Új hozzászólás Aktív témák

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    A legjobbak meg azok az autók, amikben legfeljebb az ablakok elektromosak. :D

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Ryu

    tag

    Hogy született a megállapítás, hogy az eredeti forrásokban (1, 2) hivatkozott tanulmányok ugyanazon témát feszegetik és ráadásként negatívan hatnak egymásra?

  • gabor7th

    addikt

    A hackerek már alig várják, hogy felhőben legyenek és távolról elérhessék őket...

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • btprg

    senior tag

    válasz Synthwave #1 üzenetére

    +1 :D

    Aztán amikor meg leírom, hogy szerintem a mostani négy keréken guruló számítógép irány túl kicsi haszonért cserébe túl nagy komplexitásnövelés, akkor jönnek itt lovaskocsizni, meg menjünk vissza a barlangba dumákkal.
    Aztán lám-lám, kiderül, hogy a sok szemét amit belelapátolnak, valóban gyakran csak több kárt okoz mint hasznot, és alfaverziós bugos szarok. Ami nem meglepő, mert ilyen komplexitású dolgokból nem is lehet hibátlant csinálni, főleg nem rövid idő alatt.

    Ezért kéne az autót elkülöníteni a szoftverektől meg kütyüktől. Ha már ezt akarják erőltetni, hogy infotainment rendszer (ami már alapból egy baromság szerintem egy autóban, mert az autóban nem szórakozni kell, hanem az útra figyelni, ha megállsz akkor meg ott van nálad a telefon, tablet, bármi), akkor legyen egy foglalat amiből kipattintható az egész szar, mint az autórádióknál. Maga az alap autó meg legyen autó, mindenféle okosság nélkül.

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

  • Noukoum

    veterán

    válasz btprg #4 üzenetére

    Mondjuk ez a cikk pont nem azt igazolja hogy sokan lennének azok akik hozzád hasonlóan elavult technológiájú autót akarnának használni.

    De amúgy miért is lenne baj ha vannak ilyen emberek? Sokan áramot sem használnak, meg internetet. Attól még nem lesznek se jobbak vagy rosszabbak.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • golya87

    őstag

    Elnézve a Mercedes ténykedését infotainment rendszerek fejlesztése és üzemeltetése terén, mindenki jobban járna, ha elengednék ezt a dolgot. Egyszerűen pocsék, amit nyújtanak, tapasztalatból mondom.
    Az Apple-féle - az autó csak egy nagy telefonhoz kapcsolható kijelző/motor/töltő/hangszóró - elképzelés sokkal jobb lenne.
    Az autógyártónak drága/terhes a software fejlesztése, üzemeltetése és támogatása, frissítése. A Google/Apple-nek viszont ez testhezálló feladat.

  • gabor7th

    addikt

    Majd ahhoz mit szólnak majd a szupergazdag emberek, hogy amikor mindez a bugos sz@rság mind non-stop neten lóg és az életükkel játszhatnak majd a hackerek.

    Biztos fontosabb a menőség mint... az életük.

    Zsákutca.

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • gabor7th

    addikt

    válasz Noukoum #5 üzenetére

    Persze szeretnének, csak el se hiszik, hogy egy ennyire bugos, sebezhető sz@r mernek alájuk adni. Így már talán ők se kérnénke belőle... mert a bőrükre mehet a menőség. Csak erre még nem jöttek rá talán elegen. De mi lesz ha majd nyilvánvaló lesz és tömegesen mondják az emberek: Mi ebből nem kérünk, mert túl veszélyes. Kiderül, hogy zsákutca a dolog. Ezt persze az autógyárak is már tudják a jelenben, de a sok pénz ígérete és a bizodalom abban, hogy a csiliviliért az emberek bevállaják, hogy meghalhatnak túl erős.

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • Noukoum

    veterán

    válasz gabor7th #7 üzenetére

    Egy évtizede azon lógnak. Tesla nevű guruló számítógépből több millió fut az utakon.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • SkyS1gn

    félisten

    Teslám van, Model 3 RWD, pár dolgot tegyünk rendbe mert amit a média nyom az nagyon bullshit:

    - az infotainment rendszere a legjobb, gyors, zökkenőmentes, folyamatos, AMD Ryzen CPU van mögötte. Android auto/Carplay nincs, de ha egy waze--t hozzáadnak majd, akkor nem is kell. Van Spotify, Apple music, Netflix, Youtube, játékok(gyerekek imádják kontrollerrel), böngésző, minden. Nincs 600db gomb meg kallantyú, ami max hiányzik az-az ablaktörlő sebesség állítása, mert auton egy fos jelenleg, de az automata fényszóró is egy frissítés után 2-3ról 8-9re ugrott :D szóval lehet van remény

    - Töltés, nyilván otthon a legjobb, hosszú úton meg ott a Supercharger [link] ami a legjobb a világon, odaállsz, bedug, 20-30p kihúz és mész a dolgodra, nincs app, nincs szarakodás és levonja a pénzt automatikusan. Nem 1-2 tőltő van hanem átlagban 6-8-10 nyugatra 20-30 egy helyen. Minden más töltőnél bajlódni appal, vagy megy vagy nem, foglalt vagy nem. Szőrnyű.

