- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Linux kezdőknek
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #189998 üzenetére
juteszembe, a búszter megoldások közvetlenül a szelepházra is tudnak csatlakozni,ugye? tehát szelepmag nélkül, hogy az se lassítsa a levegő áramlását..
már megszokhattátok, tegnapelőtt egy tökéletesen alkalmatlan, legalábbis egyáltalán nem TLR külsőt alakítottam át. mondjuk legalább hajtogatós. Michelin Wild Race'r, a régi fajta, de olyan régi példány, hogy talán a legelső 29-es kerekeimen volt rajta. akkor azt se tudtuk, mi az a tubeless.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
válasz Janaboy #189987 üzenetére
Shimano (és egyéb) hajtásrendszerekről, a hierarchiáról ott a link az összefoglalóban is: [link] . Sora kb a már normálisan használható belépőszint.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
ZolkoW
őstag
válasz Teasüti #190004 üzenetére
A műhelypumpám nekem is olyan, hogy nem kell bele a szelepmag, majd valami ilyen kanócot akarok hozzá venni, ha gyártok tűzoltópalackosat
A kompreszorhoz tartozó csatlakozó viszont autószelepes, a szingó-autószelep átalakítóm meg csak a kisebbik menetre passzol.. Mondjuk így is szokott működni, de így nem tetszikBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
balazs1022
őstag
Update_4 (utolsó):
Ebben már a teleszkópról lesz szó, az apróbb bisz-b@szokról és a végeredményről.
A teló nagyjából olyan állapotban volt, mint ami egy 40 ezer forintos bicikliről elvárható. A villáról tudni kell, hogy 2004-es. Nos szerintem ez idő alatt nem nagyon lehetett karbantartva.
Sajnos a eresztette az olajat is. Viszont a becsúszószárak épnek tűnnek. A fekete réteg nincs még megkopva.
A szétszereléshez is videó-t néztem. bár anélkül is elég egyértelmű a szétszedése.
De ami a lényeg:
Ha felhordja az olajat, akkor a szimeringgel lehet a gond:
1. Vagy koszos
2. Vagy elkoptak a lehúzó ajkak.Mindkét utat végigjártam, ami azt jelentette, hogy 2x szedtem szét és raktam össze. Az első szétszedésnél azért megnéztem milyen szimering való bele, ha mégsem oldódik meg a probléma. (Nem oldódott meg, tehát nem a kosz okozta a szivárgást)
Szimering: Ebben a villában 2 szimerring van. (Sok másikban csak egy - ezt is sok utánajárás után tapasztaltam).
1. Felső: Szennylehúzó
2. Alsó (magában a villaszárban): Olajlehúzó.Nos mivel Marzocchi is, meg régi is, ezért aranyárban mérik hozzá a tömítést. A 10-20 ezres ára miatt inkább másfele kacsingattam. Az olajlehúzóból találtam hasonlót, ami SKF. (Jah és ingyen volt, mert először nem küldték el, után meg ingyen kiküldték )
Viszont a szennylehúzónak húsosabb a pereme. Ez sehol nem találtam elfogadható árban. Megoldás:
Balra a fekete a szennylehúzó, a kék az SKF. Tehát ha megvan a gyári szimeringetek és nem tudtok szerezni másikat, akkor záró rugót ha leveszitek a tömítésről, akkor szét tudjátok tekerni. Ekkor szétugrik és kiegyenesedik magától. A rugónak a bővebbik végéből kell visszavágni 3-4-5mm-et. Majd újra összesodorjátok a rugót és visszateszitek a tömítésbe. Ezután az ajkakat jobban össze fogja tudni húzni. Ezzel pár évet megint nyerhettek a gyári szimeringgel.Sajnos ami a villában volt gyári szimering, az csak roncsolással jött ki a helyéről, így azon nem tudtam alkalmazni a fenti módszert. De legalább a helyére bement az kék, az SKF.
Ezen a képen látszik a szenny- és az olajlehúzó:
A villát is átfújtam feketével. Plusz kapott új olajat (Motorex) és matricákat.
