- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- Sweet.tv - internetes TV
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #4004 üzenetére
Igen még a a régi, 3 féle motorral:
- 2.5i (FB25)
- 2.0XT (FA20F)
- 2.0D (EE20)mod:
CB: Az adná de a PHEV-hez csak szívómotort adnak, esetünkben egy módosított 2.0i (FB20X). A nyomatékszegénységét a villany motor kompenzálja cserébe az attkinson ciklusú szívó takarékosabb mint az otto üzemű turbós.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
CB
senior tag
"az attkinson ciklusú szívó takarékosabb mint az otto üzemű turbós"
Biztos vagy te ebben?
Nem vagyok biztos abban, hogy az 1.6 turbó többet eszik, mint a 2.0 benzin, bár nekem csak CR-V -m volt 2.0 automata, nem tudom a kisebb mennyit eszik.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Qru
MODERÁTOR
Közepes részterhelésen talán kevesebbet de alacsony és magas terhelésnél biztos, hogy többet eszik az otto üzemű mint a attkinson ciklusú még akkor is ha fel van töltve.
Nem hülyék a gyártók, ha megnézed senki sem alkalmaz turbós motort hibridrendszerhez a Porsche-t kivéve. De az ugye nem is köznapi felhasználásra van tervezve.
#nincsbennetarcsi
-
dethroner
veterán
Beszélsz hülyeséget Én se voltam túl jó véleménnyel a dízelekről, de ez főleg az elhanyagolt 20+ éves széthajtott, padlógázzal kínzott átlagos 1,6 szívók miatt volt. Nem értik a nyomorultak akik vezetik azokat a tragacsokat, hogy egy olyan dízel sebességére nem sokat tud hatni a gázpedál taposásával.
Viszont ez a boxer dízel nagyon kulturáltan jár, nem zakatol, nem füstöl semmivel jobban mint a hasonló korú benzinesek. Vannak autók, amikbe a benzines motor való, és vannak, amiknek a dízel áll jól. Tényleg van olyan aki szerint egy másfél tonnás autót benzines motorral kell hajtani? Mi a jó abban? A 2 literes motor kevés hozzá, a 2,5-ös meg kétszer annyit eszik mint a dízel és a biztosítása is sokkal több. Ezekhez a nagy bódékhoz szerintem pont a legjobb választás a 2 liter körüli TD ha mozgatni is kell, klíma működése se okozzon zavart az erőben emelkedőn és a fogyasztást is emberi értéken lehessen tartani. Benzin maradjon a városban karistolós autókbanA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
outsiders
aktív tag
válasz dethroner #4015 üzenetére
Hagyjuk már..... XD 1400 kilós SG forit teljesen jól mozgatja a 2 lityis szívó. Eszik 9 körül vegyesben, dízel mondjuk 7 litert. Dízelben ott a sok modern dízel költség, konstrukciós hibás blokk, nehezebb melegedés. Mi is éri meg benne? Mitől áll neki jobban?
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
HÁZIGAZDA
válasz dethroner #4015 üzenetére
a legjobbabb a hibrid , én a dízelt utálom. nem a menettulajdonságai miatt, hanem az illúzió miat, hogy "keveset fogyaszt". ja, csak aztán másfél millió, hogy megint keveset fogyasszon. az sem segít, hogy a subaru rendesen elkefélte az első generációt a boxer dízellel.
de megvennék én egy dízel 2015-ös forit is szó nélkül és magam alá köpnék , linkeltem is a minap, csak már elvitték.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
dethroner
veterán
válasz outsiders #4016 üzenetére
Most ne csak a subarura gondolj. Más márkák tudnak/tudtak megbízható, nem konstrukcióhibás dízel motort gyártani. Nehezebb melegedés tud előny is lenni. Munkatársam egy öreg vectrát hajt. Nem sok ideje van foglalkozni vele, aztán egyszer mondta hogy pár hétig szinte víz nélkül járt vele, mert eldurrant egy cső, de mivel nem nagyon nyomja 2000 fölé a főtengelyt, gond nélkül eljárt vele Azért én ha keveset akarnék alkatrészre költeni, modern benzineset se vennék semmiből.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
outsiders
aktív tag
válasz dethroner #4020 üzenetére
Értem én de ha nem megy az ember évente 10-12k kilométernél többet, akkor hol is jön ki a csodás fogyasztás előnye? Plusz a drága bonyolult befecskendező rendszer, dmf, részecskeszűrő felújításának az ára? Mitől lesz jó a hirtelen jövő majd ugyanúgy elfogyó nyomaték a másfél tonnás testhez? A karakter szerethető bizonyos esetekben valóban, de mindennapos általános használatra, amire a Subarukat is kitalálták soha nem vennék dízelt. Ha a dízeles karaktert vadászom a turbós benzin sokkal inkább. Vegyen az ember náciwagent 6 hengeres dízellel büntetni az autópályán, ha az a cél, de subarut ne már..... Okkal hagyták abba a gyártást és fejlesztést is, tiszavirág életű próbálkozás volt csak, meg akarták lovagolni az európai dízel mániát.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
HÁZIGAZDA
válasz outsiders #4022 üzenetére
nem akartak ők lovagolni, inkább az volt, hogy kedves európánkban a fullra tolt dízelmánia miatt már semmit sem lehetett eladni, ami nem 5,4 litert fogyaszt, ergo kénytelenek voltak belelépni a kutyagumiba ők is. tényleg a világ vicce, ahogy most összeomlik az egész dízelpiac az elmúlt tíz+ év után.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
dethroner
veterán
Az én 96-os évjáratú R19-em motorja, váltója, kuplungja még nem látott szerelőt. Pár villany baja volt már, ahogy egy jó franciához illik De olyan remekül mentem vele 2 döglött gyertyával is, 90-ig el lehetett tolni másodikban úgy is Én is kimegyek vele a világból, hengerfejes nem lesz. Kicsit kopott, kicsit koszlott, de ha megmossa az eső, még mindig bele tudok szeretni az örök sedan formájába.
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Qru
MODERÁTOR
Az is inkább élvezeti cikk mint közlekedő edény de igazad van.
Sajnos a turbó sokat eszik ha taposod. Nekem volt 1.8 TSI-m többet evett mint a szívó 2,5-ös motor városban pl. Országúton részterhelésen mondjuk kevesebbet a nagyobb hatásfok miatt.
mod:
Parci: Tőlem mehetünk. Moderálni onnan is tudok.
outsiders: A Vezzess.hu után az Origo is lehozta a Subaru tech day bemutatóját: [link]
dethroner: Ez a VW féle 2.0 CR TDI egész jó konstrukció. Bár ezzel is úgy vagyok mint a zsiráffal az állatkerben: jó pofa jó pofa de otthonra azért nem kéne.
Így, hogy nem én szervizelem (céges) oké, nem nekem fáj amikor 500k-ért kell DPF-et cserélni meg EGR-t és lassan jön a DMF csere ami megint 300k-s tétel lesz alhangon. Azért ennyi pénzből elég sok benzint lehet venni...[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Néhány napja megnéztem ezt a hirdetést, azóta állandóan ez van az első helyen a firefox kiemelései között, így beette a retinámba magát...
Mennyire reális ár érte amúgy? Ismeritek esetleg? Nem figyelem az árakat, de gondolom eljön a pillanat, amikor már nem lefele, hanem felfelé mennek a nem leélt egyedek árai. Ez eljött már a GT-k esetében?
Nem szándékozom megvenni, csak úgy furdalja az oldalam a kíváncsiság. Hacsak nem megy bele a család (Anya ), hogy elmenjen a Golf a garázsból és átadja a helyét egy nála méltóbb családtagnak. Amire sajnos kicsi az esély...(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
A szöveges leírás elég biztató, így lehet akár gyémánt is , meg a képek is elég meggyőzőek. Lehet valakinek szerencséje lesz vele.
Outsiders: Nem is befektetésnek gondoltam, de állagmegóvás esetén csak van az a szint, amikor már nem veszít az értékéből. Az mk2-es Golfok esetében a (részben) felújított és/vagy nem leélt autók már beálltak egy szintre. Ebben az esetben mondjuk annyi van belőlük, amiből Dunát lehetne rekeszteni, de gondolom az 1. generációs Imprezák is itt tarthatnak, ha egy tulaj vigyázza és szereti a technikát. Tuning menteset már amúgy sem lehet találni szerintem, a lefújó szelep, kipufogó, race ülés, nagy kerék és csüccsentés, stb szerintem nem feltétlen kizáró egy vásárlás esetén, úgy is vannak eltérő ízlések ilyen téren, amiket könnyen lehet át vagy vissza alakítani. Csak a váz és a fődarabok ne legyenek tákolva. Minden másra ott a MasterCard.
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #4036 üzenetére
Ha nincs szétrohadva az alja és a motor sem füstöl akkor valid. Az más kérdés, hogy ebbe azért a családot nem ültetném bele mert kb olyan jó a töréstesztje mint egy lovaskocsinak.
Családiból inkább ez (magamnak): Lega kombi 2.0i FB csopiban 1,8M-ért hirdeti a srác.
Vagy csapatósnak meg ezt a 3.0R-t küldeném amíg HF-es nem lesz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Az ilyen második autónak való, mint nekünk is a két veterán - törést tesztről esetükben nem is beszéljünk . Amikkel azért elindulunk hosszabb távra is. Egy Impreza ezektől minden tekintetben jobb.
Most pl. megyek majd Szerencsre a Bogárral, mivel nincs még kész az OBK. De a nagyobbik kölök biztos jön velem, mert imádja a Bogarat, ha otthon hagynám, tuti bosszút állna az anyján. Meg csavarogni is szeret, de az most mellékes.Szerk.: A H6 csapatósnak nagy. Játszottam az OBK-kel télen, azért más, mint egy kisebb, rövidebb testet terelgetni.
Az automata váltó ellenére azért így is jó volt, nem csak fánkokat, de középpontján is sikerült körbe forgatnom. Meg is lepődtem. De akkor is más az élményfaktor egy Imprezával.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #4039 üzenetére
Sajnos attól még fűbe harapsz ha szembe jön a Vitarás, hiába csak hobbi autó. Az esetek többségében úgyis a vétlen szívja meg sajnos. Mióta megborultam az M3-on azóta nálam ez fő prioritás.
Persze mókásabb, főleg, hogy a Lega cula hiába a H6 azért nem megy lélegzetelállítóan, míg a turbós úgy hátbaver, hogy a füleden bugyog ki az adrenalin. Ennek ellenére én a Legát választanám.
outsiders: Valószínűleg is-is. Sokat eszik, nem olyan mókás mint egy WRX, sokat futott és öreg. Kitudja milyen bajai vannak. Ha meg nekiállsz gatyába rázni (sport futómű felújítás, fék, vezérlés, esetleg HF felújítás) akkor már elköltötted rá a vételár felét... Egyszerűen nem éri meg.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Acheron
őstag
Közel 20 éves technika, de azért még van a varázsa. Hétköznapi használatra már én sem vennék ilyet, de időnkénti krúzolgatni vele azért adná a fílinget.
Mai szemmel már fura, hogy 218 Le és 1165 kg mellett "csak" 9 mp -es a 0-100, ámbár anno ez nagyon nem volt rossz. (btw, nem is tudom, miért nem a 80 - 120 van megadva általános adatként, gyakrabban van használva, mint az álló helyből rajtolgatás ) -
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #4042 üzenetére
Biztos, hogy nem 9 sec (max a szívóé), az én szívóm tud 8,2-t úgy hogy jóval gyengébb és jóval nehezebb.
Parci: A WRX-es haverral elmentünk megnézni egy ilyet nem pont ezt de hasonló futású 3.0R volt egy szolid (265 ló) chippel.
Fék felújítandó, sport futómű (Bilstein) futómű felújítandó, 4 felni felújítandó, némi lakatosmunka, fényszórók gatyábarázása, vezérlés-vízpumpa csere. Így a cca 2M-s árra már rávertünk (volna) +1M-t. És akkor még mindig előjöhet egy klímakompi halál, egy vízcső/termosztát eldurranás... az esetleges hengerfejességről nem is beszélve. Szóval elengedtem a dolgot. Marad poszterként a falamon.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
dethroner
veterán
-