    - Biztonság: [link] A legbiztonságosabb autók a Teslák, tessék megnézni az NTSHA és az EuroNCAP [link] eredményeit, aktív vészfékező rendszere ami ugyancsak legjobb, passzív védelme ütközés esetén pedig a gyűrődési zóna miatt ugyancsak 5* [link]

    - "Önvezetés": Nyilván nincs, USA-ban sem de ott már megy a Béta ami ügyes de még figyelni kell rá mert hibázhat. EU-ban a szabályozások miatt ami elérhető lenne az is le van butítva, (pl automata sávváltásnál 3-at kell villannia indexnek mire belekezd, ha ezalatt jönnek melletted abbahagyja, meg van szabva mekkora max szöget fordíthat a kormányon a rendszer így erős kanyarnál ki/átsodródhatsz, köszi EU)
    Nekem az alap árban benne lévő sima Autopilot van amit nagyon szeretek, egy sávtartó adaptív tempomat igazából. Tökéletesen a sáv közepén tart, autópályán nagyon kényelmes hosszú úton nem fárad el az ember, ha előzni kell akkor kell visszakapcsolgatni, a feláras Enhanced Autopilot már tudja ezt magától.

    Imádom:
    - hogy nem kell kútra járni, minden reggel akár "teli tankkkal" indulhatok, már elő van fűtve/hűtve/jégtelenítve az autó mire beülök
    - zseniális a mobil app, távolról lehet körbenézni a kamerákkal a kocsi körül élőben, esetleg ráfingani a járókelőkre :DDD előfűteni, jégteleníteni, nyitni zárni stb.
    - hogy nem kell kulcs, nincs ki bekapcs gomb telefon BT nyitja ahogy a kilincsre ráfogok, ha kiszállok csak parkba rakom eltávolodok és kész
    - sentry módot (parkoló autó körül ólálkodókat felveszi felvételre, dudára, balesetre ugyszintén, épp most van egy rendőrségi ügyem lepoytogó törmelék miatt és van rendszámom a kamionról
    - hogy nagyon takarékos, az átlagfogyasztásom 15kWh/100km ami otthoni árammal 5-600Ft/100km a költségre jön ki, ebben sok pálya is van, tehát 10 és 20 között eszik országút- pálya között
    - Autopilotot, hosszú pályás utazásokon nagyon kényelmes
    - az instant nyomatékot, ez a leglassabb Tesla a Model Y RWD után, "csak" 6' alatt van 100on.
    - a hetente érkező szoftverfrissítéseket úgy várom mint a kisgyerek :D , automata ülés, kormányfűtés, új UI, funkciók, kutya mód, sentry mód, játékok stb érkeznek az autóhoz, néha több néha kevesebb vagy csak bugfix.
    - hatótávot, nekem a kis akksis van 60kWh, de bőven elég. Nyáron országút 400km vagy felette, télen 350-400 Pályán nyáron 250-300, télen 200-250 lábtól függően, 130-140 között autózva
    - most lesz 1 éves az autó, több mint 36ezer km-t megtettünk, ha hasonló erejű benzinessel hasonlítom össze 480al ~1.3M 610-es benzinnel ~1.6M lenne az üzemanyag, én 250ezret költöttem kb ebben benne van az otthoni töltés is, nyilván rokonoknál azt nem számolom, illetve a Tesla töltői itthon még ingyenesek(bár nem fővárosi vagyok hogy ott kijárjak fillérbaszni) :U , nincs időszakos költség, nincs olajcsere, fékcsere (mert alig használod a regeneratív fékezés miatt)

    [ Szerkesztve ]

    Tech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.

  • válasz SkyS1gn #10 üzenetére

    [link]
    Hajrá!
    A régi 850-es kombi T5 volvomat 8, azaz nyolc hónapig tartottam az utcán, nem működött a központi zár, bezárni lusta voltam, közel egymilliónyi szerszám volt benne, és a kutya nem nyúlt hozzá.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • Tesztelo.hu

    senior tag

    válasz Tüzi #11 üzenetére

    Ez egy 2 éves videó. Azóta régen kijavíthatták ezt a sebezhetőséget. Meg aztán nem futkosnak az utcán rosszindulatú, nagy tudású hackerek, akik kocsit akarnak lopni. Arról nem beszélve, hogy ellopás után is lekérdezhető GPS koordinátája az autónak folyamatosan, szóval azt is ki kell iktatni... Biztosan megéri ennyi macera? Minden kocsit el lehet lopni, minden lakásba be lehet törni, de azért mégsem rettegünk ettől napi szinten.

  • cami][us

    senior tag

    Én már annak is örülök, ha valami automatika a sávban tartja a kasztnit az autópályán. :DDD

  • válasz Tesztelo.hu #12 üzenetére

    40-50ezerért veszel gps blokkolót. gsm-et is blokkol.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • joghurt

    addikt

    válasz cami][us #13 üzenetére

    Erről annyit, hogy az enyémben levő sávasszisztens a hazafelé vezető úton ugyanott mindig le akar vinni az útról. Talán mert a nyomvájúban levő repedés félrevezeti (höhö). De ahol agyament módon vannak sávelhúzások és terelő szigetek, ott is simán átmenne egyenesen.

    A tej élet, erő, egészség.

  • Reggie0

    félisten

    válasz SkyS1gn #10 üzenetére

    Az embereknek pont hogy a gomb kell es nem egy tukrozodo nevetseges tablet.

    Az euroncap es ntsha pontok pedig nem foglalkoznak az erzekelok megbizhatosagaval, azaz nem merik, hogy mennyi es milyen alkalommal lesz kimarado vagy teves detektalas.