(Sajnos sem, a villa, sem a váz eredeti matricáját nem tudtam beszerezni. Pedig próbáltam gyártatni is hozzá, de a közelemben nem vállalták. Így olyan matricák kerültek fel amik épp kéznél voltak)Apróságok:
A kormány, a meghoszabbítással, továbbra is keskeny volt, ezért szintén ali-ról rendeltem bele egy 780mm-eset:
Plusz a lomos piacon találtam egy karbon üvegtartót:
Ilyet:
Ezen nem tetszett a felirat. Ezért átcsiszoltam az egészet, és lecsiszoltam a betűk egy részét. Majd 5-6 réteg lakkal lefújtam:
Ezen kívül volt még pár kálvária (lánc, markolat, gumik, ülések, fékek), de ezeknek nem szentelek írást).
És ha már mindenki megunta az olvasást:
Jöhet a végeredmény:Köszönöm, hogy elolvastad!
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
6030D
Ármester
válasz balazs1022 #190006 üzenetére
Szerintem ez összeollózva mehet egy blogposztba (lássa az is, aki nem jár erre), ezek meg törölhetők/a blog címével helyettesíthetők a mobilinternetek és egérscroll-ok megóvása végett.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
RexpecT
addikt
válasz balazs1022 #190006 üzenetére
F@sza lett, jó tekerést
-
balazs1022
őstag
válasz 6030D #190007 üzenetére
Szerintem annyira azért nem érdekes, hogy blogba menjen, de örülök hogy így gondolod. Remélem valóban akadtak benne jó ötletek is
(Sajna az utolsó részben nem tudtam utólag korrektúrázni mert lefagyott a sz.gépem, utána meg letelt a szerk. időm. Szóval a hibákért elnézést)
#190008RexpecT Köszönöm! Már vannak tervek is: Pilis, Velence, Gödöllői Arborétum. Csak még várom a bringatartót, amit 6030D ajánlott
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
janakbacsi
őstag
trekking bringámra szeretnék defekttűrő gumikat venni. a jelenlegin ez a felirat van: 40 - 622 (700 x 38C - 28 x 1 5/8 x 1 1/2)
tudna valaki esetleg egy linket küldeni, hogy melyik típus ajánlott hozzá? köszönöm szépen."You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
itouchfan
senior tag
válasz balazs1022 #190006 üzenetére
a felújítós, építős story nagyon becsülendő, de számomra a végeredmény fura.
milyen magas vagy, hogy megfelelő az alábbi geometria és nyeregmagasság?„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Ringman
nagyúr
válasz janakbacsi #190010 üzenetére
árfüggő is, én schwalbe marathon szériát nézném (jobban megéri külföldről rendelni)
pontos típus meg felhasználásfüggő - mennyit mész terepen, esőben, hóban, stb.
én ezt használtam a trekkingen: marathon GT 365 [link]
hóban/sárban/esőben is tekertem vele, szerintem kb mindenre jó, de semmiben sem kiemelkedő, ha csak aszfalton mész, akkor ne ezt válaszd, mert nem a leggyorsabban gurul.
nyilván nem könnyű, mert drótperemes.2 defektem volt egy pár gumival ~1500 km alatt, egyik egy szeg - itt kb minden lyukadt volna amúgy is, meg egy felütéses, terepen, ami nagyobb nyomáson vsz. nem történt volna meg.
-
balazs1022
őstag
válasz itouchfan #190011 üzenetére
Köszi!
Elég magasAmúgy 174 cm vagyok. De azért van ekkorára állítva mert, terepre meg manual-hoz lentebb kell vennem az ülést, hogy a súlypontomat hátra tudjam helyezni. Ha viszont csak km-t kell menni, akkor föntebb szoktam állítani. Olyankor csak ülök rajta. Általában ilyenkor a stucni magasságáig veszem fel az ülést. (Az kb+10-15 cm) (A nyerget meg vízszintesre állítottam)
Gondolkodtam dropper post-on is. De még nem égető az igény.
Nálad, hogy van beállítva?
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
ZolkoW
őstag
válasz balazs1022 #190013 üzenetére
Ezek után a droppert tessék a garázsban fabrikálni, egy régi Camping nyeregcsőből, és egy ruhaszárítóból!
Kár, hogy még nem festés előtt készítetted elő neki a vázban vezetett bowdenfuratokat
Amúgy jó lett a festés, nekem csak a Canyon felirat fura, az én szemem nem igényli az ilyesmit, sőt, igazából semmiféle feliratot nem igényel, de muszáj volt valamibe belekötni, ugye.
Azt nem ismerem fel, hogy BB5, vagy BB7 a fék, ami tuningpotenciált látok benne, ha ez egyáltalán igény, hogy emlékeim szerint ezeknél a féktárcsáknál van az Avidnak kicsit harapósabbja is (HS-1), meg a fékkarokból van az állítható bowdenhúzású fajta, na ezekkel brutál tud lenni egy BB7-es is.szerk: HS-1-est, vagy annak a másolatát vettem már aliról, és én nem tudtam különbséget tenni, de amúgy az itthoni új árát nemigen volna kedvem kifizetni érte.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
balazs1022
őstag
válasz ZolkoW #190014 üzenetére
Pont ezen agyaltam én is. Jó lenne a bowdenezést a vázban elrejteni XD. De igazából bőven megfelel most így is.
Amúgy valami autó csomagtartó teleszkópra gondoltam, vagy irodai székesre.A matrica utólag került rá. Korábban raktam fel képet, azon még csupasz volt. Itt meg tudod nézni
Valóban BB7. Mikor a fékbetétet kerestem hozzá, akkor tudtam meg. A fékkaron is tudom hangolni a féket, és a fékbetét mindkét oldalán is (imbuszkucls nélkül)Nagyon jó szemed van. Sikerült mindent észrevenned
Amúgy tényleg jól fog. Igénytelen egy szerkezet. Hidrosat ezért nem is szeretnék.
Köszönöm a tárcsa ajánlást is! Jelenleg az első tárcsám rosszul kopott meg, ezért a fékezéskor kicsit berezonál a villa (mintha abs-es lenne).
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz balazs1022 #190015 üzenetére
Enyém újnak mond6ó, mégis berezonál.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz janakbacsi #190016 üzenetére
ebben az árkategóriában marathon plus, marathon mondial vagy marathon almotion. (attól függően hogy a súly-defektállóság-tartósság tengelyben mi a fontos - nézd meg a schwalbe oldalát + ezt a cikket)
-
balazs1022
őstag
válasz ZolkoW #190014 üzenetére
Wow most látom, hogy tied volt a lila Trek kerékpár. Az milyen jól néz ki. Mikor megláttam a topikban, azonnal elkezdtem keresni hasonló festéket. Csak sajnos nem találtam.. Ennyin múlott, hogy nem lila lett
#190017Hasaggymeg: Hmm.. Arra tudok még gondolni hogy a változó felület miatt "darál" a fék.
Pl itt, ahol bekarikáztam a furatokat, itt nincs elég felület, amihez hozzáér a betét, ezért ott kisebbet fog. Ezért lehet szakaszos a fékezés.Az én tárcsámnál van olyan szakasz a tárcsába ahol kisebb a felület:
Szerinted ez lehet az oka?
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
-
INTELligent
senior tag
Egész érdekes olvasmány a hidratálásról (angol).
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
belsodavid
aktív tag
Sziasztok! Nagykanizsán az XCO pályát mennyire használják, vagy egyáltalán lehet használni? Karbantartott, vagy csak versenyekre pofozzák ki? Ha nem, el lehet rajta könnyen igazodni? Kipróbálnám magam, de nem utaznék azért 1 órát, ha kb nincs nagyon ott semmi.
-
rétisün
veterán
jött az e-mail, úton a Can.......
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz balazs1022 #190019 üzenetére
Nem tudom de kipróbálnám egy merevebb telóval mert szerintem azt rázza be. ... Ha elkopik veszek egy jobb tárcsát, hátha. 🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz balazs1022 #190019 üzenetére
Az icetech tárcsáimon is vannak ilyen kivágások, de semmi vibrálás nincsen, pedig még csak nem is shimano fékkel van használva, hanem srammal.
'92 Honda VFR 750
-
válasz rétisün #190022 üzenetére
Akkor nem ilyen doboz...
Rendelés után 2 nappal itt volt tegnap, ezt sikerült jól bemákolni.
Már össze is barátkoztak.
