Új hozzászólás Aktív témák
-
cinemazealot
addikt
"...az itteni közönség nagyon vevő lenne rá."
Ami azt illeti, én már a tavalyi e-autóval történt IFA látogatás után is vártam volna valami téma összefoglalót, legalábbis számomra az akkori 3. cikk utolsó bekezdése még sejtetett egy "hazafelé hogyan/merre?" kérdés megválaszolását.
-
brumi1024
veterán
Próbáltam néhány elektromos autót (nem csak a lomhábbak közül), nyilván nulláról hasznos a nagy nyomaték és tud meglepetéseket okozni, de pont a modern többturbós dízeleknél erős állítás az, hogy egy TDI sem tartja az ütemet. Az SQ7 is egy TDI, csak annak alapjárattól 900 Nm nyomatéka van, nem 250, az azért nagyon más világ. Nyilván nem egy árkategória, de ennek fényében egészen mókás az "egy TDI sem tartja az ütemet". 11 millió körül viszont simán lehet a Leafet bármilyen tempóról körbeautózó kompaktot kapni.
Mint mondtam, a nagyobb családi autók (pl Passat) 2.0 TDI-vel 50-ig is megfogják az új Leafet.
[ Szerkesztve ]
-
noPublicFG
senior tag
(Nem konkrétan neked szól a válasz, inkább, a hozzászólásod alapján jutott eszembe! )
Ma már az akkumulátor elhasználódásától sem kell félni, ugyanis a Nissan (és még két vagy három autógyártó) biztosít akkumulátor bérlési lehetőséget. Így az esetlegesen lestrapált akkumulátort a szerződés értelmében, folyamatosan frissen tarthatja a szerviz.plus ça change, plus c'est la même chose
-
brumi1024
veterán
Vagy mondjuk egy hobbi? Tudom nehéz ezt elfogadni, de van aki kedvtelésből csinálja ezt, nem kivagyiságból.
"Nissan-feliratos kis használati tárgy az ő imádott szobrától úgy lép le a lámpánál, hogy csak pislog"
No offense, de egy 110 lóerős teherautóról beszélsz, nem erős túlzás ez egy kicsit? Egészen sok kompakt rendelkezik ennél alacsonyabb önsúllyal, hasonló vagy nagyobb nyomatékkal és nem fürdőszobával vetekedő légellenállással. Valami itt nagyon félrecsúszott, senki nem szidta a villanyautókat, mert nagyon jó dolgok, egy Tesla Model 3 hatótávjával már elégedett lennék, de azért kezeljük a helyükön őket.
(#110) nickedez89: Ha hetente lemegyek egyszer (esetleg többször), akkor nem igazán fér bele a plusz 1-1,5 óra az egyébként 1 óra pár perces útba.
[ Szerkesztve ]
-
nickedez89
senior tag
Én csak 29 vagyok, de már rég kinőttem a "streetracing" hajlamokat! 18-tól úgy 21 éves koromig kitomboltam magam!
Az e-nv200 nekem nagyon bejönne, szívesen lecserélném rá a kis pöfögőt, csak az árával gondok vannak!🤓
Nekem pont ideális lenne az elektromos városban sok kis rövid távon használva, melóba járni meg a gyerekeket hurcibálni! Valószínűleg töltenem is csak 3-4 naponta kellene!
Főleg hogy a mostanival is úgy járok, hogy ne kelljen teljesen megállni, lámpákat szépen ki lehet gurulni motorfékkel, ilyenkor meg ugye az elektromos visszatölt!Egyébként ezt az autópálya mizériát nem teljesen értem! Miért kéne elektromossal pályára menni? Le lehet menni a 7-es úton is Balatonra (max 90 ugyebár lakott területen kívül), átmenni száz falun ahol lassan kell közlekedni és máris nem zabálja úgy a százalékokat! Nyilván ha sietni kell ez nem alternatíva, de a nyaralásra nem belefér plusz egy óra utazás?
"...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick
-
brumi1024
veterán
Mint említettem próbáltam, tudom miről beszélsz. Viszonylag sokat mentem i3-mal, eUp-pal (egészen egyszerű a carsharing szolgáltatásoknak hála), próbáltam hibrid 3ert, Q7 etront, emellett sokat vezetek erősebb dízeleket (pl 40d-t a BMW-től) is. Tudom, miért tűnik úgy, hogy jól megy a villany, de a valóságban (ahogy ezt a mérések mutatják, hisz az érzékelés elég könnyen becsapható) ne hasonlítsunk egy 150 lovas villanymotort az összes dízelhez.
De nézzünk egy példát, számokkal: X5 M50d vs Leaf II. Nyilván nem fair összehasonlítás, mert előbbi árából 3 rossz esetben 4 Leafet lehet venni, de bőven beleesik a bármilyen dízel kategóriába, hátrányként pedig megkapja a közel 1 tonnával nagyobb alaptömeget. Abban megállapodhatunk, hogy az xDrive és a ZF automata launch controlja miatt a BMW gyakrabban fogja tudni hozni a gyári gyorsulási értékhez közeli időt, mint a Leaf, hisz előbbi FWD, tehát nyálkás úton szépen el fognak kaparni az első Eco gumik (a BMW-re prémium sportgumik kerülnek, mert 315-ös szélességben nem nagyon van más). Nem látom, hogy hogy jön ki az, hogy a belsőégésű motoros autó minden egyes részidőt jobban teljesít (1,2 sec-kel gyorsabban van 50-en, 1,4-gyel 60-on, 2,1-gyel 80-on...stb, tehát láthatóan még távolságot is növel), de mégis lemarad a lámpánál. Nem nálam hiányoznak az alapok vagy a tapasztalat (hisz mint mondtam vezettem erős villanyautót), hanem egészen úgy tűnik te nem ültél még nagymotorral szerelt modern autóban. Innentől kezdve én feladom, mert láthatóan a villanyautó szemüveg mögött nem látod a saját állításaid abszurditását. NEM a villanyautókat szidom, csak azt állítom, hogy minimálisan gondoljunk utána a dolgoknak: nincs csoda, nincs téridő-kapu, nincs fluxuskondenzátor, lehet, hogy érződik a nyomaték, lehet, hogy ez szokatlan az 1.6/2.0 TDI után (amit ráadásul lehet, hogy nem is pörgetve használtál), de a 250 Nm akkor sem lesz több, mint a 7-800, ha 88-adszorra próbálod megmagyarázni nekem, hogy mit nem vezettem. Budapesten élek, bármikor be tudok ülni egy Mol Limoba.
A légellenállás is csak kb 50 km/h-tól kezd szempontként bejönni.
Előtte is van, csak elhanyagolható. Tudtommal 0-70-et is emlegettél, ami egészen városi szituáció.
"A villanyautók hatótávja városi használat esetén csak annyiban lényeges, hogy az egy nap alatt megteendő km-t tudja, mert este úgyis megy konnektorra, és reggelre újra tele autód van."
Ez tény, nem is állítottam mást.
[ Szerkesztve ]
-
ti azt nem értitek, főleg matematikában alulképzett jogászok, hogy az univerzális kvantor tagadása az egzisztenciális kvantor.
vagyis a legelején kijelentett *MINDEN* autót legyorsul lámpától a leaf állítás cáfolatához elegendő, ha egy ellenpéldát tud hozni. azt pedig bizonyára tud, így jól láthatóan az állítás, amit itt erőltettek már két napja, nem igaz.
pedig érdemes lett volna odafigyelni a válaszokra, amiket kaptatok, például azokra is, amikben azt írták, hogy ne 10 másodperces autókban gondolkodj. én is itt röhögök ezen az emeletes marhaságon, 0-50-nél nekem még nem kell váltanom, akár 1-esben is elviszi a mostani autóm, de ha kettesben indulok, 110-ig nem kell váltani, és akkor a váltásfetisizmus megy a kukába.
helyesebb lett volna olyasmi állítást megfogalmazni, hogy az általatok ismert autókat mind legyorsulja a leaf, vagy a városban gyakran előforduló autók zömét legyorsulja. biztosra veszem, hogy a buszmegálló lerombolásban gyakorlott merciket például nem gyorsulja le.
a többi veretes marhaságot nem biztos, hogy ki akarom vesézni. mondjuk annak az esélye, hogy vegyek egy range extenderes villanyautót, ami több benzint fogyaszt, mint egy 19 éves astra, elég alacsonynak látom most.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
cousin333
addikt
"egy Hyundai Ioniq Electic ugyanazzal a sebességgel és ugyanazon a távon 15-20%-kal kedvezőbb fogyasztást tud produkálni, mint a nála újabb fejlesztésű Leaf II"
Gyanítom azért, mert a Hyundai könnyebb, gyengébb és nem utolsó sorban jobb a légellenállása (Cw 0,24 vs 0,28, ha jól emlékszem). Tippre kisebb a homlokfelülete is.
"We spared no expense"
-
az egy másik topic.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus ROG Phone 6 - Limited Batman Edition / BONTATLAN - 3 év gari
- Huawei Matebook D14 i5-11.gen/16GB DDR4/512GB PCIe SSD/14" Full HD IPS/Gar.:2025.10
- Rog 4070 Ti //KERESEM!!//
- Binepad BN006, programozható, mechanikus macropad, low profile Kailh Choc v1 Red switchek
- CoolerMaster ControlPad, programozható, mechanikus macropad, Gateron Red switchek