Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • brumi1024

    veterán

    válasz Mura #42 üzenetére

    "A Leaf nem egy 11 milliós belső égésű motorral szerelt autó, hanem egy 11 milliós, villanymotorral és akkumlátorral szerelt autó. Nem is állított mást senki."

    Mégis 11 milliós Passathoz van hasonlítva, hogy olcsóbb a fenntartása nála. Igen, olcsóbb, ahogy egy Timex is olcsóbb, mint egy Pateq Philippe. Ugyanaz a kettő? Nem.

    "Számomra az autó közlekedési eszköz, eljuttat A-ból B-be, lehetőleg a legalacsonyabb költséggel."

    Ez a lényegi különbség: az autószerető emberek nagy része nem azért vesz M2-t, M4-et, mert autóskártyázni szeretne, hanem azért, mert számára az autó nem egy lift, amibe beleül és ingermentesen eljut A-ból B-be, hanem adott esetben hétvégén, csak úgy, szórakozásból, céltalanul elmegy mondjuk Dobogókőre, megfordul és lejön. Mindenféle különösebb indok nélkül, csak azért, mert élvezi. Nem azért, mert mutogatná magát, hanem azért, mert élmény az autóban ülni és szerpentinen menni vele.

    "A Leaf II egyébként zajok tekintetében - hasonlóan az i3s-hez - rendkívül jól szerepel"

    50-ig, 70-ig persze, mondjuk itt is nagymértékben függ attól, hogy mihez hasonlítod. Egy hasonló kategóriás kompaktban a motor miatt nagyobb lesz a zaj, de 70 fölött, ahol már a futómű és a szélzaj a dominánsabb ott nem kell A8, egy A3-at/A4-et simán odatennék bármelyik mellé, 70 fölött jelentősen csendesebb. Ennek oka egyszerű: többet költöttek a hangszigetelésre, mert a gyártók tudatosan így pozícionálják a termékeiket. Egy i3 nem lesz csendesebb, mint egy 5er BMW, ugyanis a BMW-nek nem érdeke, hogy csendesebb legyen. A németek pedig ha valamiben ebben profik, lásd a VW-t és a mértani pontossággal belőtt termékpalettáját, ami 6 márkán át ível.

    "Elég baj lenne a sok PD-TDI tulajdonosnak, ha nem lennének PD elemek"

    Érdekesen csavarodnak az érvek, eddig új autókról beszéltünk, most valahogy szóba kerültek a használtak. Azt elég nehéz lesz megmagyarázni, hogy egy 1,5-2 milliós 1.9 PDTDI-nél gazdaságosabb egy 11 milliós Leaf, mert nem, mire az 1.9-re annyit kell költeni, hogy 11 millió rámenjen a Leafben bőven eljön az akksicsere ideje.

    "340 Nm bármire elég a városi forgalomban"

    Sosem állítottam az ellenkezőjét, csak reagáltam vicze1 állítására. Az köztudott, hogy a Tesla gyors (mondjuk nem egy Alfa 4C-hez kellene hasonlítani), de messze nem mindenható és ne kelljen megállni vagy kanyarodni vele. Ja meg a szervizét és a biztosítását se kelljen itthon fizetni.

    "Lehet, hogy csak öregszem, de negyvenen felül már nem hoz lázba az autós f*rokméregetés."

    Ez esetben GOTO 1. állításom, amiből az egész kiindult. Nem is tudom ki kezdett el f*rokméregetni.

Új hozzászólás Aktív témák