    Az osszeszereles/tervezes minosege, kenyelmi szempontbol, pedig a beka segge alatt van. Baltaval illesztett alkatreszek, razkodastol nyikorgo belteri elemek, magas szelzaj.

    A tesla amugy valoban az amit korulirsz: egy szoftveresen jol kifejlesztett mobiltelefon, amire kerekeket raktak es bele lehet ulni.

    [ Szerkesztve ]

  • spirit007

    senior tag

    válasz Synthwave #1 üzenetére

    Azért az se baj, ha a lámpák magasságát vellanymotorok mozgatják... na megy az ablak 'spriccolót, ablaktörlőket, tetőablakot, legalább a jobb tükröt ... nomeg a V8-at is az rántja be és nem kurblizni kell :D

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz spirit007 #17 üzenetére

    Extrákról beszélünk, de a tetőablak maradhat akár manuális, ahogy a tükrök is. Az nyilvánvaló, hogy a 3300 cm³ -es, hathengeres boxert sem a kocsi mögül indítom. :D

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz SkyS1gn #10 üzenetére

    "...az infotainment rendszere a legjobb..." vs. "...ha egy waze--t hozzáadnak majd..."

    Akkor még sem a legjobb. :DD

    "Android auto/Carplay nincs"
    Alapvetően hibás döntésnek tartom a támogatás hiányát. Mind a két rendszer mögött egy teljes rendszer áll, fejlesztőkkel, appokkal.
    Az AA-ban ugyan úgy megvannak a gyerekjátékok, ha valakinek hiányzik. Navigációs szoftverből az összes támogatott, ami a Google kínálatában van. Igény szerint lehet választani ...
    Az autómban egy TomTom rendszer van önmagában egy fostalicska. A Tomtom szégyene. A navigációs szoftver nem képes lekérdezni az aktuális forgalmi adatokat. Az AA teszi használhatóvá az eszközt.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Fritz Teufel

    addikt

    A KIA csak azért kerül ilyen előkelő helyre, mert az Amerikában forgalmazott járműveket nem Zilinában szerelik össze. Európában nem lenne ilyen előkelő helyen :(

    Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2

  • Big_Boss

    aktív tag

    A J.D. Power eredeti cikkének azért nem ilyen a "szájíze".

    Pont azt emelek ki, hogy mennyit fejlődnek ezek a rendszerek.
    Itt az eredeti cikk, aki szeretné elolvashatja.

    Luxus autó kategóriában Lexus az első, míg tömegmárkaként a Toyota az 5.

  • Shyciii

    veterán

    válasz Tesztelo.hu #12 üzenetére

    Milyen macera a gps jel blokkolása? Az már 15 éve is gyerekjáték volt. A nagy tudású hackereket már hagyjuk. Sosem azok lopták a kocsit, ők csak megosztották a technikát másokkal, és "egyszerű" suhancok felvértezve a szükséges technikával odamennek, és 1 perc alatt kinyitják. Amúgy meg szoftver léévén hiába javították speciel ezt a problémát, mindig van másik, ez egy örök körforgás.

  • Shyciii

    veterán

    válasz SkyS1gn #10 üzenetére

    Téged is rendbe kellene tenni, nem csak a médiát, lássuk:

    az infotainment rendszere a legjobb

    Annyira a legjobb, hogy utána meg leírod, hogy még Waze sincsen benne. Meg amúgy Carplay, és Android Auto támogatás sem. Bocs, de már ezt olvasva nagyon messze van a legjobbtól.

    Van Spotify, Apple music, Netflix, Youtube, játékok(gyerekek imádják kontrollerrel)

    Hát ez úgy kell az autóba, mint egy falat kenyér. Most már nem csak otthon nyomja a gyerek 16 órában a játékokat, hanem az autóban is prüntyög. Aztán csodálkozik a szülő, a gyerek viselkedésén, magatartásán, és hogy gyerekkorában simán hiperaktív, adhd-s lesz. Szuper.

    ami a legjobb a világon, odaállsz, bedug, 20-30p kihúz és mész a dolgodra, nincs app, nincs szarakodás és levonja a pénzt automatikusan. Nem 1-2 tőltő van hanem átlagban 6-8-10 nyugatra 20-30 egy helyen.

    Nah ez konkrét hazugság. Az elmúlt két évben voltam Lengyelországban, Csehországban, Görögországban, Bulgáriában, Olaszországban kirándulni. nyaralni, hát baromira nincs mindenhol egymás hátán töltő. És ha van, akkor sem több 10. Mindenki ott állt sorban azon a pár töltőn hogy végre sorra kerüljön. Míg a benzinesek, dízelesek vígan tankolhatnak bárhol, addig az akksisok tervezhetik előre, hogy hol mikor álljanak meg, hogy letudjanak laza 3000-4000km-es utat, és akkor simán benne van a pakliban, hogy a töltés miatt órákat állnod kell, míg én addig célbaérek...

    nincs időszakos költség, nincs olajcsere, fékcsere (mert alig használod a regeneratív fékezés miatt)

    Az biztos. Más viszont van, ahogy olvasom a fórumokat :D (olyan gyermeteg hibákkal Teslát illetően, amit már 1960-ban is más autógyártó simán megoldott). És akkor már ott vannak a fasza Tesla-s jelenleg is vizsgált jelenségek, hogy nyomod a féket, de a Tesla csak gyorsul.
    Mondjuk nekem amúgy sincs bizodalmam egy olyan ember által irányított cégben, aki megalomán tapló, és képes sokadjára béta szoftverrel kiadni az autóját. Arról nem beszélve, hogy egy-egy ismert baleset kivizsgálása után fogja, és visszatölti az autókba az előtte lévő béta szoftvert, és nem stabilt. Köszike, én egyelőre megvagyok a jelenleg parasztvakítás címszó alatt menő elektromos autóval járom a világot címszó nélkül. Arról nem is beszélve, hogy ha előre tekintek, akkor nem az elektromos autoké a jövő. Már az irgalmatlan energiaigány kiszogálásánál problémák vannak és lesznek ha mindenki azon fog közlekedni, és akkor felmerül már most az is, hogy Li-ből igen véges a készlet a földön, szal a töménytelen mennyiségű akksi előállítása problémás, és a használt akksik újrafelhasználása sem nagy %-ú. Persze az elektromos lobby is csak olyan, hogy nem a tiszta jövővel foglalkozik igazából...

    [ Szerkesztve ]

  • <Adamsky>

    nagyúr

    Erről Marques Brownlee videója ugrik be.

    És igen, a Tesla-t én is úgy látom, ahogy Reggie0: "egy szoftveresen jol kifejlesztett mobiltelefon, amire kerekeket raktak es bele lehet ulni".
    Az "átestünk a ló túloldalára" magyarázó szócikk mellé oda lehetne tenni a Tesla-t (és sajnos sok mai autómárkát is, akik majmolják). Én is geek vagyok, és szeretem, ha minden (is) testreszabható, de az a szintű gombmentesítés, ami a Tesla-kban van (pláne a "szarkormányos" Plaid-ekben) egyszerűen túl sok. A hülye, és balesetveszélyes szarvkormányról nem is beszélve ...

    Visszatérve Marques videójára: nagyszerűen mutatja, hogy mi a legnagyobb gond az elektromos autózással: a töltés. Komplikált, macerás, lassú. Ehhez képest megtankolni egy belsőégésű motoros autót maga az űrtechnika, és kb. olyan egyszerű, mint a légvétel.

    Sajnos ez a nagy elektromobilitás az elején már el lett cseszve (sok különböző szabvány, a Tesla különutassága), és azóta se mondta senki, hogy hé gyerekek, állj! Ez így - pláne hoszú távon - ku*vára nem fog működni.

    Az pedig egy másik téma, hogy a hülye - főleg EU-s - politikusaink erőltetik ezt a dolgot. A technológiákat versenyeztetni kellene, és nem szubvencionálni az egyiket a másik kárára.

    #24 Shyciii
    "Most már nem csak otthon nyomja a gyerek 16 órában a játékokat, hanem az autóban is prüntyög."
    +1 sajnos meg lesz (van) a következménye az ilyen nevelésnek. Ma már nem egy példa mutatja. Érdekes, hogy a "nagyok" - akik kitalálták ezeket a technológiákat - igen sokáig a közelébe se engedik a saját gyereküket.

    [ Szerkesztve ]

  • Shyciii

    veterán

    válasz <Adamsky> #25 üzenetére

    +1 sajnos meg lesz (van) a következménye az ilyen nevelésnek. Ma már nem egy példa mutatja. Érdekes, hogy a "nagyok" - akik kitalálták ezeket a technológiákat - igen sokáig a közelébe se engedik a saját gyereküket.

    Az a baj, hogy nem csak példa van rá, hanem több elvégzett tanulmány is alátámasztja már. Korunk "betegsége" lett a hiperaktivitás, ADHD, aztán 2-3 éve kiderült hogy miért...
    És akkor nem szóltunk arról, hogy ez a tevékenység arra is hatással van, hogy butulnak a gyerekek. Lásd pl mostani általános sulisoknak a felvételi eredmény. Az átlag 28 pont lett az 50-ből? Jesszum pepi. Tanulás nuku, csak a kütyük nyomkodása. És mindezt úgy mondom, hogy kőkemény IT-s vagyok, de én még a volt Gelkás apámtól olyan nevelést kaptam, hogy nem nyomkodhattam mindig az Enterprise 128-at, vagy ZS Spektrumot, később a PC-ket, hanem irány a játszótér a haverokhoz. Most meg az van, hogy nesze a mobilom, csak kussoljon a gyerek. Ennyi a nevelés :D

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Tüzi #11 üzenetére

    És nem Teslákat nem lehet elektronikusan feltörni??? Alkalmasint sokkal kisebb erőfeszítéssel.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Danex

    addikt

    válasz Hieronymus #19 üzenetére

    Csak a Tesla már évek óta megtervezi a töltést is előre, időjárást, földrajzi adottságokat figyelembe véve, waze -ben poi-t keresni szörnyű vagy akár csak a térképre bökkve beállitani egy célt még mind nem megy android auton keresztül pl.

    Szóval alsóhangon 8-10év lemaradásban vannak a navigációs szoftverek, amire a tesla nem várhatott.

    Illetve a Tesla volt bátor meglépni azt amit sok gyártó nem, sok gyártó inkább árulta 20-60e Ft-ért a 400x400as felbontású ultralassú navigációhoz az sd kártyákat a térképfrissitéssel.

    Ehhez képest persze jó az android auto és a carplay is, de azért azok nem tökéletesek.