Sry a ferde képért, az álló mobilos képeket nem szereti a ph engine.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
rétisün
veterán
válasz parandroid #190028 üzenetére
Nem, de ilyenem már amúgy is van. Ha jól összeszámolom, 4 Canyonom volt már....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #190001 üzenetére
Fogalmam sincs, de videókban mintha úgy láttam, hogy szelepházra is tud csatlakozni a Schwalbe.
Más: nagy nehezen végre megvan az 1000km/10000m. Mtb, görgőm nincs. Tavaly sokkal hamarabb összejött, idén sajnos kicseszett az időjárás.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
polonic
félisten
Köszi mindenkinek, sikerült visszanyomni a dugattyúkat. Úgy tűnik jó a fék.
Ha már szóba került. Érdemes lehet a tök alap hidrós fékeket lecserélni deore fékekre?
Trekking bicajról van szó. -
janakbacsi
őstag
az újpesti bikepro-ban most nem működik a személyes átvétel? tudja esetleg valaki? rendeléskor nem lehet választani.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz janakbacsi #190032 üzenetére
Most nem látom de korábban már volt hirdetve hogy ideiglenesen nincs átvétel a Covid miatt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RexpecT
addikt
Tekerés közben a hajtómű irányából halk nyöszörgő hangot hallok, ha abbahagyom a tekerést akkor megszűnik. Mi okozhatja
Illetve miért lehet az, hogy a Stravan a létrehozott szegmenseimet nem mutatja se a Segment Explore se a Segment search?
Amúgy nagyon király az Alis NRC szemüveg, nem nyomta a fejemet sem, a fotokromatikus lencse is szépen teszi a dolgát.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #190034 üzenetére
Ezeket mindig nehéz azonosítani, lehet pedál, pedál-hajtókar kapcsolat, hajtókar-tengely kapcsolat, középcsapágy-váz kapcsolat, középcsapágy, első tányér rögzítés, hátsó sor-kazetta kapcsolat, kazettatest, hátsó tengelyrögzítés (gyorszár, menetes tengely), hátsó agy... más semmi. ... Sorban kell kizárni a lehetőségeket menet közben pl. kitéve talpad a pedál szélére, vagy éppen betéve a tövére, felváltva terhelni a hajtókarokat, kiállni stb. majd ha ráközelítesz a bingóra otthon leszállva reprodukálni kell a zajt így találva meg a zaj forrását. Nekem éppen tegnap 3 hónap és 1500km után kellett először ritmikus zajt azonosítanom, ugyanúgy a terhelt hajtás irányából ami végül az egyik pedáltengely-hajtókar kapcsolat volt, mely a karbon vázzal nem a megszokott éles reccsenő hangot adta, így nem ismertem fel egyből. Tisztítva, zsírozva lett.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz k.zoltan83 #190036 üzenetére
Igen.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #190038 üzenetére
Tavaly március 4-én már megvolt az 1000/10000, a kijárási tilalom egy hónap múlva kezdődött, áprilisban. Tavaly már januárban elkezdett olvadni a hó, február elejére már elolvadt teljesen, idén meg 1000m fölött még most is nagy hó van és ezt úgy kell érteni, hogy 700m-ről indulok .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz jjeahh #190041 üzenetére
Most gyorsan összeadtam, én kint 560km / 4000m körül járok. Ebben van egy kis monti is, meg csajokkal tekerések is, amikor ugye kerülni kell a mászást, meg a tempó is takarékon van. Összesen 10 alkalommal tekertem eddig kint idén. De tekintve, hogy most kezdődik az open season, azért lesz ez még jobb is.
Ha a görgőt is hozzáadjuk, akkor azért kicsit többre jön ki.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parkr
őstag
classic shimano lassan több a papír mint a termék..
illetve már vettem olyat is tőlük [link]
[ Szerkesztve ]
-
cettlee
őstag
válasz Hasaggymeg #190033 üzenetére
nem az van , hogy beleér a rezonancia miatt a tárcsa a betétbe?
nálam ez a helyzet és az egész kerék rezeg
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Diablo IV
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Linux felhasználók OFF topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Dell notebook topic
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Eredeti játékok OFF topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- További aktív témák...
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- Eladó Garmin Venu 3 okosóra Árcsökkenés
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó