Új hozzászólás Aktív témák
-
dr.Mura
tag
Gyakorlatból mondom, hogy 0-50 vagy 0-70 között (ami ugye a városi megengedett) egy TDI sem tartja az ütemet egy lepadlózott villanyautóval. Nekem a lomhábbak közül van (E-NV200), de 6 személlyel megrakva is gond nélkül otthagyja a dízeleket a lámpánál. Más kérdés, hogy 125-nél vége a mókának, mert nincs benne váltó - de a nulla fordulattól jelen levő 250 Nm nyomaték egészen vicces, és nagyon hasznos.
C8H10N4O2
-
Mura
csendes tag
válasz brumi1024 #18 üzenetére
Szerintem érdemes utánanézni, a Leaf I-et csak a 190 LE-s Passat DSG-vel tudja tartani, a Leaf II-t pedig csak a 240-es (szintén DSG-vel).
Természetesen lehet 11 M-ért a Leaf-et körbeautózó kompaktot kapni. És 11 M-ért lehet a kompaktot körbemotorozó motorokból kettőt is kapni. Sőt, ha adsz 11M-t a Kspeed-eseknek, akkor annyiból egy olyan Evo7-est építenek neked, amelyik a motorokat is körbeautózza.
A kérdés viszont az, hogy nulla fenntartási költséggel tudják-e mindezt (mert az elektromos autónál a fenntartás kimerül a kötelező gumik + évi 1 db 28e Ft-os szerviz költségben, illetve én casco-t is kötök). Áramot vagy köztéren, vagy itthon napelemről, és nincs
- olaj
- kuplung
- kettőstömegű
- váltó (manuális vagy automata, sima vagy duplakuplungos)
- turbó, kompresszor
- injektor
- izzítógyertya
- alacsony és nagynyomású üzemanyag-szivattyú
- hatszögletű olajszivattyú-tengely
- PD-elem
- vízpumpa
- vezérműszíj/-lánc
- EGR
- DPF
- katalizátor
- lambda-szonda
- légtömegmérő
- örvénycsappantyúOverclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))
-
Burt1793
veterán
válasz brumi1024 #18 üzenetére
Persze, simán megfogja egy 2 literes tdi a villanyautót, szerintem az a változás most, hogy ugye a villanyossal nem kell sebességet váltani, csak lepadlózza az ember, a belső égésű motoros autók nagy része pedig manuál váltós, amivel tudni kell rajtolni (persze manapság a 10 milliós ársávban már a kompakt autók között is keresni kell a nem automatát, egy automata 2.0 tdi-nek 0-50-nél sem ellenfél az e-golf és azt is csak padlózni kell).
Figyelj, 2 literes tdi golf, jól extrázva kerül 8 millió forintba, akár automatával. 30 ezrenként kell kötelező szervizelésnél 50-60 ezer forintot költeni rá, 4 év, 200k km gari van rá, addig tartjuk meg. Most van benne 150 ezer km, semmit nem kellett rá költeni a kötelezőn kívül. Most is a szalonból kihozott nyári gumi van rajta (eco-cucc, nem kopik, annyira nem is tapad, 2,8baron jár), persze téli gumit kellett rá venni, külön felnin van.
200 ezer km-nél, jövőre elmegy jó 3 millió forintért. Tehát 5,5 liter * 2000 * (~370 forint) =~4 millió forint az üzemanyagköltség, vagyis 9 millió forintból meg van kb a 200 ezer km 4 év alatt.
Fogyasztása 5,5 liter/100km, egyáltalán nem spórolósan. Persze másfajta használatban van, városban ritkán megy.[ Szerkesztve ]
-
Mura
csendes tag
válasz brumi1024 #40 üzenetére
A Leaf nem egy 11 milliós belső égésű motorral szerelt autó, hanem egy 11 milliós, villanymotorral és akkumlátorral szerelt autó. Nem is állított mást senki.
Számomra az autó közlekedési eszköz, eljuttat A-ból B-be, lehetőleg a legalacsonyabb költséggel. Ezt jelenleg az E-NV200 tökéletesen teljesíti. Ha valakinek az autóval történő önkifejezés megér annyit, hogy évi súlyos százezreket költsön rá - az ő pénze, arra költi, amire akarja.
A Leaf II egyébként zajok tekintetében - hasonlóan az i3s-hez - rendkívül jól szerepel, a zajszintje messze alatta van a legtöbb ICE-s autónak (természetesen egy Lexus 500h vagy egy új Audi A8 hasonlóan halk befelé - csak éppen háromszorosáért, mert ugye ezek luxuslimuzinok).
Elég baj lenne a sok PD-TDI tulajdonosnak, ha nem lennének PD elemek - szerencsére most már a jobb konstrukciójúak vannak a polcokon, én még kénytelen voltam végigszenvedni, amíg a VW egyenként kicseréli garanciában a Passatomon mind a négyet. Sok-sok PD-s autó fut még, és fog is futni még egy jó darabig.
340 Nm bármire elég a városi forgalomban, és normál közlekedés mellett is. Ha valaki autóskártyát akar játszani, annak pedig ott a Tesla, amelyik mindent visz, mint az aduász (megvan az a videó, ahogy egy Tesla X legyolsul úgy egy Alfa 4C-t, hogy egy másik Alfa 4C-t vontat egy rákötött póton?)
Lehet, hogy csak öregszem, de negyvenen felül már nem hoz lázba az autós f*rokméregetés.
Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))
-
F.B.I.
veterán
válasz brumi1024 #84 üzenetére
Akkor átfogalmazom, csak azok kedvéért, akik nem vezették, csak a számokat látják: egymás mellett voltak a kocsik, nem tudtak elmenni a Leaftől az első 100 méteren és nem, nem a városban voltunk emberek, 40 év felett már kinőttünk belőle.... nagyjából.
Senki nem képes mindenre, de mindenki képes valamire! Segítő válaszokat köszönöm!
-
batai15
félisten
válasz brumi1024 #88 üzenetére
Nem tudom nem is érdekel , de tény ha le padlózod az elektromos kocsit megindul mint a barom , nem pörög el , egy hagyományos kocsival nem tudod ezt meg csinálni, csak egy bizonyos fordulatig.
Nem érdekel a fizikai meg mi miért van, az elektromos hülye biztosra van meg csinálva .
A nyelvtan órát meg majd ha kérem igénybe veszem köszi.
Krisztián :hát mivel nem nem quatro audik stb képezik a városi forgalom nagy részét, így jah a legtöbbet lenyomja lámpától lámpáig. Kár erőlködni ez így van.
Tudom savanyú a szőlő, de tartsuk fejben , hogy ez csak egy szituáció , és élet helyzet , sok más helyen meg el lenne verve az elektromos.[ Szerkesztve ]
-
vadkörte
addikt
válasz brumi1024 #88 üzenetére
Olvasom az egész topikot az elejétől. Tudom miről beszéltetek. Úgy csináltok, mintha csak padlógáz, padlófék párossal lehetne közlekedni és nem lenne köztes állapot.
Pl. engem még soha nem tartott fel elektromos jármű - pedig tudok lendületesen indulni és haladni a 69 kehes gebés traktorommal - bár lehet, hogy errefelé nem amperhuszárok vesznek villanyos, pedig van jópár. Kékesfekete füstöt okádó 3-5 éves belső égésűek annál inkább.Üdv. V. Körte
-
plömplöm
őstag
válasz brumi1024 #109 üzenetére
"fürdőszobával vetekedő légellenállással"
szerintem ezt te direkt csinálod
segítek: Automobile drag coefficient
leaf 2010: 0.29; golf mk6: 0.31; bmw m3 coupe 2005: 0.32; bmw 3 320d: 2012 0.27; toyota prius 2016: 0.24; ésatöbbi. nem látom azt az átlagból őrületesen kiugró légellenállást, te hol látod? nem kell válaszolj...
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz brumi1024 #112 üzenetére
az megvan, hogy nullától ötvenig mennyit számít a légellenállás? nem is értem, hogy hogy hoztad ide egyáltalán.
de mindegy, van neked egy fóbiád, talán pont egy tádé, és elemi késztetést érzel a villanyosok porbaalázására. békénhagylak, szia
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
dr.Mura
tag
válasz brumi1024 #109 üzenetére
Érdemes lenne elmenned és kipróbálni egy ilyen autót. Szerintem tényleg nem érted, hogy itt többen miről beszélünk, valószínűleg nehéz átszokni gondolatban a belső égésű motorok és a váltó adta karakterisztikáról (azt nem feltételezem, hogy a Berzsenyiben ennyire gyenge lenne a fizika-tanítás, így kizárom, hogy az alap ismeretek hiánya lenne a gond).
A lámpánál való gyorsulásban szinte semmi szerepe a motor maximális teljesítményének. Ott csak a nyomaték, a tapadás és az önsúly számít. A légellenállás is csak kb 50 km/h-tól kezd szempontként bejönni.
A villanyautók hatótávja városi használat esetén csak annyiban lényeges, hogy az egy nap alatt megteendő km-t tudja, mert este úgyis megy konnektorra, és reggelre újra tele autód van.
C8H10N4O2
-
addikt
válasz brumi1024 #118 üzenetére
Tesla model X viszont lehagy bármilyen BMW-t ha jól tudom Az árban picit közelebb van
Nem vitát akarok,hanem az elektromos autó környezetbarátabb ( szoktak jönni hogy az áramot is meg kell termelni,igen de amíg a dízel a gázokat a város közepén engedi ki,addig az elektromosságot Pakson termelik többnyire),baromi jól tud gyorsulni. Ezek az elektromos autó jobbak mint a mai benzinesek 10-12 sec/0-100 kmh.
Szóval pár év minden gyártó piacra fog dobni elektromos autót is. 5 év múlva meg már hétköznapi használatra is tökéletesen alkalmasak lesznek,mert ma még nem mindenkinek az. Viszont töltőket nem tudom hova fognak tudni telepíteni ennyit. Vagy minden parkolóhelyen lesz gyorstöltő vagy hamar eljutunk oda hogy nem lesz üres töltő. -
őstag
válasz brumi1024 #127 üzenetére
1, Nem automatáról beszélt, hanem kézi váltósról.
2, Más dolog valamit (párszor) legjobban csinálni kíméletlen üzemódban, mint 1000x nagyon jól átlagüzemszerüen.
3, A dízel továbbra is hosszútávú utazásra van kitalálva és nem városi töviggáz gyorsulgatásra csak azért, hogy az összes elektromos megtudja ki a király
4, A 600 Nm-es automataváltós dízel nem a Leaf kategóriája, hanem a Tesla 3 és S. -
őstag
válasz brumi1024 #130 üzenetére
Ne add fel! Küzdj! Mint itt néhányan a piros lámpánál a dsg váltós céges passzáttal.
Az kifejtenéd bővebben, hogy a Golf/Leaf kategóriájú elektromos autókhoz mi módon kapcsolódik az általad belinkelt 610 lóerős biturbós, 6600 köbcentis, 12 hengeres BMW M760Li?
És igen, most még úri huncutság egy új elektromos kocsi, kategóriától függetlenül. Mert még új és kis szériás a technológia, nem igazán van tömegtermelés. De ha így tolják a villanyosok szekerét, 5-7 év múlva nem fogsz kapni új dieselt, benzinesből is legfeljebb hibridet, és akkor már egy eGolf annyiba fog kerülni, mint most egy 1.6-os benzines.[ Szerkesztve ]
-
Mura
csendes tag
válasz brumi1024 #123 üzenetére
Tévedés:
M5 https://www.youtube.com/watch?v=vvHTN0Yi1t4
RS7 https://www.youtube.com/watch?v=scyYfbL5P9w
Néhány stock és tuning muscle car: https://www.youtube.com/watch?v=4FCb70blEMw
Lamborghini Aventador: https://www.youtube.com/watch?v=_NnNEuxqoPo
Nissan GT-R: https://www.youtube.com/watch?v=zEr5cbkNabY1/4 mérföldön a Tesla jelenleg csak nagyon egzotikus autókkal verhető (Romac Concept, LaFerrari).
Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))
-
Mura
csendes tag
válasz brumi1024 #141 üzenetére
Javaslom, hogy olvasd el ezt a cikket:
https://danielmiessler.com/study/horsepower/
Szépen elmagyarázza, hogy mi is a forgatónyomaték és a kerekeken leadott teljesítmény összefüggése a gyorsulással. A motor névleges nyomatéka és teljesítménye ugyanis az autóskártyán kívül nem sok helyen használható a napi gyakorlatban, ha két teljesen különböző jellegű erőátvitellel rendelkező járművel van dolgunk.
Nézzük az adatokat. A BMW 320d motorja főtengelyen 380 Nm-t ad le 1750 és 2750 fordulat között. Hanyagoljuk el a hajtásláncon keletkező veszteségeket és tételezzük fel, hogy a teljes nyomaték átjut a kerekekre (nem így van, de az már bonyolult lenne). Az 1. sebességben a váltó áttétele 1:4,110, tehát a főtengely minden 4,11 fordulatára tesz meg 1 fordulatot (6. fokozatban ez már csak 0,659:1). A fizika tehát azt diktálja, hogy a motor 380 Nm forgatónyomatéka 4,11-szeresen jelentkezik a váltó után, így ez komoly 1561,8 Nm (elméletben). Combos.
A Nissan Leaf I ezzel szemben 280 Nm nyomatékot ad le a főtengelyen - azonban ez egy fix , 7.9377:1-es áttételen megy keresztül. Ez tehát azt jelenti, hogy 2222,556 Nm lesz belőle (ez is csak elmélet, bár a veszteségek váltómű és kuplung, valamint kardántengely és hátsó differenciálmű hiányában kisebbek).
Mindehhez jön, hogy a Leaf nyomatéka 0 fordulattól rendelkezésre áll, míg a 320d nyomatéka 1000-es fordulattól kezd felépülni és majdnem lineárisan növekszik 1750-ig, majd 2750 után gyorsan leesik (bár a teljesítmény-maximumot 4000 rpm-nél éri el).
Szerintem olvass utána, érdekes terület.
Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))
-
dnelb
veterán
válasz brumi1024 #147 üzenetére
Hagyd, ők ezt ÉRZIK, a mért adat nem számít, nem az a valóság, hanem amit éééreznek
az 1.3 swift is gyorsnak érződik mert gagyi a kasztni meg nulla a szigetelés itt nagy a nyomaték aztán behaluzzák hogy fuudegyors, de a 8.5s akkor is csak 8.5s
autopályán meg 85 tempomat[ Szerkesztve ]
-
gyurica úr
tag
válasz brumi1024 #130 üzenetére
Oké, lemennek az árak (nő a fizetés:-) )legyen elérhető az elektromos autó sokkal jobban mint most. Akkor hogy fogják tölteni?
Töltőállomásokon, plázában, mhelyen, akárhol van 2-3-4 hely, és igény lenne 8-10-re.
Lakótelepen, több emeletes házakban ahol nincsmélygarázs, hogy fogják tölteni az autókat?
Benzinkuton megáll az autópályán 10 autó és van 4-6 töltési lehetőség. Akkor aki később jött az várakozik fél órát a másikra, majd a saját fél óráját is kivárja mert nincs más lehetőség?
jelenleg nem alkalmas se hosszútávra, se nagy tömegben az elektromos autó a mindennapi használatra.
városban, ingázásra, családi házhoz valószínűleg igen.
Szívesen olvasnék egy CNG-s tesztet összehasonlítva egy elektromossal, és egy hibriddel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Több db HP Thunderbolt dock 230W G2 230W -os töltővel MONITORCENTER
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.