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Shyciii #26 üzenetére

    Ez nem gyreknevelési topic, de ha már belementünk:

    Egyrészt egyáltalán nem tisztázott, hogy mennyit kötyözhet a gyerek bütetlenül, sőt, úgy, hogy az előnyére váljon. Nem is tisztázható pontosan, mivel egyelőre még nem egyengyerekek születnek.

    Mi a srácnak két éves soráig kizárólag a nagyszülőkkel történő videotelefonálásra mtattunk képernyőt, és kissé tanácstalan vagyok a folytatással kapcsolatban. A digitális technikához fűződő képességeit most kell megalapozni... Vannak a baráti körben a tablettel a kezükben felnőtt srácok, akik köszönik szépen, remekül megvannak, és a tanulás során sárba alázzák azokat, akiket a szüleik távol tarottak a kütyüktől, és sajnos ijesztően sok olyan ADHD-st is ismerek, aki a tablet helyett következetesen kirakóst és építőkockát kapott.

    A témához közelebbről: az autózás, utazás egy külön műfaj a gyerekek számára. Sok gyerek rettenetesen utálja, a szülőnek pedig nagyon korlátozottak a lehetőségei út közben a srácok lekötésére. Egy kifejezetten technofób ismerősöm mondása szerint a képernyőbámulásnak kizárólag a gyerekek útközbeni lekötésére van értelme -- anélkül viszont nem mernének hosszú útra indulni.

    MaCS

    [ Szerkesztve ]

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Synthwave #18 üzenetére

    A motoros mozgatású tükör speciel egy nagyon hasznos közlekedésbiztonsági eszköz. A manuális tökörállítású autókban egy kb. 20 éve olvasott tanulmány szerint az esetek nagyon nagy többségében nagyon rosszul beállítottak a tükrök -- az okatit, gondolom, nem kell részleteznem.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Danex

    addikt

    válasz Shyciii #24 üzenetére

    Nekem úgy rémlik, hogy talán minden "jajj én a féket nyomtam és beröppentem a kirakatba" eset végeredménye az lett, hogy csávókáim nyomtak egy tőgázt a fék helyett, csak nyilván elektromosnál egyből ott a nyomaték és megindul, nem pedig még felpörög a motor, meg még a váltó is gondolkozik stb .

    Litiumból meg azért akad, nem fog holnapra elfogyni, inkább a kitermelt mennyiség lesz a szűk keresztmetszet, az akksik amúgy egész jó arányban újrahasznosithatóak, nyilván nincs még arra ipar, amire nincs jelenleg szükség, azaz nincs még annyi újrahasznositandó akkumulátor ,hogy megérje erre üzemeket felállitani, illetve mivel van még litium olyan áron ,hogy olcsóbb kitermelni megint nem az újrahasznositásnak kedvez. Illetve az elmúlt időszakokban indult be igazán az akkumulátorok fejlesztése is.

    Amúgy az újrahasznositás helyett még jobb dolog történik, újrahasználás, a használt piac gyakorlatilag felporszivózza a használt autó akksikat mivel azokból az emberek otthoni akkukat csinálnak vagy egyéb hobby projecthez használják.

  • Shyciii

    veterán

    válasz MaCS_70 #29 üzenetére

    Egyrészt egyáltalán nem tisztázott, hogy mennyit kötyözhet a gyerek bütetlenül, sőt, úgy, hogy az előnyére váljon. Nem is tisztázható pontosan, mivel egyelőre még nem egyengyerekek születnek.

    Az aki ezt mutatja be előnynek, hogy kontrollerrel frankón játszhat, az nem 5 percet játszik rajta, elhiheted. Nem mutatunk be valamit előnynek, ha nincsen rendesen igénybe véve.

    A digitális technikához fűződő képességeit most kell megalapozni..

    A digitális képesség megalapozása nem ugyanaz, hogy több 10 órát nyomkodja a mobilt vagy a notebookot youtube videókat nézve, vagy játékokat nyomkodva. Pont ezek a gyerek hiszik azt hogy mekkora IT-sek. Volt szerencsém előző cégnél ilyenekkel beszélgetni állásinterjún, közben a tudásuk olyan messze volt az elvárttól. Persze a fizetési igényük az bezzeg naprakész volt, csak a tudásuk nem.

    Vannak a baráti körben a tablettel a kezükben felnőtt srácok, akik köszönik szépen, remekül megvannak, és a tanulás során sárba alázzák azokat, akiket a szüleik távol tarottak a kütyüktől

    Már vártam a barátom barátainak a barátai szöveget. Csak ezzel az a baj, hogy nem ez az általános, és nagyon messze van a valóságtól, ha megnézünk egy nagyobb reprezeentatív számot. A kutatások sem téged támasztanak alá, de ez már mellékes.

    ijesztően sok olyan ADHD-st is ismerek, aki a tablet helyett következetesen kirakóst és építőkockát kapott.

    Mindjárt gondoltam, hogy a tudományos teszteket, kutatásokat azon nyomban meghazudtolod hozzátéve, hogy "ijesztően sok". Ez a szóhasználat mindent visz. Főleg úgy, hogy ma már nincs is olyan család, akinek a gyerekei nem kütyüznek.

    A témához közelebbről: az autózás, utazás egy külön műfaj a gyerekek számára. Sok gyerek rettenetesen utálja, a szülőnek pedig nagyon korlátozottak a lehetőségei út közben a srácok lekötésére.

