- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
CB
senior tag
válasz Acheron #2944 üzenetére
Gratulálok az új autóhoz, nagyon szép.
Amióta Subarut szeretnék venni (6-7 éve), szinte minden este megnézem a Forester, OBK, XV hirdetéseket.
Ha tudnád, erre az autóra hányszor néztem rá......
Irigykedem, bár tudom, hogy ezt sajnos én nem tudnám fenntartani.
Neked sok balesetmentes kilométert kívánok hozzá, te is legyél jó gazdája, tartsd rendben, néha simogasd meg, beszélj hozzá, és akkor - ha már az autó választott téged - szeretni fog, elvisz mindenhová.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz _Smooth #2950 üzenetére
Jár a pont, én néztem be mert csak a 165 lovat néztem (a 2.0i is annyi).
Így már ok. Ekkora kasztniba ez lenne a minimum motor... És nem mellesleg kevesebbet eszik normál üzemben mint a 2.0i. A 2.0i-t nagyon pörgetni kell, kevés az a 196 Nm, a 2.5i 230 Nm-e egyszerűen kell a nagy önsúly és a hajtási veszteség miatt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz _Smooth #2950 üzenetére
Tudtommal OBK-et csak a 2,5-es és H6-os motorral szerelték.
Amúgy tényleg szép autó, csak ne lenne szürke... Szinte 10-ből 8 autó vagy ezüst, vagy szürke vagy fekete. Miért nem lehet szép színekben autót venni?
Napok óta nézegetek egy kék OBK-et a svájci hahun, bézs belsővel. Ha most keresnék autót, szerintem azt hoznám haza. Vagy a mostani OBK szériából van a barna. Arra is összefut a nyál a számban, ha meglátom.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
HÁZIGAZDA
válasz Acheron #2946 üzenetére
szerintem a volvo egy kommersz valami ehhez képest. ez a 3,6r még a szubkultúrán belül is egy kuriózum. tényleg sok szempontból hasonlít az elődjére, de azért valamiért tegnap óta végig az van a fejemben, hogy bakker, kéne egy ilyen...................
sokkal többet visszaad a ls400 felsőbbrendűségéből, mint az én verzióm, jóval komolyabb, konzervatívabb lett. az enyém inkább egy nyers állat
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #2957 üzenetére
A hagyományos nyitott diffi egyenlően osztja el a motor nyomatékát a két kerék között, erre épül a Subaru szimmetrikus összkerékmeghajtása is. Tehát minden kerék (alapesetben) 25%-nyi nyomatékot kap. Az első és a hátsó tengely között van egy elektronikusan vezérelt/felügyelt* viszkókuplunggal kiegészített diffi (aka sperr (igaz többféle sperr létezik, van pusztán mechanikus is (Torsen))). Ez központi diffi többnyire central diffiként, röviden c. dif-ként emlegetik. A hardcore Subikban ennek a zárása kézzel is állítható bizonyos kertek között.
Az erő/nyomaték "lusta", így mindig a könnyebb utat választja. Tehát ha van egy tapadó kereked meg egy nem tapadó akkor az erő a kisebb ellenállás felé vándorol vagyis a nem tapadó keréken "elveszik" vagy legalábbis nem a haladást szolgálja. Erre van a részlegesen önzáró (sperr) diffi, hogy az erőt/nyomatékot a tapadó kerék felé irányítsa. Kézen fekvő lenne egy állandó zárt állapotú diffi de ez ellehetetlenítené a kanyarodást szilárd burkolaton, ugyanis kanyarodáskor az ívkülső kerék nagyobb utat jár be mint az ívbelső, így annak a fordulatszáma is más (magasabb). Teljesen zárt (vagy zárható) diffiket csak terepjárókon használnak (pl G Merci) vagy versenysportban (pl drift).
Az első és a hátsó tengelynél nyitott diffik vannak ezek jégen vagy tapadásvesztéskor (ami lehet pl kanyarban intenzív gyorsításkor fellépő tapadásvesztés) egyszerűen elpörög a nem tapadó kerék és odavész a nyomaték. Pontosabban mivel energia nem vész el csak átalakul helyesebb megfogalmazás, az hogy nem a haladás irányában hasznosul.
Ennek kiküszöbölésére a modernebb Subarukban is megjelent a EDS azaz az elektronikus diffizár, ilyenkor a fék egyoldalú működtetésével növeli meg a nem tapadó kerék ellenállását, így a másik "könnyebb" irányba vándorol a nyomaték ami jelen esetben az amúgy is tapadó kereket jelenti. Ezt kiegészítik a nyomaték vektorálással, ami azt jelenti hogy a kormányszög és a sebesség függvényében eleve a tapadó (kanyarban az ívbelső) kerék irányába oszt több nyomatékot a rendszer. Ezt ugyanúgy fékezéssel érik el annyi a különbség, hogy az EDs akkor akítv ha már csúszik a kerék a nyomatékvektorálás meg megpróbálja ezt előre "kitalálni", megelőzni.*Az elektronikus vezérlés/felügyelet azért, kell hogy dinamikusan tudja változtatni a tapadási körülményeknek megfelelően a nyomaték elosztását az első és a hátsó tengely között.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #2960 üzenetére
Így van. A bosszantó benne az, hogy mechanikailag alkalmas lenne rá mert ugye 4 csatornás ABS-ed van - tehát képes fékezni a kerekeket egymástól függetlenül (ami használ is mert van benne EBD) - csak az EDS-hez pár sorral több kéne a vezérlőszoftba.
Igen, mert az ESP/VDC az az oldalirányú kitörés ellen véd (egy giroszkóp, kormányszög jeladó meg ugye %-ra tudja mekkora a gázpedál állás az ecu a kocsiban és ebből matekozza ki melyik kereket mennyire fékezze meg (meg vegye el a gázt, gyújtásmegszakítással), ha le akar jönni a kocsi az általad kijelölt ívről.
Egyébként ennek a giroszkópnak a segítségével érzékeli azt is, hogy hány fokos emelkedőn állsz és ennek függvényében (3% felett) kapcsolja be a visszagurulás gátlót (már amelyikben van, bár ezt is csak kb +2 sor a szoftverben).Parci: Nem egységesen lett bevezetve, szép lassan csorgott le. A WRX-hez opcionálisan rendelhető extraként, az STI-ben szériaként ott van 2011-től. A Forester 2013-tól (része az X-mode-nak), az Impreza/XV 2016/2017-ben kapta meg.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Acheron
őstag
Megnéztem a gépkönyvet, az enyémben még biztosan nincs ilyen (EDS) Még nem hiányoltam, lehet eljön az ideje.
(#2947) stickermajom, (#2948) outsiders: Köszönöm mindenkinek a gratulációt - kissé érdemtelennek is érzem magam, lévén nem Subaru fanként lettem tulajdonosa ennek a csodának - talán csak jókor voltam jó helyen. Néhány hete kezdtem ismerkedni a gyártóval, a típussal, a topic közösséggel (még ha sokan ismerősek is voltak más témákból). Remélem, érdemes gazdája tudok lenni ennek az autónak - és még jó darabig vigyázunk egymásra.
(#2949) Qru: Mindenképp sort kerítünk rá, nem szeretek semmiben adós maradni (no meg büszke is vagyok a gépre, ma mindenkinek végigmutogattam a képét, ha akarta, ha nem) Köszönöm a TIR -be kerülést!
(#2951) CB: Megértelek, én is sokszor megnéztem, a döbbenet tényleg az volt, hogy mindig visszanézett, akárhogy töltöttem fel a keresőt, mindig benne volt a szórásban. Szóval alakul valami egy ideje.
(#2958) Parci: Ejj, pedig nagyon szilárdnak tűnik az elhatározásod. És városi környezetben, valljuk meg, erősen indokolt is. De tudom, az érzelmek nem kérdeznek.
"az enyém inkább egy nyers állat " - de milyen hátborzongatóan imádni való állat - nagyon egyben van az az autó, valaki nagyon jól fog vele járni, ha egyszer búcsút veszel tőle."Rövid" összefoglaló a mai élményekről:
Ma megvolt az első közös út a napi rutin szerint - nos, nem akarok érzelgős lenni, de ez simogatta a lelkem. Reggel elvittem a gyerkőcöt suliba, kis kerülővel a dugó nagy részét megkerülve, de azért jutott abból is gazdagon. Ééés, végre ismét automata, nem kell kapcsolgatni fel - le, ahogy a forgalom megindul - megáll. Kánaán! Felfedezés: jé, belátok az előttem menő középkonzoljára + (majdnem)átlátok fölötte. És mindeközben egy puha fotelben ücsörgök. Wow, ez jó. Gyerkőc roppant elégedetten terpeszkedik hátul - hatalmas a hely az Aurishoz képest. (kb két hónapja, amikor még gondolatban sem volt meg ez az autó, közölte, hogy az egyik kedvenc márkája a Subaru. És nincsenek égi jelek?) Megjegyzi, hogy a bőr csúszik - ez igaz. Nem tudom, mivel volt kezelve, aggódva hallgattam, amikor - az egyébként roppant igényes és gondos - tulajdonos valamilyen spray -t emlegetett korábban. Holnap Autoglym tisztító + ápoló kombót kap, remélem ez helyreteszi a csúszósságot.
Befelé a munkába kényelmes tempóval gurultam - hihetetlenül könnyen mozgatja a motor az 1600 kilós testet - lámpás induláskor egy félreértett gázadás, és már ki is lő, otthagyva a sort.
Első nap a munkahelyen: 1, 2 (sajnos csak a teher parkoló szélén találtam helyet)
Nehéz volt kivárni a délutánt, hogy hazavezethessek. Rég volt, a parkolóban elégedetten mosolyogtam a nagyvas látványán
Nagy sprinteket még nem csináltam, néhány kisebb előzés megvolt. Miután már teljesen visszaszoktam a kis motorra, nehezen megfogalmazható az a könnyedség, ahogyan 100 -as tempónál előzni lehet vele, mindenféle teligáz nélkül.
Még tegnap készült a kép, pályán, 130 tempomatnál ennyit forog - mindezt csak gördülési zaj mellett.
Tudom, az első napok sohasem objektívek, de eddig nagyon pozitívak a benyomásaim.
Még néhány kép:
A motortér poros, de száraz. Burkolva így néz ki - olajat csak a bal oldali alkatrészen láttam, amiről szégyenszemre nem tudom mi, de azt hiszem, hamarosan megtudom Burkolat nélkül pedig ilyen - ez élőben sokkal látványosabb - ott jobban látszik, hogy a hengerek milyen mélyen vannak.
A beltérről is csináltam pár képet, az utasülés gyakorlatilag hibátlan. A vezető ülés már használtabb, de remélem ezt az állapotot már meg tudom őrizni.
Parci is megállapította, és én is erre jutottam, a bőr nincs megrepedezve, de meggyűrődött, és némi koszmó is beült a redőkbe. Kíváncsi vagyok, a bőrtisztító mennyit segít majd rajta.
Mindenesetre a beltér is szép, egy ismerősöm is megnézte ma az autót, és behajolva felhorkant: "Ennek még új szaga van!" Azt nem tudom új -e (még sohasem volt bőrös új autóm), de bőrszagnak bőrszag
Elnézést, ha hosszú lett, de most még nagyon intenzívek a benyomások.
Parci, igazad volt, ez egy jó autó, és sanszos, hogy erősen meg fogom kedvelni[ Szerkesztve ]
-
outsiders
aktív tag
válasz Acheron #2963 üzenetére
Bámulatosan szép ez a verda.... Szoktam relative sok ilyen obk-t látni Budán, csorog a nyálam mindig.
Hazafelé megkergettem a négyesen kétsávos részen a paripát, 100ról négyesben egy intenzív gyorsulás, 185ig mentem, ott kezdett már lassulni a dolog, addig nagyon szépen megy, azt hittem jobban be fog lassulni hamarabb, főleg, hogy hármas nem is volt kihúzatva előtte. Nem érződik benne a sebesség, nagyon stabil volt.Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Acheron
őstag
válasz outsiders #2964 üzenetére
A sebességérzet (mármint hogy nem érezni) az egyik dolog, amit leginkább kedvelek a nagy méretű autókban - persze kell hozzá a motor is.
(#2965) CB: Én nem szoktam mosni a motorteret, jobban tartok az elektronika zárlatától, mint a portól. A motorburkoló elemet le fogom mosni, illetve áttörölgetem az elérhető részeket, de a vizet inkább kihagyom a motortérből. A por bizonyos (vevői) szempontból jó is lehet - egy olajfolyás helyén csúnyán és nehezen levakarhatóan gyűlik össze - itt hála az égnek nyoma sincs ilyesminek.
(#2966) Parci: Hát, a szurkoláson túl vagyunk, akkor most pre-fan állapotban vagyok?Egy negatívum jött eddig elő (inkább fura, mintsem probléma): a műszerfal felől "ketyegő" hang hallatszik, leginkább ahhoz tudom hasonlítani, mikor egy asztali óra jár egy csendes szobában - épp csak össze vissza. Csak nagyon alacsony sebességnél, vagy álló helyzetben hallani - még nem tudom, mi lehet, de ha megy szervizbe, megnézetem - kicsit zavaró, amikor észreveszem.
[ Szerkesztve ]
-
CB
senior tag
Nagy különbség van az eladási szándékkal kiglancolt, szilikonozott motortér, és a folyamatosan gondozott között. Azonnal ki lehet szúrni.
Én sem napi szinten szoktam mosni, évente egy-két alkalommal.
Soha, egyik autómnál sem volt probléma ebből. Pedig már volt néhány.
Az én véleményem, hogy a motortér ugyanúgy a kocsihoz tartozik, mint az utastér, vagy a csomagtartó. Tisztán kell tartani. Azért mert nem látszik, még nem kell úgy kinéznie, mint azoknak a traktoroknak, amik a földet szántják.
De én már csak ilyen vagyok. Szeretem felnyitni a motorház tetőt, és gyönyörködni.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
HÁZIGAZDA
ja, értelek. a tökéletes ls400-asom tíz év alatt egyszer sem volt motorpucolva. nem lett semmi baja. de megértelek, ha szeretsz gyönyörködni benne, és tény, hogy akkor jobb egy tisztát nézni
de azért trollkodok is: az alváz és a lengőkarok is a kocsi része, azt is polírozod?
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #2963 üzenetére
Pedig a tiédben lenne is power, hogy profitálj belőle de szvsz felesleges. 5 év Subaruzás alatt egyszer ha hasznát vettem volna akkor sokat mondok...
Ha szeretnél másik képet aTIR-be akkor szólj és kicserélem. Amúgy kemény, hogy több H6-os van mint H4-es... Kicsit szegény rokonnak érzem magam...
Nem baj, Parci átveszi a tiédet én meg az ővét (de csak mert tényleg túl sokat enne nekem a 3.6R).
Jó, nem is forog sokat pályán, az enyém ott már 3400-at forog (gps szerinti 130-nál). A motortér autentikus, én is frászt kapok a frissen mosott motorterektől. Annyi elketromos hibát/zárlatot tud okozni a beszivárgó víz, hogy agyrém.
Az SI-Drive milyen azt már próbálgattad?A baloldalon arra gondolsz amiből a 4 cső jön ki a tetején? Az az abs kocka (ez Suzuki de itt írnak róla: [link]).
Szép, már ebben is műanyag a szívósor... Nem baj, könnyebb sokkal mintha fém lenne és mivel ott UV nem éri, nem öregszik el kb soha.A bőrrel kicsit foglalkozni kell de egyáltalán nincs vészes állapotban. Autóápolós topikba nézz be, ott van pár jó szaki. Bőrös autóm nem volt soha (mert nem szeretem) így kb anynit tudok róla, hogy ápolni kell és kész.
Egyben van a gép, nagyon szép. Gratula!
mod:
A fura hang bekapcsolt/kikapcsolt szelőztetésnél is hallható? Nekem az automata klíma állító motorjának van ilyen hangja Kormiban.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
-
HÁZIGAZDA
na, kifaggattam egy litván 2015-ös forestert. amcsi, természetesen, törött volt az orra, mindent kicseréltek és európaisították. jó árban van és szuper belül, eyesight, minden lópikula van. <12000 euro áron jóval olcsóbb nekik, mint a gazdag magyaroknál >5m ft-ért. de elmenni érte, hogy ott derüljenek ki a turpisságok, meg aztán hazahozni, honosítani nem éri meg
pedig állatira tetszik a 2015-ös forester. mondjuk az outback is, de itt már a fori is akkora, hogy lehet, hogy az outie túlzás. és asszony nem engedi, hogy kiszedjem a suv-ot alóla, mert remekül lehet terhesen beülni, kiszállni, meg a magas csomagtartóban pelenkázni
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Acheron
őstag
Én is szeretem a tisztaságot, ahogy írtam is, a motortakaró elemet és az elérhető dolgokat meg is fogom, törölgetni. De mosásig nem mennék, a fent leírtak miatt.
Parci szúrta ki, hogy a motorház szigetelést valami nyestféle megkezdte (majd lefényképezem, ha a tisztításhoz értem délután) Szerencsére mifelénk nincs ilyesmi (eddig nem láttam), így a folytatás elmarad.
Délután kicserélem a kerekeket a nyárira - időszerű, és a gördülési zaj is kisebb lesz.
(#2971) Qru: Tudtam én, hogy megtudom, mi az, köszönöm az infót!
Megnyugtató, hogy az enyémben rendben volt cserélve a fékfolyadék (legutóbb pont 120e km -nél).
A képet majd meglátom, csinálok róla jobbakat, csak itt az udvaron csúnya a háttér (a szomszéd házat két éve szigetelik - de nem tudom, befejezik -e valaha ) Kiviszem valami szebb helyre, megérdemli
Az SI -Drive még nem nagyon volt tekergetve - egyelőre ízlelgetem az autót, a finom falatokat későbbre hagyom
A bőrápolásra megvan a technika, a Volvo fél- az Avensis full bőr volt. Ez az Autoglym cucc nagyon jó, szépen tisztít és igen finom lesz tőle a bőr, no meg komoly bőrszagot is ad. Évente három - négy alkalom elég, és nagyon hosszú ideig szép marad a bőr. A nyúlással, hullámosodással nem fogok tudni mit kezdeni, az a bőr anyagától függ - no meg én is megütöm a mázsát
A hanggal kapcsolatban én is a szellőzésre gyanakszom, ma lesz időm kapcsolgatni kicsit, hogy megpróbáljam megkeresni az okát.
(#2972) Parci: Kb kélt hónapja néztem egy 2012 -es C Mercit, ugyanilyen vajbőrrel. Konkrétan ki volt keményedve a bőr - nem sok kezelést kaphatott szegény. Pedig a bőrnek halála, ha elhanyagolják.
(#2974) Parci: Nem nagyon akarod elengedni Anno sok típust néztem én is a Litván piacon, de ugyanez volt a gondom, ismeretlen előélet, és túl messze van megszemlézni - nagy rizikó. De ez természetesen szubjektív.
(#2977) Qru: Hmm, ekkora difi lenne a hirdetett és valós érték között? Az enyémért mennyi lehetett volna a reális, ha 4,5 -ben volt hirdetve? (Félreértés ne essék, én nem sajnálom, amit kiadtam érte, sőt, teljesen elégedett vagyok ) -
Acheron
őstag
Ahogy mondtam, nekem teljesen OK.
De akkor: Örülünk, Vincent?[ Szerkesztve ]
-
CB
senior tag
Meg fogsz lepődni. Igen.
Mivel a kerekeket otthon cserélgetem ősszel és tavasszal, a kerék levétele után minden látható helyen kivikszelem, mert bántja a szemem a kosz, por.
Mánia.
Ezen ķívül csak akkor polírozgatok az alján, ha az aknámban alánézek valamiért.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Qru
MODERÁTOR
Itt a tavasz, megjelentek a bogarak... [kép]
#nincsbennetarcsi
-
blasko92
őstag
Sziasztok!
Van itt a csoportban valaki, akinek 2006-os Imprezája van? ( Hawkeye 2.0R )
Pár infó érdekelne csak, ki milyen olajat/szűrőket használ (olaj, levegő, pollenszűrő). Inkább a szűrők érdekelnének. Olajból Motult fog kapni a kicsike.Valamit szeretném cserélni a tárcsákat és a betéteket is, elől-hátul. Brembo, vagy milyen márkát ajánlotok?
Előre is köszönöm a segítséget.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #2985 üzenetére
Szűrőből én Mann-t használok, a Mahle is nagyon jó. Ha top kell akkor K&N.
Fék: Brembo jó de elkezdeték hamisítani figyelj rá honnan veszed.
Zimmermann is nagyon jó vagy a TRW. Ha top kell akkor meg EBC.Mod:
Stickermajom: Jaja, mi is arra nyargaltunk.
Archeron: Nyest az ossze tud rágni sokmindent. Nekem is volt szerencsém hozzá de a nyestriasztó spry bevált.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
mmcc02
tag
válasz Acheron #2963 üzenetére
Grat, szép a vas!
Az ABS kockán az szerintem nem olaj. A Subaruk motorterét a gyárban befújják egy ilyen zöld akármivel, ami elvileg véd és szigetel. Ez kicsit ragacsos, és a port megfogja.
Egy német Subaru szalonban néztem egy zsír új Foresteren, olyan volt. Onnan van az infó. Az enyémen is maradt még itt-ott belőle. Mondták is, hogy első néhány használat közben/után van egy bizonyos szaga az autónak emiatt.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
Acheron
őstag
Délután megvolt a bőrápolás - eltartott egy ideig. Az ülésektől a tiszta látszat ellenére dekec fekete lett a mosóvíz (a bőrtisztítót nedves ronggyal kell letörölni a bőrről), ülésenként kellett cserélni. És első ránézésre alig látszik az eredmény Azért közelebbről már igen. (előtte - utána kép). Az nem is nagyon jön át, de a fényes, csúszós felület sokkal mattabb és kevésbé csúszós lett (a párom megjegyezte, hogy még mindig fényes - no de 8 éves bőrön egy kezelés csodát nem művel, az idő kerekét pláne nem forgatja vissza.) Kis pihi kell még neki (48 óra kell, mire teljesen kifejti a hatását, persze azért használni lehet közben) Mindenesetre most kellemes bőrillat honol az autóban.
A kerékcsere viszont elmaradt, mint kiderült, a gumik már cserések lesznek. Éppen még fel lehetett volna tenni egy kis időre, talán egy nyárra, de mivel az egyik gumi cserélve lett és vaci új, inkább veszek mellé három másik újat, és azokkal rakom fel. Ennyi a különbség profilmélységben, a DOT pedig 2012 -es a régiken. Egyébként jó gumik, Pirelli Cinturato p7 -ek.
(#2986) Qru: Ennyit rágott meg a kis bestia - de bízom benne, hogy ide nem utazik el Budapestről, hogy tovább rághassa
(#2987) mmcc02: Köszönöm az infót! Akkor nem is érdemes takarítani?[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
megyek amúgy a géppel holnap tanpályázni, totalcaros-hungaroringes olcsó menü (15e ft volt), rántópad, abs pálya, csúszós hegymenet. kíváncsi leszek, egyszer volt ilyenen az x-traillel a drivingcampnél, hát, az tanulságos volt, az esp-s kocsik mind azonnal egyenesbe álltak, én meg élet-halál harcot vívtam, hogy visszaszerezzem az uralmat a kocsi felett. meglátjuk, a sok subaru csodacucc hogy vizsgázik...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
mmcc02
tag
Lehet, én nem éreztem 60k km-nél már.
Talán itt látszik a legjobban (ABS kocka, illetve jobbról, az akku és a műanyag motortakaró között a csöveken) ez a világoszöld cucc.
Acheron: Az én vasam motortere kapott egy mosást mielőtt hozzám került volna, azóta nem mostam le, és nem tudom, hogy érdemes-e egyáltalán, és ha igen, mivel.
Ha valaki jár új Subaruk körül, nézzen be a motortérbe
[ Szerkesztve ]
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
HÁZIGAZDA
az csak akkor, ha gázt adsz, de ezek a gyakorlatok jellemzően kormányzásról szólnak magában, nem? meg a rántópad elég durva, ott esp nélkül mire megtalálod a lábad és eldöntöd, hogy akkor merre is rántotta ki a segged, már a csomagtartó van elöl (harmadszorra azért megfogtam az xtrailt, de ha ez közúton történik, ahol nem előre kihegyezve várom, hogy pontosan adott ponton ér a baj, mire felébredek, már az árokban vagyok)
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Acheron
őstag
Uh, ez jól hangzik! Én is kacérkodtam már a gondolattal, hogy elmegyek egy több órás tréningre, ahol megtanítanak kezelni az éles helyzeteket, de általában lebeszélem magam azzal, hogy az elmélet és pár óra gyakorlat még nem ad rutint ott, ahol nagyon gyorsan történnek a dolgok (igaz, a teljes tudatlanság pedig végkép nem segít), Így inkább élménynapként tekintek ezekre a tréningekre.
Ti mennyire látjátok hasznosnak ezeket, mi az, ami már tényleg ad használható tudást is?
(#2992) mmcc02: Nagyon szép A munkahelyemen van egy XV, néhány hete tűnt fel, az is egy adalék volt ahhoz, hogy a Subarukat is elkezdtem nézegetni a Hahun.
Holnap megnézem az enyém közelebbről, én mosni biztosan nem fogom, esetleg egy száraz vagy enyhén tisztítószeres ronggyal megtörlöm.
(#2971) Qru: Megpróbáltam beazonosítani a kattogó hang forrását. Egyértelműen a szellőztető rendszer a hunyó, kikapcsolt motornál is jön a zaj. Az lényegtelen, hogy a ventillátorok milyen fokozaton mennek, de ha a lábtér felé is kapcsolok szellőzést, akkor elkezdődik a ketyegés. Én is az állító motorra gyanakszom, talán a végállás kapcsolóval lehet gond. Ehhez viszont lehetetlennek tűnik hozzáférni a műszerfal bontása nélkül, így a szervizre fogom bízni a megkeresést és megszüntetést - addig elviselem. -
mmcc02
tag
Nem az én motorterem, random képek a netről
Az én motorterem koszos, itt-ott még sós is. Holnap, ha minden jól megy, kicsit áttörölgetem. Most ~71000 van benne. Május óta mentem 12000 km-t, akkor szép tiszta volt.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
HÁZIGAZDA
válasz Acheron #2996 üzenetére
hasznos, mert megvan a kontextus egyrészt, másrészt amikor először kerül az ember ilyen helyzetbe, esetleg leblokkol. az a nagy különbség, hogy ha kis spéttel is, de tudod, hogy mit kéne csinálnod, nem csak állsz a féken és vársz. szerintem érdemes nagyon elmenni egyre, aztán lehet havas úton gyakorolni az ellenkormányzást stb.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Stellar Blade
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Konzol Screenshot
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen