-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
válasz Ragadozó #6545 üzenetére
Lengőkar csere után jött a hiba.
De csak bal oldalt cseréltem nem volt idő többre..
Másnap kicseréltem a másik oldalt is elmentem futómű állításra és meg is szűnt a hiba.
Ezután megnéztem a két lengőkar között 3 mm eltérés van hosszban.
Ez a kerekeket annyira tartotta szét, hogy minden frankó szemre, de 40 felett már elfordulási különbség volt.
Ami a hibát generálta.
Ezek szerint bazi érzékeny az abs a verson.
50 diaggal 1km/h eltérés volt. A jobb1 és bal1 között.Renault power
-
Gaben92
őstag
válasz Csabroncka #6551 üzenetére
Túrtam kicsit a netet és találtam egy komát aki már beszereltette (Toyota Tacoma 2016). A tapasztalatai kb ezek eddig:
- Képminőség kicsit életlenebb mint a CX-5 gyárilag CarPlay képes fejegységén (ez inkább képernyőfüggő szerintem)
- A hang az Aux bementen megy át (hangminőségről később)
- Ebből kifolyólag ha hangot is akarsz CarPlay módban akkor Aux-ra kell tenni a rádiót
- Ez azt is jelenti, hogy tudsz FM-et/CD-t, stb hallgatni miközben megy a CarPlay csak ugye akkor nincs navi hang
- A gyári mikrofon nincs integrálva. A kitben van egy mikrofon, ha CarPlay módban akarsz telefonálni/hangvezérelni akkor azt használja (ha jól vettem ki, ez nem teljesen tiszta még)
- CarPlay telefonálás (aux mód) vs gyári fejegység Bluetooth-án telefonálás esetén a másik oldalon a BT-s hang hangosabb volt, (valószínűleg csak kalibrálás/mikrofonelhelyezés)
- Ezzel szemben a zene szebben szólt CarPlay-ről (Aux) mint BT-n. Szóval hangminőség tekintetében arra kell számítani kb mint amit az autód aux-on tud.
- Hiába van gyári USB csati az autóban (ebben) egy újat kellett berakni mert azzal megy csak. (Korábbi videókon láttam működni a cuccot a gyárival, szóval ez szerintem vagy típusfüggő, vagy csak átdugták az USB csatit az nvcconnect cuccba.
- Különböző dolgokra automatán vált oda-vissza a gyári és a CarPlay között. Pl.: klímavezérléskor, tolatáskor, hogy meg tudja jeleníteni a tolatókamera képét, stb. A váltás nem lassú, max ha eddig rohadt gyors volt akkor tűnhet lassabbnak. Nálam a ‘11-es infotainmentnél pl tuti hamarabb váltana át mint, hogy megkapnám a tolatókamera képét)Egyelőre ennyit tudok, illetve itt egy videó amit a koma csinált.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Most rákerestem a hozzászólásaidra mert valahogy nem rémlett de csak egy beszélgetést találtam a témáról, de a link nem él. Nem te linkelted, csak válaszoltál rá.
De amúgy igen, nem új a cucc de eddig csak a koreai gyártó oldala volt meg talán egy facebook oldal és semmi tapasztalat a felhasználóktól, ergó lehetett volna egy ordas nagy kamu is. Most elkezdték forgalmazni amcsiban, de ott is még csak pár Toyota modellhez kapható, fokozatosan hozzák be az újakat. Lexushoz is lesz elvileg napokon-heteken belül. Amerikai Lexus fórumokon nagyon rá vannak már kattanva, szóval lesznek lassan tapasztalatok is és akkor nem lutrira fizet ki az ember 200k-t.
Engem is foglalkoztat a téma és követem egy ideje a dolgokat és úgy láttam most ér/ért olyan állapotba, hogy európában is elérhető lesz lassan kockázatmentesen, emiatt linkeltem.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
No.01
őstag
Most lehet csak en ertetlenkedem, de akkor az uj modelleknel (konkretan az uj Corollanal) meg nem alap sem a CarPlay sem az AndroidAuto???
2019-ben ez azert gaz... Vagy ha felreertem a dolgot akkor mi kell konkretan, h tukrozni tudjam a telefont? -
Nerazim
őstag
Üdv!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Ma benéztem a kerékjárati ívekbe és láttam, hogy a jobb elsőnél és a jobb hátsónál van egy-egy lyuk ahol vmi patentnek kellene lennie. Meg is rendelném a patencentrumból, de rengeteg féle van toyota -ra keresve. Ráadásul a feleségem az alsó lökhárító koptatót (nem tudom mi a pontos neve) leszakította egy parkolásnál és kiszakadt a jobb közép felfogató patent és az összekötő csavar vagy mi. Hirtelen felindulásból elmentem a Toyotához ahol elmagyaráztam h mi kellene, de nem jöttek ki hogy meg mutassam nekik miről is van szó ezért félek, hogy rosszat fognak rendelni. És ott láttam, hogy a srác nem tudom milyen szoftvert használt de rákeresett rendszám alapján a kocsira és kilökte, hogy a kerékjárati ívben milyen patentek kellenek. Ezt én ki tudom vhol keresni mondjuk cikkszám vagy bármi alapján, hogy pontosan milyen kell? Elmondása szerint egy kerékjárati íven belül is többfajta van. Csatolok pár képet, hogy miről is van szó:
[ Szerkesztve ]
Be my computer.. Baby I'm a user!!
-
Gaben92
őstag
2019-es es ujabb modellekben lesz CarPlay, Android Auto elvileg abszolut nem lesz.
Amerikaban ettöl fuggetlenul mar van "workaround", az Entune 3.0-s Toyota es Enform 2.0-s Lexus modellek frissitöfajlaiba elvileg bele lehet varazsolni az uj 2019-es modellek frissitö fajlainak azt a reszet ami a CarPlay-ert felel. De ez kb 2018-nal ujabb modellekkel muködik csak. (Lenyegeben ha Entune 3.0-t, vagy Enform 2.0-t futtat az autod, akkor van eselyed csak.)
Jelenleg ez a hivatalos CarPlay kompatibilatsi lista:
Toyota:
2019 Avalon
2019 Corolla Hatchback
2019 Camry
2019 C-HR
2019 RAV4
2019 Sienna
2020 4Runner
2020 Sequoia
2020 Supra
2020 Tacoma
2020 Tundra
2020 YarisLexus:
2019 ES
2019 LC
2019 LS
2019 NX
2019 RC
2019 RC F
2019 UXIf it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Ami már le van gyártva CarPlay nélkül az frissíthető lesz, az újak azzal jönnek. Túlzottan sokat nem tudok mert nem érintenek a ‘18-‘19-es modellek, a lista az Apple CarPlay hivatalos oldaláról van.
De van egy sanda gyanúm, hogy ami Entune 3.0-t vagy Enform 2.0-t futtat abba bele lehet varázsolni majd akár házilag is.
Kicsit fura ebből a szempontból a Toyota/Lexus közösség mert sok más gyártónál megoldották a userek, hogy akár 2008 körüli gépekbe is belefaragják a legújabb generációs infotainment-et (lásd BMW CCC->CIC upgrade), itt meg még arra se találok sehol egy választ/tapasztalatot, hogy ha kicseréled egy 2011-es modell gen6-os naviját egy 2014-es gen7-esére (ugyanaz a modell) akkor az működik-e.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Drizzt
nagyúr
Közben megint nőtt a kedvezmény a Corollákra:
[link]Szerintem az Active ára már kimondottan barátságos. Az executive se rossz. Én úgy tudom nincs se Carplay, se Auto, de engem ezek nem is érdekelnek.
Ha az Active-ból végre találok egy kipróbálhatót, s nem találok semmi nagy parát benne, akkor már rendelném is meg.
I am having fun staying poor.
-
Szoszo94
őstag
Sziasztok!
Beléptem a "klubba" egy IS 250-el, hétfőn hozom el Pestről. Gondoltam beköszönök
2005.11. havi gyártmány, 2006 januári első üzembehelyezés (magyarországi), 2 tulaj, Sport és Mark Levinson felszereltség, vaj alcantara belső. Ha fentvan még a hirdetés, belinkelem.
Szerk.: itt is van[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Szoszo94
őstag
válasz Core2duo6600 #6568 üzenetére
Köszönöm
Remélem több problémamentes kilómétert fog prezentálni, mint az elődje (B4 Passat)
120e-s nagyszerviz nemrég lett rajta elvégezve, még kb 10ezer km van a következőig. Kerestem Lexus topicot, de látom itt van az összes "Toyota" gyűjtve, úgyhogy ide járok majd rontani a levegőtLexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Szoszo94
őstag
válasz Gaben92 #6570 üzenetére
Csak nem Köszönöm!
Jut eszembe, van itt valaki Győr környéki? Ezt az autót eddig is márkaszervizbe hordták, ezután én is így tervezek vele - van a környéken jó szerviz? Hosszútávra tervezek a kocsival, jó lenne egy megbízható szerviz
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Gaben92
őstag
válasz Dare2Live #6572 üzenetére
Nem nagyon lehet tudni most se mi a helyzet. Valahol azt írták nem lesz, van ahol azt, hogy európai modellekben lesz, de az amcsiban nem, de olyat is olvastam valahol, hogy az EU Lexusok kapnak de a Toyoták nem, stb. Kb napról napra változik a kommunikáció és már nem tudom eldönteni mi igaz...
Szerk: amúgy egy európai Lexus kereskedés egyik embere írta nemrég, hogy az AA/CarPlay érdeklődés 20/80% a Lexus tulajok között.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
Gaben92
őstag
válasz Dare2Live #6574 üzenetére
Toyota két dologgal van nagyon elmaradva. Az egyik az infotainment, a másik a kezelőszervek. Engem speciel utóbbi annyira nem zavar de vicces kicsit, hogy ugyanaz a pár fajta gomb van minden Toyotában, Lexusban már kb 20 éve. Na jó... A tempomat kar kicsit zavar. Mármint maga a tény, hogy kar és nem gombok a kormányon. De ez legyen a legnagyobb bajom.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Csabroncka
addikt
válasz Gaben92 #6575 üzenetére
Viszont cserébe biztosan működik és nem kopik le!
Legjobb példa erre, hogy a középkategóriás autókon is kitámasztó rúddal oldják meg a motorháztető rögzítését, vagy bowdenes a tanksapka nyitó. cserébe örök élet (más kérdés, hogy azért nem a 20 évvel ezelőtti a tartósság)
A minőségi dolgok a motorháztető alatt vannak, azt fizeted meg (nagyon). Szerintem a legtöbb futóművük is jól sikerül, főleg a magyarországi útviszonyok mellett (kényelmesebb a ringósabb felfüggesztés, mint a kemény, sportos)
"in medias res"
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Csabroncka #6576 üzenetére
"A minőségi dolgok a motorháztető alatt vannak, azt fizeted meg (nagyon). "
Az a baj, hogy amíg sorolni lehet a motorokat amik 80-100.000kmnél már zabálják az olajat, 110-150.000kmnél meg lehet motorfelújításra gyűteni, pedig megvolt rendesen az olajcsere addig miről beszélünk mint minőség motorháztető alatt...?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Drizzt
nagyúr
válasz Csabroncka #6576 üzenetére
Erről amit írtok, most hirtelen nekem az elektromos nyitású, hidraulikus csomagtartó ajtók ugranak be. Eddig amennyi kocsival találkoztam, egy olyan nem volt, amiben ne romlott volna el. Hasznát meg gyakorlatilag semmit nem látom.
Viszont ez a mostani Active Hibrid Corolla ár már nagyon tényleg bement az ennyit nekem megér kategóriába.
I am having fun staying poor.
-
-
Csabroncka
addikt
válasz Dare2Live #6577 üzenetére
Azért az a sok nem olyan sok, én úgy tudom és a totalcaros cikk után kifejezetten 1-2 bizonyos modellt érintett.
Nekem egy mm nem látszik a nivón, pedig 140 ezer van benne és beletettem 4000-et, 1ZR-FAE motorkódú. Én úgy tudom, hogy ezeken az újabb modelleken (is) már nagyobbak az olajzó gyűrű lyukai.
"in medias res"
-
fecaga21
aktív tag
Szeretnék egy autót venni olyan másfél millióg kb, munkába járós, olyan 20 km-ereket tennék meg vele oda vissza azt sem minden nap, szerintem havi szinten max 500 km-ert mennék vele. Fontos lenne az alacsony fogyasztás, a megbízhatóság, és a minél kevesebb fenntartási költség, és hogy ne rozsdásodjon lehetőleg. Sokan a Corollát ajánlották.Mennyire hajlamosak a rozsdásodásra?
-
Gaben92
őstag
válasz Csabroncka #6576 üzenetére
”kényelmesebb a ringósabb felfüggesztés, mint a kemény, sportos”
Nekem a CT rohadtul feszes. Pontosabban nem csak nekem hanem mindenkinek. Még most is gondolkodom, hogy meg merjem-e venni a gyári 17”-es felnit mert az alap 16”-essel is megérzel mindent. Mondjuk itt egy fokkal jobbak az utak mint Magyarországon.
De amúgy egyet tudok érteni. Én is a megbízhatóság miatt vettem HSD-t.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
Geresics
addikt
Kukucs!
Kérnék egy kis SOS segítséget!
Szóval reggel még minden rendben volt, de most ebédszünetben amikor beszálltam a kocsiba, már nem tudtam bekapcsolni a biztonsági övet. A többi csati működik jól, csak a vezetőé nem.
(Használtam az anyósülését addig.) Most, hogy visszaértem, megpróbáltam szétszedni, de egyelőre megakadtam, és gondoltam mielőtt véletlenül letörök/széttépek valamit, inkább kérdezek!1. Hogy lehet a csatlakozót lehúzni róla?
2. Hogy tudom a műanyag házat szétszedni?(Utóbbit meg sem tudtam próbálni, mert a csatlakozó miatt még mindig be van szorulva...)
PLS HELP! Segítsetek légyszi! Mayday-mayday! Hilfe bitte! 助けてください! пожалуйста помоги! ...és hasonlók!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zoltan.bagi
csendes tag
Akárhogy is, biztos nem tenném vissza azt a csatlakozót, amit már "hekkelni" kellett. Még egy bontott is jobb, de inkább az új, ha már valami.
Csak hogy mondjak is valamit: átszerelném az anyósülésről, az az ülés nélkülözhető az új beszerzéséig.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Geresics #6586 üzenetére
Csatit sikerült lehúznom, a fogadó egység most itt van az asztalomon. A műanyag házat még nem tudtam szétszedni, de már látom mi a baj: beleesett egy pici alátét!
Most küzdök a kiszedésével, de elég határozott elképzelései vannak a maradásról...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
Köszi!
Ahogy anno is írtam (és le is lettem szólva érte), nem vagyok autószerelő, de nem is ijedek meg egy kis kihívástól!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
fecaga21
aktív tag
Ez a Corolla mennyire ajánlott kategória?Egy megbízható autót szeretnék egy fő, azaz magam részére aminek minél alacsonyabb a fenntartási költsége, és nem is fogyaszt sokat, kevés vele a nyűg, probléma, korrózióvédelme is jó legyen. Gondolom mint minden autónak ennek is vannak tipus hibái, mik azok?Megéri ez egyáltalán?Corollákat ajánlották nekem.
-
rob210
nagyúr
-
fecaga21
aktív tag
válasz molnarpeter #6597 üzenetére
linkelj egyet mire gondolsz.
-
fecaga21
aktív tag
válasz molnarpeter #6599 üzenetére
Ez sem rossz, ezeken agyalok meg a Jettán.
Új hozzászólás Aktív témák
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Renpho talpmasszírozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000