    Érdekes. Ha a srácokat ennyire nehéz lekötni útközben, akkor ott már megvan az a probléma, hogy ezek a gyerekek már nem tudják elképzelni a perceiket mobil, notebook nélkül, pont ezért nehéz lekötni őket ugyebár. Akinek nem ez az élete, az érdekes módon tud zenét hallgatni, beszélgetni, olvasni. Nincs is jobb, mikor egy-két bekezdés alatt azonnal ellent tudsz mondani az állításaidnak. Én gyerekként még útközben is tudtam rajzolni. Nem egy ilyen rajz megvan még a mai napig, pedig akkor hosszabbak voltak az utak, lévén egy szerencsétlen Skoda 120S hátuljában ültem, és mégse sírtam hogy jaaaaj a számítógépemen akarok játszani.

  • Danex

    addikt

    válasz MaCS_70 #29 üzenetére

    Az ADHD-t én úgy látom, hogy régen is ugyan úgy megvoltak nagy számban, csak akkor azt mondták, hogy hisztis, rossz gyerek, max kapott 2 taslit ezzel befenyitve, hogy legyen csendben. Most erre már lett egy fogalom és azon is túl léptünk ,hogy a nevelni nadrágszij és nyakleves nélkül is lehet.

    De ugyen ez kutyanevelésre is igaz, régen a negativ nevelést ismerték az emberek, ha valami rosszat csinált a kutya akkor csapjunk az orrára stb, azóta viszont kimutatták, hogy a pozitiv megerősitéssel sokkal jobb eredményeket lehet elérni.

    Emiatt ez a régi időkkel való összehasonlitgatás elég veszélyes terep, főleg, hogy a múltat az idő mindig nagyon megszépiti.

  • Fritz Teufel

    addikt

    válasz Danex #31 üzenetére

    Aztán meddig marad meg az "otthoni akku"? Előbb-utóbb akkor is selejtezni kell, nem menekülsz meg tőle.
    Az akkumulátorok bontása és újra hasznosítása.... Na, igen. Nem kicsi környezetszennyezéssel jár és akkor sem lehet mindent hasznosítani és természetesen a legveszélyesebb összetevőket.
    Az akkumulátorok fejlesztése meg azóta töretlen, hogy feltalálták a villanyt. Ebben az iparban semmi nem lódult meg és nincs is kilátásban ilyesmi. A villany tárolása még mindig a Szent Grál utáni rohangálás a tudományban (még csak nem is az iparban!).
    Ez az egész akkumulátoros téma csak egy köztes állapot addig amíg az autó maga nem állít elő villanyt menet közben kémiai úton (akár hidrogénből). Aki jelenleg villanyos autót használ, az éppen olyan környezetromboló (ha nem sokkal durvább) technológián furikázik mint bárki más körülötte. A különbség csak a kibocsátás helye.
    Az egyetlen előny ez a "kibocsátás helye": máshol öljük a természetet mint eddig, de legalább a levegőt és egymást nem mérgezzük a városokban. Városon kívül meg mindegy.

    Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2

  • #54625216

    törölt tag

    válasz SkyS1gn #10 üzenetére

    Mindig szórakoztató olvasni, ahogy a sok fórumhuszár elméleti alapon hőbörög a gyakorlati tapasztalatokkal szemben. :))

  • Shyciii

    veterán

    válasz Danex #31 üzenetére

    Rosszul rémlik. Twitteren volt videó, ahol fel is vette videóra az ürge, és mutatta, hogy a féket tapossa. Kb 1 percig így ment mire a szoftver magára talált, és végre a fék fék volt. Amúgy mai napig vannak olyan vizsgálatok ami nem zárult le. javarészt EU-s, mert itt az amerikai Musk lobbi kevésbé érvényesül. Itt nem tudja annyira elhallgattatni a nem tetsző egyéneket.
    Persze, akad Li-ből, nem is volt róla szó, hogy holnap fogy ki, csak nézd meg hogy hány ország az aki a Li lelőhelyeinek 95%-át teszik ki, és sírj, hogy 1 kezeden meg tudod számolni. És most csak pár %-nyi autóról beszélünk. Majd amikor 60-70% (ami még mindig nem olyan hű de sok), akkor számolj hogy mennyi Li kell majd (és addigra a meglévő autók alatt is már jópár akksi cserére is szükség van). És most autóról beszélünk, dehát megannyi területre kell akkumulátor, amit valahogy kihagynak a számításból.

    a használt piac gyakorlatilag felporszivózza a használt autó akksikat mivel azokból az emberek otthoni akkukat csinálnak vagy egyéb hobby projecthez használják.

    Ez mitől még jobb dolog? Ettől nem szűnik meg a veszélyes hulladék, csak kitolódik a probléma még pár évvel. Az akksi nem örökéletű, tehát otthoni használatban se fog sokoáig kirtartani egy már használt akksi, ugyanúgy eléri a szar állapotot, aztán fel kell dolgozni amennyire lehet.

    Nem ez a technológia fogja megmenteni az emberiséget, sőt. Jelenleg az öss ekolábnyoma még mindig nagyobb az elektromos autózásnak, mint egy dízel/benzinesnek. Ez nyilván job lesz ahogy telik az idő és jobb lesz a technológia, de sokkal jobb nem lesz. Inkább azon kell dolgozni, hogy a közel végleges technológiát találjuk meg, és nem az, hogy már 20 év múlva kikényszerítsük hogy az összes új autó csak elektromos lehessen, miközben a "tankolás" borzalmasan gyerekcipőben jár, a hatótáv is csak papíron, vagy tojással a lábad alatt kezd jó lenni.
    Az meg már külön szomorú, hogy az autózás eddig élvezetes cselekvés volt, most az elektromos autózással elmegy egy olyan irányba, hogy egy szórakoztatóközpontá alakul, mintha beülnék egy moziba. Ez persze szubjektív, a mai gyerekeknek ez biztos baromi jó, a magamfajtáknak viszont nem, mert mi szeretünk vezetni.

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Reggie0 #16 üzenetére

    Ha a szórakoztató elektronikai élettapasztalatomból indulok ki - amikor is mindig megbánás lett a kínai eszköznek a vége az abandonware összetákolt szoftver miatt -, akkor hiába legózzák össze az aktuális csúcs SoC-ot alá, ha a szoftver egy kalap kaki. Szóval ebből kiindulva én inkább arra szavazok, hogy a szoftver legyen hibátlan, még ha ez a hardver rovására is megy.
    Tudjuk jól, hogy beülve egy Teslába nem fog elkapni a Mercedes életérzés, de ha cserébe nincsenek szoftveres bakik amikre vásárláskor nem számítasz, az már félsiker. :K

  • joghurt

    addikt

    válasz Teasüti #37 üzenetére

    A szoftver sosem lesz hibátlan.

    Ráadásul két év múlva már teljesen más könyvtárak lesznek forgalomban/használatban. Kollégák a saját javításukat nem tudják backportolni egy projektbe, mert nem kompatibilis a régivel. A futtató környezet befrissítéséhez pedig kb. újra kellene írni az egészet.
    Maguk a függőségek (pl. package-ek) is abadonware-ré válhatnak ennyi idő alatt, és akkor megint meg vagy lőve.

    A tej élet, erő, egészség.

  • Reggie0

    félisten

    válasz Teasüti #37 üzenetére

    Csak sajnos ezek parhuzamosan futo problemakorok. Azaz attol meg, hogy jo lesz a szoftvered a hardver hibai ugyanugy megmaradnak es bosszantanak. Arrol nem is beszelve, hogy hardverre az OTA eleg macerasan oldhato meg, ellenben a szoftvert lehet menet kozben javitani.

    Amugy a csucs tesla onvezetot pont visszahivattak USA-ban a hatosagok...

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz joghurt #38 üzenetére

    Oké, ebbe annyira nem látok bele. Csak halvány fogalmam van a szoftverfejlesztésről, épp csak annyi, hogy értsem miről beszélsz. Viszont fogyasztóként nekem még sosem volt rossz tapasztalatom a neves gyártók termékeivel, ellenben a kínai terméktámogatás a nulla felé konvergál. Itt nem is igazán komplex OS fejlesztésére kell gondolni - mert az sose lesz tökéletes -, hanem már ott el van baltázva a kínai, hogy a beágyazott hardvereik funkcionalitása is alig-alig üti meg az elégséges szintet. Pl. amikor a kínai cuccod nem hajlandó BT-n párosodni, nem találja meg az eszközt, ha meg is találja nem tud kapcsolódni, stb. Ha vmire nincs támogatás a vásárláskor, akkor arra fixen nem is lesz megoldás mondjuk egy kínai akciókamerán. Ha szürkében vetted, akkor meg szaladhatsz a pénzed után. Kínai mobillal nekem ugyan nincs tapasztalatom, de az egy elég nagy ipar, hogy ott azért már legyenek fejlesztők. De a kisebb embedded SoC-ok piacán, mint mondjuk akciókamera, kínai Android-os eszközök (minden, ami nem telefon), stb. csak a szívás van. Ezekkel csak kínlódni lehet, hiába van alatta next-gen SoC - ugyanaz, mint a Galaxy S99-ben... Míg mondjuk veszel egy Sony fejegységet a kocsiba a kínai Android-os helyett, ott nem lesznek ilyen problémáid, hogy a mikrokontroller FW-je alfa verziós vagy a hardver is bugos PCB szinten, és a funkcionalitás is közel 100%-os lesz egy nagy gyártónál.

    Most a kontextusból annyit vettem ki, hogy míg a Teslának jó a szoftvere, addig a többi autógyártónak gagyi. Ha ez így igaz, akkor én a Tesla mellett teszem le a voksom, még akkor is ha a Mercedes-nek jobb az összeszerelési minősége.

    [ Szerkesztve ]

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz MaCS_70 #30 üzenetére

    Kézzel is be tudok állítani egy tükröt, hogy lássak benne tho.

    ------------------------------------------------------------------------------

    (#23) Danex: Yes. Az E46/E38/E39 pont az utolsó generációja a BMW-nek, ami ténylegesen tetszik, és még BMW, bár már ezekben is több elektromos biszbasz van, mint kéne. Ha lehet választani, akkor inkább E34. M5 Touring. ;]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • tordaitibi

    veterán

    LOGOUT blog

    Nem tudom. Nem is nagyon érdekel egyébként hogy kinek milyen kocsijába milyen bughalmaz van beépítve.
    Véleményem hogy túllőttek a célon. Már nagyon régen olvastam valahol hogy a kategóriákon, osztályokon belül már eléggé egyformák az autók a mechanikus, motorikus és használhatósági mutatókba és maradt az elektronikus csicsázás mert azt a végtelenségig lehet fokozni.
    Nekem egy kocsi az arra való, énbennem ez tudatosult hogy aránylag kényelmesen elvigyen oda ahová én vezetem.
    Ezt a funkciója lassan a legutolsó szempont lesz.

    Emlékszek amikor édesapám levitt engem és az unokatesómat a Wartburggal az anyai nagymamánkhoz ami egy 360 kilométeres út volt.
    Anno ez 1970-be egy 6-7 órás utazást jelentett.
    És nem volt infotainment meg tablet, YT, videojáték meg kontroller. Apám közölte hogy másfél óránként megállunk, pisi kaki esetleg 1x kaja, és ennyi.

    Környezetemben nemrég, kb. 1 éve került hozzám közelebb 3 gyerek. Ismerős 3 éves, és egy másik ismerős 5 és 8 éves gyereke.
    Totális katasztrófának ítélem a nyakleves nélküli nevelést és ahol a YT meg a szülei mobilja már egy 3 éves gyereknél életfontosságú kellék.
    A másik két gyerkőc egy hajszállal talán jobb de mindegyik a kezelhetetle kategóriába tartozik az én mércém szerint, bármit ha tiltanak nekik annál inkább csinálják, mindennek foglalkoznak, mindenbe belebeszélnek körülöttük kell forogni 24 órán keresztül a világnak.
    Iszonytosan fárasztó gyerekek. Van 3m3 játékuk ennek ellenére mindent szétdobálnak széthurcolnak ami a felnőtteké, ha rászólsz annál agresszívebben rángatja a kutyát, tépi le az asztalterítőt, tépi le a virágokat és iszonyat kuplerájt csinálnak 2 perc alatt otthon, Ikeába, pizzázóba stb. stb. Ha ez a cél, akkor oké de ha nem akkor kéne valami fék. Én nem pofozom fel mert nem az én gyerekem de elkelne.

    Szerintem ez az elektronikákkal létrehozott mesterséges világ az emberiség eddigi legnagyobb zsákutcája.
    Biztosan lesznek itt akik nem így látják. Én igen.

    [ Szerkesztve ]

  • joghurt

    addikt

    válasz Teasüti #40 üzenetére

    A neves gyártó Porsche-VW-Audi-SEAT-Škoda a mai napig nem volt képes összehozni egy működő és használható mobil appot. Ha már magában az autóban nem tudsz megnézni egy csomó adatot, ami egy hétszegmenses kijelzőnél fejlettebb megjelenítő esetén önmagában is szégyen.

    A tej élet, erő, egészség.

  • Reggie0

    félisten

    válasz Synthwave #41 üzenetére

    Be tudnal, csak nem fogsz szazszor odahajolni az utolso milimetereket is hangolni, mert lusta vagy. Ahogy mindenki. Sokkal elobb eljon a jovanazugy felkialtas, mint egy elektromosnal.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Reggie0 #44 üzenetére

    : D


    No.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • tordaitibi

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz joghurt #43 üzenetére

    És minek?
    Ott a műszerfal, benya, vízhőfok, sebesség, fordulatszám.
    És pár visszajelző, snitt.
    A többire érdemben mi szükség, hogy elvonja a figyelmet? App? Mit, minek...? :F Vezetés közbe? Vagy hogyan?

  • Reggie0

    félisten

    válasz joghurt #43 üzenetére

    En azt sem tudom elkepzelni, hogy mit kene mobilappon nezegetni, ami annyira hianyozna...

  • Noukoum

    veterán

    válasz Reggie0 #47 üzenetére

    Valószínűleg nem is vagy célközönség.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz joghurt #43 üzenetére

    Az én példámban a "neves gyártó" az elektronikai szórakoztató ipar, nem az autó ipar.
    Autó iparnak a szoftverfejlesztési részleg viszonylag új építésű lehet. Nem is értem miért bajlódnak vele. Microsoft/Alphabet se áll neki autót fejleszteni zéró autós múlttal. :N

    Szóval az én érvem annyi, hogy ha a felsorolt gyártók szoftvere szar, akkor én távol tartom magam tőle, mert az én élettapasztalatom, hogy a jó hardver semmit nem ér ha szar a szoftver. Ellenben egy középszar hardver csodákra képes kiváló szoftverrel. Ezt egy járműre persze nehéz ráhúzni ugyan, ahol a gépészetnek nem sok köze van a szoftverhez. Viszont végfelhasználóként nekem a funkcionalitás elsődleges fontosságú. Anélkül nincs miről beszélni. Az, hogy utána a kocsi kiesik alólam, az már legyen egy másik probléma! Posche-t se veszek, ha nincs pénzem szervizelni. :D

    [ Szerkesztve ]

  • stellaz

    addikt

    válasz MaCS_70 #29 üzenetére

    Tabletet megtanulni használni kb 10 perc, az nem visz közelebb semmilyen használható tudáshoz. Ha nem tud rajzolni, akkor digitálisan se fog tudni, ha nem megy a logikai gondolkodás, azon egy szoftver nem sokat tud segíteni, stb, stb. A működő ember az alapképességeken alapszik, az az igazság. Az a tablet, amit ma megtanul kezelni, holnapra lehet, hogy elavul, de az adaptációt pont az alapképességei teszik majd lehetővé.

    Az az igazság, hogy amit egy gyerek jellemzően megtanul a mai digitális eszközökön, az annyi, hogy hogy kell valami idióta játékkal játszani, a szülő meg örül, hogy a csemete már kész informatikus, mert tudja simogatni a kijelzőt.

Új hozzászólás Aktív témák