- Gigantikus chipgyárat vihet az Egyesült Arab Emírségekbe a TSMC és a Samsung
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- AI segítségével csábítanák el a nagy cégek szakembereit
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- AliExpress tapasztalatok
- Gigantikus chipgyárat vihet az Egyesült Arab Emírségekbe a TSMC és a Samsung
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Asustor NAS
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Netflixesedik a YouTube, AI gyárt rá videót
- Amazon
- Videó stream letöltése
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
-
IT café
Tőzsde és gazdaság:
Hasznos információk az összefoglalóban!
Új hozzászólás Aktív témák
-
stingy2
senior tag
válasz Shadowbull #6518 üzenetére
"A társadalom többségének ez láthatóan nem gond" - nekem az a furcsa, hogy pont azok szavazzák meg ezt a vezetést 4 évente, akik a legnagyobb kárvallottjai az egésznek.
INTJ
-
aAron_
őstag
válasz Shadowbull #6518 üzenetére
"Magyarországon ellenben neoliberális-őskapitalista adózási és szociális rendszer épült. Ez alapjaiban különbözik a nyugat-európai rendszerektől."
Ezt a rendszert ne nevezzük neoliberálisnak, mert nem az. Amit írtál, csak a szociális oldalára igaz.
Kapitalista neoliberalizmus:
- Alacsony adók
- Magántulajdon alapú piaci verseny
- Szabad piaci újraelosztás
- Alacsony állami gazdasági és
- alacsony szociális szerepvállalásEbből az egészből egyre inkább csak az utolsó teljesül, by design. A rendszernek nincsen ideológiai alapja, hatalomra és javak felhalmozására optimalizál.
"elérhető -e a nyugat-európai szociális rendszer"
Akarat és idő kérdése. Pár skandináv országnak sikerült, érdemes megvizsgálni hogyan. Ha úgy értetted, hogy a társadalom alkalmatlan rá, akkor egyetértünk, de akkor ez már nem gazdasági kérdés.
What is your ikigai?
-
KMT
addikt
válasz Shadowbull #6723 üzenetére
Hogy írná meg? Nem létező országról írjanak? [link]
-
PredatorZoli
senior tag
válasz Shadowbull #6761 üzenetére
Egy belsőégésű motoros autó 2 legnagyobb hozzáadott értékű és lagbonyolultabb eleme a motor és méginkább a váltó. Az a gond hogy ez a két elem az elektromos modellekben egy jóval egyszerűbb konstrukcióval kiváltható, és itt tényleg elvész a knowhow előny.
-
PredatorZoli
senior tag
válasz Shadowbull #6769 üzenetére
Csak tudom miről beszélek, ebben a szektorban dolgozom. Egy belsőégésű motor+automata váltó kombó komplexitásában össze sem hasonlítható egy villanymotoros hajtással. Persze hogy mindent meg lehet venni, csak amíg a kínaiaknak az európai váltót kellet megvenni (vagy kétes minőségben lemásolni) addig nem volt akkora versenyelőnyük, most meg...
Az a tendencia, hogy a legtöbb autógyártó ilyen szerkezetet mint pl váltó, meg sem próbált házon belül lefejleszteni és gyártani, általában megvették. Azonban az elektromos hajtásnál ez annyival egyszerűbb, hogy ezt már simán a legtöbb autógyár megcsinálja magának, még kínában is (vagy megveszi féllérekért mert sokan meg tudják csinálni az alacsony knowhow igény miatt).[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Shadowbull #6759 üzenetére
Nemrég jelent meg a BYD Magyarországon is. Kicsit nézz utána, hogy miket mondtak róla, akik próbálták. Nem különösebben gyengébbek, mint a konkurencia, de árban jóval alattuk vannak.
Igen, rettegnek
Legalább az alapvető iparági hangulattal tisztában lennél...
[link][ Szerkesztve ]
-
avl
senior tag
válasz Shadowbull #6768 üzenetére
es szerintem / adatok szerint a megbizhatosagban a D-beli tömeggyartmanyok nem olyan jok, a J-okhoz képest
nem Tesla vagy kinaiak, mert azoknak nem lehet meg ma a mondjuk elmult 20 eves trendjük (hogy alakult ezen tavon a megbizhatosag, a tartossag)
D itt tart ma (sajnos) :
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Shadowbull #6777 üzenetére
Amiket írsz, abból folyton a német gőg sugárzik. "Úgyis mi vagyunk a jobbak". Remélem azért a németek komolyabban veszik a konkurenciát, mint amit mutatnak, mert egyszer túl nagy lesz a pofon, amit kapnak és a végén nem állnak fel belőle.
-
julius666
addikt
válasz Shadowbull #6777 üzenetére
A 80as években a japánok voltak a mumus, jaj jönnek a japánok, vége az európai autóiparnak. Az ezredforduló környékén a koreaiak voltak azok
Mindkettő be is jött, jó nagy szeletet kihasítottak a piacból és mind a mai napig kemény versenyt diktálnak. -
Hi!King
őstag
válasz Shadowbull #6777 üzenetére
Ehhez azért kellett, hogy globálisan durván emelkedtek az eladások, ezért hiába csökkent az európai autóipar százalékos részesedése a japánok növekedésével, még így is brutálisan tudtak növekedni. Az akkori arányban már nincs tér növekedésre, mivel a fejlett világban további motorizációra nincs tér, és már Kína, India meg a többi közepes gazdasági fejlettségű ország autó piaca is nagyra növekedett.
-
avl
senior tag
válasz Shadowbull #6777 üzenetére
"Megbízhatóságban valóban a japánok vezetnek"
"a németek sokkal magasabb komplexitás mellett" -> erre mondom, hogy felesleges (és persze nem csak a németek); a fogyasztok gerjesztve lettek ...a Haptik-ra, a puha belsöre, hogy az auto felhivja a szervizt és millio - szerintem - minimum tulzott, felesleges "feature", ...amik eröforrast (idö, penz, kapa) emesztenek fel es miattuk - is - sikkad a lényeg
"A kínaiakról meg kábé nem tudunk semmit" egyetértek
"A 80as években a japánok voltak a mumus, jaj jönnek a japánok, vége az európai autóiparnak. Az ezredforduló környékén a koreaiak voltak azok, ma meg a kínaiak.
Aztán az európai autóipar még mindig itt van. Nyilván folyamatosan átalakul, változik, aki rossz döntéseket hoz megszívja, de ebben"egyetértek
vége nincs semminek, a dolgok alakulnak; a kinaiak növekedni fognak az autópiacon, hogy kinek a rovására, melyik szegmensben, mennyire ...az majd elválik (nyilván pl. Dacia és Lambo szegmense nem egyformán érzékeny a kínai "márkák" presztizsére, akármijeire)
...kicsit en is egyetértek #6778HussarF elsö mondatával, en is erzek olyat a hsz.-aidban
-
julius666
addikt
válasz Shadowbull #6783 üzenetére
Mit jelent számodra a "földbeállás"? A totális felszámolást? Szerintem azt senki se gondolja.
Itt EU-n belül az autóipar egy kiemelten fontos, stratégiai üzletág. Elég csak egy jelentős térvesztés és már annak kb. beláthatatlan következményei lennének. Autóiparhoz közvetlenül nem kapcsolódó területeken is.
-
avl
senior tag
válasz Shadowbull #6792 üzenetére
a felesleges valami vagy a fogyaszto döntse el: szerintem direkt gerjesztett (a "jómódban")
mintha azt mondanánk: a kábszerfogyasztó "hajlandó ezért (plusz) pénzt adni akkor nem felesleges...kőkeményen profitorientált gazdasági vállalkozás" ugyhogy szolgáljuk ki ezt az igényt
egy tarsadalmon, 1 bolygon, 1 orszagon, 1 cegen, 1 piacon, 1 családon belül sem lehet minden hülye igényt szó nélkül kiszolgálni csak mert van, ...szerintem
erösen valoszinü, hogy X éve senki nem ment be a szalonokba, hogy venne autot, de legyen benne Y1, Y2 feature (pl. a kulccsal "örökké" kommunikálás ..ami miatt aksi 2 nap alatt lemerülhet; az auto "szól neten" a szerviznek, stb.)
ezek nelkül azt gondolom jobb lenne a világ
a fogyaszto rá lett gerjesztve, de ha tudná mi az ára, akkor elutasítaná
persze van mögöttük tartalom, munka, eröforrás
pocsékolásrááldozás ..épp ez a baj;a japánok szerintem tudnának hülyeségeket kínálni, de sokkkkal kevésbé teszik, mint a "haladó EU"beliek;
óvva intek mindenkit a hülyeségek fogyasztásától
de befejeztem e témába írást
-
Ixion77
Topikgazda
válasz Shadowbull #6797 üzenetére
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
j0k3r!
senior tag
válasz Shadowbull #6818 üzenetére
Valószínűleg olvasták a tegnap esti hozzászólásom, és inkább az idei év végére előrehozták a korrekciót, nehogy keressek ezzel pénzt januárban
[ Szerkesztve ]
some men just wanna watch the world burn...
-
j0k3r!
senior tag
válasz Shadowbull #6818 üzenetére
Egy értelmezés:
Forrás: [link] [VIDEÓ]
[ Szerkesztve ]
some men just wanna watch the world burn...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #7271 üzenetére
Erről anno sokat olvastam, beszélgettünk. Hogyan?
A témán pl törökök pörögnek 10éve, mert a török líra értéktartása miatt rengetegen menekültek, menekülnek cryptoba. A rengetegen abba menekülhez hasonló gond pl hogy lekövethetetlen = kurd szabadságharcosok abban utalgatnak és nem tudják őket megfogni.
Mondjuk úgy nem sikerült nekik 10év alatt. 10év után kb ott tartanak, hogy ami tőzsdén van azt meg fogják adóztatni. De ami egy anonim HW walleten van... ott tehetetlenek.Na tényleg befejeztem.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
3800+
őstag
válasz Shadowbull #7271 üzenetére
Nagy üzletemberek, politikusok is kriptoznak, magukat nem fogjak leszopatni.
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
Szibilla
aktív tag
válasz Shadowbull #7408 üzenetére
Full laikusként szólnék hozzá: valami alapja volt is ennek, mert a piacból jelentős szeletet ki is haraptak az új versenyzők, a meglévők pedig vagy eltűntek vagy kartellekbe kényszerültek tömörülni. Az európai autógyártás meg nem tűnik olyan rugalmasnak, hogy egy újabb versenyzőt jól tudna kezelni és még ugye a szabályozás is inkább ellenük dolgozik...látszólag.
A másik, hogy az általad említett időszakokban nem volt egy technológiai váltás is párhuzamosan, ráadásul egy olyan technológiára, amihez nyersanyag jellemzően kínai kézben van. Azért ennek szerintem lehet jelentősége
Tényleg laikusként, mert semmi közöm közvetlenül az autóiparhoz, de mint európai polgár, nem vagyok nyugodt és nem tetszik az irány...ennek ellenére Toyotám van nekem is, szóval asszem csendben le is ülök és elkönyvelek egy feketepontot magamnak
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz Shadowbull #7408 üzenetére
Itt inkább az a kérdés az EU-s gyártók hogyan tudják pótolni a zsírosabb kínai piacról kieső bevételeiket
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
jagermester
csendes tag
válasz Shadowbull #7924 üzenetére
Így legyen! Ezért is írtam, hogy a jelenlegi formájában
-
avl
senior tag
válasz Shadowbull #8502 üzenetére
fundamentalisan persze ez tök igaz
...de eddig se az hatarozta meg az arfolyamát!
ez persze nem allasfoglalas abban, hogy merre megy (honnan tudnám?);
de annak kijelentese: a fundamentalis értékelése ("a Tesla többet ér mint a teljes autóipar.") kisebb idötavokon nem hatarozza meg az árfolyamát -
avl
senior tag
válasz Shadowbull #8506 üzenetére
igen, ervenyes, de a rövid (? evek ota mennyi is volt mar!) tavu aranal nem relevans
#8507Wn2tl persze, egytertek teljesen
a funda, a valosag ervenyre jut.
....valamikor; ez lehet 2 honap, 1 ev, lehet 5 ev, lehet ....
szoval - de a forumtars tutti nem is igy vette - nem megvenni aztan el lehet felejteni papir;
hanem ha megveszi valaki, akkor résen kell lennie, figyelnie dolgokat, stop loss-t tenni, ....
-
concret_hp
addikt
válasz Shadowbull #9219 üzenetére
gondolom ebbol szep lassan kivonodik, akinek kozben meglesz az allampolgarsaga... szoval ez igazabol a "buffer" azok kozul aki mar kiment, de meg nincs allampolgarsaga (1 reszuknek nyilvan sosem lesz)
vagy fullba vagy sehogy :D
-
Mercutio_
félisten
válasz Shadowbull #9499 üzenetére
Mivel hiányszakma így a külföldi nagynevű központokban is szívesen látják a különböző kurzusokra, módszertani tréningekre jelentkezőket (bízva benne, hogy a kialakult kapcsolatok útján kitudják majd csábítani) , tehát akinek igénye és ambíciója van naprakész tudással (és a hazai pocsék helyzet miatt viszonylag sok gyakorlati tapasztalattal) rendelkezhet.
Részemről is OFF vége
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
nagyúr
válasz Shadowbull #9506 üzenetére
Végtelen mennyiségben lehet labort csinálni csak úgy?
while (!sleep) sheep++;
-
avl
senior tag
válasz Shadowbull #9506 üzenetére
neki biztosan igy van
talan ez is a "szemelyzet" hatása, egyik haziorvos nem akar ilyennel foglalkozni ("latszolag" egeszsegesnél)
-
avl
senior tag
válasz Shadowbull #9506 üzenetére
megkérdeztem, ezt írta most:
"1 honapja voltam a dokinal, s akkor kerdeztem.
Valasza: ha nem akarom zsebböl fizetni, akkor megvarom a juliust, mert akkor mulik el a 3 ev az utolso ota.
Ha nincsen indok (control, mert vas, pajzsmirigy, cukor, tudomis en, nem megfelelö), akkor 50 eves kor alatt 3 evente.
Felesegemnek ugyanezt mondta, tehat juliusban megyünk.
Kerdeztem rakszürest is (verböl markereket nezve), azt sem tamogatjak.
De 50 felett ingyensen mehetek kolonoszkopiara, amiröl inkabb lemondok, s majd otthon csinaltatok markerekböl, sajat költsegre."magam nem vagyok tajekozott a D-beli helyzetben, hogy szolgaltato, orvos, akarmin mulik-e; esetleg a Tied beír valami "kamu indokot", hogy lehessen; nyilvan nem gondolom, hogy a barátom nem ír nekem igazat, 25+ éve ismerem
-
avl
senior tag
válasz Shadowbull #9516 üzenetére
érdekes
Te "privat versichert" vagy ? fogalmam sincs mi lehet
igen, Ö, ...HU-ban a Fazekasba járt, lanya igen jol szerepel Baden-Württembergben
...egyébként ebben is azt gondolom: a Fazekas (plane a spec. matekja) nem gyenge, nem sok hasonló szintü van, onnan (is) bárhova mehetnek egyetemre, szóval ilyen egyéni tapasztalatok sokfélék lehetnek, a saját "kisminta" alapján torzultak ..hol erre, hol arra ;-)
-
avl
senior tag
válasz Shadowbull #9520 üzenetére
[link] kiemelés tölem (hogy a nemetet kevesbe ertök is lassak) "Ab dem Alter von 35 kann der Check-up alle drei Jahre in Anspruch genommen werden. Dabei sind Blutuntersuchungen bei Versicherten unter 35 Jahren nur bei entsprechendem Risikoprofil durchzuführen, eine Urinuntersuchung ist nicht vorgesehen"
termeszetesen nem azt mondom, hogy nem hiszem el Neked a sürübbet ! (szerencsés vagy, más Münchenben mint Stuttgartban, a doki "megoldja okosban" [nem magyar ? :-)], a masik doki le akarja razni, stb.)
ez is egy olyan eset: különbözö tapasztalatok vannak, mindenki a magáéból indul ki, ahhoz viszonyít, talán túlságosan is (Te is, én is, más is)
-
avl
senior tag
válasz Shadowbull #9524 üzenetére
persze
az durva lenne, ha baj eseten se lenne "barmikor"
motto: prevencio
epp ez lenne a normalis: semmi bajunk, de ellenörzes, hogy csirajaban legyen felismerve barmi is
"mérjenek meg, tegyenek fékpadra", lássuk mi a helyzet
-
avl
senior tag
válasz Shadowbull #9528 üzenetére
innen #9506Shadowbull jutottunk ide
akkor mégis csak D-ben 3 evente, nekem HU-ban evente (vér, labor, prevencios cellal)
igen kifizethetö persze (de ott is levonnak 15%-ot)
persze, nem "kell" orvoshoz menni baj nelkül (...de érdemes; fogorvoshoz sem csak, ha mar van valami, autoszervizbe sem ha mar rossz, hanem eves check, olajcsere,...ne maradjon allva at ut szelen)
-
avl
senior tag
válasz Shadowbull #9531 üzenetére
-
veterán
válasz Shadowbull #9723 üzenetére
Hát, a példában szereplő iparág pont olyan, ahol már nő fel a kínai konkurencia. Meg összességében szerintem nagyon kevés olyan terület van, ahol Európa Kína előtt jár.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Shadowbull #10191 üzenetére
Ennek a jelenlegi formaja a mobilos chatgpt appban mar egy ideje elerheto(ingyen is). Szerintem osszessegeben joval kevesebb haszna van, mint az irasbeli kommunikacionak.
Az igaz nagy problema az a hallucinacio. Ha azzal sikerulne valamit kezdeni, akkor ugrana meg nagy mertekben az eszkoz hasznossaga. De pont ennek a kikuszobolesevel kapcsolatban vannak a legerosebb ketelyeim. Illetve a koltseghatekonysaggal is nagyon komoly gondok vannak. Utobbin egyszerubb szerintem javitani, mint a hallucinaciokon.
I am having fun staying poor.
-
torma99
aktív tag
válasz Shadowbull #10209 üzenetére
Ha az ember mindig vásárol, el fogja találni az alját is nagyjából. Minden héten tervezek venni kis összegben (800-1000 EUR), de fixen 12 hétig, ha tovább tart IJ, ha nem akkor meg valamelyik vásárlás eltalálja és akkor veregetem a vállam
-
veterán
válasz Shadowbull #10260 üzenetére
Persze, én értem. De az mégis nonszensz, hogy pénteken 1-ig meló, és a sori operátor Szingapúrba jár nyaralni. Ez konkrét, személyes tapasztalat egy szelepgyárból. Aztán csodálkoznak, hogy elkezdik kiszervezni a supportot Magyarországra.
De az is évtizedes legenda, hogy random kétkezi szakmunkás Németországból szépen beutazza DK-Ázsiát. Ezt eddig finanszírozta az (autó)iparuk, aztán most, hogy a Kínaiak jönnek, és lenyomják őket a francba, megy a pingvinezés.
-
Ringman
nagyúr
válasz Shadowbull #10260 üzenetére
sajnos nem mindenhol ez a közvélekedés, pedig "csak" meg kéne adóztatni a felhalmozott vagyont, de pl. az usában a legalizált lobbitevékenységek miatt ez kb. lehetetlen.
szerintem a ténylegesen használható ai után lesznek olyan államok/társadalmak, ahol viszonylagos jólét és alapjövedelem lesz, máshol meg d-amerikai/d-afrikai köztársasági berendezkedések, ezek a 0 empátiás társadalmak lesznek, pl. uk (ahol nettó szocio/pszichopaták vezették az országot legutóbb, kb karikatúraszerűen gonosz emberekkel mint braverman vagy patel) vagy Mo.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
veterán
válasz Shadowbull #10263 üzenetére
elbeszeltek egymas mellett, kambodzsa-also meg szingapur is dk azsia. az elso filleres vagy kevesebb, a masik pedig europai szemmel is kurva draga
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
veterán
válasz Shadowbull #10263 üzenetére
Látod, ez a lényeg. Hogy Németországból, német jóléttel fillérekbe kerül. Miközben nyilván nem így van, voltam én is Kambodzsában, ahhoz, hogy hónapokig utazgass arrafele nagyon sok pénz kell.
-
addikt
válasz Shadowbull #10270 üzenetére
Riszpekt, de Te a magyar fideszes kisnyugdíjas sztereotípia német változata vagy. Bármi kedvezőtlen elhangzik Németo.-ról, akkor Te ott vagy és magyarázod, hogy "hát de az nem is úgy van!"
Amúgy de, pár ezer euró egy egyetemistának elég sok. Mert azt neki úgy kéne előteremtenie, hogy közben albit fizet, fenntartja magát, stb. Lehet, hogy ez a magyar csóróság és nem a német jólét, ez már definíció kérdése. De ha a német a normális, akkor mindenkinek úgy kéne élnie. mennyire is bírná el a világ? (A gyengénlátóknak: Németo.: május 2., Magyaro.: május 25.)
-
Szibilla
aktív tag
válasz Shadowbull #10270 üzenetére
Régen voltál Magyarországon. Pár ezer € azért itt még a legtöbbeknek a szemmel látható összeg kategóriájába tartozik.
-
veterán
válasz Shadowbull #10268 üzenetére
ha jól sejtem németországban élsz. azért a "beutazni a világot" témára azt felhozni példának, hogy a lányod elment "pár napot" 3-4 szomszédos országba, meg mallorcára, ami a német turisták fekete lyuka, az kicsit erős.
az árakkal csak azért vagyok tisztában, mert pont tegnap kezdtünk el ázsiai utazást szervezni (thaiföld, vagy fölöp-szigetek), és ez 3 hétre kettőnknek kb egy 8-10k eurós móka. persze lehet hátizsákozni, meg hostelezni is, és egyetemistaként ez teljesen rendben is van.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Szibilla
aktív tag
válasz Shadowbull #10279 üzenetére
Értem, csak ez egy kicsit erős általánosítás volt.
-
veterán
válasz Shadowbull #10270 üzenetére
A német szakmunkás nyilván nem hostelekbe megy nyaralni. És az, hogy diákként ezt meg tudja csinálni a lányod, önmagában first world helyzet. De amúgy ugyanarról beszélünk, csak más nézőpontból. Te se cáfoltad, hogy ez a fajta jólét perpill a realitás Németországban. Én sem. Arról beszéltem, hogy ez nem lesz fenntartható azokkal a gazdasági kilátásokkal, amikkel az országnak szembe kell néznie.
Amúgy nem kell messzire menni, friss hír, hogy a Conti kibasz párezer embert. A haveromék a Thyssennél konkrétan ücsörögnek az irodában, mert nincs munka. A kínai verdákra most vertek rá 20-30%-közötti vámot, hogy védjék a piacot. Nyilván jön majd a válasz is rá. Az pedig fájni fog a VW, Daimler, BMW triónak.
Egész Európa szenved a túlszabályozástól. A digitális iparágunk vicc, egy maroknyi értelmezhető digitális szolgáltatónk van, és még kevesebb, ami tényleg pénzt is termel. Ezek amúgy nem németek.
Kínában sok-sok millió magasan képzett diplomás van, az iparuk hasít. Tényleg nem látom, hogy ebből hogyan tudna jól kijönni Európa.
A jólétnek csak egy része a fogyasztás. Írtam példát, pénteken 1-kor fájront a gyárban.
A megtermelt értékhez képest amúgy true, simán lehet, hogy keveset fogyasztanak (amúgy ez egy bizonyos szint fölött logikus is, lásd: Japán), de azt kétlem, hogy ez az érték a melósnál csapódik ki. Sokkal inkább a részvényeseknél.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Shadowbull #10287 üzenetére
...ha valakire veszélyt jelentenek a kínaiak, akkor az nem a német autóipar.
Azért tiltakoztak, mert félnek a válaszlépésektől. Márpedig a német autóiparnak jelentős (bár folyamatosan csökkenő) piaca a kínai. Ha csak a belső EU piacról lenne szó, ők se tiltakoznának.
Mellesleg Németország nem csak az autóiparból áll, ez elég egyoldalú megközelítés.
Nyilván nem, de ez a zászlóshajó. A gépgyártás és szatelit területei húzták mindig is a német gazdaságot.
Én személy szerint nem hiszek abban hogy Kína lenyomja a világot.
