Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mura

    csendes tag

    válasz Matada2.3 #17 üzenetére

    Nissan E-NV200 Evalia. 7 üléses, a Leaf hajtásláncával majdnem megegyező a hajtáslánca, csak ebben van akku hűtés is (ami segít akkor, ha naponta többször akarod villámtölteni az autót, mert az eléggé felmelegíti az akkut). Eredetileg taxinak tervezték, tehát kedvenc gyermekeim hurcolására tökéletes.

    Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))

  • Mura

    csendes tag

    válasz jUUh #21 üzenetére

    :DD Thanx!

    Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))

  • Mura

    csendes tag

    válasz brumi1024 #18 üzenetére

    Szerintem érdemes utánanézni, a Leaf I-et csak a 190 LE-s Passat DSG-vel tudja tartani, a Leaf II-t pedig csak a 240-es (szintén DSG-vel).

    Természetesen lehet 11 M-ért a Leaf-et körbeautózó kompaktot kapni. És 11 M-ért lehet a kompaktot körbemotorozó motorokból kettőt is kapni. Sőt, ha adsz 11M-t a Kspeed-eseknek, akkor annyiból egy olyan Evo7-est építenek neked, amelyik a motorokat is körbeautózza.

    A kérdés viszont az, hogy nulla fenntartási költséggel tudják-e mindezt (mert az elektromos autónál a fenntartás kimerül a kötelező gumik + évi 1 db 28e Ft-os szerviz költségben, illetve én casco-t is kötök). Áramot vagy köztéren, vagy itthon napelemről, és nincs
    - olaj
    - kuplung
    - kettőstömegű
    - váltó (manuális vagy automata, sima vagy duplakuplungos)
    - turbó, kompresszor
    - injektor
    - izzítógyertya
    - alacsony és nagynyomású üzemanyag-szivattyú
    - hatszögletű olajszivattyú-tengely
    - PD-elem
    - vízpumpa
    - vezérműszíj/-lánc
    - EGR
    - DPF
    - katalizátor
    - lambda-szonda
    - légtömegmérő
    - örvénycsappantyú

    Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))

  • Mura

    csendes tag

    válasz Burt1793 #32 üzenetére

    A dízelnek nagyon is megvan a helye - az autópályán. Volt alkalmam már beletenni dízelekbe jó félmillió kilométert, szeretem is a karakterisztikáját egy jó turbós dízelnek (pl. az S80 D5-öt nagyon szerettem, szintúgy a Passat PD-TDI DSG-t, de a Ford-os TDCi-k közül a kétliteresek is finomak). A villanyautó pont ott van viszont elemében, ahol egy dízel elvérzik - város-elővárosban. Volt alkalmam hosszabbn városi használat (óvoda-járatok rendszeresen) után az S-Maxot szervizeltetni - éppen csak a torka nem volt véres, holott rendszeresen kivittem autópályára is (munka folytán egy-egy Győr-Vásárosnamény úton volt lehetősége "levegőt venni"). A turbós dízel (vagy benzines ugyanúgy) a közvetlen befecskendezéssel együtt bekormolódik, lerakódik a szutyok a szívócsatornában, az EGR szelepnél, mindenhol. Városban egy villanyosnak nincs párja.

    [ Szerkesztve ]

    Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))

  • Mura

    csendes tag

    válasz brumi1024 #40 üzenetére

    A Leaf nem egy 11 milliós belső égésű motorral szerelt autó, hanem egy 11 milliós, villanymotorral és akkumlátorral szerelt autó. Nem is állított mást senki.

    Számomra az autó közlekedési eszköz, eljuttat A-ból B-be, lehetőleg a legalacsonyabb költséggel. Ezt jelenleg az E-NV200 tökéletesen teljesíti. Ha valakinek az autóval történő önkifejezés megér annyit, hogy évi súlyos százezreket költsön rá - az ő pénze, arra költi, amire akarja.

    A Leaf II egyébként zajok tekintetében - hasonlóan az i3s-hez - rendkívül jól szerepel, a zajszintje messze alatta van a legtöbb ICE-s autónak (természetesen egy Lexus 500h vagy egy új Audi A8 hasonlóan halk befelé - csak éppen háromszorosáért, mert ugye ezek luxuslimuzinok).

    Elég baj lenne a sok PD-TDI tulajdonosnak, ha nem lennének PD elemek - szerencsére most már a jobb konstrukciójúak vannak a polcokon, én még kénytelen voltam végigszenvedni, amíg a VW egyenként kicseréli garanciában a Passatomon mind a négyet. Sok-sok PD-s autó fut még, és fog is futni még egy jó darabig.

