Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • brumi1024

    veterán

    válasz dr.Mura #117 üzenetére

    Mint említettem próbáltam, tudom miről beszélsz. Viszonylag sokat mentem i3-mal, eUp-pal (egészen egyszerű a carsharing szolgáltatásoknak hála), próbáltam hibrid 3ert, Q7 etront, emellett sokat vezetek erősebb dízeleket (pl 40d-t a BMW-től) is. Tudom, miért tűnik úgy, hogy jól megy a villany, de a valóságban (ahogy ezt a mérések mutatják, hisz az érzékelés elég könnyen becsapható) ne hasonlítsunk egy 150 lovas villanymotort az összes dízelhez.

    De nézzünk egy példát, számokkal: X5 M50d vs Leaf II. Nyilván nem fair összehasonlítás, mert előbbi árából 3 rossz esetben 4 Leafet lehet venni, de bőven beleesik a bármilyen dízel kategóriába, hátrányként pedig megkapja a közel 1 tonnával nagyobb alaptömeget. Abban megállapodhatunk, hogy az xDrive és a ZF automata launch controlja miatt a BMW gyakrabban fogja tudni hozni a gyári gyorsulási értékhez közeli időt, mint a Leaf, hisz előbbi FWD, tehát nyálkás úton szépen el fognak kaparni az első Eco gumik (a BMW-re prémium sportgumik kerülnek, mert 315-ös szélességben nem nagyon van más). Nem látom, hogy hogy jön ki az, hogy a belsőégésű motoros autó minden egyes részidőt jobban teljesít (1,2 sec-kel gyorsabban van 50-en, 1,4-gyel 60-on, 2,1-gyel 80-on...stb, tehát láthatóan még távolságot is növel), de mégis lemarad a lámpánál. Nem nálam hiányoznak az alapok vagy a tapasztalat (hisz mint mondtam vezettem erős villanyautót), hanem egészen úgy tűnik te nem ültél még nagymotorral szerelt modern autóban. Innentől kezdve én feladom, mert láthatóan a villanyautó szemüveg mögött nem látod a saját állításaid abszurditását. NEM a villanyautókat szidom, csak azt állítom, hogy minimálisan gondoljunk utána a dolgoknak: nincs csoda, nincs téridő-kapu, nincs fluxuskondenzátor, lehet, hogy érződik a nyomaték, lehet, hogy ez szokatlan az 1.6/2.0 TDI után (amit ráadásul lehet, hogy nem is pörgetve használtál), de a 250 Nm akkor sem lesz több, mint a 7-800, ha 88-adszorra próbálod megmagyarázni nekem, hogy mit nem vezettem. Budapesten élek, bármikor be tudok ülni egy Mol Limoba.

    A légellenállás is csak kb 50 km/h-tól kezd szempontként bejönni.

    Előtte is van, csak elhanyagolható. Tudtommal 0-70-et is emlegettél, ami egészen városi szituáció.

    "A villanyautók hatótávja városi használat esetén csak annyiban lényeges, hogy az egy nap alatt megteendő km-t tudja, mert este úgyis megy konnektorra, és reggelre újra tele autód van."

    Ez tény, nem is állítottam mást.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    válasz dr.Mura #117 üzenetére

    ti azt nem értitek, főleg matematikában alulképzett jogászok, hogy az univerzális kvantor tagadása az egzisztenciális kvantor.

    vagyis a legelején kijelentett *MINDEN* autót legyorsul lámpától a leaf állítás cáfolatához elegendő, ha egy ellenpéldát tud hozni. azt pedig bizonyára tud, így jól láthatóan az állítás, amit itt erőltettek már két napja, nem igaz.

    pedig érdemes lett volna odafigyelni a válaszokra, amiket kaptatok, például azokra is, amikben azt írták, hogy ne 10 másodperces autókban gondolkodj. én is itt röhögök ezen az emeletes marhaságon, 0-50-nél nekem még nem kell váltanom, akár 1-esben is elviszi a mostani autóm, de ha kettesben indulok, 110-ig nem kell váltani, és akkor a váltásfetisizmus megy a kukába.

    helyesebb lett volna olyasmi állítást megfogalmazni, hogy az általatok ismert autókat mind legyorsulja a leaf, vagy a városban gyakran előforduló autók zömét legyorsulja. biztosra veszem, hogy a buszmegálló lerombolásban gyakorlott merciket például nem gyorsulja le.

    a többi veretes marhaságot nem biztos, hogy ki akarom vesézni. mondjuk annak az esélye, hogy vegyek egy range extenderes villanyautót, ami több benzint fogyaszt, mint egy 19 éves astra, elég alacsonynak látom most.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák