Új hozzászólás Aktív témák

  • tibor72

    tag

    válasz Johnny_vT #5075 üzenetére

    Sok véleményt olvastam pro és kontra. Ami jelentős eltérés az olvasataim alapján az az, hogy nem valamilyen teflon vagy származéka, hanem - videó alapján, amit most lusta vagyok megkeresni, - valóban működő felület helyreállító hatása van, ami lehet, hogy valóban hosszútávú. A kontra az az, hogy a hengerfalának kialakítása és a kialakított mikrobarázdák az olaj megtapadását, illetve azáltal az olajfilm kialakulását segítik elő. Namármost ha ezeket a mikrobarázdákat is feltölti nanorészecskékkel, és miért ne, akkor az olaj hogy tapad meg illetve hogy alakul ki az olajfilm ami nemcsak a kenésért felel, de a hűtésért is. (ez nem saját okfejtésem, olvastam valahol) Amit én tennék még ehhez az az, hogy súrlódás hatására megy végbe az a folyamat ami a felület kopását helyreállítja(általában ezek így működnek), tehát ha jelentősen csökken a súrlódás, akkor a felület építő hatásmechanizmus leáll, így a folyamat véges, vagyis a hengerfal és a dugattyú nem marad kenés és hűtés nélkül, illetve nem lesz olyan súrlódó felület a motorban ami kenés nélkül maradna "túlzott felület építés miatt" mert ha csökken a súrlódás miatti hő leáll a folyamat. Részemről, ha 1000 km után, lesz jelentős az olajfogyasztásom, - nem rég lett maxra töltve szerelő által - akkor kap egy esélyt ....így 600k km után (becslés, óra szerint 410k de annál több lehet benne) talán nem lesz akkora gond.....

Új hozzászólás Aktív témák