- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Aliexpress tapasztalatok
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Már nem az Apple a kínai mobilpiac kedvence
- Hálózati / IP kamera
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Mobilinternet
- Microsoft Excel topic
- Ubiquiti hálózati eszközök
-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MasterMark
titán
De motort ők szedik szét. Az oké, hogy a hengerfejet aztán elküldik felújításra. Ez tiszta, hogy azt már gépműhely csinálja.
Amiért nem akarom én csinálni:
- nem biztos, hogy tudok alkatrészt szerezni
- nem tudom a pontos hengerfej lehúzás process-t (és nincs is olyan pontos nyomatékkulcsom, meg olyan kulcsom ami az elforgatás szögét méri)
- a lánctakarónak nincs tömítése, oda a pasztát kézzel kell felvinni (mit és hogy)
- olajteknő ugyanez (bár ilyet már csináltam)
- nem biztos, hogy észreveszek bármit amit észre venne az aki ért is hozzá#11000: Benne van igen, meg olyanok is, ha egy vízcső szar/korrodált akkor cserélni kell, stb.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #11001 üzenetére
Otthon nem állnék neki az tuti, még akkor sem ha lenne szerszámom meg alkatrészem a művelethez. Azért ez nem egy gyertyacsere amit kb nem lehet elszúrni...
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
Hát, egy gyertyacserét is el lehet szúrni...
Mindkét gyertyán megszakítottam a menetet a polskin, lehetett vinni gépműhelybe, hogy helyrehozzák.
De ott csak rádobtuk a hengerfejet, lehúztuk ahogy gondoltuk, aztán kész. Az nem túl bonyolult motor, és az illesztések se olyan pontosak.Amúgy én simán nekiállnék, ha meglenne hozzá a tudás, de amikor keresgettem a hengerfej lehúzást, akkor legalább 3 félét találtam, én meg nem tudom ebből kiszűrni, hogy melyik lehet a jó.
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #11003 üzenetére
3 félét? Akkor van 33,3%-od hogy jó lesz.
Igen nem kell rátépni, "mi" is csak érzésre húztuk meg. Igaz haver végezte a műveletet aki egyrészt autószerelő, másrészt csinált már ilyet párszor. Én meg nagyon okosan néztem közben és profin adogattam a szerszámokat meg a gyertyákat a kezébe.
Szóval ha szerelni kell ne engem hívj segíteni inkább.#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #11003 üzenetére
Pár éve megvettem a Haynes könyvet, de az sem tartalmazza a 6 hengeres motort.
De hogy találtál 3 féle lehúzási nyomatékot és sorrendet? Nem volt túl sok varia a 6 hengeres motorok között. Valamelyik tuti nem volt hiteles...Azért én kérnék több helyről ajánlatot, mert Hári a legdrágább szerelő az országban. Vajna "nekérdőjelezdmegamitmondmertbesértődik" Zoli vagy Huber Viktor még jó (vagy jobb) alternatíva. De a hűtőszagtól és szégyentől még a Seibiko is jobb...
Qru:
Mi a bánat került egy Honda hengerfej gépmunkába 250k-ba? Szelepeket is cserélni kellett? Vagy arannyal vonták be? Ennyit nem mehetett fel a munkadíjuk. 2 éve a Seibikoban 350k volt a HF felújítás mindennel (kivéve vezérlés). Ki-, be-, szét- és össze szerelés, gépmunka, friss olaj, gyertya, stb. Ebből a gépmunka szvsz max 100k lehetett. Ja és azóta az én fizetésem nem nőtt ennyit...(ó\_!_/ó)
-
Omli85
őstag
Vannak azert jo olajai is a Totalnak de erröl sajnos konkrét info nincs igy inkább nem bízom a véletlenre. Autós szakmában dolgozok képben vagyok az alkatrészekkel gyártókkal olajokkal stb ;).Itt jelezném is szívesen segítek bárkinek ezzel kapcsolatosan ha valamit keresni kell gyári számok adatok stb. ;)
Petester: Hát ráhibáztál :D de balaton déli partról származok szóval sokat járok keresztül az országon ha családot látogatunk :D
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Omli85 #11007 üzenetére
Nem látok bele a motorba ezért az olajválasztással mindig is gondban voltam. Gyári ajánlott olajról nincs infóm, ezért a Motul olaj ajánlójából választottam mindig hozzá. Eddig bejött.
Total amúgy rendben van, az nem Mannol... [link]Ezt jó tudni, akkor majd veled fogok kerestetni mindent a géphez.
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
válasz Omli85 #11007 üzenetére
Na akkor nekem első fékhez kellenének csúszóizék, meg gyári hátsó rugó.
26231AG000, 26231AG010 a fék cucc. Az utángyártott nem pont ekkora, ezért kopog a fékem.
20380AG220 a rugó, a KAYABA RA6678 biztosan nem jó az kisebb. Valami kavar van mindenkinek a rendszerében ezzel kapcsolatban, de mondhatnál valami jó replacementet Kyb-ből vagy bármiből.
Köszi.
Switch Tax
-
Omli85
őstag
Viszkozitás meg specifikációk meg vannak akkor az fél siker ha meg kicsit nevesebb a gyártó akkor annyira azért tartani sem kell attól, hogy szar lenne az olaj persze ha biztos forrásból veszi az ember. Innét onnét kéz alól olajat részemről soha még ha nagyon jó áron van akkor sem. Rengeteg a profin csomagolt hamisított "prémium" olaj sajnos. Motullal mellé lőni nem nagyon lehet persze a megfelelőt kell beleönteni . Olajszűrőn és olajon sok minden el mehet ezeken annyira nem éri meg spórolni mert utána a gépműhely megkéri az árát...
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
Omli85
őstag
válasz MasterMark #11009 üzenetére
Írtam pü-t
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Omli85 #11010 üzenetére
Elég szűkszavú a manual.
API SM és/vagy ILSAC GF-4 vagy jobb, valamint 5W30 vagy 5W40-es (ezt csak forró égövre ajánlja) viszkozitást ír elő a gyártó esetemben. Elvileg 0W30 is mehet bele.
Szűrőből Mann Filter megy, olajból most 5W30 X-Clean EFE ment bele, előtte FE volt benne. Az olaj az meg innen van: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Omli85
őstag
API SN jelenlegi legfrissebb szabvány (ezt tudja az X-Clean EFE) ami visszafelé kompatibilis tehát a "nagyobb" betűjel tudja a régebbi specifikációt így teljesen megfelel a követelménynek. Általában a legtöbb motorolajnál így van ez, hogy a "magasabb" jelölés visszafelé kompatibilis. Ahol viszont kőkeményen be kell tartani a szabvány számokat vagy legalábbis nagyon oda kell figyelni az az automata váltó olajok ott ez a metodika nem feltétlenül igaz bizonyos szabványok esetében. Illetve néhány hajtómű olajnál sem mindegy sem a szabvány sem a viszkozitás.
[ Szerkesztve ]
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Omli85 #11013 üzenetére
Igen a DOT számok sem feltétlen kompatibilisek visszafelé (5.1) fékolajnál. Váltó olajból 80W90-et ír a könyv abból mondjuk 75W90-et kapott (Motul Gear 300) de az csak jót tesz neki. Meg nekem is mert sokat javult tőle a kapcsolási érzet.
Mondjuk a Hondánk váltójától így is messze elmarad sajnos...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
Hát még váltófelújítás után milyen finom lehetne, lehet a hondàt is lepipàlnà... Majd nézd meg az enyém Konkrétan jobb volt a kapcsolási érzet ma reggel mínusz 6 fokban hidegindítàs után, mint korábban bemelegedett állapotban
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Acheron
őstag
válasz Omli85 #10976 üzenetére
Gratula, nagyon szép ez az autó, nagyon sok együtt töltött, örömteli kilométert kívánok neked!
Szerintem jó választás, az Impreza nyilván mindenkinek megmozgatja a fantáziáját, de családapának (lehetőleg erős) kombi kell (Én már biztosan nem vennék a nagy puttonyún kívül mást (talán mellé, ha a tárca is engedi)). Ez pedig erős, kombi - és még szép is -
Omli85
őstag
Pontosan DOT3 és DOT4 fékfolyadékok glikol bázisúak ezeknél viszont azért érdemes figyelni egy fontos dologra mivel megkötik a vizet (a levegő páratartalmából is) így változik a forráspontja ami rontja a hatásfokot illetve mivel a víz forráspontja alacsonyabb így egy komolyab fékezésnél ha vizesedik a rendszer lehetnek érdekes meglepetések mikor átmelegszik minden plusz emelett még korrodálódhat is a fékrendszer.
Ezért is ajánlott két évente cserélni a fékfolyadékot a teljes rendszerben. A legtöbb autóban 1L ről beszélünk ami nem arany árban megy még ha kicsit pepecselős is max 1.5L-el át lehet öblíteni a rendszert.
#11018Acheron : KösziASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
CB
senior tag
Egy ilyen állapotú Forestert kifogni...........?
Újraindíthatnák a gyártását. Esküszöm vennék egyet.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Qru
MODERÁTOR
Mekkora trollkodás lenne megvenni ezt és átépíteni balkormányosra...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Omli85 #11031 üzenetére
Akkor inkább legyen Ken Block STI-je (az is eladó most), abban legalább a jó oldalon van a kormány élből.
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
Érdekesség: Szakadt Outback szedán.
Switch Tax
-
cowboy_bebop
őstag
Sziasztok!
2014-es XV-be lehetséges utólag Eyesight-ot telepíteni?
Több helyen is olvastam, h. az 1-es (vagy 2-es, attól függően, h. az Impreza XV annak számít-e) jött ki Eyesight-tal.Köszi, Márk
-
Qru
MODERÁTOR
válasz cowboy_bebop #11034 üzenetére
Ha lehet is akkor sem egyszerű mert ha meg is veszel mindent hozzá horror áron (ebből csak gyári van nyilván) akkor is kell vki aki szétrobbantja a kocsit és beszereli (maga a stereo kamera rendszer, a kábelezés, új szélvédő amin a kamerának is van hely, stb). De egy márkaker biztos meg tudja mondani, hogy lehetséges-e és ha igen kb mennyiért.
Anno utólag akartam klímát a kocsinkba de olyan árat mondtak még egy bontott beszerelésére is, hogy gyorsan letettem róla.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
CB
senior tag
válasz cowboy_bebop #11034 üzenetére
Ki van zárva. A kocsi teljes kábelezését, számítógépét, középső kijelzőjet, km óra csoportját cserélni kellene.
Az EyeSight egy külón számítógépes rendszer, összedolgozik a kocsi minden porcikájával.
Az enyém EyeSight-os, a hátsó, gyári tolatóradard utólag rakattam bele, és szerettem volna, ha felprogramozzák azt a rendszert, ami ha akadályt észlel hátul, automatikusan vészfékez. Nem tudták megcsinálni. Csak a gyári megoldás van.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Omli85
őstag
VAG esetén ez általában azért egyszerűbb mert ott a tömeggyártás elvén minden benne van az autóban csak konkrétan felszereltség függő, hogy mi van beépítve az autóba extraként. A vezérlő tudja kábelezés is ott van a legtöbb esetben csak nincs beépítve az extra cucc. Utólag viszont ha beépíted bekapcsolhatóak a funkciók a megfelelő programmal feltaníthatóak.
Előfordulhat, hogy ha a feltételek adottak ugyan ez kiviélezhető lehet egy Bubu esetén is de ennek konkrétan utána kéne menni megnézni pl csatik vannak e a kábelkötegben vagy totál más kábelköteggel jön ki az autó ha nincs bele kérve az extra stb. Amennyiben a kábelköteg oké az már biztató jel .
Ehhez viszont egy ügyes szaki kell nem márka szerviz stb mert a márkaszerviz ilyennel a büdös életben nem fog foglalkozni. Plusz 10-ből 9 esetben ott sem Bubu specialisták dolgoznak hanem betanított munkások sajnos ... Márkaszerviz/kereskedésnek az amúgy sem érdeke neki az az érdeke, hogy ha nincs ez a funkció és kéne vegyél olyan modellt amiben van .ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
nagyúr
Motorcserés 2k8 WRX 3.3-ba jó árnak számít? (Nem nekem, ilyen gyenge taligába nem ülnék bele. )
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
továbbítom.
OFFóka kapott stage 2 packot, halk catback kipu, miltek leömlő és kati, új intercooler meg remap > 289 LE, 460 Nm - télivel még finomkodós azért. Mivel gyárilag a vége 249 kmh, ezért nincs benne limiter, kíváncsi vagyok, mit fut így nyáron német M6-on.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
CB
senior tag
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #11048 üzenetére
Jah meg a 300 lovat nem az EJ20-ból hozták ki hanem az EJ25-ből. Amúgy tényleg egész jól felkészültek a témából
#nincsbennetarcsi
-