- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
Új hozzászólás Aktív témák
-
joghurt
addikt
A szoftver sosem lesz hibátlan.
Ráadásul két év múlva már teljesen más könyvtárak lesznek forgalomban/használatban. Kollégák a saját javításukat nem tudják backportolni egy projektbe, mert nem kompatibilis a régivel. A futtató környezet befrissítéséhez pedig kb. újra kellene írni az egészet.
Maguk a függőségek (pl. package-ek) is abadonware-ré válhatnak ennyi idő alatt, és akkor megint meg vagy lőve.A tej élet, erő, egészség.
-
Reggie0
félisten
Csak sajnos ezek parhuzamosan futo problemakorok. Azaz attol meg, hogy jo lesz a szoftvered a hardver hibai ugyanugy megmaradnak es bosszantanak. Arrol nem is beszelve, hogy hardverre az OTA eleg macerasan oldhato meg, ellenben a szoftvert lehet menet kozben javitani.
Amugy a csucs tesla onvezetot pont visszahivattak USA-ban a hatosagok...
-
joghurt
addikt
A neves gyártó Porsche-VW-Audi-SEAT-Škoda a mai napig nem volt képes összehozni egy működő és használható mobil appot. Ha már magában az autóban nem tudsz megnézni egy csomó adatot, ami egy hétszegmenses kijelzőnél fejlettebb megjelenítő esetén önmagában is szégyen.
A tej élet, erő, egészség.
-
stellaz
addikt
Edzésen az egyik srác mondta tavalyelőtti nyáron (15 éves), hogy milyen jó mert a wow bajnokságban 2 milliót lehet nyerni, és öten indulnak.
Mondom neki, hogy akkor azért az nem kétmillió. Elkezdett kattogni az agya és nem tudta megmondani, hogy akkor mennyi jár koponyánként, végül elővette a telefont (amúgy informatikai szakközépbe ment). Erre majdnem seggberúgtam, mondom neki akkor mennyi 2000 osztva öttel és baszki nem tudta. Jött a másik gyerek, mondom mondjad már meg mennyi 2000 osztva öttel, azt mondja erre, honnan tudná, ő még csak most végezte a hetediket, ne szivassam....
Az már csak hab a tortán, hogy ott volt a kisfiam, ő elsőre azt mondta a 2000/5-re, hogy 500, majd mikor szóltam, hogy nem pont, akkor ja, 400. Az egyetlen különbség az volt, hogy ő akkor fejezte be az ovi nagycsoportot.[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
félisten
A fő gond az, hogy nem csak a matekkal, hanem a fizikával is ez a helyzet. ennek pedig közvetlen következménye az, hogy a jelenlegi autóvezetők jelentős részének halovány fogalma sincs olyan alapfogalmakról, mint mozgási energia, súrlódás, centipetális erő, hogy az olyan finomságokról, mint forgatónyomaték, erőkar vagy energia / teljesítmény ne is beszéljünk.
Magyarán: lövésük sincs arról, hogy mitól megy, és ami még fontosabb: hogyan áll meg és hogyan marad az úton az autó.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A hátramenetben lefele billenő tükör azért elég nagy segítség, szerintem jóval könnyebb használni, mint a halszemtükröt, amelyben a kisebb akadályok eltűnnek. Sajnos csak egyszer próbáltam, de akkor megvett kilóra úgy, hogy széles látószögű tükröt viszont öt évig használtam.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
stellaz
addikt
Ok, de ez még nem önvezetés, csak adott körülmények között mutat egy működést. Az ESP is úton tartja az autót, vagy az abs is pumpálja a féket a sofőr helyett. Persze ezekben a videókban az nincsen benne, hogy mi van ha tévesen vagy helytelenül csinálja, hiszen ilyenkor ott az ember, hogy közbe avatkozzon. És itt van a rohadt nagy különbség az önvezetés, meg a vezetés támogató rendszerek között.
A meg nevezett módszertanú statisztikával meg összemosnak mindent. Kevesebb baleset volt bekapcsolat autopilot mellett. Még jó, képzeld, ha több lenne. Kb olyan, mint ha azt mondom, abs-el felszerelt autók kevesebb balesetet szenvednek, mint az átlag autók. Na bumm, ezért van benne abs.