Ugyanígy gondoltam én is korábban, de szerintem ez valóságtagadás. Számos területen már most piacvezetők (pl. napelemes megújuló ipar), akkutechnológia, klímatechnológia. És ha jobban belegondolsz, ezek jelentik a jövőt. A gépgyártásban már most nagyon nyomulnak, haszongépjárműben is. Olcsón, közepes-jó minőségben gyártanak.
...hamarosan a tragikus demográfiájuk is hatni kezd.
Persze, ez szerepel a cikkekben, de ettől még nagyon-nagyon sokan vannak. A demográfiájuk még így is jobb, mint a németeké.
#10288Ixion77
Az Európaiak úgy döntöttek, hogy nem akarják széthajtani magukat, nem akarnak egész életükben versenyhelyzetben élni, nem akarnak kasztosodást.
Ez akkor, és csak akkor fenntartható, ha magas hozzáadott értéket tudsz a világpiacra vinni. Pont arról beszélünk, hogy ez enyészik semmivé jelenleg. Az alternatíva az, hogy az életszínvonal drasztikusan csökken. És megy a levesbe a work-life balance, mert eljut majd Németország is arra a szintre, hogy a napi fogyasztási cikkek megvásárlásához is keményen meg kell melózni.Itt a léptékről is beszélünk. A német gazdaság most olyan erős, hogy a sori melósnak is irreálisan magas jólétet biztosít. Nem magához képest, a világhoz képest. Ez az, ami ki fog pörögni, mert nyilván a leggyengébbek lesznek kiszórva először. Ez amúgy megtörtént USA-autóipar relációban, így csoffadt le Detroit és környéke.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Shadowbull #10290 üzenetére
...Németország simán tud építeni a bevándorlásra, ahogy az elmúlt 70 évben.
Hát igen, a bevándorlásellenes AfD előretörése pont azt mutatja, hogy ebben a sztoriban még sok kakaó van!Kivel hasonlítjuk a német melóst? Az US melóshoz? A franciához? A luxemburgihoz? A kinaihoz? A nigériaihoz?
Bárkihez, akinek a német melós a competitora. Ha a német melós egy gépgyárban dolgozik, de az a gépgyár a magas bérek miatt nem versenyképes, akkor mi fog következni? -
veterán
válasz Shadowbull #10295 üzenetére
...ha az AfD egyszer hatalomra kerül, akkor Németországnak amúgy is vége, úgyhogy ezen kár is agyalni.
Ehhez nem kell hatalomra kerülni. Már az a tény, hogy ezzel a programmal meg lehet nyerni a tömegeket a többi pártot is a politikája megváltoztatására sarkallja.A kérdés inkább az hogy egy gépgyár valóban a magas bérek miatt nem versenyképes, vagy más miatt.
Pont erről beszélünk. Hogy az a más miatt dolog veszett el a német iparból, ami versenyképessé tette, és kitermelte az élőmunka felárát. -
veterán
válasz Shadowbull #10298 üzenetére
No offense, hoztam számtalan konkrét példát, tőled meg jött egy szerinted, illetve egy még messze nem egy lefutott meccs.
A tendencia jelenleg elég egyértelmű, a számok is azt mutatják, hogy Németország 2019-óta szar helyzetben van. A cikk elég jól összefoglalta a belső okokat.
-
veterán
válasz Shadowbull #10315 üzenetére
Arra, hogy azokban az iparágakban, ahol Németországnak eddig komparatív előnye volt Kína fénysebességgel zárkózik fel / hagyja le. Ennek nyilván lesznek következményei. Már most is vannak, lásd: német autóipari layoffok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt vízhűtés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen videókártyát?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Lexus, Toyota topik
- A Xiaomi 14T-k már töltő nélkül érkezhetnek
- AliExpress tapasztalatok
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Gigantikus chipgyárat vihet az Egyesült Arab Emírségekbe a TSMC és a Samsung
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- iPhone 13 128GB Starlight, Beszámítással
- Uhh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" Bivaly i5-10210U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS
- Ahh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" i5-10210U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS
- Ohh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" Bivaly i5-10210U 4Mag 8GB 256GB SSD FHD IPS
- Prémium minőségű Samsung, Micron SSD meghajtók (frissítve: 2024. 09. 24.) - MEGA akciók!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen