy bajod nem lesz vele. Meg ez ne is legyen szempont a bringa kiválasztásánál. Később cserélheted jobbra ha nem tetszik. -
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #211018 üzenetére
Fully-t mindenkinek
Más:
Ha már összetelósok, ki szokta otthon szerelni a forgáspont csapágyakat? Van valakinek jól bevált, de nem 100eFt-os Parktool csapágy kiszedő-behúzó készlete? -
nagyúr
válasz Hasaggymeg #211001 üzenetére
Köszi, én is nagyon remélem!
jjeahh: "A Scott logó lehetne hangsúlyosabb" - Ez engem is zavar! Nem tudom, h élőben mennyire látható, de képen eléggé WTF!? Ez így eléggé értelmezhetetlen számomra:
Lehet, h keresek majd rá egy fehér vagy fekete matricát. A telón rajtahagyom szerintem, azzal nincs bajom. Képben volt egy Cube is, ezen a matt fekete telón lakk fekete matricák vannak- na ez nem igazán tetszik.
zsocy: Igen, így van! Az szerintem nem maradt volna sokáig nálam, és elég nagy lett volna a bukó.
varsam: Ma reggel kaptam telefonos visszajelzést az osztrákoktól, így visszamondtam a Canyont. Most már csak a tracking numbert várom.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A napokban volt szó a különböző színű külsőkről, kiderült, h a Schwalbe is gyárt szürke oldalfalú gumikat! Nem értem, h miért nem teszik bárkinek elérhetővé?! Rengeteg bringát láttam amin nagyon jól mutatna.
Illetve haveromnak van egy ilyen bringája, nekem nagyon bejön ez a "teli szürke" abroncs is! Ilyet sem árulnak sehol.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #211022 üzenetére
Vagy házi gyártmány szerszám menetes szárból.
#211023 bulikavagyok: na ilyent még nem láttam, de menő. A downcuntry gumikat mondjuk nem értem, úgy tűnik mindenki úgy gondolja, hogy a középen apró-sűrű, széleken agresszív mintázatú kőnehéz 2.4" gumik piaci résnek számítanak. Nos lehet, hogy tényleg az, de nem igazán látom milyen célra lenne értelmük . Én valszeg hamar lecserélném őket Rocket ronra, Barzora, Rekonra, Forekasterre, vagy kb. bármelyik agresszív xc gumira, azokat mintha eleve downcountryra találták volna ki.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bardi
aktív tag
válasz andrisbandi #211022 üzenetére
Ezek forgásponthoz nem éppen ideálisak. Sok vázhoz egyedi szerszám kell, mert az ilyenekkel hozzá se lehet férni. Vagy satu-kalapács. Amúgy ha csak nincsen beállva a csapágy, egy átforgatás is segít, hogy legalább az egyik gyűrű ne a kopott részén mozogjon.
'92 Honda VFR 750
-
varsam
őstag
-
TomMusic
őstag
Naszóval.
Bár nem kérdezte senki, de aki olvasta a kormánycsapágyas agymenésemet, azoknak írnám a fejleményeket
Szóval arra jutottam hogy lecserélem a komplett kormánycsapágyat.
Ezért vettem egy ilyet: [Ritchey Comp Semi Integrated]. Egyrészt mert nagyon részletes méretek vannak megadva, másrészt meg mert ez egy neves márka, nem valami noname.
Aztán mikor kibontottam, nem hittem a szememnek. Bár nem mértem le tolómérővel, de csumára ugyanolyan alkatrészekből áll, mint ami nekem volt. Leszámítva a felső kúpot, meg a kupakot. Bár ezek is csak esztétikában különböztek.
Szóval ez az ábra mégsem rossz, és ezek az alkatrészek bizony mind kellenek az alsó részhez.
Viszont hamár megvettem az újat, úgy voltam vele, hogy berakom azt (főleg mert a villakónusz (vagymi) kissé megsérült leütés közben).
Szerintem ezekből a félintegrált verziókból ugyanazt árulja az összes márka, csak a látható részekre max. ráfestik a saját nevüket.
Most pedig majd következik az első hidraulikus féknyereg szétszedéseÁllítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
nagyúr
GIANT ESCAPE 3 DISC kerékpár 15-ös, 17-es méretben kapható a Hervis-nel. 19-es elfogyott. A 17-es méret jó lehet 180cm magasság esetén?
Thanos was right.
-
nagyúr
válasz Narxis #211028 üzenetére
Nem lesz jó! Az S-es méretű lehet, amit 170cm magasságig ajánlj a gyártó.
Pont határon vagy az L és az M között. Szóval nézhetsz akár L-es méretben is!jjeahh: Most indul nálam is a gumikeresés...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz bulikavagyok #211029 üzenetére
Akkor viszont GIANT ESCAPE 2 DISC lesz a választás, abból találtam egy L-est ingyen beüzemeléssel és kiszállítással 195 ezerért.
Thanos was right.
-
nagyúr
-
őstag
válasz bulikavagyok #211023 üzenetére
a Schwalbe annak is örül, ha tud elég fekete gumit gyártani, így is 2 évre előre le van kötve minden mennyiségük
ilyen keresleti piacon az extrák jellemzően nem megvalósíthatóak“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
nagyúr
válasz f4lcon #211032 üzenetére
Én azt nem értem, h ha már legyártanak "pár" darabot ebből a színből, akkor miért nem készül ugyanazon a soron sokkal több belőle? Illetve a második képen egy 2018-as bringa látható, akkor még nem volt ilyen keresleti piac mint most - mégsem tették tömegesen elérhetővé ezeket a külsőket. Pedig szerintem üzletileg jó döntés lett volna a részükről.
"...az extrák jellemzően nem megvalósíthatóak" - de már megvalósították! Nyilván a fejlesztést fizetniük kellett, mégsem csinálnak belőle még több pénzt. Kicsit sem vagyok otthon a témában, szóval nem szeretnék vitatkozni veled erről, csak nem értem ennek a logikáját.[ Szerkesztve ]
-
TomMusic
őstag
válasz woodworm #211033 üzenetére
és a másik 3 pedig egy integrált egységet képez
Hát ha úgy vesszük igen, de relatíve könnyen szétjön. A képen lévő felső vékony gyűrű "zárja" be a golyóskosarat a csészébe. Mondjuk ezen az ábrán nincs feltüntetve a vékony gyűrű, de így épül fel. Most arra rá lehet mondani hogy integrált, de attól függetlenül az csak egy csésze, egy golyósorsó, és egy zárógyűrű. És ebbe megy bele kónusz, plusz lent egy további villakónusz, ami rászorul a villanyakra.
Hát vagy B verzió, hogy egy vadiúj "márkás" termékben pont ugyanúgy rontják el az alkatrészeket, mint ahogy az én sok éves biciklimen volt.Szerk.: na, ez a gyári ábra: [link]. Itt ahol írja "semi cartridge cup", az ezen a képen lévő jobb oldali 3 alkatrész (jobb szélső kónusz + golyósorsó + felső vékony gyűrű) + csésze (ami nincs a képen).
[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Mezga Aladár
veterán
Bikeinn + GLS. 20.-án este rendelve, ma délelőtt megérkezett.
Még nem bontottam ki, remélem minden benne van.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
woodworm
veterán
válasz TomMusic #211035 üzenetére
Ha szétszedted a cartridge-t, akkor természetesen adott darabszámú alkatrészed van. Ettől még miért is lenne ez elrontva? Az, hogy egy csapágycsere után fennmaradt a villán az a kónusz, nem a gyártók hibája.
Az új csapággyal adott villakónusz (vagy bármi is a neve) is lötyög a villán? -
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #211020 üzenetére
Ahogy már írták a vázakhoz sokszor egyedi spéci szett kell, meg ahogy váz/gyártó annyiféle logika szerint találták ki a csapágyak behelyezését, szétszedését, helyigényt. Ha nyúzod a gépet, akkor is mondjuk 3 év után kell talán csere.
Ilyen ritka használatra nem éri meg szerszámra beruházni, sokkal olcsóbb kifizetni a szakit, aki napi szinten ezt csinálja és minden megvan hozzá.
A gyakrabban szerelős dolgokhoz éri meg a saját eszköz, meg a tudat, hogy te csináltad gondosan. -
-
6030D
Ármester
válasz bulikavagyok #211034 üzenetére
Ez ilyen tömegterméknél úgy néz ki, hogy van egy gyártósor, ami termel egy bizonyos kapacitással. Mondjuk sima gumiból lejön 1 óra alatt 1000 db (mondtam egy számot). Ha másikat kell gyártani, ahhoz át kell szerelni a gépet, de ha a szín is más, akkor meg teljesen ki is kell tisztítani (ez tapasztalat, más termék gyártásából). Na most ahhoz, hogy legyártsanak mondjuk 3000 db-ot, lehet, hogy előtte, utána 2-2 órát áll a gép, hogy minden tökéletes legyen. Elment 7 óra és gyártottak 3000 színes terméket 7000 sima helyett. Nem biztos, hogy el lehet adni 2,5x-es áron (fizetnél egy gumiért 10e Ft helyett 25e-t, mert szürke az oldala?), ezért bukó lesz. Hír értéke lesz, meg az hogy ilyet is tudunk csinálni. De nekik nem fogja megérni gyártani.
Illetve biztos szívesen gyártanak 2 napig ilyen mondjuk a Cube-nak, csak a Cube meg tudja, hogy a vásárlók 0,1 %-t érdekli, szürke-e az oldalfal, inkább legyen olcsóbb.
Nyilván minden sarkítva van, de kb így. Szerintem...Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz TomMusic #211035 üzenetére
Félintegrált nem integrált, vagyis van egy golyópálya (csésze, zárt csapágyfészek) ami jórészt a homlokcsőben van benne, csak kis ütköző pereme lóg ki...a teljesen integráltból semmi sem látszik ki, ott vagy maga a homlokcső anyagába van golyópálya képezve (ilyent még nem láttam ), vagy csak fészek a zárt csapágynak. A külső (external), pedig olyan hogy a csapágy (golyóskoszorú) a homlokcsövön kívül helyezkedik el a csészében.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
woodworm
veterán
válasz Hasaggymeg #211043 üzenetére
Szerintem tőlem idézett és ott nem a rendszer megnevezésére szolgált az integrált szó, hanem a kónusz, golyóskosár és a csésze egységére.
-
nagyúr
válasz 6030D #211041 üzenetére
De pont ezért nem értem, h ha már átállnak egy új verzió gyártására, akkor miért nem gyártanak le belőle sokkal többet? Ha hetekig gyártanák az új változatot, azzal minimalizálhatnák az átállás költségeit. Szerintem jobban kijönne nekik a matek. Vevőt szerintem nem lenne nehéz találni ezekre a termékekre, akár a konkurenciától is átcsábíthatnának néhány vevőt.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
Tud valaki ajánlani bringa fóliázásra szakit Gödöllőn?
Hozzá értő lenne jó, aki szokott ilyet csinálni.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bulikavagyok #211045 üzenetére
Nem kell senkinek a vevő, most túl sok a vevő és kevés a portéka...na azabaj!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz bulikavagyok #211045 üzenetére
Mert nincs rá akkora igény. Az, hogy neked, meg a haverodnak tetszik, az két ember. Nekem nem tetszik, de lehet, hogy a fórumon másnak sem. Ez mellé jön, hogy ha tetszik, akkor mennyi felárat fizet érte az ember. Ki van ez találva, hidd el. Ráadásul kapacitáshiány van, ezért a sima feketét sem tudják gyártani.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagyúr
válasz andrisbandi #211046 üzenetére
Ha már fóliázás: úgy látom, h az elmúlt években nagyon divatos lett a bringások körében. Én még soha nem fóliáztattam egy bringámat sem, ennek ellenére (kis odafigyeléssel) újszerű állapotban tudom tartani őket. Ez itt is úgy van mint az autóknál: matt fényezésnél kötelező, simánál ajánlott? Nem "csúfítja" el nagyon a bringát?
Hasaggymeg: Jaja, bolond világ.
6030D: Igen, valószínűleg ez lehet az oka. Én úgy gondolom, h lenne rá igény, de a gyártók nyilván jobban tudják.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz bulikavagyok #211049 üzenetére
Még én sem próbáltam.
A barkács/foltokban fóliázást ezért kerülném, félek, h csúnyára sikerülne.
A profi/teljes borítást szépnek modják, itt is.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY