Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Milyen monitort vegyek?
- Fujifilm X
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- 3D nyomtatás
- Hardvereket hozott a májusi cserebogár
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Új hozzászólás Aktív témák
-
erx470
csendes tag
Javít valaki Suzuki Vitara (2017) fűtéspanelt? Vagy Valaki tud ajánlani szakit hozzá, ez teljes panel csere lesz? Kitört a tekerő gomb (nem tudom, hogy, ismerősé a kocsi):
-
gya/352
tag
válasz
Szilágyi84 #71859 üzenetére
Kb 2 hete csereltettem augusztusi uj Swiftben olajat es szurot. 30 ezer volt markaszervizben. Gondolom a tiedbe a 4 henger miatt kicsivel tobb olaj kell meg gondolom mas viszkozitasu de nem hinnem hogy lenyegesen tobbe kerulne.
-
lalibatyo
csendes tag
válasz
szabonagyur #71864 üzenetére
A 2.0 CR T-roc on kb 30 a (gyári) anyaga az olajcserének, ha nem a szervíztől veszem. Ott 40
- Legutóbb mosakodással együtt 1 óra volt, tehát 50 ezres órabérben feküdtem alá mert 80 ért cserélték volna. Azért az nem olyan rossz órabér, mert szerintem az is pénz amit nem kell kifizetni. Arról nem beszélve ha csináltatod akkor odavinni megvárni hazajönni tovább tart és még fizetni is, miközben egy buznyákot sem keresel, ha csak nem a melódból lógsz ezért, és a főnök nem veszi észre..... Majd aggódni hogy vajon átvertek, nem vertek át ? - nekem épp elég érv hogy Sk amit csak lehet.
-
lalibatyo
csendes tag
válasz
Szilágyi84 #71871 üzenetére
Milyen olaj milyen szűrő? brutto, netto? és majd ha rajta lesz az emelőn akkor a 15 éves vason jönni szoktak az "apróságok". Vittem már pár kocsit ilyen-olyan szervizekbe...... de az a lényeg neked feleljen meg.
-
burgatshow
veterán
válasz
Qtya123 #71869 üzenetére
Én most a hétvégén apósommal megcsináltam kényelmes 2 óra alatt az olajcsere, szűrők csere, hátsó lengéscsillapítók csere, fékfolyadék cserét. Igaz egyrészt én élveztem, másrészt neki 50+ év autószerelői tapasztalat, meg hát ugye a műhely csápos emelővel, légkulccsal stb.
Otthon több lett volna mindenhogy, már csak az eszközök miatt is... Olajcserét én biztos nem csinálnék itthon (1. em. panel whoahh!), még ha meg is tudnám a parkolóban csinálni, mert hogy én nem szívnék a krokodillal az is biztos...
A szerviz rezsije is érthető. Nem (feltétlen) lehúzás, egyszerűen a bérlet, a rezsi, a munkabér, a továbbképzések stb. ennyiből jön ki úgy ,hogy még haszna is legyen rajta.
-
Qtya123
őstag
válasz
szabonagyur #71868 üzenetére
Jó hát eleve itt indul egymás között a félreértés, hogy az olajcsere a szememben nem komolyabb autószerelés, hanem egy rövid karbantartás. De ez nyilván nézőpont kérdése.
Amúgy igen, manapság minden rablásnak tűnik. Már nem csak a termékek, hanem a szolgáltatások szintjén is. De azt szoktam mondani, hogy nem az lett drága, hanem a Ft ér keveset.
-
szabonagyur
félisten
válasz
Qtya123 #71867 üzenetére
Ha megnézed arra írtam, hogy sokak szerint rablás amit a szerviz elkér, minden nézőpont kérdése.
Mindennek van egy ára, semmi sincs ingyen. Biztos vagyok benne, hogy más szerint a munka amit elvégzek és az azért elkért pénz is rablás, de ez ilyen.
A példád meg Te is tudod, hogy torzítás, közel sem ugyanaz a kompetencia krumplit vetni, mint mondjuk autót szerelni komolyabban.
De nekem mindegy, a lényeget értetted Te is szerintem.
-
Qtya123
őstag
válasz
szabonagyur #71866 üzenetére
Értelek, de ennyi erővel a fűnyírást, a ház körüli munkát, a mosást, a kert gondozását, a fák permetezését, stb... is fel lehet fogni úgy, hogy hú hát ezt hétvégén kell megtenni és akkor nem tudok kirándulni, vagy pihenni, ezért munkanapra szabit kell kivenni.
Ott mondtad meg a lényeget: "olyannal, amit tudok és szeretek csinálni"
Hogy kinek mi a fontos, illetve kinek mi számít munkának, mit csinál meg szívesen. Ezért nem lehet ezt így egyértelműen kijelenteni, hogy ne 20e Ft-al számold a saját magadnak olajcserét, mert munkaidődet is tedd hozzá. Ez egyénre nézve igaz, nem általánosan.Nekem pl a fent említettek közül a kert/udvar gondozása lenne egy idegesítő nyűg, amit a hátam közepére nem kívánnék és arra tekintenék úgy, hogy csak elviszi a szabadidőmet a hétvégén. Mást meg ez tökéletesen kikapcsol. De nem is mondom azt, hogy mekkora felseleges mondjuk elvetni 3 sor kruplit, mert tedd hozzá az idődet, amit a permetszerre, gyomlálásra, kiásásra, miegyébre költesz és akkor a munkabéredet ráhúzva kijön, hogy annyiba kerül a krumpli a szabadidőt forintosítva, mintha a boltban vettél volna 2 zsákkal.
Van akinek az, van akinek nem. -
szabonagyur
félisten
válasz
Qtya123 #71865 üzenetére
1 óra hétvégén ha értesz hozzá és megvan a gyakorlatod.
Én sosem csináltam, biztos nem 1 óra lenne, amit nem a családommal vagy más tevékenységgel végzek (olyannal, amit tudok és szeretek csinálni).
Ha a szombat délutánom elcseszem autó szereléssel (ez nem karbantartás nekem, karbantartás ha lemosom, kitakarítom) és mondjuk emiatt nem tudok menni kirándulni vagy pihenni amire majd külön veszek ki szabit akkor igen is tudom számszerűsíteni az értékét. És sajnos szabit nem tud venni az ember csak úgy, nem tudok fizetés nélkülire menni mert nem nézik jó szemmel. Így inkább leadom az autót a szerelőnek és kifizetem az ő idejét, közben tudok dolgozni és a hétvégét arra szánom ami fontosabb nekem,
-
Qtya123
őstag
válasz
szabonagyur #71864 üzenetére
Az eszközt aláírom.
Viszont ezt a munkaidőmet beleszámolom dolgot sosem értettem.
Egyrészt, ez akkor igaz csak, ha amúgy a munkaidőd helyett csinálod ezt és a teszem azt olajcserére elhasznált 1 órában helyette dolgozhatnál és azalatt az 1 óra alatt több pénzt termelnél. Ez max vállalkozókra igaz általánosságban, ott sem minden munkakörben.Vicces az, amikor sima beosztottak a munkaidejüket számolgatják tevékenységekre, miközben 8-17-ig, dolgoznak és a hétvégi 1 órás tevékenység el nem végzését azzal indokolják, hogy nem éri meg, ha a munkaidőmet számolom...
Félre ne érts, mindenki úgy csinálja, vagy csináltatja meg az ilyen karbantartásokat, ahogy akarja, meg ahogy neki jólesik, csak azért szólaltam fel, mert elég gyakran munkaidővel példáznak olyan emberek, akik amúgy akkor nem is dolgoznának amikorra ráhúzzák az adott tevékenységükre, hogy áááhhhh a munkaidőmet is számolni kell.
