- Linux - haladóknak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
Új hozzászólás Aktív témák
-
Danex
addikt
válasz Hieronymus #19 üzenetére
Csak a Tesla már évek óta megtervezi a töltést is előre, időjárást, földrajzi adottságokat figyelembe véve, waze -ben poi-t keresni szörnyű vagy akár csak a térképre bökkve beállitani egy célt még mind nem megy android auton keresztül pl.
Szóval alsóhangon 8-10év lemaradásban vannak a navigációs szoftverek, amire a tesla nem várhatott.
Illetve a Tesla volt bátor meglépni azt amit sok gyártó nem, sok gyártó inkább árulta 20-60e Ft-ért a 400x400as felbontású ultralassú navigációhoz az sd kártyákat a térképfrissitéssel.
Ehhez képest persze jó az android auto és a carplay is, de azért azok nem tökéletesek. -
Danex
addikt
Nekem úgy rémlik, hogy talán minden "jajj én a féket nyomtam és beröppentem a kirakatba" eset végeredménye az lett, hogy csávókáim nyomtak egy tőgázt a fék helyett, csak nyilván elektromosnál egyből ott a nyomaték és megindul, nem pedig még felpörög a motor, meg még a váltó is gondolkozik stb .
Litiumból meg azért akad, nem fog holnapra elfogyni, inkább a kitermelt mennyiség lesz a szűk keresztmetszet, az akksik amúgy egész jó arányban újrahasznosithatóak, nyilván nincs még arra ipar, amire nincs jelenleg szükség, azaz nincs még annyi újrahasznositandó akkumulátor ,hogy megérje erre üzemeket felállitani, illetve mivel van még litium olyan áron ,hogy olcsóbb kitermelni megint nem az újrahasznositásnak kedvez. Illetve az elmúlt időszakokban indult be igazán az akkumulátorok fejlesztése is.
Amúgy az újrahasznositás helyett még jobb dolog történik, újrahasználás, a használt piac gyakorlatilag felporszivózza a használt autó akksikat mivel azokból az emberek otthoni akkukat csinálnak vagy egyéb hobby projecthez használják. -
Danex
addikt
Az ADHD-t én úgy látom, hogy régen is ugyan úgy megvoltak nagy számban, csak akkor azt mondták, hogy hisztis, rossz gyerek, max kapott 2 taslit ezzel befenyitve, hogy legyen csendben. Most erre már lett egy fogalom és azon is túl léptünk ,hogy a nevelni nadrágszij és nyakleves nélkül is lehet.
De ugyen ez kutyanevelésre is igaz, régen a negativ nevelést ismerték az emberek, ha valami rosszat csinált a kutya akkor csapjunk az orrára stb, azóta viszont kimutatták, hogy a pozitiv megerősitéssel sokkal jobb eredményeket lehet elérni.
Emiatt ez a régi időkkel való összehasonlitgatás elég veszélyes terep, főleg, hogy a múltat az idő mindig nagyon megszépiti. -
Danex
addikt
válasz Fritz Teufel #34 üzenetére
Elég sokáig, otthoni felhasználásra, főleg a DIY világban nem az számit ,hogy a legkisebb helyen a legnagyobb kapacitás, ergo neki nem az a fontos, hogy 100%-os cellák legyen egy nagyon szép müanyag dobozba a ház ékköveként. Az hogy ő megkapja a 80%-os akksit majd sok év múlva lemegy neki 60-ra annyira nem érdekli, viszont cserébe harmadannyiba került neki a rendszer.
Nem egy tanulmány van arról, hogy a kezdeti többlet károsanyagot még a hálózatról töltve is (nem otthon napelemről) 100e km-en belül már rosszabb energiamix esetén is jobb a környezetre az elektromos autó. Arról nem is beszélve ,hogy a hálózat energiamix az idő elteltével azért zöldül, a belsőégésű autók az idő elteltével csak rosszabbul termelnek, főleg idehaza a katalizátor és dpf nélküli autók esetében.
Illetve nagyon nem mindegy a kibocsátás helye, mert az, hogy az átlag piszok a levegőben kicsit nagyobb az kevésbé fájó mint az, hogy ahol az emberek az életük 90%-át töltik, ott többszöröse a károsanyag mennyisége a levegőben. -
Danex
addikt
Ezzel nem értek egyet, mert gépeknek , rendszereknek megvan a maga előnye és hátránya is.
Pl autópályán a nagy sebesség miatt az emberi lassúság és a nem megfelelő követési távolság tartása miatt egy gép a legtöbb esetben jobb lehet.
Miközben egy ballagás utáni roham vissza a kocsihoz miközben a több tucat ember rohangál körülötted ész nélkül kreszt vagy bármi szabály használata nélkül az ember lesz jobb, mivel itt a reakció idő kevésbé fontos és jobb az alkalmazkodó képessége, tud a gyalogos fejével gondolkozni.
De amúgy elég kimenni az útra vezetni nagyon sok olyan embert látni akinek egy nyalokat se mernék a kezébe adni. Nyilván az emberi átlagban ok is benne vannak aztán a többség persze hogy nem egy profi sofőr.
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Linux - haladóknak
- Melyik tápegységet vegyem?
- BestBuy ruhás topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Wise (ex-TransferWise)
- Vicces képek
- További aktív témák...