Amikor látsz egy olyat, hogy a beton oszlopnak neki kanyarodna, ha a sofőr nem korrigálna bele, az ott akkor egy rohadt nagy baleset lenne, ha csak az autóra bíztad volna magad. Ahogy karotta is elmesélte, hogy olyan jól ment az önvezetés a modell y-nak, hogy bátran rábízta magát, aztán a moszkván nem vette be a kanyart és ropira törte a felnit. Mindezt pár nap használat alatt, ami azért nem egy túl jó statisztika.Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
félisten
Csak érdekességképpen:
Itthon úgy fél éve átalakult a parkolási rend. Nagyon pontosan kell eltalálni az ívet tolatás közben. Egyébként elég sok gyakorlatom van hátramenetben, mivel itthon harmincöt évig kb. 100 méter tolatással egy szűk sávban indult az autózás. Az új rendet viszont nem érzem, rendszeresen csúszom le a hatvan centi széles kéréknyomról.
Most direkt az itt megbeszéltek miatt kipróbáltam lebillentett tükörrel és kis halszemtükörrel.
A lebillentett tükörrel simán megy a dolog, a halszemben viszont annyira pici minden, hogy konkrétan semmit semlátok.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Találtam egy tolatási, autós iskola videót,
Ez tökéletes alap a betanuláshoz. Érthetőbb is mint leírva.
[ Szerkesztve ]
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
félisten
Lényegében cikk-cakkban kell tolatva kifordulnom a parkolóhelyről, amelyik a ház fala és a támfal közé van beszorítva, és a kocsi mögött a vezető oldalon egy fa/bokor (legyen bokor...) szűkíti le a kiállás sávot.
Tehát tolatva: enyhén nemetirány szerinti balos íven haladok két métert, hogy elkerüljem a bokrot. Szőkebb ív esetén lehorzsolnám a támfalat a kocsi bal elejével.
Eztán azonnal enyhe jobbos ívre váltok, hogy elkerüljek egy dísznövényt a kocsi jobb hátsó (menetirány szerinti bal) sarka mögött. Így gurulok kb. fél métert.
Utána teljes kormánykitéréssel balra fordulok, így a kocsi fara ezen az íven pont befér egy betonlépcső alja mellé a nemetirány szerinti bal oldalon (anyósoldal) úgy, hogy a vezetőoldalon nem esem le a keréknyomról, és nem mellesleg a vezetőoldali első sarokkal nem akadok bele a bokorba.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
SkyS1gn
félisten
Volt olyan is, hogy fizikailag benne volt a hw és ha szeretted volna pl a hátsó ülésfűtést akkor egyszeri 300$ megvehetted.
De mivel nincsenek modellévek, ezért ha több hónapot vársz a kocsira simán lehet hogy jobbat kapsz mint amit rendeltél, így voltam én is. 2021 novembere körül kezdtek szivárogni milyen újítások lesznek és akkor véglegesítettem a rendelést így 22 márciusban már Intel helyett AMD CPU-s, picit nagyobb akksis, kormányfűtéses és aktív hátsó ülésfűtéses autót kaptam.Tech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.
-
SkyS1gn
félisten
Úgy van.
Az első 3-at ablaktörlő tisztítja és fűti is, a 2db tükör alatti hátrafelé néz és némileg védve van, a B oszlopban lévő 2 tud jegesedni vagy ilyesmi de azt menetszél leviszi szerintem, sosem szokott koszos lenni. Erős nap/fénynél ki is iírja kijelzőre, hogy B oszlopok el van vakítva, ettől megy az Autopilot egyébként.
Egyedül a tolatókamera retkesedik szutyok időben de azt használja legkevésbé szerintem. A 2 oldalsó tükör alatt is hátrafelé néz.Tech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.
-
Reggie0
félisten
"...nem relatív méretek alapján becsli meg az agyad - mintha fél szemed lenne -, hanem térérzékeléssel."
De, egy tavolsagon tul mar csak ennyivel. Ezert is nem tudjak felmerni az emberek a kozeledo vonat tavolsagat es sebesseget helyesen, mert formaja es merete miatt nem megy a tavolsagbecsles. Ha parallax latnank nagyobb tavon akkor a vonattal sem lenne gond.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Részletekre nem emlékszem (valahol még megvannak ugyan az akkor még papíros jegyzeteim), de a másfél-két méterre igen, mivel pont az volt a hasonlat, hogy egy Barkasnál még éerezhető a különbség, egy Volgánál már alig. És tartozott hozzá anatómiai-optikai-neurológiai magyarázat is (az előadó ezzel foglalkozó professzor volt), de pont az volt a lényeg, hogy az emberi agy feldolgozóképessége pont ezt teszi indokolttá -- de a kutatást beállt látású élő embereken végezték és nem korlátozódott az autóvezetésre.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...