    340 Nm bármire elég a városi forgalomban, és normál közlekedés mellett is. Ha valaki autóskártyát akar játszani, annak pedig ott a Tesla, amelyik mindent visz, mint az aduász (megvan az a videó, ahogy egy Tesla X legyolsul úgy egy Alfa 4C-t, hogy egy másik Alfa 4C-t vontat egy rákötött póton?)

    Lehet, hogy csak öregszem, de negyvenen felül már nem hoz lázba az autós f*rokméregetés.

    Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))

  • Mura

    csendes tag

    válasz vicze #41 üzenetére

    Ott a pont.

    Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))

  • Mura

    csendes tag

    válasz dnelb #46 üzenetére

    Nem hiszed el amit írunk - semmi gond. Ha szeretnéd, ki tudod próbálni - rendszeresen vannak villanyautós találkozók szinte mindegyik nagyobb városban országszerte, odamész a sajátoddal és megkéred az ott levőket, hogy próbáljátok ki a gyorsulást. Lesz ott Teslától i3-on át egészen C-Zero-ig minden. Meg lehet nézni, hogy melyik hogy megy, egymással illetve benzines / dízelessel összehasonlítva.

    Nem kell valami hatalmasra gondolni, csak lámpától elindulva, 50-ig. Ha ez megvolt, gyere vissza ide a fórumra, és beszéljük meg a tapasztalatokat. Nem kell semmit elhinni, ki lehet próbálni, és akkor nincs felesleges vita.

    [ Szerkesztve ]

    Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))

  • Mura

    csendes tag

    válasz Kinder #47 üzenetére

    :DD

    Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))

  • Mura

    csendes tag

    válasz Crafter32 #56 üzenetére

    Négy gyermek mellett is működik, sőt, annyiban jobb is mint a dízel/benzin, hogy itthon tudom tankolni (ennek persze feltétele, hogy legyen konnektor a garázsban, de nálunk ez megoldott). Reggel tehát mindig 100%-os töltöttségű autó van.

    Hozzáteszem, ismerem a "rohanjunk az orvoshoz mert 40 fokra szökött fel a gyerek láza / eltörte a kezét a lépcsőn felfele szaladva / nekiesett a kredencnek és felrepedt a szemöldöke / hátraesett és alig kap levegőt / hány folyamatosan és a víz sem marad meg benne" történeteket, amelyek természetesen egy hosszú hétvégén tudnak leginkább előfordulni.

    Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))

  • Mura

    csendes tag

    válasz D1Rect #63 üzenetére

    :C

    Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))

  • Mura

    csendes tag

    válasz tomcat78 #59 üzenetére

    Ez is egy célszerszám, mint mondjuk egy betonkeverő. Azzal sem fogunk megpróbálni falat festeni. Persze, gépjármű esetében mindegyik alkalmas arra, hogy menjünk vele, de a villanyos nem való autópályára, a dízel nem való városba, a benzines ugyan kompromisszumként mindenhol elmegy, de a fenti kettőnél mindkét esetben rosszabb a hatásfoka.

    A használati mód és igények határozzák meg. Nem véletlen, hogy még a híresen pickup-függő Egyesült Államokban sem lehet kapni értelmezhető elektromos pick-up-ot (a Tesla lebegteti a témát, de nem adtak ki még mindig) Egyszerűen arra nem jó.

    Az összehasonlítás eleve csak akkor lehetséges, ha új autókról beszélünk (az ár miatt) - egy 6-8-10 M-s villanyautó megtérülése nem számítható egy 1-2 M Ft-os, 10 éves használthoz képest, még 5 éves távlatban sem. Ha viszont új autókat hasonlítunk össze, akkor igenis értelmezhető pl. egy 8 M-s E-NV200 és egy 8 milliós dízel Galaxy közötti összehasonlítás. Itt már számítható az üzemanyagköltség, a szervizigény, a meghibásodások lehetősége. Ezt számítva, városban, jelenleg a villanyos a legolcsóbban üzemeltethető.

    Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))

  • Mura

    csendes tag

    válasz Lami66 #62 üzenetére

    Bizony, sőt. Nem is kell vadmalac módjára menni ahhoz, hogy a pusztán városi közlekedésben a DPF eltömődjön és beadja a kulcsot (vagy pedig annyira megteljen, hogy egy azt követő autópályázásnál, szerencsétlenül megtervezett DPF esetén, komoly gondokat okozzon - lásd pl https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/07/21/a_bmw_kiirta_hogy_engine_failure_es_mar_langolt_is/ )

    Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))

  • Mura

    csendes tag

    válasz brumi1024 #123 üzenetére

    Tévedés:

    M5 https://www.youtube.com/watch?v=vvHTN0Yi1t4
    RS7 https://www.youtube.com/watch?v=scyYfbL5P9w
    Néhány stock és tuning muscle car: https://www.youtube.com/watch?v=4FCb70blEMw
    Lamborghini Aventador: https://www.youtube.com/watch?v=_NnNEuxqoPo
    Nissan GT-R: https://www.youtube.com/watch?v=zEr5cbkNabY

    1/4 mérföldön a Tesla jelenleg csak nagyon egzotikus autókkal verhető (Romac Concept, LaFerrari).

    Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))

  • Mura

    csendes tag

    válasz brumi1024 #141 üzenetére

    Javaslom, hogy olvasd el ezt a cikket:

    https://danielmiessler.com/study/horsepower/

    Szépen elmagyarázza, hogy mi is a forgatónyomaték és a kerekeken leadott teljesítmény összefüggése a gyorsulással. A motor névleges nyomatéka és teljesítménye ugyanis az autóskártyán kívül nem sok helyen használható a napi gyakorlatban, ha két teljesen különböző jellegű erőátvitellel rendelkező járművel van dolgunk.

    Nézzük az adatokat. A BMW 320d motorja főtengelyen 380 Nm-t ad le 1750 és 2750 fordulat között. Hanyagoljuk el a hajtásláncon keletkező veszteségeket és tételezzük fel, hogy a teljes nyomaték átjut a kerekekre (nem így van, de az már bonyolult lenne). Az 1. sebességben a váltó áttétele 1:4,110, tehát a főtengely minden 4,11 fordulatára tesz meg 1 fordulatot (6. fokozatban ez már csak 0,659:1). A fizika tehát azt diktálja, hogy a motor 380 Nm forgatónyomatéka 4,11-szeresen jelentkezik a váltó után, így ez komoly 1561,8 Nm (elméletben). Combos.

    A Nissan Leaf I ezzel szemben 280 Nm nyomatékot ad le a főtengelyen - azonban ez egy fix , 7.9377:1-es áttételen megy keresztül. Ez tehát azt jelenti, hogy 2222,556 Nm lesz belőle (ez is csak elmélet, bár a veszteségek váltómű és kuplung, valamint kardántengely és hátsó differenciálmű hiányában kisebbek).

    Mindehhez jön, hogy a Leaf nyomatéka 0 fordulattól rendelkezésre áll, míg a 320d nyomatéka 1000-es fordulattól kezd felépülni és majdnem lineárisan növekszik 1750-ig, majd 2750 után gyorsan leesik (bár a teljesítmény-maximumot 4000 rpm-nél éri el).

    Szerintem olvass utána, érdekes terület.

    Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))

  • Mura

    csendes tag

    válasz dnelb #138 üzenetére

    A róka és a szőlő
    Ezopusz meséje

    A róka aranyló napsütésben szaladt keresztül a mezőn. Hegyes füleivel feszülten figyelt. Beleszimatolt a levegőbe, hogy érezhető-e valamilyen veszély. Mivel róka volt, minden embert ellenségnek tekintett. A szőlőtőkék végénél megállt. Több ezer összevissza tekeredő szőlővessző fonta be a magas karókat, a vesszőkről pedig hatalmas, zamatos szőlőfürtök lógtak.
    – Lopok egy kicsit, mielőtt a gazda ideér – határozta el magát. Felágaskodott és megpróbálta elérni a legközelebbi fürtöt, de az túl magasan volt. Fogát vicsorgatva hátrált, és a levegőbe ugrott, de elvétette. Dühében morogva ismét nekiveselkedett. Több mint egy órán keresztül rohangált és ugrált, de egyetlen szőlőfürtöt sem tudott elérni.
    Végül feladta és elsompolygott.
    – Tulajdonképpen nem is akartam azokat a fürtöket – mormogta. – Úgyis savanyúak és íztelenek.

    Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))

  • Mura

    csendes tag

    válasz bambano #134 üzenetére

    Ha a parasztos megoldásra vagy kíváncsi: a parasztnak családi háza van falun, és van hozzá szín vagy pajta, ahol van konnektor, mert a traktorhoz úgyis kell (kerékcserénél nyomatékkulcs, szerelésnél fúró/flex és a többi). Oda beáll az autóval és bedugja az ESVE-t, az autó pedig szépen feltölt.

    [ Szerkesztve ]

    Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))

Új hozzászólás Aktív témák