- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
stellaz
addikt
Tabletet megtanulni használni kb 10 perc, az nem visz közelebb semmilyen használható tudáshoz. Ha nem tud rajzolni, akkor digitálisan se fog tudni, ha nem megy a logikai gondolkodás, azon egy szoftver nem sokat tud segíteni, stb, stb. A működő ember az alapképességeken alapszik, az az igazság. Az a tablet, amit ma megtanul kezelni, holnapra lehet, hogy elavul, de az adaptációt pont az alapképességei teszik majd lehetővé.
Az az igazság, hogy amit egy gyerek jellemzően megtanul a mai digitális eszközökön, az annyi, hogy hogy kell valami idióta játékkal játszani, a szülő meg örül, hogy a csemete már kész informatikus, mert tudja simogatni a kijelzőt.
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Edzésen az egyik srác mondta tavalyelőtti nyáron (15 éves), hogy milyen jó mert a wow bajnokságban 2 milliót lehet nyerni, és öten indulnak.
Mondom neki, hogy akkor azért az nem kétmillió. Elkezdett kattogni az agya és nem tudta megmondani, hogy akkor mennyi jár koponyánként, végül elővette a telefont (amúgy informatikai szakközépbe ment). Erre majdnem seggberúgtam, mondom neki akkor mennyi 2000 osztva öttel és baszki nem tudta. Jött a másik gyerek, mondom mondjad már meg mennyi 2000 osztva öttel, azt mondja erre, honnan tudná, ő még csak most végezte a hetediket, ne szivassam....
Az már csak hab a tortán, hogy ott volt a kisfiam, ő elsőre azt mondta a 2000/5-re, hogy 500, majd mikor szóltam, hogy nem pont, akkor ja, 400. Az egyetlen különbség az volt, hogy ő akkor fejezte be az ovi nagycsoportot.[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Nálam az van, hogy ha játék, akkor pl Kerbal, vagy valami művészi játék, mint a Vaillant Hearts, amit együtt játszunk. Aztán ott a scratch, amivel programozni tanul, tutoriálokat nézett hozzá és egész ügyes benne, vagy fizetek neki valamit, ha átjut pl egy gépírás oktató gyakorlaton. Most az animáció érdekli nagyon, de elmagyaráztam neki, hogy szoftvert tanulni pár hét vagy hónap, de csak akkor tud majd jó animációt csinálni, ha tudja mit szeretne, ezért tanuljon meg rajzolni és ez motiválja is, elkezdett rajzokató videókat nézni és sokat rajzol. Persze néha mobilon néz mesét, ilyesmit, de azért ezt inkább a fentiekkel próbálom terelni, mint drákói tiltással. Meg sokat mesélek neki az internet veszélyeiről, az addiktív játékokról. A múltkor itthon voltam dögrováson es letöltöttem egy Call of dutyt, de a fiam letörölte a parancsonját, mert hogy ilyen erőszakos játékkal én játsszak
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
"Az önvezetésről: már nagyon régen, az önvezetés pattintott kőkorszakában vettem részt egy kutatásban. Megtörtént, súlyos baleseteket elemeztem/tünk kifejezetten olyan szemmel, hogy az embert mennyire lenne biztonságos géppel kiváltani. Megdöbbentő módon az jött ki, hogy valamikor 2015-2016-os állapotban (!!!, de a dátumban már nem vagyok biztos, de már voltak teslás tapasztalatok) aktualizálva az jött ki, hogy vizsgált balesetek elképesztően nagy többsége nem történt volna meg vagy jóval kevésbé lett volna súlyos, ha az akkori elérhető gépi segítség működött volna."
De itt alámát a körtével hasonlítgatnak. Egyrészt még nincs önvezetés, ezért vezetéstámogató rendszerekről tudunk beszélni, másrészt, ha a tesla autópályán bekapcsolt sávtartó és fék asszisztens mellett kevesebbet balesetezik, mint egy 20 éves, rosszul karbantartott autó mindenhol máshol, akkor az nagyon félre tud vinni.
A tesla önvezetése naponta ölne meg, ha kizárólag arra hagyatkoznál és soha nem vennéd át a kormányt tőle, vagy nem korrigálnál bele.
Ráadásul ha lenne is autonom vezetés, még annak a statisztikáit is a vele egy évjáratú, minden vezetéstámogató rendszerrel felszerelt autóéval kellene összehasonlítani, ugyanazon az útszakaszon. És akkor még csak egy általános statisztikáról beszélünk és nem vettük figyelembe, hogy mi van azokkal, aki mondjuk 30 év alatt nem baleseteztek egyszer se, de náluk rosszabb az autonóm. Akkor őket bele lehet kényszeríteni egy veszélyesebb autóba?Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Az automata vészfék az nem önvezezetés. Ha meg egyszerű helyzeteket német tud kezelni, hogy mondhatnánk, hogy biztonságosabb?
A használatijában 1-2 éve még benne volt, hogy a veszfék sem megbízható 80 km/H felett, amikor ezek a statisztikák készültek.Szóval ez olyan statisztika, hogy sima kamu az egész. Az autó nem biztonságosabb, mint az ember, de a vezetéstámogatónak van kimutatható haszna. Ahogy az ABS-nek is. Ha direkt nem rossz, akkor csak jobb lehet a statisztikája az e nélküli autóknál, amihez mérték. Ennyi és nem több.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Tanultam statisztikát az egyetemen, de persze ettől nem vagyok a téma szakértője..
Másfelől Musk hozott ilyen statisztikákat évekkel ezelőtt, ami alapján azt mondta, hogy az autó biztonságosabb, mint az ember - amikor a keresztben fekvő kamiont fék nélküli durrantotta teliba egy modell 3 fényes nappal az autópályán - .
Ami már ott kamu, hogy egyetlen autójuk sem futiott egyetlen métert sem autonóm módban, hiszen erre jogilag sem volt módjuk.
Ha nincs részletezve, hogy egy rendszer pontosan mikor, milyen körülmények között hoz megbízhatóan jobb döntéseket, mint az ember (milyen ember, milyen autóval), akkor az azt jelenti, hogy általános értelemben jobb (ez lenne a megvalósult övezetés).
De ha láttál konkrétan ilyen adatokat, akkor tényleg kíváncsi vagyok, hogy melyik az a rendszer, ami ugyan még nem tud A-ból B-be elvinni, de mégis rá lehet mondani, hogy jobb, mint a humán sofőr és hogy pontosan milyen adatok kerültek be az összehasonlításba[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Rendkívüli állítások rendkívüli bizonyítékokat igényelnek.
De legalább jó lenne látni a kutatási módszertant, ugyanis az, hogy egy autonóm autó biztonságosabban vezet, mint egy ember, mégsem alkalmas, hogy bárhonnan bárhová elvigyen, az két egymásnak ellentmondó állítás.Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Ugyanarról beszélünk. Egy ABS vagy ESP is jobban tud csinálni valamit,.mint az ember, hasonlóan egy vészfék asszisztenshez, de tudjuk, hogy ez nem önvezetés. A Teslának az "önvezető rendszere" arra jó, hogy bejáratott útvonalon csináljanak vele pár perces videókat, de ha tényleg a hátsó ülésre ülnél, lehet, hogy a nap végéig nem húznád ki.
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Ok, de ez még nem önvezetés, csak adott körülmények között mutat egy működést. Az ESP is úton tartja az autót, vagy az abs is pumpálja a féket a sofőr helyett. Persze ezekben a videókban az nincsen benne, hogy mi van ha tévesen vagy helytelenül csinálja, hiszen ilyenkor ott az ember, hogy közbe avatkozzon. És itt van a rohadt nagy különbség az önvezetés, meg a vezetés támogató rendszerek között.
A meg nevezett módszertanú statisztikával meg összemosnak mindent. Kevesebb baleset volt bekapcsolat autopilot mellett. Még jó, képzeld, ha több lenne. Kb olyan, mint ha azt mondom, abs-el felszerelt autók kevesebb balesetet szenvednek, mint az átlag autók. Na bumm, ezért van benne abs.
Amikor látsz egy olyat, hogy a beton oszlopnak neki kanyarodna, ha a sofőr nem korrigálna bele, az ott akkor egy rohadt nagy baleset lenne, ha csak az autóra bíztad volna magad. Ahogy karotta is elmesélte, hogy olyan jól ment az önvezetés a modell y-nak, hogy bátran rábízta magát, aztán a moszkván nem vette be a kanyart és ropira törte a felnit. Mindezt pár nap használat alatt, ami azért nem egy túl jó statisztika.Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
-
stellaz
addikt
"Én a saját bő három évtizedes közlekedésbiztonsági tapasztalatommal azt látnám rendkívülinek, ha az elmúlt évtized technikai színvonalán nem lenne biztonságosabb a robotvezető."
Ez egy általános megállapítás, ami azt jelenti, hogy minden helyzetben jobbnak látod a robot vezetőt. Tudsz erre kézzelfogható példát mutatni?
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
válasz Hieronymus #134 üzenetére
Ezt jó, hogy leírtad, mert elég bénán parkolok párhuzamosan én is. Néha sikerű kávéskanállal ká betenni, néha meg jó nagy helyen is bénázok.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
A visszahívást az a gyártó önként vagy kötelezően vállalt javítása, ami akár garancia időn túl is lehet. Kötelező a kiértesítés, stb. Ha nem viszed vissza, akkor onnantól te vagy a hunyó.
Na most ez az egész teljesen mindegy, hogy helyileg a szervízben, háznál vagy online valósul meg, ezen rugózni egy vicc. Minden kifejezéssel ezt csinálod amúgy? Az azt csiripelték a madarak esetében is felveted, hogy az lehetetlen?
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
A mai napig senkit nem érdekeltek ezek a frissítések pl a klíma esetében, megvetted és működött.
A részvény piacot szerintem nem sajnáld, nem kell nekik fogadatlan prókátor, aki ezzel akar kereskedni, majd megtanulja a terminus technicusokat.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Én az említettem, amikor a keresztben felborult kamiont durrantotta telibe a telsa, még a sofőr is integetett az út szélén.
Én a kamuzást arra értettem, hogy Musk hozott egy olyan statisztikát, amikor azt mondta, hogy a bekapcsolt vezetéstámogató rendszerét használva kevesebb baleset történt, mint az átlag autók körében. Ez eddig így korrekt, de a kamu abban volt, hogy szándékosan úgy fogalmazott, hogy azt az egybitesek és a vágyvezérelt rajongók úgy értelmezték, hogy már eljött az ideje kitiltani az embereket a volán mögül, mert már biztonságosabb az önvezetés. Musk pedig nem sietett tisztázni, hogy ez a dolgok teljes félreértelmezése.
Említetted, hogy jogász vagy. Te hogy látod, a felelősség kérdése (baleset, szabály szegés) a gyakorlatban hogyan lesz kezelve?[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Persze, de ez így egy elméleti kérdés, Musk pedig a valóságot hajlítja a kommunikációjával.
A jogi részhez: én sem értem, hogy két egyforma esetet hogyan lehetne eltérően kezelni. Adott esetben ugyanazért a dologért a humán sofőr bőrbe megy, az autonóm autó gyártója meg bead egy biztosítási igényt, azt jónapot? A MI nem önálló személy, hanem egy gép, minden döntéséért felelősséget kell valakinek vállalni helyette.
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
A céget természetes személyek alkotják. Aki pedig név szerint validálta a terméket, az mehet is a kóterba.
Egyébként amit mondasz az igaz lehet az első estig, utána már tudni lehet, hogy szar a rendszer és a második már konkrét mulasztás vagy szándékosság kérdése.
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
"Most is vezet az FSD béta ködben, esőben, hóban még béna de majd alakul."
"Mind szoftver kérdése, csak idő, tréning, visszacsatolás, tanulás."Elizabeth Holmes mondjuk ilyen az kijelentéseiért - és azoknak a valósággal való összevetése - miatt kapott 10 évet legutóbb....
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Mondjuk én úgy tanultam, hogy legalább annyit nézzem a tükröt, mint amennyit előre nézek. Sőt, az ember sokszor már a szándékot is észleli, kezdve a kerék állásától a tolatólámpáig, stb. Persze ez nem feltétlenül tudatosul, de hidd el, hogy elég sok információt használuk, különben nem is igen tudnánk közlekedni.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...