Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    válasz Mura #26 üzenetére

    "kedvenc gyermekeim hurcolására tökéletes."
    Amelyik gyerekedet meg utálod azt a VW dízellel viszed. ;]

    Vagy fenyegetheted, hogy ha rosszak vagyok a dízellel viszek iskolába. :DDD

    Bocs nem tudtam kihagyni. :B

    [ Szerkesztve ]

  • brumi1024

    veterán

    válasz Mura #28 üzenetére

    Nem csak hogy utánanéztem (ott a link, az mérés, nem hasraütés meg szerintem), próbáltam mind ezt a 190 lovas TDI-t, mind egy i3-mat (ami gyorsabb a Leafnél). Egy a baj az érveléssel: a Leaf nem egy 11 milliós kompakt, hanem egy 6 milliós, legalábbis ami az adottságait illeti. A beltérminőség, az anyagok, a zajok messze nem ott vannak, ahol egy 11 milliós prémiumkompaktnál lennének. Itt annyiról van szó, hogy előre kifizeted az árral a karbantartást és az első x év fenntartását.

    (PD elem már régesrég nincs)

    vicze1: 340 Nm nálam nagyon messze van a hatalmastól. A duplája lenne az, amire inkább azt mondom, hogy sok.

    [ Szerkesztve ]

  • ncc1701

    veterán

    válasz Mura #35 üzenetére

    Dízel a teherautóba, vonatba, és hajókba való. Autóba nem, ez ordas nagy tévedés.

  • brumi1024

    veterán

    válasz Mura #42 üzenetére

    "A Leaf nem egy 11 milliós belső égésű motorral szerelt autó, hanem egy 11 milliós, villanymotorral és akkumlátorral szerelt autó. Nem is állított mást senki."

    Mégis 11 milliós Passathoz van hasonlítva, hogy olcsóbb a fenntartása nála. Igen, olcsóbb, ahogy egy Timex is olcsóbb, mint egy Pateq Philippe. Ugyanaz a kettő? Nem.

    "Számomra az autó közlekedési eszköz, eljuttat A-ból B-be, lehetőleg a legalacsonyabb költséggel."

    Ez a lényegi különbség: az autószerető emberek nagy része nem azért vesz M2-t, M4-et, mert autóskártyázni szeretne, hanem azért, mert számára az autó nem egy lift, amibe beleül és ingermentesen eljut A-ból B-be, hanem adott esetben hétvégén, csak úgy, szórakozásból, céltalanul elmegy mondjuk Dobogókőre, megfordul és lejön. Mindenféle különösebb indok nélkül, csak azért, mert élvezi. Nem azért, mert mutogatná magát, hanem azért, mert élmény az autóban ülni és szerpentinen menni vele.

    "A Leaf II egyébként zajok tekintetében - hasonlóan az i3s-hez - rendkívül jól szerepel"

    50-ig, 70-ig persze, mondjuk itt is nagymértékben függ attól, hogy mihez hasonlítod. Egy hasonló kategóriás kompaktban a motor miatt nagyobb lesz a zaj, de 70 fölött, ahol már a futómű és a szélzaj a dominánsabb ott nem kell A8, egy A3-at/A4-et simán odatennék bármelyik mellé, 70 fölött jelentősen csendesebb. Ennek oka egyszerű: többet költöttek a hangszigetelésre, mert a gyártók tudatosan így pozícionálják a termékeiket. Egy i3 nem lesz csendesebb, mint egy 5er BMW, ugyanis a BMW-nek nem érdeke, hogy csendesebb legyen. A németek pedig ha valamiben ebben profik, lásd a VW-t és a mértani pontossággal belőtt termékpalettáját, ami 6 márkán át ível.

    "Elég baj lenne a sok PD-TDI tulajdonosnak, ha nem lennének PD elemek"

    Érdekesen csavarodnak az érvek, eddig új autókról beszéltünk, most valahogy szóba kerültek a használtak. Azt elég nehéz lesz megmagyarázni, hogy egy 1,5-2 milliós 1.9 PDTDI-nél gazdaságosabb egy 11 milliós Leaf, mert nem, mire az 1.9-re annyit kell költeni, hogy 11 millió rámenjen a Leafben bőven eljön az akksicsere ideje.

    "340 Nm bármire elég a városi forgalomban"

    Sosem állítottam az ellenkezőjét, csak reagáltam vicze1 állítására. Az köztudott, hogy a Tesla gyors (mondjuk nem egy Alfa 4C-hez kellene hasonlítani), de messze nem mindenható és ne kelljen megállni vagy kanyarodni vele. Ja meg a szervizét és a biztosítását se kelljen itthon fizetni.

    "Lehet, hogy csak öregszem, de negyvenen felül már nem hoz lázba az autós f*rokméregetés."

    Ez esetben GOTO 1. állításom, amiből az egész kiindult. Nem is tudom ki kezdett el f*rokméregetni.

  • tomcat78

    őstag

    válasz Mura #67 üzenetére

    Pont arra próbáltam rávilágítani,hogy felhasználás függő,hogy kinek éri meg beruházni rá.Egy másodpercig sem vitatom a létjogosultságát,adott környezetben, bizonyos felhasználás mellett.Inkább átfogalmazom:tetszik,hogy jól gyorsul pl...Pedig az enyém sem megy rosszul.És én sem versenyzem.De egyszerüen pont a korlátozott hatótávja nálam kizártá teszi.
    Írod a benzines hatásfokát...ebben igazad van,de mivel erősen változó hogyan használom az autót dieselből gyakorlatilag nem mondanám azt semmire,hogy ok.Vezettem az itt soroltakból pl 2es tdi Passatot...Finoman fogalmazok:lomha..Komfortos,meg minden,de ha egyszer nem megy,mikor szeretném,felejtős.Hozzáteszem,egy őskövület opel vectrám van('91-es :D ).Semmi extra,kb gyári állapot,motorikusan :DDD Mondjuk nem nehéz,öcsém az autószerelőm.Ja,és nem szokásom pörgetni,hogy lóból menjen...ha valaki járatos ezekben a körökben,most jókat röhög a markába.
    Igazából az a legnagyobb baj,hogy a most új autók is a fogyasztói társadalomnak készülnek.Tartósság zéró,méreg drága szakszervíz,és még sorolhatnám...Ezalol ahogy írod a villanyos kivétel lehet bizonyos fokig.Ok,csak kicsit úgy tűnik bele van építve az árba.Ami,ha a tartósságát vesszük nem is feltétlen baj.
    Azt hiszem lehetne ezt ragozni a végtelenségig...Ami biztos,hogy mindenkinek-ahogy a vizsgán mondták-balesetmentes közlekedést.És élvezze,amit vezethet.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • brumi1024

    veterán

    válasz Mura #142 üzenetére

    Model X-ről volt szó és F90-ről, nem F10-ről, ahogy azt a linken láthattad volna.

    (#144) Mura: Ezt én értem, de megint csak: miért számít az állítás és a cáfolat szempontjából? Ezen a linken valós mérések találhatók, nem elmélet.

    [ Szerkesztve ]

  • brumi1024

    veterán

    válasz Mura #144 üzenetére

    A cikk amúgy érdekesnek tűnik, megnézem, köszi. Utoljára a Koenigsegg Regera-nál volt egész jól végigszámolva, miért úgy rakták össze ahogy.

    Tesla mivel verhető témához: McLaren 720S nagyon csúnyán veri.

    [ Szerkesztve ]

  • .DLL

    veterán

    válasz Mura #144 üzenetére

    A váltók után még szokott lenni egy "final drive gear" ami a differenciálműben van. Ott is létrejön még egy redukció: kb. 4-szeres, ezt akár cserélni is lehet, ha kapni lehet az autóhoz más áttételű difit.
    Itt a srác a Honda S2000-esében tervezi a final drive cseréjét, azt elemzi, hogy jobban gyorsulhat-e: [Engineering Explained]
    Szóval ezt még vedd hozzá a végső nyomaték kiszámításakor.
    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    Btw, ezzel a véleményemmel általában egyedül vagyok, de szerintem az állandó-mágneses elektromos autókba is kellene egy 2 fokozatú váltó, mert autópálya tempónál a fix áttétel miatt folyamatosan 10000 RPM körül kell pörögnie a motornak, ahol a nyomatékgörbéje már meredeken megy lefelé. Oké, teljesítménye a magas fordulatszám miatt még van, de már akkor is kevesebb, és a hatásfok sem a csúcson áll, pedig az lényeges szempont lenne energiafelhasználás miatt. Ezek a csúcsok ahogy néztem néhány meghajtó motorról amit találtam olyan 6000 RPM körül vannak, folyamatos üzemet e körülre kéne belőni.

    Tehát autópálya fokozatban olyanra tervezném az áttételt, hogy az adott kerékméretnél mondjuk a 140km/h-hoz tartozó motor fordulat, az a folyamatos teljesítménygörbe csúcsára essen (vagy e csúcs, és a hatásfok-csúcs közé).

    El tudna indulni akár ilyen áttétel mellett is, de azért mégiscsak lassabb lenne, és a motort hosszabb ideig kellene nagy indítóárammal táplálni, azért valljuk be, hiába van 0-tól "teljes nyomaték", ezt az elektronikák okosan adagolják egy görbe szerint, hogy a cucc hosszú életű legyen. De amint a fenti videóból is lejön, egy nagyobb arányú áttétel segít a gyors elindulásban és az elektromos motornak is van egy ideális tartománya, ami se nem 0 se nem 10000, ezt azért lássuk be.
    Tehát lenne egy "városi" fokozat 100-110km/h-ig, ami az autópálya fokozatnál erősebb redukciót és nagyobb nyomatékot eredményezne, így az elektronikát és a motort kímélve lehetne jobban elindulni, és városban dinamikusabban közlekedni. Ha meg autópályázni kell, és a sebesség átlépi a 100-110km/h-t akkor a váltó átkapcsol a fentebb vázolt fokozatba, és a motor fordulat a még nyomatékos 5-7 ezres tarttományba eshet vissza.

    AC indukciós motorok, mint a Tesláé jobban "szeretik" a magas fordulatot is cserébe alapból kisebb a hatásfokuk. Az állandó mégneseseknek nagyon jó a csúcs hatásfokuk, de a fordulatszámtartományuk (idális) az szűkebb. Kérdés, hogy tudnának-e olyan egyszerű, jó hatásfokú 2 gangos váltót csinálni, aminek a vesztesége nem nyeli le a váltásból származó hatékonyabb üzemet a motor felől, sőt nem csak hogy nem nyeli le, hanem még meg is érné belepakolni (anyagilag). Ezzel persze saját magam is megkérdőjelezem, de csak így lehet nyitottnak maradni. :) Mindenesetre Formula-E-ben eléggé megy a fejlesztés, hogy ki milyen áttételes-váltós-nem váltós autóból hozza ki a legtöbbet. Nem csak az időből, hanem az energiából is. És ezek a tapasztalatok mindenkinek jók lesznek majd a későbbiekben.

    [ Szerkesztve ]

    (P.H.)

Új hozzászólás Aktív témák