Eleve van aki -pl én is- az ilyen karbantartásokra nem munkaként tekint, hanem hobbi, kikapcsolódás. -
lalibatyo
csendes tag
válasz
Szilágyi84 #71859 üzenetére
Ha magad megcsinálod kb 20 ból megvan, szervízben kb 35-40 e szakszervízben 70-80 e
- Rablás van..... -
szilrobi
aktív tag
válasz
andrás47 #71809 üzenetére
Szia! A Swift GLX témához még, hátul is tárcsafékes, más hűtőmaszk, szebb alufelnik, oldalsó index a tükörházon van, talán jobb és több a hangszóró is benne, de ebben nem vagyok biztos, mintha olvastam volna róla. Még csak a GLX-et hallottam. 83 vagy 90 lóerő? A kevesebb lóerő nagyon érződik, ezt olyan mondta, akinek már mindkettő volt. Én is az erősebbet kerestem, a hybrid változat van. Imádom.
-
szabonagyur
félisten
válasz
Szilágyi84 #71859 üzenetére
Miért nem kérsz egy konkrét ajánlatot a hozzád közel eső, lehetséges szervizektől? Kérheted Suzukitól, függetlentől majd össze lehet hasonlítani. Kb. 5 perc.
-
blakey
titán
Vitara, 8. éves szerviz + műszaki = 117 193 HUF
-
Szilágyi84
senior tag
Sziasztok 2010 es Swift motorolaj cseréje szürővel mennyit szoktak mostanság kérni szervízben?
-
Gyöször
senior tag
válasz
AMD Power #71855 üzenetére
Mikori a design az egy dolog, de 11 millióért nem venném meg se a régivel se egy esetleges új dizájnal. Tehát hiába dizájnolja újra én sehogy sem leszek rá vevő, hogy lecseréljem a mostanit, csak mert abban újabb a dátum.
Ültem egy újabb eskrosszban, nekem az az odabiggyesztett monitor fent a szük szellőzőnyílásokkal egy csigahányás a 2017esem teljesen letisztult műszerfalához képest.
-
szabonagyur
félisten
válasz
AMD Power #71855 üzenetére
És megérne neked plusz X tízezer/százezer forintot az, hogy újra designoljanak pár olyan részt ami amúgy funkcionálisan működik? Minden módosítás esélyesen ár növekedést hozna magával és a 9-11M is már esélyesen egy lélektani határ a vevők részére, hogy tényleg Scross kell nekik ennyiért vagy sem.
-
AMD Power
titán
válasz
burgatshow #71838 üzenetére
A Swift belső minden újabb kiadásnál változott. Előnyére. A Scross széria 10+ éve változatlan szinte. Igen ez gáz!
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #71850 üzenetére
Jaaa, akkor tényleg egészen sok pluszt hozott a generáció váltás, nem csak az ár emelkedett vele együtt.
Mi is éppen meg tudtunk venni egy kiállított példányt másik városban. 7,2M GL+ automata, mai szemmel nézve is viccesen keveset kértek érte
-
-
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #71849 üzenetére
Nekem az utolsók egyike lett még a régiből. GL+ de csak kamera van benne. De cserébe van benne LED lámpa, adaptív tempomat, hátsó elektromos ablak meg 2 zónás digit klíma.
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #71848 üzenetére
En a regit kerdezem, 2022es de az uj kinezettel es van tolato radar GL+ban. Az remlett neked is ez a kombo van, de lehet neked 21 elso fele meg az elozovel
-
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #71844 üzenetére
Az uj Crossrol nem tudok nyilatkozni.
De a reginel pl. az volt kulonbseg amit irtam.
-
ViZo72
tag
Tessék ez volt a "zsírozós" hozzászólás, amit korábban kerestél.
https://prohardver.hu/tema/suzuki_a_mi_autonk/hsz_57962-57962.html
A zörgéshez nem tudok sokat hozzászólni, mivel nincs ilyen autóm.
Amik rémlenek korábbról fül melletti zörgések:
- első oldalablak zörgés (összefügghet a gumi szigeteléssel). Ahogy olvastad is, volt aki zsírozta valamivel , másvalaki a gumi alá ragasztott be valami szivacsot, hogy jobban feszüljön.
- ott felejtett csavar.
Ezt régen írta valaki, neki találtak gazdátlan csavart a tetősín alatt valahol, de Ő is a B oszloptól hallott a zörgést. (Ez gondolom egyedi eset volt.)
- mintha a biztonsági öv is lett volna már gyanúsítva de azt nem tudom hol láttam (rajtad kívül).Ezek szerintem régebbi autók de az alapok elvileg kevésbé változtak a probléma lehet közös.
Esetleg tedd fel a kérdést az Indexes S-Cross fórumban is, ott korábban valami pattogást emlegettek a B oszloptól. (Gyöször ha ezt látod nem Te panaszkodtál ilyesmire? )
https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9220774 -
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #71830 üzenetére
Melyik parkoló radarra gondolsz ami nincs GL+-ban? Ami a 360as kamera?
Napfénytető meg talán lehetett volna GL+ mellé is csak COVID miatt elég hülye konfigok jöttek ki.
De ami különbség ugye a nagyobb tablet még, meg talán GLX-nél még a műbőr ülések.
-
válasz
burgatshow #71842 üzenetére
Akkor ezt meg is beszéltük!
-
válasz
burgatshow #71838 üzenetére
...hát mondjuk annyit, hogy tényleg ne a 14 évvel ezelőtti kapcsolók legyenek benne. A VAG-os autót rohadtul ne vedd egy kalap alá vele! Mert míg egy Passat kormányán max kifényesedik bőr tízen egynehány év után, addig a Suzuki-nak szinte lerohad addigra. Továbbá tízenéves dolgok nem köszönnek vissza egyik márkájukban sem, míg a Suzuki-nál ez trend! Tudom, mert mindkettő márkából van itthon. Viszont az is igaz, hogy nem illik a két autót egymás mellé tenni semmilyen összehasonlítási alaphoz.
-
-
-
burgatshow
veterán
válasz
AMD Power #71836 üzenetére
Jaj ezt sose ertettem. Milyen legyen? Szogletes a kormany vagy minek kene valtoznia? Nem lehet 5 evente tokkal-vonoval ujra rajzolni a kocsit. Pontosabban lehet, de akkor meg dragabb lenne. Egyreszt markaarculat, masreszrol nyilvan probaljak harmonizalni a tobbi modellel, foleg gyartas oldalrol.
Most mondjam azt, hogy pl. a VW Arteon az total Passat belso pedig a 2 modell kozott legalabb 2,5-3 millio forint kulonbseg van. Csak egy pelda.
Tenyleg nem ertem. Mi a baj a mostanival?
Egy adott modell elettartama design oldalrol 6+6 ev. Elso 6 ev a normal, utana facelift. Meg is van a 12 ev.
Nem ellened, csak a te hozzaszolasod volt most eppen a szemem elott a temaban.
-
Hatvan9
senior tag
-
Vinyó
csendes tag
Kedves Mindenki,
A neten közben keresgéltem és találtam ezt a videót: https://www.youtube.com/shorts/AkXPG9PIX9Q . Ez egy Vitara, de talán ugyan az probléma, megoldás. Most úgy vélem, hogy a Mi esetünkben is ez a hang(zaj) hallható. Nem tudom, hogy mennyire adja vissza a videó, de elég zavaró amikor pont az ember fülénél hallható.
A videóhoz tartozó hozzászólásokat google fordítóval lefordítottam és ha jól értem, akkor a pont hegesztéseknél lévő két lemez, nem illeszkedik megfelelően egymásra és ez adja ki a hangot.
Ha esetleg valakinek a hang kapcsán van információja, tapasztalata, akkor azt megköszönöm.
Nem találtam, hol tudom a korábbi hozzászólásomat szerkeszteni, így a sajátoméhoz szólok hozzá.
-
Vinyó
csendes tag
válasz
szabonagyur #71819 üzenetére
Nekünk 2025-ös GLX S-Cross(manuális váltó) van és abban, így néz ki szerintem.
-
ViZo72
tag
válasz
burgatshow #71830 üzenetére
Swiftnél én úgy láttam a korábban általam linkelt prospektusban, hogy lényegesebb a különbség. Ami S-Crossnál a GL+-ban alap, az a Swift DUALJET-nél csak GLX-nél jelenik meg.
pl. LED lámpák, automata klíma, hátsó elektromos ablak, de még talán a tempomat is...
De a Swift Boosterjet GL+ felszereltsége meg más mint a Dualjet, hogy ne legyen egyszerű.Amúgy én azon gondolkozom, hogy új vagy fiatal autóban nagyon jók ezek az extrák, de most, hogy csak tízéveseket tudok nézegetni megvásárlásra, kicsit fogom a fejem, hogy mi van ha éppen a LED lámpa vagy az automata klíma adja be a kulcsot tizenéves korára... Egyik sem lesz olcsó (mindkettőre hallottam/olvastam példát).
Nézzek inkább alapmodellt?
De azok meg még kinézetre is "butábbak", az jobban zavar, mint 1-2elektronikai kütyü... -
ReFleXx
addikt
Adott egy 2005-s Swift, másfél év állás után pöcröff indult, viszont a fék az eléggé gyenge, padlozni kell hogy rendesen lassuljon az auto. Mielott masfel evet pihent az auto nem volt baj a fekkel. Valami ABS kocka tipushiba remlik ennel, elofordulhat hogy ezt a hibat az okozza? Vagy fekfolyadek csere es legtelenites kellene elso korben?
-
-
burgatshow
veterán
válasz
zsolt19900 #71828 üzenetére
Nem sok minden van a GL+ es a GLX kozott. Legalabb is ‘21-es S-Cross eseteben. Sot, talan a parkolo radaron es a napfenyteton kivul nem is jut mas eszembe.
-
Qtya123
őstag
válasz
zsolt19900 #71828 üzenetére
Nem tudom, hogy Swift esetén a kulcs nélküli ajtónyitás csak a GLX esetén van-e, vagy ugyanúgy, mint a Cross esetén, már GL+ tól.
Nekem az az extra olyan, hogy nem is tudtam mennyire hiányzott, amíg nem volt.
Számtalanszor van az, hogy tele mindkét kezem, a kulcs a zsebben és tök jó, hogy nem kell letenni a cuccokat és kulcs után matatni, hanem egyik ujjammal megnyomom a kilincsen a gombot és kész. Ez annyira bejött, hogy majd jövőbeli autó csere esetén enélkül szóba sem jöhet. -
zsolt19900
őstag
válasz
andrás47 #71809 üzenetére
Az én saját véleményem az, hogy én GLX párti vagyok, Swiftem is és Scrossom is az (a Swift az volt) és szerettem.
Jóval modernebbnek hat már pl. csak a digitklíma, de pl. vannak olyan "elrejtett" különbségek, hogy a kormány csak az X-es verziókban állítható "magadra". Tudom apróság, de valakinek akár fontos lehet.
-
ViZo72
tag
válasz
szabonagyur #71819 üzenetére
Ez pedig a legújabb verzió nem? A Suzuki oldalán is így néz ki, 3. nagy kép.
https://auto.suzuki.hu/cars/s-cross
Mondjuk azt nem tudom mennyire felszereltségfüggő.Itt megnyitva talán nagyobb a kép (legalábbis monitoron nézve).
-
Hatvan9
senior tag
válasz
Qtya123 #71823 üzenetére
Illesztéseknél jól áttörölném.
Biztosan ereszt, a szerelő elég koklernek tűnt, leginkább azért mert úgy gondolom első autósként hülyének is nézett, motorvédöből hiányzott két csavar és azt nem is mondta de pótolta.. ezt mondta de nem látom a motorvédőt alatta, az ajtót a kertjében lévő betonfalnak ba..zta, elötte töröltem le a betonport, ott le is jött a festés és a lemezig is felületi sérült lett, mondtam neki erre azt mondta vegyek egy spray-t és fújjam le.
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #71820 üzenetére
Potoltam
-
Qtya123
őstag
válasz
Hatvan9 #71822 üzenetére
Nem folyt az alvázvédőre szerencsére, hanem elvezette a dobbetét teteje a hátsó lökhárító és a dobbetét találkozáshoz, ott folyt ki.
2.5 liternek el kell férni benne valóban. Vagy az van, hogy ahogy ott töltötték, mellé ment valamennyi és az folyt le, vagy valahol tényleg ereszt a tömítésnél, de ez hamar kiderül, mert ha csöpög folyton, akkor nyilván nem a kiömlött felesleg van, hanem ereszt valahol.
-
Hatvan9
senior tag
válasz
Gyöször #71817 üzenetére
Így lehet, 2L lehet benne, viszont ezt hogy lehet biztosra venni és azt is hogy ne eresszen? Rászánnám a javítását a hosszú megbízhatóságért.
#71818: Benzint féktisztitóval talán érdemes leszedni ha alúlra is ment.Elsőnek 1.8l "fért bele" akkor is folyt utána egyből utána 2,5ig lett a km óránál rátöltve és újra folyt..de ennyinek elkéne férni benne szerintem.
Valakivel ezt megnézetném, a tömítések cseréjével. -
Vinyó
csendes tag
Kedves Mindenki,
Ezzel kapcsolatban szeretnénk tanácsot, segítséget kérni. Olvasom a fórumon a hozzászólásokat, most 2022.03-nál járok, de konkrét megoldást még nem találtam.
2025.02 végén vettünk egy Suzuki S-Cross-t. Kb 2-3 hete olyan 1500km után a vezetőoldali B oszlop felől fura hang kezdett jönni, mikor Budapest utcáin közlekedünk(kb mindenhol), és kisebb nagyobb egyenetlenségeken megyünk át. Olyan mintha két fém a rázkódás során összeérne, összeütközne. Nem vagyok benne biztos, de a fórumon itt ennek a jelenségnek a neve a „cicergés”. Bár én most azt sem tudom, hogy a B oszlop környékén ér össze valami, vagy az ajtó üvegjéből jön. Az ablakok szinte mindig fel vannak húzva.A vásárlás előtt megkérdeztünk kb 6 S-Cross tulajdonost, hogy mi a véleményük mindenki dicsérte, nem számoltak be ilyenről.
Hívtam már a kereskedő szervizét ahol azt mondták, hogy biztonsági öv állítója ahogy mozog az ad ki ilyen hangot. Utaztunk úgy, hogy fogtam ezt a részt, hogy ne mozogjon és akkor is előjött a hang.
Tudtok valami megoldást erre javasolni? Akinek már volt ezzel problémája az talált erre valami megoldást, vagy olyan szervizet ahol ezt megoldották? Mintha korábbi hozzászólásoknál olvastam volna olyasmit, hogy valakinek az ajtaján igazítottak és/vagy vákumzsír használata javított a helyzeten bár nem oldotta meg teljesen. Bár sajnos ezt a hozzászólást nem találom.
Köszönjük a segítséget!
-
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #71819 üzenetére
A kep lemaradt?
-
Qtya123
őstag
válasz
Hatvan9 #71813 üzenetére
Lehet, hogy a km óra kihajtásnál töltötték fel a váltót (hogy kicsit túl legyen töltve, mert a gyári töltet nem a legacélosabb, kis túltöltéssel kevésbé kotlanak meg ezek a váltók) és amiatt lett olajos. Figyelgetni kell, hogy honnan jön, ez így a képekről nem határozható meg pontosan.
Nekem meg 100%, hogy túltöltés volt benyából. Leszedtem a műanyag dobbetétet és előtte agyig tankoltam az autót. Nem ereszt sehol sem a betöltőcső, sem a szuszogó. A benzin folyás nyoma egyértelűmen a tanksapka alól jött.
(egyúttal legalább azt is leellenőriztem, hogy az alvázvédős felületekre nem-e folyt rá valahol a benya.Visszaemlékezve az rémlik, hogy elég érzékeny volt az adott töltőpisztoly, ha bedugtam normálisan a töltőnyílásba, akkor állandóan lekattant. Emiatt eléggé kihúztam és a hideg benyával így, ennyire kihúzott pisztollyal valószínűleg agyig lett töltve, mikorra lekattant.
A tűző nap meg másnap megtette a dolgát.20+ év alatt sosem jártam így...
-
Gyöször
senior tag
válasz
Hatvan9 #71813 üzenetére
Lehet, hogy már 18 év alatt annyi elcsöpögött, hogy már nem csöpögött. Vagy már nem is nagyon volt benne. Most feltöltötték neked szintig és megint csöpög..
Én a nyitott műhelyajtón keresztül végignézhettem a 2. éves kötelező szervizet. Lecserélte a motorolajat és majd egy doboz féktisztítót elfújkált. Azt hittem a leeresztővcsavar körül mázolta ki ennyire az olajteknőt, de nem. A féltengelyszimmeringem könnyedzik annyira, hogy megfogja a koszt, és azt akarta eltüntetni ne vegyem észre.
-
Vigneau
félisten
válasz
andrás47 #71815 üzenetére
'20-ban volt a facelift - '17-'20 között gyártották a 90LE-s verziót (kizárólag japán gyártás). Aztán lecserélték a négyhengeres szívót (K12C --> K12D). Csökkent a térfogat, vele együtt csökkent a teljesítmény 90LE --> 83LE. Már GL-től bevezették az ISG-t (lágyhibrid hajtás), no meg a LED-es lámpabúrákat és az asszisztenseket.
-
andrás47
senior tag
Köszönöm a válaszokat. Ezeket a 90 lovas változatokat mettől-meddig gyártották és hol ?
Létezik a 90 lovas variációban 1,2 dualjet hybrid 2020 mert ilyen hirdetést is találtam,én úgy értelmeztem idáig hogy a dualjet hybrid az 83 lóerós, motorszám utal erre egyértelműen, hogy melyik a 90 lovas ? A 83 lovas az mind hybrid ? Elnézést ha nem jól értelmezem , de ha jól értem akkor ez a 83 lavas gyengép illetve bonyolultabb, és sokba kerülhet ha meghibásodik a hybrid rendszer ? Köszönöm -
Hatvan9
senior tag
válasz
Qtya123 #71808 üzenetére
Nekem a váltó olaj csepeg az alján, közvetlen a kötelező szerviz és váltóolaj csere után és óta.(Garázsban van ahol egyből feltünik)
48.400Km-es autó, igaz 18 éves de kereskedésből és a felső polcról van..Így néz ki elölről az alján:
Jobb féltengely gömbcsuklóVáltó alja
Bal féltengely gömbcsukló
közvetlen a balféltengely mögött/alatt valami ami nem tudom mi de olajos:
-
movax
őstag
válasz
andrás47 #71809 üzenetére
Ízlés függvénye, de sztem a Suzukinál az alapfelszereltségben minden megvan, ami egy autóhoz szükséges. A manuális klíma és a tekerős hátsó ablak is teszi a dolgát. De én a minél egyszerűbb dolgokat, a lehető legkevesebb elektronikát szeretem. Van, aki nem tud színre fújt tükrök meg egyéb "hasznos" dolgok nélkül élni, de azok végső soron tök fölöslegesek és szépen viszik fel az árat is. Szóval te döntöd el.
A szívómotor meg igen hálás jószág, olaj, benzin, rendes éves karbantartás és kivisz a világból. -
ViZo72
tag
válasz
andrás47 #71809 üzenetére
Szia!
Magához az autóhoz nem tudok hozzászólni de a műszaki adatait és a felszereltségi listát megtalálod itt a Suzuki oldalán:
Swift
A GL+ általában már élhető Suzukinál de ha több extra kell, azt GLX-el kapod meg.
A táblázat szerint LED lámpák, hátsó elektromos ablakok, automata klíma, színes középső kijelző, elektromosan behajtható tükrök, stb...
Meg kapsz még pár biztonsági asszisztenst is aminél kérdés, hogy hasznos vagy bosszantó-e inkább (főleg ha nem kikapcsolhatóak).
De erről írjon az akinek van tapasztalata.
-
Vigneau
félisten
válasz
andrás47 #71809 üzenetére
1.2 DualJet, 4 henger, 90LE - szépen szedi a lábait. Bár nekem az 1.0 BoosterJet, 3 henger, 111LE, GL+ verzió van.
A GL+ verzió simán jó. A GLX verzió viszont már full LED-es + komplexebb a műszerfala. ISG akku van benne, ami segít az alsóbb fordulatszám tartományban. A cseréje állítólag nem olcsó. A két évenkénti fék folyadék cserére kell figyelni az ABS kocka miatt.
-
andrás47
senior tag
Üdv ! Tanácsot szeretnék kérni Swiftet szeretnék vásárolni 2018-tól gondolkodom jó lenne ha teljesen benzines lenne a legegyszerűbb négyhengeres szívómotorral már ha még létezik ilyen ettól az évjárattól 4m Ft körüli a keret. Leginkább GL, és GL+ változatok vannak eladók ritkábban GLX . A GL+ már elfogadható vagy ragaszkodjak a GLX-hez , mi a lényeges különbség a két felszereltségi szint között, esetleg mire kell a legjobban odafigyelni ? Ha sikerülni magyarországon újonnan forgalomba helyezett, végig szakszervízbe hordott autót szeretnék. Köszönöm előre is a segítő szándékú hozzászólásokat.
-
Qtya123
őstag
Na, megérkezett az első probléma a nemrég vásárolt 2006-os Swifttel.
Tegnap este teletankoltam. A szokásos módon, ahogy minden autómat eddig, pisztoly kiakaszt és teletank, a pisztoly lekattanásáig. Nincs utána még tovább gyömöszölés bele, vagy ilyesmi.
Kútról hazamentem, kb 2 km. Ma tűző napon állt az autó, megyek le hozzá, nézem a bal hátsó kerékjárati dobbetét alól csöpög a benzin.....Kinyitottam a tanksapkát és folyt ki némi benzin a betöltő nyílásból, majd utána bluggyogó hang keretében abbamaradt....
Mi történhetett? Annyira tele lett a tank, hogy kitágult a benya és a kis vékony csövön, ami a betöltő vastag csöve mellett van, ott visszament a benya a betöltő nyílásig, majd kifolyt és lefolyt a dobbetéten?
Hogyan lehetett ennyire túltölteni, mikor a szokásos lekattanásig tankoltam? Hozzáteszem mást tankolom másodszor tele az autót, de első alkalommal hideg volt és úgy állt tele tankkal pár napot, akkor nem folyt.
Vagy van valami másik szuszogó a tankon és az tömődhetett el?
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #71806 üzenetére
Igen ez teljesen okes.
Masikon 245/45/18 van az is okes.
-
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #71805 üzenetére
Azt nem mondtam, hogy a Suzukikra racionalis dontes csak azt hogy van.
Egybkent itthon szerintem ez a 215/55R17 eleg jo - meg komfortos - meret. -
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #71803 üzenetére
A 18-19es kereket mar a felesleges meret miatt irt
am, raz igy is elegge rosszabb utonEgy /45 vagy /40 azert tulzas lenne ra.
-
Vigneau
félisten
válasz
szabonagyur #71802 üzenetére
Nálam is hol fellángolt, hol alábbhagyott a felnivételi láz. 4 évembe került, mire lett 15x5J ET40-es aluszett a Swiftemre. Még a leköszönt Yaris ET39-es felnijei jó alternatívák, de - balszerencsémre - a TPMS nem kompatibilis a két gyártó között.
-
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #71802 üzenetére
Akkor felreertettem a nem szot. De jah, en is gyari parti vagyok.
Mas kerdes, hogy ezekre is van gyari 18-as.
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #71801 üzenetére
Ezt irja pont, hogy a gyari 6,5 de amit kinezett 7es es hogy elfer e. Meg ugye mennyire feszul ra a gumi, bar ennek sem kene gondnak lennie.
Mondjuk sajat velemeny de csak gyari felnit ra. Ez nem az az auto ahol a felni tuningnak van ertelme, sok annyira bazarit latok, na meg aki felrak 18-19es kereket ra…
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Társasjáték topic
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Suzuki topik
- Kerékpársportok
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Politika
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- AliExpress tapasztalatok
- mefistofeles: Érdekes történések a hardveraprón...2.
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- LG 38GL950G-B - Ívelt Nano IPS / 3840x1600 / 175hz 1ms / G-Sync Modul / FreeSync / HDR 400
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS B450 R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080 Ti 11GB ASUS GT 301 FSP 700W
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest