- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz #56573440 #245 üzenetére
Eleg sokat, de mostanaban a roller megy. Evekig a budai rakparton mentem vegig, ismerem elegge. Az, hogy felmehet ra elvben, nem azt jelenti, hogy fel kell ra menni, vagy fel tud ra menni minden esetben.
Lassan menni barmivel lehet, egy mopedautonak amugy is vege van 45-nel, szoval nagyjabol egy orszagutis sebessegtarttomanyaban mozog.
Most is kell szamitani ekkora targyra, mert nem ritkak a teherkerekparok errefele.
[ Szerkesztve ]
-
"mobility + (enBW) app nyugatra viszont nagyon fasza,"
A saját töltőoszlopainál online adja át az adatokat az appnak. A társ szolgáltatói általában nem biztosítják az online információt.
A töltőoszlop töltés utáni blokkolása viszont percenként 10 cent extra költség. Erre oda kell figyelni.
Más.
A töltőoszlopok használatának rituáléjára nagyon oda kell figyelni. Pontosan úgy kell csinálni, ahogy előírják.Nem mindegy, hogy a kártyával kezded vagy a kábel csatlakoztatással. De az sem mindegy, hogy az autóba vagy a töltőbe kell először csatlakoztatni. a kábelt.
A kedvencem-
A töltő csatlakozója le van zárva. A kártyával lehet kinyitni.
Kártya érintkezik, megnyílik a töltő csatlakozója. Bedugom a töltőkábelt. És és a kijelzőn megjelenik a felirat. Csatlakoztassa a töltőkábelt.
Most csatlakoztattam.
Egy perc eltelik. Változik a felirat. Nem sikerült a csatlakozás. Kezdje újra folyamatot.
Megcsináltam még egyszer ezt a kört. Aztán jöttem rá. Általában az autóhoz kel először csatlakoztatni a töltőkábelt. Ebbél a töltőnél az oszlophoz kell először csatlakozni.Használok egy másik otthoni töltésre szakosodott szolgáltatót is. (Közösségi szolgáltató. Általában mélygarázsokba telepítik a töltőket.
Ha a kártyával kezdek, akkor minden OK. Ha a kártya az utolsó lépés, akkor nem mutatja a töltési időt és a betöltött energia mennyiségét, a teljes töltés végéig.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Noukoum
veterán
válasz Tikakukac #250 üzenetére
Aligha hiszem hogy most 20-30 ezer euróért veszel 2-3 éves 5-ös bmw-ket.
Az egy dolog hogy te miről beszélsz, de a valóság az hogy ez a kategória a "népautó" Európában. Az hogy ehhez a magyar csóró lett az egyedül a mi problémánk.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Tikakukac
titán
Ha nem akarod felfogni, ne tedd, nekem mindegy.
Nem, EU-ban sem népautó, sehol sem népautó. A magyar pedig nem "lett" ehhez csóró, mert soha a büdös életben a közelében sem járt ennek a feléhez sem. Soha. Soha. Soha.
A valóság az, hogy valami rózsaszín ködben túrsz dolgokat, de keress már rá a hazai autóállomány top10 autójára vissza 20-30 évig is akár, átlagkeresetre és az állomány korára. Szerinted mekkora realitása van annak amiről beszélsz itthon? Vagy akár EU szinten? Elmondom neked: nulla.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
#56573440
törölt tag
"Az, hogy felmehet ra elvben, nem azt jelenti, hogy fel kell ra menni, vagy fel tud ra menni minden esetben."
Ja és majd tolat 1.5km-ert ha nem jut át egy helyen... Egyéb jó ötlet? Nem erre van kitalálva az infra. 1.5 M széles sávban nem fogsz haladni 1.4 méter széles autóval. Pont.
"Lassan menni barmivel lehet, egy mopedautonak amugy is vege van 45-nel, szoval nagyjabol egy orszagutis sebessegtarttomanyaban mozog."
Ja. Én 30-al is csucsragadozo voltam általában... Beszorulsz egy bérbringa mögé autoval és piacra siető némi lesétál... Semmi értelme nincs...
"Most is kell szamitani ekkora targyra, mert nem ritkak a teherkerekparok errefele."
Hát egy kezemen meg tudnám számolni hogy pesten hány 1.4 M széles tehervacak jött szembe velem eddig...
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz #56573440 #255 üzenetére
Ezt ugye tablakkal nagyon jol lehet szabalyozni, mint pl. max szelesseg.
" Beszorulsz egy bérbringa mögé autoval és piacra siető némi lesétál... Semmi értelme nincs..."
Az ertelme az lenne, hogy amikor a BELVAROSBAN beall a forgalom es durva dugo van, akkor azt ki tudja kerulni. Ergo ki venne mopedautot, ha ugyan ugy a dugoban kell vele araszolni? Na ennek nincs ertelme. Marpedig valahogy el kene erni, hogy lehetoleg elektromos mini autokkal jarjanak az emberek, ha nem muszaj rendesbe ulni. Ehhez olyan kedvezmenyrendszer kell, ami miatt megeri fenntartani egyet.
"Hát egy kezemen meg tudnám számolni hogy pesten hány 1.4 M széles tehervacak jött szembe velem eddig..."
"Ja. Én 30-al is csucsragadozo voltam általában... "Rosszkor jartal rossz helyen. En 10 es 12 kozott jartam be meloba, akkor a rakparton nem a 8-9-re bejaro zombik tomege kozlekedik.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Lassan írom mert nem érted... A belvárosában sincs egy bringa sáv se ami 2 méternél szélesebb lenne, és még az is szűk lenne a twizynek mert majd másfél széles... Nincs. Rá. Hely.
Van egy tök jó ötletem arra hogy ha beáll a belvárosban a forgalom mit kell tenni... A kocsit le, azt kell tenni. KÖKI, 10k huf a havi parkoló bérlet korlátlanul. P+r-nek és lehet bemenni. Shopmarkt dettó... bizti van máshol is ilyen kontrukcio...
Vagy lehet kerékpározni
Értsük már meg hogy nem még több sáv kell, mert akkor a kerekparsavon is állni fog a dugó... Ha a Dunát lebetonozod akkor is beáll a belváros. Ez van. Ezer új tábla, szabály, kresz módosítás, etc hogy autozzanak ott ahol kvara nem kéne, a járdán, meg mindehol... Csakhogy az autósoknak kényelmes legyen...
-
Reggie0
félisten
válasz #56573440 #257 üzenetére
Irjal meg lassabban, hatha ugy te is megerted amit irsz
Hogyne lenne ra hely, nemreg komplett savokat alakitottak at kerekparsavva, meg kisteherrel is rahajtanak es haladnak rajta, persze szabalytalanul.
Te mikor jartal utoljara a belvarosban, 1995-ben? Nezd meg ezt a videot, hogy kepbe kerulj: [link]
"Értsük már meg hogy nem még több sáv kell..."
Latom meg mindig nem erted, ezert leirom megegyszer, hatha az ismetles segiti a felfogast:
Marpedig valahogy el kene erni, hogy lehetoleg elektromos mini autokkal jarjanak az emberek, ha nem muszaj rendesbe ulni. Ehhez olyan kedvezmenyrendszer kell, ami miatt megeri fenntartani egyet.
Marpedig az, hogy ugyan ugy a dugoban kell vele araszolni az azt jelenti, hogy nincs ertelme atulni bele, azt lehet nagyobb autoban is.Nem remelem, hogy erted ezert felhivnam a figyelmed arra, hogy a kisebb autora atallasra nem osztonoz az, hogy nem is hasznalhatod.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
"Hogyne lenne ra hely, nemreg komplett savokat alakitottak at kerekparsavva,"
És ez kb a bringás infra 1%-a se. A többi 99?
"Marpedig valahogy el kene erni, hogy lehetoleg elektromos mini autokkal jarjanak az emberek, ha nem muszaj rendesbe ulni. Ehhez olyan kedvezmenyrendszer kell, ami miatt megeri fenntartani egyet."
Vagy egész egyszerűen azt kell csinálni amit oly sok másik nagyvárosban tettek már a belváros forgalom csökkentése érdekében, és nem feltalálni a spanyol viaszt...
-
Reggie0
félisten
válasz #56573440 #259 üzenetére
Ahol nem fer el ott nyilvan nem lehet, csodak nincsenek.
Nem az volt a tema, hogy mik a forgalomcsokkentes hagyomanyos eszkozei, hanem az, hogy hogyan lehet az embereket kisebb meretu jarmure atterelni, ugyanis az a parkolastol kezdve a dugon es kornyezetszennyezesen is segit. A BKV sosem lesz az autozas alternativaja, arra az emberek csak kenyszerulnek es nem jokedvukben hasznaljak.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Ja igen, itt a baj hogy azt hisszük hogy jokedvunkbol csinálunk dolgokat csak ...
Tehát a kerékpáros infra 1%a miatt venne bárki 4+ millas autót amivel konkrétan a külső kerületből is szenvedés bejutni, nemhogy monorrol vagy társairól, mert onnan kb lehetetlen élve ezt előadni.
Ezen még dolgozz kérlek...
-
Reggie0
félisten
válasz #56573440 #262 üzenetére
Persze, hiszen ott kell tudni atjutni. Nem a kulso keruletekben lesz dugo, sem a budapest-velencei to szakaszon kell a kerekparut, hanem a belvarosban.
Teli van a varos olyan hellyel, ahol a kerekparsavra rafer meg egy mopedauto: bartok bela ut, villanyi ut, karolina ut, karinthy frigyes utca, magyar tudosok korutja(bar itt nincs dugo), kiskorut, nagykorut, baros utca, andrassy csak hogy parat emlitsek.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
"Persze, hiszen ott kell tudni atjutni."
És oda hogy jutok el? Én aki delpesten lakok minek vegyek elektromos minivackot? 45 kmh kerületben belül se működik, nem hogy bármin ami befelé visz... Azzal a busz letol bárhol baze...
A mopedautó belvárosi használata egy rohadt szűk réteget érint maximum... Akik lokálisan bent használnák. Nem miattuk van dugó minden reggel... arra hogy külső kerületből bemenjek arra használhatatlan. Akkor hány ember is a potenciális célközönség? Aha... Megint ott tartunk hogy kb senki...
"Teli van a varos olyan hellyel, ahol a kerekparsavra rafer meg egy mopedauto"
És? Teli van olyannal ahol meg nem. És kb 50 embert ha érint ... De persze az ő kedvüket táblázzunk, változtassunk kreszt, építsünk moped/kerékpár utakat... Zseniális...
-
Reggie0
félisten
válasz #56573440 #264 üzenetére
Tokeletesen alkalmas arra, hogy kulso keruletbol bemenj, kb. alkalmasabb, mint barmi mas.
A twizy pedig a _MERETRE_ volt egy pelda, sehol sem irtam, hogy twizy-t kene venni. Amugy meg pont annyira le lehet zarni, mint egy robogot, kerekpart vagy elektromos rollert.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Hogyne. Reggel a soroksárin amikor kinti még 70-el lehet menni ami 80 csak joval bennebb áll be a 45-el a legjobb közlekedni. Hogyne. Ideális. Kívánom próbáld ki egyszer sokszor tudom menjek be 50-es helyeken ahol 60+ megy amíg még mehet. És 10* több a lámpa és hosszabb is. 4-5 milla huffért mi mást kérhet az ember mint egy mini cuccot ami néhol mehet kerékpár sávot, busz letolja, átlag suv laposra tapossa, cserébe gyökkettővel kuzdesz az eletedert... Csináld, én szeretek röhögni.
Méretre. Hogyne. Sőt... A japók is azért tolják ezeket a kis kocsikat otthon mert tudják használni a kerékpár sávot. Ja nem. Mert tradicionális... Az se... Bakker segíts már ők miért használnak annyit?
[ Szerkesztve ]
-
SkyS1gn
félisten
válasz Hieronymus #252 üzenetére
Fú, franciában is valami ilyen buzi AC töltők voltak, egy dobozba volt a gudaj és az app nyitotta a dobozt, kinyitottam, 60mp volt csatlakoztatni az autóhoz, kapkodtam a kábellel, bedugtam mindent lejárt az idő és fail... Próbáltam mindenhogy aztán hagytam a faszba.
Nem tudom ki az a beteg némber aki ezeket így kitalálta de legszívesebben egész nap ezt nyitogatnám csukogatnám vele
[ Szerkesztve ]
Tech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.
-
#56573440
törölt tag
Hogyan közlekednek ott? Lecentizve, ledudálva, mert feltartják a forgalmat. Normális ember ilyet magától nem akar .. dolgozz rajta még...
De adott a kérdés. A zsúfolt japo városokban hogy sikerült a kei vonalnak megerősödni? Hisz az pont amit akarsz. Nekik sikerült. Nem 'tard módon mint ahogy te szeretnéd...
[ Szerkesztve ]
-
válasz #56573440 #270 üzenetére
"A zsúfolt japo városokban hogy sikerült a kei vonalnak megerősödni?"
Pontosan azért, mert minél kisebb egy jármű, annál alkalmasabb a városi közlekedésre. És annál veszélyesebb is, Lásd a motorizált kerékpárokat.
Nem kell ahhoz kicsinek lennie a járműnek, hogy letartsa a forgalmat. Rakj ki egy 60-as táblát és 300 méterrel utána egy fixre telepített sebességmérő kamerát. Az autósok fele akkor is fékezni fog a kamera előtt, ha csak ötvennel megy. A kemény mag akkor is fékez, ha már 30-al sem halad a sor.
Ideális méretű városi autó a smart. Szinte akárhol lehet parkolóhelyet találni. Én a munkahelyemen egy E-UP!-ot használok. Kicsit nagyobb, de még jó méret. Nem dudálnak le az útról. Ha dudálnának is nem az én bajom lenne. Annak van problémája aki dudál, nem nekem.
Amúgy lényegtelen mennyivel lehet menni a városok bevezető szakaszain. Ha akadályozza valami a közlekedést, akkor gyorsan torlódnak fel a járművek. Alacsony forgalom mellett is lesz olyan autós, amelyik a figyelmen kívül hagyja a nagyobb sebességet megengedő táblákat. A SUV -k többsége divat autó, gyenge motorral, hogy bele férjen a szennyezőanyag kibocsájtási normákba.
Engem inkább ezek az autók tartanak fel.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #271 üzenetére
"Engem inkább ezek az autók tartanak fel. "
Engem jellemzően egyik se nagyon, mert motorral sehol nincs dugó, de 50-es valóban sm kategóriás cuccal bp egy halalcsapda. Aki azt mondja hogy nem, az sose próbálta... Fsz ötlet volt a felvetés eleve hogy ilyen limitált szarokkal járjanak emberek. Hogy kinek mi az ideális városi autó azzal kár vitázni y én i3 felé mennék, de amíg ilyen árakon mennek én maradok a belvárosban két keréken...
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Arra halad amerre hagyják... Az alap felvetesed ettől még hibás, japánok kitalálták már hogy lehet embereket önként, kis autoba ültetni. Anélkül hogy kresz és kerékpáros inrfa átalakításának kéne agyalni. Működik, kész a recept, alkalmazzák régóta. Csak le kell másolni. Szívesen.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz #56573440 #276 üzenetére
Csakhogy ott megvolt ra az alapos indok, mert sokkal nagyobb a zsufoltsag. Nalunk ilyen korlatozo intezkedes politikai bukassal jarna. Ezert kene a korlatozas helyett osztonzeshez folyamodni. Az meg mar kozhellye valt tudomanyos teny, hogy a pozitiv megerosites sokkal hatasosabb, mint a negativ megerosites.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Korlátozás? What? Igazából az egyetlen ami alól a kei felemtest kapott az az, hogy bizonyitanod kelljen hogy tudod is hova tenni, van parkoló helyed hozzá. De ez is csak bizonyos helyeken létezik. Nagyvárosban ugyanúgy kell... A biztosítása olcsóbb jelentősen, az ára nyilván, és adókedvezményt ad rá az állam. Tehát alapvetően egy olcsó, olcsón fenntartható praktikus eszköz. És hihetetlenül népszerű ezért. Ezt elektromosban is meg lehetne oldani, áfa csökkentés, biztosítási árak csökkentése és kész. Amikor a plugin hibridek jelentős része kb10++++ milla szalonbol, és nem igazán az a trend dominál hogy az árak lefelé mennek, egy racionális akkupakkos, olcsó, kicsi elektromos autó elég csábító lehet sokaknak . Nincs ebben semmi politikai öngyilkosság, én is vennék olyat ami meg 90-100-at, belefér a két gyerek, és napi 20km télen is megoldható egy töltéssel. Cserébe olcsó. Az se baj ha nem oled kijelző hegy minden 80 zonas klímával, 200 hangszóróval, meg bőrrel, hanem egyszerű, sallang mentes, használható cucc. Nem kell tesla gyorsulás. Sok lengokaros komplex felfüggesztés. Parasztvakito baromságok.
Városban valóban használható közlekedési eszköz. Olcsón. Mert kint a kei az ez. És működik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...