- Windows 10
- Microsoft Excel topic
- Windows 11
- SkyShowtime
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Mesterséges intelligencia topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Linux kezdőknek
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki16
addikt
válasz Dare2Live #6088 üzenetére
Igen ez az új Prius. Írtam, hogy ebben már van hőszivattyú
Nagyon bejön ez a legújabb Prius plugin. 40-50km hatótáv és hűt/fűt. Pont amire nekem kell Kár, hogy ritka és baromi drága. Gyakorlatilag Model 3 árban van.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz Dare2Live #6090 üzenetére
Nekem a régi Prius nem jött be, az új Plug-In pedig nagyon tetszik
Amúgy ne csak a fogyasztással számolj. A Kona Eletric-nek sokkal kevesebb a szervizköltsége. Ha azzal számolunk, hogy egyik sem romlik el 150k km-ig, amire van esély bőven, akkor az elektromos verzión csak pollenszűrőt és hűtőfolyadékot kell cserélni.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
titetoyz
tag
válasz Dare2Live #6407 üzenetére
1-2héten belül olajcserés lesz, lehet bepróbálkozom vele. akkor lesznek cserélve a gyertyák is tutira.
gumikat még nem terveztem venni, 1évesek a mostaniak, szóval ezt szerintem elkoptatom.
pulse and glidenak utánanézek, ki is próbálom szerintem a következő tankolásnál, aztán megyek úgy 1hetet
szerk: bár ahogy olvasom inkább a Hybrideknél hasznosahogy néztem az albi árakat eléggé elszálltak Fváron is.. de ez is 1 opció. csak itt a család, barátnő, stb.. mérlegelni kell.
Köszi a tippeket!
[ Szerkesztve ]
-
Akula
őstag
válasz Dare2Live #6481 üzenetére
ez azon múlik, hogy mekkora tartályok vannak beszerelve. ha kicsi a tartalék, hamarabb elhasználódik. ez mindenre érvényes. régen a 100-as skodánknak 5 liter motorolaj volt a cserénél a szükség. ma meg egy 1200ccm-es kocsiba max. 3,2 liter van előírva. íg van ez a hűtőfolyadékkal is.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz Dare2Live #6491 üzenetére
teljesen másról beszélünk, de hagyjuk.
amit én vázoltam, az a rendelkezésre álló folyadék mennyiség és elhasználódás mértéke ami fordítottan arányos.
amit meg te mondtál az maga a toyota motorok igényessége, hogy nem eszi az olajat, ráadásul azt nem is említetted, hogy a mai a 0W20 még nem is létezett húsz évvel ezelőtt, tehát össze se lenne szabad hasonlítani. azért is említettem, hogy általánosságban igaz amit írtam, nem Toyota specifikusan. Nézd meg ugyanezt az olajcserét egy VW Polon. Ott mikor beöntöd a friss átlátszó szárga löttyöt, 1000km után már kokszos szürke, 5000km-nél már fekete. De ha nagyobb tartály lenne alatta, mint pl. a passat alatt akkor ugyanaz az olaj nem égne meg olyan hamar.
Én ezt hidraulikus rendszereknél tanultam és emelőgépeknél simán látszik a különbség hogy milyen irányban indult el a spórolás mikor egy új konstrukciót terveznek a mérnökök.
De amit leírtál az igen, rendben van. Ezért is Toyotám van, nem VW.
Peace?"Akula Sub, ready for the deep!"
-
diablo1984
veterán
válasz Dare2Live #6491 üzenetére
Ezt totál alá tudom támasztani, mert volt 1 sz-fe motorosa yaris 1-esem, 4 hengeres 1 literes 275e km-rel, egy gramm olajat sem evett, pedig sarkosan 15 ezrenként volt olajcserére hordva, ha eszébe jutott valakinek(cégautó volt). Most van 1kr-fe(3 hengeres ezres) motoros yaris 2-esünk, 206 e km van benne, de 110-115 ezernél már a toyotánál motorcserés volt, tehát 100ezer nincs a motorban és csípi az olajat, városban nem vészes, de megkergetve pályán, már vinni kell a kannát, ha szereti a békességet az ember! És az a durva, hogy ismerősömék 130 ezret futott ilyen motoros yarisa dettó ilyen, mondta, hogy motorfelújításra gyűjtenek, mert nekik egy Debrecen-Budapest táv oda vissza 3-4 liter olaj.....
