- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
Új hozzászólás Aktív témák
-
SkyS1gn
félisten
Látom, az túlzás, hogy keresztutcát rajzol ki, de meg megjelenik, tényleg széles bejáró. Ilyen szerintem mindekivel előfordult már vvad idegen helyen, hogy navi mondja merre kell bemenni, de nem is vagy biztos hogy melyik utca, vagy épp egy bejárót néz az ember annak, főleg éjjel
Az ilyen dolgokat látod is hogy folyamat javítja, változtatja ahogy közelebb ér, feltérképezi.Tech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.
-
SkyS1gn
félisten
Úgy van.
Az első 3-at ablaktörlő tisztítja és fűti is, a 2db tükör alatti hátrafelé néz és némileg védve van, a B oszlopban lévő 2 tud jegesedni vagy ilyesmi de azt menetszél leviszi szerintem, sosem szokott koszos lenni. Erős nap/fénynél ki is iírja kijelzőre, hogy B oszlopok el van vakítva, ettől megy az Autopilot egyébként.
Egyedül a tolatókamera retkesedik szutyok időben de azt használja legkevésbé szerintem. A 2 oldalsó tükör alatt is hátrafelé néz.Tech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.
-
Reggie0
félisten
válasz Hieronymus #198 üzenetére
Igen, a gyors/lassu fogalom relativ, mindig a helyen kell kezelni
De amugy hoesesben a nemeteknel mar nem nagyon tolnak le 200-220-as tempoban.
-
Tikakukac
titán
Most pont van otthon egy gyorsan megyek, tükörbe nem nézek figura aki átküldte magát az asszonnyal a túlvilágra.
A 2 gyerek ennek annyira nem örül, de legalább tudjuk a 36-oson, hogy mi a végeA fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
félisten
Érdekesség:
Az az anatómiai adottság, hogy két szemünk van, a térérzékeslésben csak 1,5-2 méteres távolságon belül számít. Ezen túl már szoftverből jön a térérzet.
(Lásd: Mick Mannock)
Az emberi szem egyébként optikailag egy elég pocsék eszköz. A látóidegen közvetített kép rendkívöl torz, ráadásul súlyosan hiányos.
Ez a kérdés bennem egyébként súlyos kognitív disszonanciát okoz. Egyrészt, mert kizárólag optikai úton is nagyon jól el lehet vezetni egy autót && a Tesla mérnökei nem hülyék. DE! Ha egy optikai rendszerhez hozzáadunk egy más hullámhosszon, neaggyisten más elven működő szenzormegoldást, az az alap logika szerint csak többet hozhat a konyhára...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Egy újabb érdekesség:
Anno még a tankönyvben is benne volt, hogyan kell körbevinni a tekintetet a tükrökön és a műszerfalon.
Na, ehhez képest volt egy ügyem a következő tényállással: az ügyfelem előtt kifejezetten közel nyitottak ki egy ajtót, és csattanás lett belőle. Az ügyfelem előadta, hogy arra emlékszik, hogy mivel látta, hogy jóval távolabb elfogy a sávja, belepillantott a bal tükörbe, és amikor visszahelyezte a tekintetét az útra, már csak a nyitott ajtót látta.
Akkoriban még szentírás volt az egyébként tévedésen alapuló 0,7 másodperces reakcióidő (én sem tudtam, hogy baromság), és a helyszínelési adatok alapján nagyon az jött ki, hogy a megengedett legnagyobb sebességet feltételezve éppen a határon lett volna a vezető.Na, erre hozták ki, hogy a vallomásban benne volt, hogy a tükörbe nézett, akkor pedig a tükörbe nézés idejével előbbre hozva a fékezés időpontját az autó megállt volna az ajtó előtt!!!
(Valójában jóval lassabban vezetett, de a reakcióidő sem 0,7 másodperc.)MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Ne is mondd, hozzánk legutóbb két hete hajtott be egy vadidegen (igaz, Toyotával), végigfurikázott a kb. 130 méteres feljárón (fű + beton keréknyomok), körbeautózta a házat, a ház túloldalán a kertben megfordult (ráhajtva a fűre), majd távozott.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Már a két méter is anagyon felső határ. Legalábbis a szakirodalom szerint.
Én ugye nem próbálhattam, mert (és ez nagyon fontos!) félszemű emberekről van szó, nem pedig kétszeműekről, akiknek letakarják ez egyik szemét. A lényeg az, hogy megszokott látással az egy szem hiánya nem okoz térérzetbeli hátrányt ezen a távolságon túl.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Teasüti
nagyúr
Ez szerintem nagyon alá van becsülve. Azért a parallax hatás igenis érvényesül nagyobb távolságokból is. Az előtér és háttér távolsága sem mindegy és a fókuszpont szemtől való távolsága sem, ahol keresztezik a szemtengelyek egymást.
Másrészt pedig messzire is megvan a térérzet mondjuk autóvezetés közben. Fel kellene tudnod becsülni, hogy milyen messze van az előtted haladó kocsi, stb. és nem relatív méretek alapján becsli meg az agyad - mintha fél szemed lenne -, hanem térérzékeléssel.
A nagyon távoli dolgoknál el tudom képzelni amit írsz, ahol végtelenbe fókuszálsz és a szemtengelyek közel párhuzamosak. De egymás felé konvergáló szemtengelyek esetén kell legyen térérzet is. -
Reggie0
félisten
"...nem relatív méretek alapján becsli meg az agyad - mintha fél szemed lenne -, hanem térérzékeléssel."
De, egy tavolsagon tul mar csak ennyivel. Ezert is nem tudjak felmerni az emberek a kozeledo vonat tavolsagat es sebesseget helyesen, mert formaja es merete miatt nem megy a tavolsagbecsles. Ha parallax latnank nagyobb tavon akkor a vonattal sem lenne gond.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Részletekre nem emlékszem (valahol még megvannak ugyan az akkor még papíros jegyzeteim), de a másfél-két méterre igen, mivel pont az volt a hasonlat, hogy egy Barkasnál még éerezhető a különbség, egy Volgánál már alig. És tartozott hozzá anatómiai-optikai-neurológiai magyarázat is (az előadó ezzel foglalkozó professzor volt), de pont az volt a lényeg, hogy az emberi agy feldolgozóképessége pont ezt teszi indokolttá -- de a kutatást beállt látású élő embereken végezték és nem korlátozódott az autóvezetésre.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
SkyS1gn
félisten
Mi a F
Emberi szemmel az a gond, hogy csak pár fokot látunk élesen, a látótér perifériás látómezejében csak úgy tudunk élesen látni, ha folyamatosan pásztázzuk apró szemmozgásokkal. Így építjük fel a teret magunk körül.
Kamer az az egész látómezőben élesen lát és tud reagálni.[ Szerkesztve ]
Tech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.
-
flexxx2
őstag
és az EV töltőkről valakinek rossz tapasztalat van? nem a tesla supercharger érdekel
-
emelhu
aktív tag
válasz <Adamsky> #25 üzenetére
"Sajnos ez a nagy elektromobilitás az elején már el lett cseszve"
Pl. a politikusok a szabályzókkal afelé terelhetnének, hogy valóban hasznos legyen.
Kis városi autókra adnak kedvezményeket, kis akkupakkokkal.Városi kiautónak, ingázó autónak jó az elektromos. Ott határozottan sok előnye van.
A hatótáv növelését és a hatalmas batárokat, az ebből következő cipelt tömeggel meg egyenesen büntetni kell (benzineseknél is). -
félisten
+1
Szerintem is pontosan erre lett volna szükség.
Ehhez képest a villanyautós infuenszerek (hogy én mennyire rühellem ezt a kifejezést...) is a nagy kapacitás, nagy teljesítmény, nagy hatótáv felé terelik a népet, amiér én nagyon haragszom is rájuk.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Noukoum
veterán
Tehát büntessék a nagy, biztonságos, gyors, nagy hatótávú autókat. A hidrogén, gázos, hibrid, benzines és dízel meghajtású autókkal együtt mert azok meg különösen nem hatékonyak.
Mivel érvelnél hogy ez egy kivitelezhető jó döntés volna?
Azontúl persze hogy nem csak városi autónak jó az elektromos, hanem lassan minden elektromos lesz nem csak az autók (szerencsére).
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Tikakukac
titán
A nagy autókat azért büntessék, mert 4 keréken guruló akadályok a városokban. Értem én, hogy 50 kilós embereknek kell 6m-es autó 220cm szélességgel, csak szólj a parkolóhelyeknek meg a városnak is, hogy 20%-al növekedjenek szétfele.
A biztonságos marhajó érv, de ehhez nem kell sem nagy, sem elektromos autó.
Nagy hatótáv jó, jelenleg ez úgy megoldható, hogy 3 tonnás autókat gyártunk elektromosban. Okos.Ezekhez képest egy 3-as Prius veszettül jobb megoldás.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Reggie0
félisten
Az eddig elmondottakon felul a nagyobb tomeg gyorsabban oregiti az utakat, tehat nem mindegy, hogy 1.5, 2 vagy 2.4 esetleg 3t egy auto. Akinek nem tellik masodik autora, az jarjon a belvarosban elektromos rollerrel vagy kerekparral vagy vegyen eleve kis autot.
Amugy meg a nagy auto csak a tobbi auto rovasara biztonsagos, ha csak kis autok lennenek, akkor azok is biztonsagosak lennenek.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz Tikakukac #234 üzenetére
De nem csak városban használunk autókat és nem kell 3 tonnás autó a nagy hatótávhoz. Elektromos azért kell mert az a legjobb technológia, nagy autó meg azért kell mert mindenki azt szereti.
A Prius 3 egy füstös elavult valami, semmit nem tudnánk kezdeni vele.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Tikakukac
titán
De nem csak városban használunk autókat
Teljesen lényegtelen, amíg használunk, addig ez gond.
és nem kell 3 tonnás autó a nagy hatótávhoz
Ahhoz a hatótávhoz, amivel all-in autót akarunk csinálni, de, kell.
Elektromos azért kell mert az a legjobb technológia
Parádés érvrendszer
nagy autó meg azért kell mert mindenki azt szereti
Nem, nem mindenki. Ahogyan amcsiknál sem véletlen a pickup mánia, úgy nálunk is kreált igény a batárság.
A Prius 3 egy füstös elavult valami, semmit nem tudnánk kezdeni vele.
Tényleg? Biztos? Tutira? Mert szerintem egy olyan országban, ahol az általad elképzelt telivillanyos jövő úgy 80 évnyi fizetésnyire van, szerintem piszkosul alternatíva. Bár igaz, én is ködben élek, mert a Prius III is olyan árban van lerúgva is, amit a fél ország nem bír kicsengetni.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Noukoum
veterán
válasz Tikakukac #238 üzenetére
Igen gond, de attól még hogy te felvetsz egy olyan problémát amit mindenki tud nem oldottál meg semmit.
Nem lásd Tesla. És ez most van.
Pedig az emberiség mindig így működött, mindenki a jobbat szereti használni nem a rosszabbat.
Persze kreált igény az hogy kényelmesen elférj egy autóban.
Ahhoz képest hogy milyen drága az elektromos autó szerinted, folyamatosan terjed. Még a putyinista magyarországon is. Szóval vagy van az embereknek 80 évnyi fizetése, vagy csak butaságokat beszélsz.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Tikakukac
titán
Igen gond, de attól még hogy te felvetsz egy olyan problémát amit mindenki tud nem oldottál meg semmit.
Ez az a játék, mint a kőművessel történt beszélgetésem informatikusként, hogy felvetettem neki, hogy amúgy nem fér be az ajtó a helyére, mert elqrta a melót és az volt a válasz, hogy oldjam meg én?
Nem lásd Tesla. És ez most van.
Nem, nincs. És nem van most (bocs, nem hagyhattam ki )
Szóval amiről beszélgetünk az 600km és bőven fölötte, kényelmesen, bárhogyan. Na ez sehol sincs.Pedig az emberiség mindig így működött, mindenki a jobbat szereti használni nem a rosszabbat.
Érvek nélküli érveléssel nem haladunk
Persze kreált igény az hogy kényelmesen elférj egy autóban.
190cm vagyok. Meséljek arról, hogy milyen iszonytatosan drága és hatalmas autókban nem férek el?
Ahhoz képest hogy milyen drága az elektromos autó szerinted, folyamatosan terjed.
Erről a terjedési ütemről beszélgethetünk kicsit egy másik topikban? Úgy matek-ügyileg.
Még a putyinista magyarországon is.
Igen, még itt is. Sőt az arany Rolexek is terjednek. Meg a budai 400 négyzetméteres lakások is. Tudod ennél mi terjed gyorsabban? Az öreg, régi, leharcolt autók, mert a felső 10%-ot kivéve zörög a kassza.
Szóval vagy van az embereknek 80 évnyi fizetése, vagy csak butaságokat beszélsz.
Egyik sem. Szimplán nem tudsz elvonatkoztatni attól, hogy van egy vékony réteg, akik megengedhetik maguknak mindezt, ebből következtetsz arra, hogy reális alternatíva ez a közlekedési forma itthon. Nem, nem az. És ha olvasnál a hazai autóállományról, megtakarításokról egy keveset akkor hamar rájönnél, hogy még attól is messzebb vagyunk, mint amit én írok.Most viszont meló start, köszönöm a csevegést, további jó elmélkedést
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
#56573440
törölt tag
válasz Tikakukac #240 üzenetére
Az a baj, hogy ahhoz hogy valóban terjedhessen széles körben a reális elektromos autózás a szokások drasztikus megváltoztatása is kellene... Deeeeee azt nem lehet ugye...
Egyébként 198 centivel az olyanokban nem férek el mint az mx5 na-nb-nc verziói, smart for two, meg a kispolák kb, már az első gen yarisban is elvoltam, jó, mögöttem annyira senki se, de attól még városi szaladgálni bőségesen működött volna... Főleg ha megnézed pesten a reggeli csúcsban hányan ülnek jellemzően autókban, 1 nagyon max 2 ember... ugyanez van a hatótávval is, a többség nem megy napi 100km-ereket, sőt. Cserébe viszont évente egyszer kétszer meg de és azért telepakolni az autót 2 tonna akkuval hogy az év további 363 napján cibáld magaddal teljesen fölöslegesen... Ma meg már az említett yaris is vicc kategória méretre, pont minap láttam yaris cross hibridet, az konkrétan akkora volt majdnem mint egy első gen qashqai szemre, de a chr-rel tuti kb azonos...A városi kisautó mint olyan kb teljesen kihalt, pedig a bmw i3 pont ideális lett volna erre, rohangászni városban virsli gumikon nem malomkerekeken, kicsi, kompakt, abban magam mögé is közepesen kompromisszum mentesen tudtam beülni, mi kell több nagyvárosokban közlekedni? Simán vennék most is. De bakker 6.4 milla közel 10 évesen? A kínálat alja! Oké, a családi fizetéses matekbe lásd lennebb azért bele tudna férni, de én aki üzemszerűen és sokat közlekedek pesten konkrétan nem érzem jól magam ilyen értékű saját eszközben, mert ez egy húsdaráló.
"Szimplán nem tudsz elvonatkoztatni attól, hogy van egy vékony réteg, akik megengedhetik maguknak mindezt, "Az a réteg nagyon nagyon vékony aki valóban megengedhetné magának... Alapvetően szerintem felelőtlenség határait súrolja 6, nagyon max 12 havi nettó fizetésnél többet költeni autóra, mert bármelyik pillanatban ellophatják, összetörhetik, összetörheted, bármi történhet vele... Oké, casco van ha van, és fizet. Gondolja akinek soha nem volt ilyen problémája, igazából jobb esetben valóban fizet, kérdés a mikor és a mennyit.
-
Tikakukac
titán
válasz #56573440 #241 üzenetére
Diplomával, vidéken, 35 év munka után a helyzet úgy néz ki egy szülőpárnak, hogy a 17 éves, anno 10 évnyi spórolt pénzből újonnan vett G Astra fenntartása a reális. Tehát nem új autó, nem hibrid, de leginkább nem villany. Hanem egy tömeg, tucat, minden sarkon álló alsó-közép kategóriás autó fenntartása.
Ez a reális, ez a valóság, ez a szint. És ez a jobbik eset, 2 hete volt egy durva karambol amiben papa-mama ottmaradt, láttam a kocsit közelről, hogy mivel sikerült elszállni és ja. Villanyautó. Ahha Öklöm befér a küszöbbe olyan rozsdás volt, 3 fajta gumi, mind max 2mm-es profillal.
Álom van itt a fejekben.[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
#56573440
törölt tag
válasz Tikakukac #242 üzenetére
nekem ne mond, bár "megengedhetnék" magamnak jobbat, abszolút felemelő érzésként élem meg hogy kb havi fizmat érő autóval közlekedek ha épp nem motorral... Úgy körbeverték az elmúlt 8 évben, hogy öröm nézni, egyik se én voltam és egyiknél sem derült ki ki az elkövető. Gazdagon díszíti mindegyik oldalát bevásárló kocsikból eredő karcok, ajtózások, akkor is be fog ide férni jellegű parkolási próbálkozások. egy 6-10 millás autónál ezt tragédiaként élném meg. Ennél csak röhögök...
-
#56573440
törölt tag
Végülis... ha meg akarsz halni simán
Te kerékpároztál bp-n mondjuk ? Attól tekintsünk el hogy a twizy is jóval szélesebb mint a kerékpársávok túlnyomó többsége, de...
-a parkoló és várakozó autók rendszeresen elfoglalják a sávot vagy belógnak rá
- egy csomó helyen a gyalogosoknak kijelölt szakaszok mellett fut gyakorlatilag festékkel elválasztva, tehát még erősen limitált sebesség mellett is rohadtul veszélyes lenne a ténfergő turistáktól fél centikre autóval közlekedni. Budai felső rakin ha tekertél egyszer is... Nettó agyvérzés kerékpárral is nem egy széles izével...
-a társadalom fele nem fogja érteni mi történik, egy autó megy a kerékpársávon. Csak a kerékpárosok, autósok és gyalogosok akarnak majd folyamatosan megölni.
-senki se számít egy ekkora tárgyra kerékpárúton, se gyalogos se autós se kerékpáros, így szomorú pillanatokat lehet okozni elég hamar... -
SkyS1gn
félisten
Hát elég hit n miss. Ezer féle app, ezer fiók, login, kártyaadat megadása.
MOL Plugee jól működik, Mobility, TEA is, Ionity. Többi már nem annyira.
Külföldön ezt emeld négyzetre. Pl mikor Marseillebe lementünk volt a strandon, városba is töltő, de mind szar volt, az appbugos volt, vagy hiba, vagy siman azt írta mukodik de nem.
Csak és kizárólag Tesla superchargeren töltöttünk. Az flawless. Minden más autóval eléggé tervezgetős, az újabbak az ionityvel talán terveznek.
mobility + (enBW) app nyugatra viszont nagyon fasza, brutál sokat ismer, még nem próbáltamTech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.
-
Tikakukac
titán
Meglesz, persze. Csak kell hozzá egy fél évszázad ebben az országban, de az unokáim már ebben nőnek fel
Ragaszkodni meg én ragaszkodom hozzá a legkevésbé, te akarod teljesen lecserélni a mostani autókat, azok pedig ezt tudják. Ez van.Nekem mindegy mit és mennyit olvasol, ha szelektálva tetszik, legyen
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
Jól hangzik, de mikor a magyar nem volt csóró is Suzuki Swiftet bírt venni újonnan, vagy még azt sem tömegében.
Amit mi keresünk az az 5-ös BMW tucatjával az utakon max 2-3 évesen.
Csak, hogy érzékeltessem, hogy milyen képtelen dolgokról beszélünk.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- További aktív témák...