- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Ha a szórakoztató elektronikai élettapasztalatomból indulok ki - amikor is mindig megbánás lett a kínai eszköznek a vége az abandonware összetákolt szoftver miatt -, akkor hiába legózzák össze az aktuális csúcs SoC-ot alá, ha a szoftver egy kalap kaki. Szóval ebből kiindulva én inkább arra szavazok, hogy a szoftver legyen hibátlan, még ha ez a hardver rovására is megy.
Tudjuk jól, hogy beülve egy Teslába nem fog elkapni a Mercedes életérzés, de ha cserébe nincsenek szoftveres bakik amikre vásárláskor nem számítasz, az már félsiker. -
-
félisten
+1
Nekem nyolc évig voltak mechanikus tükörállítású autóim, amelyeket kizárólag én vezettem, tehát nem kellett átkonfigurálni a tükröket vezetőváltás miatt. Miután nekem vélhetően már genetikai örökségem is a közlekedésbiztonság- mánia (és a munkámnak is szerves része), mindig odafigyeltem a tükrökre. Remek útjainkon autózva állandóan után kellett állítani őket, és bár a jobb oldali toleránsabb a beállítási poontatlanságra, azért nem mindig volt könnyű rávenni magamat a beállítására.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
hemaka
nagyúr
Arrol nem is beszelve, hogy sok autoban, ha R-ben van es egyszer lenyomod a lefele mutato nyilat a tukor allito kis panelen, szepen bebuktatja magatol, hogy ne padkazd szet a felnit. Amikor meg vissza teszed P-be vagy D-be, az elozo allasba teszi magatol.
En ezt tokre szeretem, kenyelmes es jol is mukodik. Persze tudom itt a forumon mindenki fittipaldi meg schumacher, kezifekkel oldalrol csuszva parkol a padka melle 10 centire. 😂
Ja meg egy nagy autoban at sem ersz a masik oldalra, eselytelen a manualisan a tukorallitas…[ Szerkesztve ]
-
SkyS1gn
félisten
-
félisten
Persze, nagyjából ez volt az egész program célja.
Azt a programot végülbeszántották, de a baleseti elemzéseket szerencsére elég jó módszertannal végeztük, úgyhogy tovább tudták vinni azokat egy rugalmasabban definiált programba.
Bő két éve beszélgettem erről egy régi "kollégával", aki legalábbis akkoriban még benne volt, és pont ez volt a beszélgetésünk tárgya, de pontos számokat nyilván nem mondhatott.
A lényeg az, hogy a statisztikai becslés akkori értéke szerint sokszoros volt egy európai átlag autóvezető egységnyi vezetett kilométerre eső várható esélye egy súlyos balesetre (mivel csak azokat vizsgálták) az akkor futó kísérleti autonóm vezetési rendszerekhez képest.
Szintén az akkori állapot szerint pedig a vezetéssegítő rendszerek (amelyek akkoriban már több éves statiszikával futottak az utakon kész termékként) konkrét vészhelyzetben több mint ezerszeres esélyt adnak a baleset elkerülésére. (Ebben tehát értelemszerűen nincs benne az, hogy ki miatt, és hogyan alaku ki az adott helyzet.)
Miután tényleg sok száz baleset anyagát volt "cserencsém" alaposan megismerni, illetve több tucatnyi baleset ügyével személyesen foglalkoztam, baromihatározottan állíthatom, hogy az sajtóból elrettentő példaként ismert rémtörténeti balesetek sehol sincsenek ahhoz, amit az emberi vezetők rendszeresen elkövetnek.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Ez sajnos egy kétségtelenül túl sokat számító tényező, és fogalmam sincs arról, hogy az én történetemben ki volt a pénzforrás.
Viszont nem is a program hivatalos eredményére hivatkoztam, hanem egyrészt a saját munkám tapasztalataira a programon belül, másrészt egy a programban részt vevő vezető kutató saját, személyes beszámolójára.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A büntető jog nem így működik.
Van ennek egy jogelméleti oldala is, de maradjunk most a pragmatikus oldalnál!
Kiderül egy szoftverhiva egy halálos baleset miatt.
Pontosan kit büntetsz meg büntetőjogi alapon? A programozót, a projetvezetőt, a tesztelőt, a kisfőnököt, a nagyfőnököt? Ezek közül hányat? Hogyan állapítod meg egy baromi komplex rendszerben a személyes gondatlanság mértékét?
Mert a büntetőjog természetes személyekre működik. Cégeket közigazgatásilag vagy polgári jogi alapon (kártérítés, sérelemdíj) lehet felelősségre vonni, büntető jogilag nem.
Nagyon-nagyon kevés esetben lenne egyáltalán hangyányi esélye egy brutálisan hosszú és költséges eljárásnak, így az egész nemcsak felesleges károkat okozna, hanem egyszerűen kiüresíteni a büntető jogi vonalat, kontraproduktívvá tenné azt.
Kivéve persze, ha bizonyíthatóan szándékos eltusolásról van szó.
Jó példa erre a repülés. (Volt szerencsém a szakma egyik nagy öregjénél hallgatni légi jogot, nagyon érdekes volt.)
Ott egy-egy katasztrófa vagy esemény esetén nem a büntetendő személyt keresik, hanem a tovább lépés, a fejlesztés lehetőségét. Csak durván elcseszett esetekben jönnek a bunkósbottal, de sajnos erre is van példa, lásd. B 737 Neo.Nem, ez alapból nagyon nem a büntető jog vadászterülete!
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
SkyS1gn
félisten
Nem, ezt csak arra mondom, hogy erre van felépítve a közlekedésünk, jelek, szabályrendszer, döntéshozatal.
Az autó körbe van kamerázva, figyelme nem lankad, nem bámészkodik, reakcióideje sokkal jobb.
Tényleg csak azt tudom mondani, hogy nézzetek FSD beta videókat, igazából feature setből level 5, de mivel figyelni kell rá, level 2. [link] Mindezt kamerákkal, bármi féle pre mapped útszakaszok nélkül.
[link] Ez még mindíg beteg ahogy felismeri jönnek szemből és elengediAmi hibákat látok az max rossz döntéshozatalra vezethető vissza, ami meg fejlődik minden frissítéssel, nem arról van szó hogy kamerákkal nem működik és a koncepció a rossz.
[ Szerkesztve ]
Tech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.
-
SkyS1gn
félisten
Ezért is BÉTA, csak sokat azthiszik hogy ez ilyen és kész, és megöl és úristen és tiltsukbe
Tanul. Az adat megy vissza a gépezetbe, több100ezer klippel újratréningezik az agyát, aztán megy vissza a flottára. Iterációs folyamat.
Az újratréningelés a lassú folyamat, napokba, hetekbe tellik, ezért építik a saját Dojo training supercomputert. [link] Elég elolvasni 1-1 béta changelogot hogy miket javítanak és hány%-al, egészen bele látni a működésébe.
Csak egy:
"Improved longitudinal control response smoothness when following lead vehicles by better modeling the possible effect of lead vehicles’ brake lights on their future speed profiles."
Tehát figyeli az előtted menő féklámpáját és nem csak távolság alapján reagál, így folyamatosabb a sebesség vezérlés.Mi az ami szembe ötlött neked? Nagyon óvatos az tény. Illetve egy előzést sem láttam még videón, nemtom USA-ban ez valami boszorkánytól való dolog?
Nem minden táblát olvas azt is tudom. Viszont zárt kapubejárókat ismeri és megvárja még kinyílik meg ilyenek.[ Szerkesztve ]
Tech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.
-
Nyilván lehetséges halláskárosultan vezetni. De ettől függetlenül hátrányt jelent a közlekedésben.
Elég csak gyalogolni és nem meghallani a hátulról közelítő kerékpáros csengetését.
Útkereszteződésben zöld lámpa mellett, hatalmas meglepetés a hirtelen odaérkező mentőautó látványa. A mentőautó vezetőjének is.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
SkyS1gn
félisten
"Tavolrol keresztutcat feltetelez ahol nincs, harom autot egymas utan parkolva kettonek lat, meg ilyen aprosagok, pedig szemmel baromi jol latni, hogy nem ugy van."
Linkeld pls melyik résznél, érdekel.
Az a durva, hogy ő figyel egyszerre 20-30 autót, melyik merre mozog, mi a következő pálya, mi meg max előrefelé nézünk és csak azt ami körülöttünk történik.Tech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.
-
-
SkyS1gn
félisten
Látom, az túlzás, hogy keresztutcát rajzol ki, de meg megjelenik, tényleg széles bejáró. Ilyen szerintem mindekivel előfordult már vvad idegen helyen, hogy navi mondja merre kell bemenni, de nem is vagy biztos hogy melyik utca, vagy épp egy bejárót néz az ember annak, főleg éjjel
Az ilyen dolgokat látod is hogy folyamat javítja, változtatja ahogy közelebb ér, feltérképezi.Tech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.
-
Tikakukac
titán
Most pont van otthon egy gyorsan megyek, tükörbe nem nézek figura aki átküldte magát az asszonnyal a túlvilágra.
A 2 gyerek ennek annyira nem örül, de legalább tudjuk a 36-oson, hogy mi a végeA fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
félisten
Érdekesség:
Az az anatómiai adottság, hogy két szemünk van, a térérzékeslésben csak 1,5-2 méteres távolságon belül számít. Ezen túl már szoftverből jön a térérzet.
(Lásd: Mick Mannock)
Az emberi szem egyébként optikailag egy elég pocsék eszköz. A látóidegen közvetített kép rendkívöl torz, ráadásul súlyosan hiányos.
Ez a kérdés bennem egyébként súlyos kognitív disszonanciát okoz. Egyrészt, mert kizárólag optikai úton is nagyon jól el lehet vezetni egy autót && a Tesla mérnökei nem hülyék. DE! Ha egy optikai rendszerhez hozzáadunk egy más hullámhosszon, neaggyisten más elven működő szenzormegoldást, az az alap logika szerint csak többet hozhat a konyhára...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Már a két méter is anagyon felső határ. Legalábbis a szakirodalom szerint.
Én ugye nem próbálhattam, mert (és ez nagyon fontos!) félszemű emberekről van szó, nem pedig kétszeműekről, akiknek letakarják ez egyik szemét. A lényeg az, hogy megszokott látással az egy szem hiánya nem okoz térérzetbeli hátrányt ezen a távolságon túl.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
#56573440
törölt tag
Végülis... ha meg akarsz halni simán
Te kerékpároztál bp-n mondjuk ? Attól tekintsünk el hogy a twizy is jóval szélesebb mint a kerékpársávok túlnyomó többsége, de...
-a parkoló és várakozó autók rendszeresen elfoglalják a sávot vagy belógnak rá
- egy csomó helyen a gyalogosoknak kijelölt szakaszok mellett fut gyakorlatilag festékkel elválasztva, tehát még erősen limitált sebesség mellett is rohadtul veszélyes lenne a ténfergő turistáktól fél centikre autóval közlekedni. Budai felső rakin ha tekertél egyszer is... Nettó agyvérzés kerékpárral is nem egy széles izével...
-a társadalom fele nem fogja érteni mi történik, egy autó megy a kerékpársávon. Csak a kerékpárosok, autósok és gyalogosok akarnak majd folyamatosan megölni.
-senki se számít egy ekkora tárgyra kerékpárúton, se gyalogos se autós se kerékpáros, így szomorú pillanatokat lehet okozni elég hamar... -
#56573440
törölt tag
"Az, hogy felmehet ra elvben, nem azt jelenti, hogy fel kell ra menni, vagy fel tud ra menni minden esetben."
Ja és majd tolat 1.5km-ert ha nem jut át egy helyen... Egyéb jó ötlet? Nem erre van kitalálva az infra. 1.5 M széles sávban nem fogsz haladni 1.4 méter széles autóval. Pont.
"Lassan menni barmivel lehet, egy mopedautonak amugy is vege van 45-nel, szoval nagyjabol egy orszagutis sebessegtarttomanyaban mozog."
Ja. Én 30-al is csucsragadozo voltam általában... Beszorulsz egy bérbringa mögé autoval és piacra siető némi lesétál... Semmi értelme nincs...
"Most is kell szamitani ekkora targyra, mert nem ritkak a teherkerekparok errefele."
Hát egy kezemen meg tudnám számolni hogy pesten hány 1.4 M széles tehervacak jött szembe velem eddig...
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Lassan írom mert nem érted... A belvárosában sincs egy bringa sáv se ami 2 méternél szélesebb lenne, és még az is szűk lenne a twizynek mert majd másfél széles... Nincs. Rá. Hely.
Van egy tök jó ötletem arra hogy ha beáll a belvárosban a forgalom mit kell tenni... A kocsit le, azt kell tenni. KÖKI, 10k huf a havi parkoló bérlet korlátlanul. P+r-nek és lehet bemenni. Shopmarkt dettó... bizti van máshol is ilyen kontrukcio...
Vagy lehet kerékpározni
Értsük már meg hogy nem még több sáv kell, mert akkor a kerekparsavon is állni fog a dugó... Ha a Dunát lebetonozod akkor is beáll a belváros. Ez van. Ezer új tábla, szabály, kresz módosítás, etc hogy autozzanak ott ahol kvara nem kéne, a járdán, meg mindehol... Csakhogy az autósoknak kényelmes legyen...
-
#56573440
törölt tag
"Hogyne lenne ra hely, nemreg komplett savokat alakitottak at kerekparsavva,"
És ez kb a bringás infra 1%-a se. A többi 99?
"Marpedig valahogy el kene erni, hogy lehetoleg elektromos mini autokkal jarjanak az emberek, ha nem muszaj rendesbe ulni. Ehhez olyan kedvezmenyrendszer kell, ami miatt megeri fenntartani egyet."
Vagy egész egyszerűen azt kell csinálni amit oly sok másik nagyvárosban tettek már a belváros forgalom csökkentése érdekében, és nem feltalálni a spanyol viaszt...
-
#56573440
törölt tag
Ja igen, itt a baj hogy azt hisszük hogy jokedvunkbol csinálunk dolgokat csak ...
Tehát a kerékpáros infra 1%a miatt venne bárki 4+ millas autót amivel konkrétan a külső kerületből is szenvedés bejutni, nemhogy monorrol vagy társairól, mert onnan kb lehetetlen élve ezt előadni.
Ezen még dolgozz kérlek...
-
#56573440
törölt tag
"Persze, hiszen ott kell tudni atjutni."
És oda hogy jutok el? Én aki delpesten lakok minek vegyek elektromos minivackot? 45 kmh kerületben belül se működik, nem hogy bármin ami befelé visz... Azzal a busz letol bárhol baze...
A mopedautó belvárosi használata egy rohadt szűk réteget érint maximum... Akik lokálisan bent használnák. Nem miattuk van dugó minden reggel... arra hogy külső kerületből bemenjek arra használhatatlan. Akkor hány ember is a potenciális célközönség? Aha... Megint ott tartunk hogy kb senki...
"Teli van a varos olyan hellyel, ahol a kerekparsavra rafer meg egy mopedauto"
És? Teli van olyannal ahol meg nem. És kb 50 embert ha érint ... De persze az ő kedvüket táblázzunk, változtassunk kreszt, építsünk moped/kerékpár utakat... Zseniális...
-
#56573440
törölt tag
Hogyne. Reggel a soroksárin amikor kinti még 70-el lehet menni ami 80 csak joval bennebb áll be a 45-el a legjobb közlekedni. Hogyne. Ideális. Kívánom próbáld ki egyszer sokszor tudom menjek be 50-es helyeken ahol 60+ megy amíg még mehet. És 10* több a lámpa és hosszabb is. 4-5 milla huffért mi mást kérhet az ember mint egy mini cuccot ami néhol mehet kerékpár sávot, busz letolja, átlag suv laposra tapossa, cserébe gyökkettővel kuzdesz az eletedert... Csináld, én szeretek röhögni.
Méretre. Hogyne. Sőt... A japók is azért tolják ezeket a kis kocsikat otthon mert tudják használni a kerékpár sávot. Ja nem. Mert tradicionális... Az se... Bakker segíts már ők miért használnak annyit?
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Hogyan közlekednek ott? Lecentizve, ledudálva, mert feltartják a forgalmat. Normális ember ilyet magától nem akar .. dolgozz rajta még...
De adott a kérdés. A zsúfolt japo városokban hogy sikerült a kei vonalnak megerősödni? Hisz az pont amit akarsz. Nekik sikerült. Nem 'tard módon mint ahogy te szeretnéd...
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Arra halad amerre hagyják... Az alap felvetesed ettől még hibás, japánok kitalálták már hogy lehet embereket önként, kis autoba ültetni. Anélkül hogy kresz és kerékpáros inrfa átalakításának kéne agyalni. Működik, kész a recept, alkalmazzák régóta. Csak le kell másolni. Szívesen.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Korlátozás? What? Igazából az egyetlen ami alól a kei felemtest kapott az az, hogy bizonyitanod kelljen hogy tudod is hova tenni, van parkoló helyed hozzá. De ez is csak bizonyos helyeken létezik. Nagyvárosban ugyanúgy kell... A biztosítása olcsóbb jelentősen, az ára nyilván, és adókedvezményt ad rá az állam. Tehát alapvetően egy olcsó, olcsón fenntartható praktikus eszköz. És hihetetlenül népszerű ezért. Ezt elektromosban is meg lehetne oldani, áfa csökkentés, biztosítási árak csökkentése és kész. Amikor a plugin hibridek jelentős része kb10++++ milla szalonbol, és nem igazán az a trend dominál hogy az árak lefelé mennek, egy racionális akkupakkos, olcsó, kicsi elektromos autó elég csábító lehet sokaknak . Nincs ebben semmi politikai öngyilkosság, én is vennék olyat ami meg 90-100-at, belefér a két gyerek, és napi 20km télen is megoldható egy töltéssel. Cserébe olcsó. Az se baj ha nem oled kijelző hegy minden 80 zonas klímával, 200 hangszóróval, meg bőrrel, hanem egyszerű, sallang mentes, használható cucc. Nem kell tesla gyorsulás. Sok lengokaros komplex felfüggesztés. Parasztvakito baromságok.
Városban valóban használható közlekedési eszköz. Olcsón. Mert kint a kei az ez. És működik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Újszerű - ASROCK B450 Fatal1ty Gaming K4 AMD AM4 alaplap + Windows 10/11 HOME digitális licensz
- Újszerű - ASROCK B450 Pro4 AMD AM4 dobozos alaplap
- HP Elitedesk 800 G4 DM I5-8500T 16GB 256GB SSD (1 USB sérült, de működik)
- Dell 7060 Micro I5-8500T 8GB 500 GB SSD WIFI
- DELL LATITUDE 7390 I5-8250U/8GB/256GB SSD/1920X1080