-
-
Gaben92
őstag
válasz Dare2Live #6572 üzenetére
Nem nagyon lehet tudni most se mi a helyzet. Valahol azt írták nem lesz, van ahol azt, hogy európai modellekben lesz, de az amcsiban nem, de olyat is olvastam valahol, hogy az EU Lexusok kapnak de a Toyoták nem, stb. Kb napról napra változik a kommunikáció és már nem tudom eldönteni mi igaz...
Szerk: amúgy egy európai Lexus kereskedés egyik embere írta nemrég, hogy az AA/CarPlay érdeklődés 20/80% a Lexus tulajok között.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Dare2Live #6574 üzenetére
Toyota két dologgal van nagyon elmaradva. Az egyik az infotainment, a másik a kezelőszervek. Engem speciel utóbbi annyira nem zavar de vicces kicsit, hogy ugyanaz a pár fajta gomb van minden Toyotában, Lexusban már kb 20 éve. Na jó... A tempomat kar kicsit zavar. Mármint maga a tény, hogy kar és nem gombok a kormányon. De ez legyen a legnagyobb bajom.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Csabroncka
addikt
válasz Dare2Live #6577 üzenetére
Azért az a sok nem olyan sok, én úgy tudom és a totalcaros cikk után kifejezetten 1-2 bizonyos modellt érintett.
Nekem egy mm nem látszik a nivón, pedig 140 ezer van benne és beletettem 4000-et, 1ZR-FAE motorkódú. Én úgy tudom, hogy ezeken az újabb modelleken (is) már nagyobbak az olajzó gyűrű lyukai.
"in medias res"
-
Gaben92
őstag
válasz Dare2Live #6728 üzenetére
Ránéztem a linkedre. 133.200Ft az a szélvédő ami az enyémbe megy. CT 200h, 2011 az a fajta amiben esőszenzor foglalat ÉS ablaktörlőlapát fűtés is van. Pedig nem az egész fűtött, csak alul ahol a lapátok pihennek. A mezeibb verziók 30-50k között megvannak.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
gaborbol
őstag
válasz Dare2Live #6801 üzenetére
En 25 eve vezetek, meg egyszer nem ultem be magam moge. Apam 50 eve vezet, o iden ult be eloszor, hogy az unoka mellett ulhessen
Ismeriseim 90% nak foggalma sincs a sajat autojarol, azt sek tudja milyen motor van benne.
Benzines, es ennyi.Nem tudom, hogy a Dacia mondjuk 6-8-10 ev alatt koltsegben, megbizhatosagban, tobbletfogyasztasban, maradvanyertekben hova fut ki a corollahoz kepest
-
Csabroncka
addikt
válasz Dare2Live #6801 üzenetére
Ez a Toyota nem megbízható már opciót sokan erőltetik.
Sajnos azt kell mondjam, annak ellenére, hogy egy 4 éves autónál a tansapkanyitó bowdenes, és egy ikaruszba valóak a vezérlő gombok nagy valószínűséggel 10 év múlva is működni fognak és lehetőleg nem kopnak le - ez ad hozzá az értékéhez és ezt árazzák be a 10-15 éves modellek esetén is - hozzáteszem ugyan ez volt 10 és 20 éve is, igénytelen, primitív belső amit egy német autógyártó kizárt, hogy megtegyen.[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
diablo1984
veterán
válasz Dare2Live #6837 üzenetére
az én yaris 1-esem kapott az élettől tizenötév kulcsos autóként egy cégnél, mindenki ütötte-verte, sosem volt garázsban, de csak a belső küszöb végein volt minimál rozsda kezdemény, de az is felületi, gondolkoztam rajta 1,5 évig, ha egyszer úgy lesz időm, akkor lekezelem és lekenem alvázvédővel, de még műszakin meg sem említették, hogy gond lenne, inkább esztétikai jellegű volt! De a yaris 2-es épp így néz ki mint a te képeden is, a hátsó híd bekötésénél 1-1 tenyéren üszök rozsda, az már beavatkozást igényel, csak lesz még 2db ívfestés meghúzás miatt, azt augusztus végén csinálják majd és utána ledúrom róla a hátsó lököst és rendberakom alvázvédelem ügyileg, mert ez igényli!
Tehát én is azt vettem észre, hogy az 1-es yarisnak jobb volt az alvázvédelme mint a 2-esnek! -
Doki16
addikt
válasz Dare2Live #6890 üzenetére
Elektromos a klíma. Autópályán nem számít bele semmit a fogyasztásba. Ott már pörög annyit a motor, hogy még akkut is feltölti és könnyedén üzemelteti a klímát.
Ha tisztán csak az autópályás fogyasztást nézzük akkor az olyan 6 liter körül alakul inkább. Viszont ha már belevesszük a teljes távot akkor a 4 liter is hozható.
Én nem rég jártam meg Ausztriát. Az út egy jó részét pályán tettem meg és ilyen fogyasztásokat produkált. [kép]Ha az M6-on megyek fel Dunaújvárosból Budapestre akkor mire BP határába érek olyan 5,5-6 körül mutat. De mire elérem a célom rendszerint simán lemegy 5 körüli értékre.
Az a baj, hogy az autópálya nem a legjobb terep ezeknek, mert ott akkor már folyamatosan fixen dolgoznia kell a benzinmotornak. Az hibridnek az előnye leginkább városban/elővárosban jön elő, meg országúton települések között. Ez a rekordom eddig amit az alföldön hoztam össze országúton. [kép]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz Dare2Live #6893 üzenetére
Igen, de nem igazán kimutatható autópályán, mert ott egyébként is termel elég áramot.
Városban már nagy különbség van. Ez reggel klíma nélkül. [kép] Ez viszont délután úgy, hogy egész nap a tűző napon állt és volt vagy 38 fok odakint. [kép] Megállás nélkül járt a motor, mert ilyenkor a klíma fogyasztása eléri a 2-3 kW-ot és azt már nem tudja megoldani teljesen akkumulátorból.Nem fogyaszt pályán 130-nál 5-öt az tuti. A kombinált az lehetséges. A 2.0 Crtdi dízelem sem ment el 5 literből.
Ha lenulláznám 130-nál a mérőt és csak a tempós haladást mérném akkor elkeserítő lenne a valódi érték
Néha szoktam figyelni a pillanatfogyasztás mérőt és nagy tempónál igenis benyeli a 6-7 litert. De amit beér az ember az agglomerációba minden szebb leszAmúgy hozzáteszem, hogy ez egy 1,8-as benzintől nagyon jó érték így is.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Dare2Live #6890 üzenetére
Ez egy remek kérdés. Nem tudom megmondani, nem volt még dögmeleg, pont aznap kezdett újra felmelegedni az idő. Ez szerintem már 16.00-18.00 környékén lehetett. Tippre 25-26 fok. És szerintem az én oldalamon 23 fokra volt állítva a klíma. Az utas oldalon talán 21-re.
(#6894) Doki16: én most pont lenulláztam a pálya elején, s a pálya végén néztem meg az értéket, az autópálya vége táblánál. Meg félúton. Akkor még 5.3, 5.2 körül változott. A legvégén 5.0 lett. De az utolsó fél órában nagyon ritka volt hogy 130-at sikerült tartani, mert bedugult a pálya a végére. Voltak olyan többperces szakaszok, amikor 70 km/h volt szerintem az átlagsebesség. Az első féltávon viszont nem nagyon, ott elég egyenletes volt a tempo. Nekem is gyanúsan alacsony ez az érték btw. A másik ami fontos, hogy szinte végig tempomat, biztos nagyon sokat számít ahhoz képest mintha én kezeltem volna a pedálokat.
Figyelem majd még.
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
Doki16
addikt
válasz Dare2Live #6897 üzenetére
Az mit jelent? Látom a Hybrid Assistante programban, de nem jöttem még rá, hogy mi ez a pulse, glide.
Amúgy ha tartod pályán a 130-at ott nincs olyan, hogy nagyon tudnál visszatölteni. Annyira nagy lejtő nincs az M6-on.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
gaborbol
őstag
válasz Dare2Live #6906 üzenetére
Rebesegttek par eve, hogy na majd az uj tempomat! Amikor a kocsi nezi a terkepet elore, es tudni fogja, hogy milyen terep jon es az alapjan majd lehet meg faragni a fogyasztason.
Ezek szerint itt meg nem tartunk.Nem tudom kb sehol sem tolteni. Se melohelyen, se otthon, se ugyfelnel. van, hogy 10 kilometert megyek egy nap, van hogy 160-at. Kb sosem lehet tudni, hogy alakul a nap. Ugy meg nincs sok ertelme.
-
No.01
őstag
válasz Dare2Live #6921 üzenetére
Valoban igy van, de ezt - foleg az elejen - nem art tisztazni tuti ami fix alapon.
Mellesleg azon kereskedoknel akik valoban raszolgaltak a jo markakereskedo titulusra ilyen nem fordul(hat)na elo. Az 5W40 legalabbis semmikeppen sem!
Az uj 0W16-nal azert majd biztos lesznek gondok meg kerdojelek az elejen. En mar elore keresgeltem es jelenleg a nagy nevek kozul hivatalosan csak a Motul kinal ilyen olajat (ami egyebkent tokeletes) de a gyari flakonban tutira nem ez van.
Biztosan tisztazodni fog es a kesobbiekben, de jobb felkeszulten varni mert az igaz, h ha v.mivel akkor ezzel konnyen ki lehet nyirni egy ilyen motort.Az 1.6-hoz volt szerencsem kezi es automata valtoval is. Gazosnak nem mondanam, de hiaba szepitunk nem egy erogep.
Az 1.2-est C-HR -be probaltam es hiaba csak 116LE a turbo nyomateka elhitetei, h sokkal erosebb, holott nem csak kevesbbe kell porgetni. Viszont fogyasztasban biztosan nem jobb sot Toyota es japan precizitas ide vagy oda ha tippelnem kene akkor az 1.6 meg akkor is gondmentes lesz amikor a kis turboshoz mar hozza kell majd nyulni. -
Csabroncka
addikt
válasz Dare2Live #7141 üzenetére
A kulcs abban van, hogy az általad említett mennyiség a biokomponens mennyisége. Ez normál üzemanyag esetén Etanol, prémium esetén pedig ETBE amit repceolajból vagy használt sütőolajból állítanak elő. A lényege az egésznek, hogy az etanol úgy növeli az oxigéntartalmat és az oktánszámot, hogy nagy mennyiségű vizet köt meg és fűtőértéke (energiatartalma) eléggé alacsony. Az ETBE úgy növeli az oxigéntartalmat és az oktánszámot, hogy nem köti meg a vizet és magasabb a fűtőértéke (energiatartalma) mint az alkoholoknak.
Egyébként a fűtőértékre visszatérve, 10%-nyi etanol keverésnél már mérhető lesz az üzemanyagrendszerben a fogyasztás növekedés. Így is többet fogyaszt, csak a jelenleg a mérési hiba alatt van a növekedés a két üzemanyag között, ezért nem lehet kimérni az autóban.
Ajánlom ezt a videót>>
(Természetesen mindent a helyén kell kezelni, és a prémiumtól csodákat várni sem szabad)
"in medias res"
-
Dorian
félisten
válasz Dare2Live #7463 üzenetére
Nem nézettem át, általában szerencsém szokott lenni
Fingom sincs hogyan lehet leellenőrizni a szervizkönyvet, úgyh arról sem, volt-e cserélve a DPF, de asszem az utolsó bejegyzésben (németül) szerepel vmi olyasmi, h diesel szűrő cserélve, ami nem az olajszűrő, mert arra volt külön rublika.
Ahogy olvastam, a 2.2 DCAT a legmegbízhatatlanabb, a 2.0 D4D a legmegbízhatóbb.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen széket vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- Windows 10
- Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
- Mini PC
- Külpolitika
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Microsoft Excel topic
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest