- SkyShowtime
- Hálózati / IP kamera
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Facebook és Messenger
- Aliexpress tapasztalatok
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petester
senior tag
"The Subaru Legacy 2.5GT pulls off a 0-to-60 acceleration time of 5.9 seconds, much better than the 3.6R's pokey 7.1 seconds."
Qru:
Ezért írtam, hogy fekete listás 2,5-es motor. Nem célom most semmit venni, élvezem a H6-ot, amíg ki nem dől a motor vagy a hengerfej... Mire legközelebb tényleges autóvásárlás kerül szóba, ki tudja mi lesz a csapásirány, lehet én is elektromos vagy hibrid irányba mozdulok el. Csühögni meg megmarad a Bogár. Lehet abba kéne építeni egy normális motort, nem is kell oda sok, 100-120 Le már mókásan tudja mozgatni az alig 800 kg-os bódét.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
nagyúr
válasz Petester #3697 üzenetére
Én egy ilye Saab 9-3 2.8 Turbo X-et elmentem anno megnézni, nagyon kellemes élmény volt. 2.8 lityi, benyás V6, ugyanaz, mint jópár OPC-ben, plusz összkerék, kombi. De ugye Opelt ki a tüdő venne...
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Klubon most írta egy srác, hogy döglődik a CVT-je, lehet cserélni kell (~4,5 misit mondott EF az újra) a 2012-es OBK-jában. Mint kiderült, se az előző tulaj, se ő nem cserélt olajat/szűrőt a váltóban, amit 45k km-enként javasolnak - most 6 évesen, 160k km-nél lehet simán megkotlott.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Petester
senior tag
Amúgy ebben a cvt-ben is részleges az olajcsere? Mert nekem pl. 10 liter van a váltóban de csak 3 liter jött le belőle, mikor tavaly, megvétel után cserélni akartuk. Mennyi lehet a wandlerben?
(ó\_!_/ó)
-
outsiders
aktív tag
Kocsit elhoztam éves szervizről Szépvölgyi útról, egész jó áron volt:
- motorolaj csere (Motul)
- olajszűrő csere
- levegőszűrő csere
- váltóolaj csere
- fékfolyadék csere
- hátsó helyzetjelző csere (kiégett az egyik izzó)
- diffiben olajcsere
- műszaki vizsgáztatásEz volt 85k egyben. Hátsó lengéscsillapítók kuka, megerősítették most is. Felhívtam a Seibikot meg a Hace-t is, ők is csak a gyárit ajánlották, Seibiko lett a legjobb ár, 250k lesz munkadíjjal együtt, jövő héten viszem. Vezérlést 120-nál cserélték, kissé csúszva, így abban is van még lauf hálistennek, egész sok az éves 10k futás mellett. Most pár évig ezután nyugodalom..... XD
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
outsiders
aktív tag
Lengéscsillapító mellett azzal egybeépítve van egy plusz eszköz, ami a terhelés függvényében keményedik fel, az a lényege, hogy mindig ugyanolyan magasan van a segge, de nem pattog üresen sem a kocsi, de telin sem üt fel. Csak gyári van belőle sajnos, azért ilyen Elképesztően drága.
[ Szerkesztve ]
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Petester
senior tag
Ugyan ilyen van Neked/nekünk is az OBK-ben. Nem levegős, olaj van benne.
Szerk.: Most olvastam el még egyszer, hogy mi van a Foriban, az OBK-nek egybe van az egész, nem különálló egység végzi a szint szabályozást. De szerintem az elv ugyan az lehet, nem hiszem, hogy levegős lenne, de bizonyára mindjárt megcáfoltok.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
HÁZIGAZDA
válasz Petester #3724 üzenetére
szerintem az obk-ban nem ilyen van, de ki tudja. amúgy is teljesen megfertőztetek, komolyan, minden kisebb gyorsításnál már kalapál a szívem, ugrik a pulzusom, izzad a homlokom, ott táncol a vállamon egy kisördög, aminek a feje helyén egy henger van...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Acheron
őstag
válasz Petester #3699 üzenetére
Szép ez a Lega kombi A praktikusság okán valószínűleg én is a kombit választanám, de valahogy nekem a szedán arányosabb, kifejezetten szépnek látom. A 19 colos felni mutatós. Ellenben ha a korabeli Legákban is olyan kemény a felfüggesztés, mint az Outback -ben, akkor itthonra nem forszíroznám Néhány "jobb" környékbeli úton a 17 colos ballonossal is a komfort határon mozog a csillapítás
(#3708) Qru: Én azért azért élvezem, amikor a nyomaték hátbavág Alacsonyabb sebesség / fordulat tartományban nagyon dinamikusan vezethetők tapasztalatom szerint - kifejezetten kedvelem a karakterisztikáját. De mostanában - talán pont emiatt - az elektromosra is kíváncsi vagyok (nem járni vele, csak kipróbálni)
(#3712) Jorus: Szomorú ezt olvasni. Ennél a szememben talán csak az rosszabb, ha háziállatot hanyagol el valaki
(#3726) Parci: Ugye, ugye Engedd el, Qru megmondta a
tutit Majd ha baja lesz, megjavítjuk -
outsiders
aktív tag
Motorolaj Motul, váltóba diffibe meg Eneos asszem, oda Motul feleslegesen drága a srác szerint és semmi előnye. Automata váltóba plusz szervóba muszáj a gyári ATF olaj. Szűrőket nem tudom, rájuk szoktam hagyni, azt veszi ami bevált az elmúlt években már. Ugyanez a srác szervizelte végig a kocsit gari után, bízok benne, jobban ért ő ehhez..... Hozott alkatrészt nem tudom, szerintem nem tiltakoznak, de amikor végig kérdeztem mi mennyi rájöttem, hogy semmivel nem tudom olcsóbban beszerezni, sőt....
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #3728 üzenetére
Haverom a forgalmazónál melózik, így jó áron és tuti nem hamis olajat kapok tőle. Már megvettem a cuccokat de akkor legközelebb megnézem én is ezt a Szépvölgyit.
Nekem a Motul lesz a váltóba/difibe is, mert több az adalékanyag benne mint az Eneosban, így lassabban öregszik. Aki sokat megy annak ez valóban nem szempont
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
Úgyse várom meg a 60k futást vele majd, inkább 30-40 körül csere legkésőbb, ha addig nem térdel le a kuplung (nem érződik még). Ebben hálistennek DMF sincsen. Majd 2x annyi volt a Motul olaj bele, annyival nem hoz többet, ha hoz egyáltalán valós körülmények között, nem papíron. Elvileg minden olaj és folyadék szép volt amit leengedtek, nem volt túlhasználva semmi benne
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #3730 üzenetére
Szerencsére az enyémben sincs még DMF, csak a manuális váltós Lega/OBK kapott.
Az a biztos ha időben cseréled. Mondjuk én vásárlás után a vezérlést is lecseréltettem az olaj mellett. Kb feleslegesen de ez a biztos, így nyugodtan alszom.
Acheron: Volt/van VAG-os turbós autókhoz szerencsém (1.8 t, 1.8 TSI, 2.0 TDI) nekem a lineáris karakter jobban bejön ezért döntöttem a nagyobb löketű szívó mellett. Meg a Hondámat annyira szeretem (sok szempontból jobb mint a Subaru), hogy csak japó autó jöhetett szóba amúgy is.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Akkor 1 hónapig kímélő üzemmódban fogod űzni a szekeret, amíg be nem számolok arról, hogy miért lett nekem hengerfejes és mennyi volt a javítás? Nem kell ezt túlparázni, egyszerűen csak nekem nem volt szerencsém. De nekem a váltóval sincs, úgyhogy sokkal valószínűbb, hogy egyedi az esetem. De már kezdek megbarátkozni a gondolattal és inkább nyugtatom magam azzal, hogy most kap annyi törődést, hogy sok-sok nyugodt km vár ránk.
Ahogy számolgatom, most majdnem 800e Ft megy bele az autóba. Lesz ugye a hengerfej felújítás, wandler felújítás, vezérlés csere, gyertya csere, minden szimering vagy tartóbak csere, ami menet közben kiderül, hogy lassan cserés lenne, megcsináltatom a vezető ülést, a karcokat a lökösökről és a műanyag elemekről eltüntetem, felújíttatom a mattuló első lámpámat is (csiszolás, polírozás és UV álló lakkozás). És erősen gondolkodok az első gátlók cseréjén is, bár Nyírő szerint még van benne tartalék, csakhát nagyon zavar a hangja...(ó\_!_/ó)
-
HÁZIGAZDA
válasz Petester #3732 üzenetére
igazából 13 milliós kocsikban ülünk, az eredeti árának töredékéért. ha őszinték vagyunk, egy 800k-s felújítás is belefér, a lényeg, hogy utána tíz évig autó legyen -- márpedig feltehetően az lesz. mindig az a legfontosabb, hogy maga a kocsi, az alap jó legyen. ezért nem értettem soha, amikor az ls400-nál valamit cserélni kellett és az drágább volt, mint egy opel astrába, hogy miért szörnyülködik mindenki. igen, 112e ft volt a bal első-felső lengőkar. egyszer cseréltem, soha többet, és tíz éven át egy 25 milliós kocsiban ültem, miközben soha életemben nem volt és nem lesz ennyi pénzem autóra, de még az ötöde sem.
szóval egyetértek, csináld meg, aztán élvezd. ha amúgy szereted a kocsit, akkor nem fog fájni hosszútávon.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
nagyúr
Egy ilyen autóba madaras benyót tölteni?! Nem tudom honnan veszi, de én a fókámat shellnél tankolom és hálás érte a drága!
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Petester
senior tag
Érd mellett egy kis faluban lakik egy fényező, hozzá viszem a lámpákat is, meg a lökösöket is. Corolla lámpáit is ő csinálta meg, szép lett és még mindig az.
95-öt még nem próbáltam, nem is fogom, 98-at szereti a H6. Vagyis nem olyan biztos, hengerfejes lett valamitől...Parci:
Igen, egy véleményen vagyunk!
Az eddigi kopó dolgok sem voltak amúgy vészesen drágábbak, mint szoktak, hátsó kerékcsapágy cserém, meg első fék felújításom volt, minőségibb, utángyártott motyók kerültek bele, de a Toyotába valók áraihoz képest nem lepődtem meg. Sőt a gyári első gátló se fényévekkel drágább egy utángyártottnál (60+áfa, az utángyártott meg kb 42-48+áfa - mondjuk ebből jönne le még a kedvezményem), és ha lehet hinni Nyírő úrnak, a gyári kétszer annyit bír, mint az utángyártott.(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Sub-ZeRo #3735 üzenetére
Itthon mindenki a MOL Szászhalombattai finomítójából veszi a benzint (kivétel az OMW prémium benyó). Csak az adalékolásban van különbség. Szóval ott tankolok ahol olcsó.
Az Auchan is a MOL-tól veszik a benzint. Amúgy az egyetlen szolgáltató aki havonta beméreti egy független laborban a benzinjüket.
Shell-t nem nagyon szereti az enyém, pedig az elején azt nyomtam bele. Nagyon hektikusan evett belőle, hol jól hol rosszul. Ennek elvileg az a magyarázata, hogy a Shell nem bízik a MOL-ban és nem a finomítóban keverik hozzá az adalékot hanem utólag, ami miatt nem konstans a benzinük adalékanyag koncentrációja.
Mondjuk ez 3 éve volt. Lehet azóta fejlődtek ezen a téren. Majd lehet újra rápróbálok, itt az egyik legolcsóbb kút a környéken.mod:
Petester: Jó még nem aktuális annyira de jó előre készülni az ilyesmire azért kérdeztem. Sajnos már van némi mattulás nyom az enyémen is...
Az enyémnek már a 95 is prémium mert 91 az előírt minimum oktánszám. Sztem a 98-ast nem is ismeri.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Ha csak polírozzák, az vissza is fog mattulni. Én ezért fogom lakkoztatni speciálisan fényszórókra való UV álló kegyszerrel. A Corollára tavaly tavasszal 6e Ft/db volt, remélem azóta nem emelt árat. Van, aki fóliáztatja polírozás után, az talán a kőfelverődés ellen is hatásosabb lehet.
Qru: egy próbát megérhet a 98, én is így futottam neki és sokkal jobban komálta, mint akár az OMW maxx motion 95-öt. Abból többet kajált, a 98-assal meg mintha simábban járna még alapjáraton is.
(ó\_!_/ó)
-
outsiders
aktív tag
Tyűha, jót kérdeztél......... Én mostanában tojok a könyvelésre
Négyes főúton egy deka kétsávos rész nincs, lehet végig előzgetni a sok marhát ha megyünk haza szülőkhöz, nem is nézem inkább. Múlt héten vasárnap tiszta üres úton jöttem vissza BP-re, tele tempomattal, azt mondjuk érdemes lenne megnézni, mennyire volt akkor visszafogott.Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
outsiders
aktív tag
Rám is rám tör néha, máskor meg nem Corollát nem néztem egy éve nagyjából, akkor full várossal 7 körül elvolt simán. Bubuka nagy átlagban 9 körül eszik vegyesben sok országúttal, nekem ez még belefér bőven.
Lengéscsillapító halálát amúgy abból érzékeltem már én is egy pár hónapja, hogy elkezdett instabil és néha dülöngélős lenni az autó, nem a korábbi sínautós érzést adta. Várom már, hogy visszakapjam a korábbi stabilitást
Nyáron jön még egy rozsdafolt eltávolítása a jobb hátsó sárvédőnél plusz első hátsó lökös újrafényezése, illetve komplett polír. Féltem a kocsit, nem tudom ezután hogyan védjem meg majd a barmoktól... Már ilyen felragasztható cuccokat néztem ebayen a sarkokra és az ajtóélekre, mint kritikus pont. Sajnos kék sehol nincs, marad talán a karbonmintás....Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Acheron
őstag
válasz Petester #3741 üzenetére
Nekem is kezdenek mattulni, pedig még csak a nyolcadik évüket tapossák (év végén töltik be). Részemről nagyobb baj, hogy inkább belülről van valami nagyon vékony fehéres lerakódás, amitől már nem tűnik víztisztának plexi, ezen a polír nem segít. A bal oldalin lévő repedésen pedig a nagy esők nyomán belülre is került víz, napokig párás volt. Most hogy pár napig nem esett, szinte teljesen kiszáradt, tehát szellőzni is tud legalább
Most vadászgatok bontott fényszórókat, de párban szinte lehetetlen találni. Úgy néz ki, külön - külön akad jónak mondható állapotú jobbos és balos is, 25 és 45k árakon (+ szállítás, mivel két helyről van, 2x). Ha az eredetiek kikerülnének, akkor talán belülről is tisztíthatók lesznek, ragasztás és polírozás után mehetnek tarcsiba, vagy eladásra Még gondolkodom, meglépjem -e.
Üzemanyag téma: Leginkább Shell 95 Fuelsave megy bele, ezzel perpill 10,4 az átlag, ~9,7 minimummal és ~11,3 maximummal. Erős a gyanúm, hogy a felső értéket könnyebb lesz megdönteni, mint az alsót
Nálam is tervben van más nyálak kipróbálása, 5 - 10 es tankolási periódusokban (csak hogy lássam a különbséget, nehogy a placebó tévesszen meg.)Három hét múlva itt a nyári szünet, egy időre megszűnnek a reggeli városnéző túrák, kíváncsi vagyok, mit jelent ez majd fogyiban. Tervezem, hogy egy tankot ezen idő alatt rászánok egy nagyon gyógyegér spórolós tesztre, hogy lássam, mi a minimum kihozható. Egyszer megcsináltam ezt az Avensissel, az ~5,66 lett (kvázi ez a gyártó által megadott kombinált érték) - de borzasztó frusztráló volt, nem tudom, rá tudom -e szánni magam még egyszer
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #3749 üzenetére
Nekem a minimum most jött össze májusban 7,06 liter. Münchenből haza: kinti nyál, hátszél, lejtő, új gyertyák, a sok útépítés miatt sok 80-as szakasz de máshol sem mentem gps 120-nál többel. Talán 2x ha felgyorsítottam 130-ra egy-egy előzés miatt.
A felső az meg 13,5 liter a Subaru kulbos vezetési tréningen de az bruttó 8 óra gyepálás, igaz benne van az oda-vissza út is.
mod:
Eltenném tarcsiba a fényszórót. Ha szükséged lesz rá, nagy kincs ha már nem lesz meg a H6 akkor meg később is eladhatod bármikor.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest