Új hozzászólás Aktív témák
-
INTELligent
senior tag
Amennyiben ennyire kicsi a veszteség, akkor nagy jövője lesz.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Danex
addikt
Ha kicsi az akksi, mert ugye súly meg minden, és esetleg kicsit arrébb áll meg a busz akkor nem fog tudni biztonságosan tovább menni?
Ha egy oltári nagy dugó van baleset miatt, de eközben nagyon meleg is, akkor a légkondi mellett ,hogyan tovább esetleg lemerülne?
Ha ilyen nagy teljesítménnyel töltik, a buszon és környezetükben lévők elektromos készülékeit nem bántja majd az a nem túl gyenge elektromos hullám?
-
BiP
nagyúr
Szerintem akkor már a troli egyszerűbb.
-
lapa
veterán
és csak 15-20% veszteség? ez most vicc, ugye? kíváncsi vagyok ebben a visszaalakítás benne van-e, vagy az még rájön.
szerintem ez ilyen bullshit-pr projekt, hogy az emberek lássák milyen jó is ez. márcsak fejben kiszámolva is: kicsi akksi ebbe is kell, azaz nem feltétlen hoz nagy előnyt fogyasztásban, cserébe itt durva veszteség van.
meghát 100kw-ot átindukál, ott lennie kéne valami drautnak is, ami szintén nem könnyű.
plusz hálózat...
na mindegy kicsit fura nekem.
[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
Hát igen, ez a legnagyobb probléma. Elvileg úgy lehet kicsit csökkenteni a lemerülési rizikót, hogy pl. a lámpáknál is elhelyeznek töltőket.
Nem neked:Mondjuk azt sem lesz egyszerű megoldani, hogy minek megállónál álljon a busz valameddig, mert ugye ha nincs utas, akkor minek álljon meg?
Egyébként én optimista vagyok, elsőre semmi nem lesz rögtön csúcsszuper
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
kekegsm
őstag
Az a kicsi akksi nem egy ceruzaelem. Azaz ha az eddigi elektromos buszok tudtak menni egy töltéssel 150km-t, akkor ez tud menni 30-at. Szóval elér a következő buszmegállóig.
Egyébként ezeket a zsúfolt belvárosokba szánják, ahol 50 méterenként buszmegállók vannak.
Ha baleset van, és áll a busz, akkor szinte csak a légkondi fog fogyasztani, mert a motor csak akkor fogyaszt, ha megy.
Az elektromos készülékek pedig azért nem lesznek veszélyben, mert 20kHz a mágneses mező frekvenciája, míg a mobiltelefon meg müködik pl 1800MHz-n. szóval más szférában mozog.
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
kekegsm
őstag
Az átviteli veszteség a drót és a busz között, az a 15-20%. Az átalakítás nincs benne.
Nem értem, hogy az akksi megléte vagy nemléte hogyan függ össze a fogyasztással. És pont azt írják, hogy 15-20% a veszteség, akkor ez miért is lenne durva?
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
effendi2
tag
Mert nem kell hozzá feltúrni a várost, meg újraaszfaltozni. Gond esetén is egyszerűbb a levegőben futó kábeleket javítani, mint újra feltúrni az utat.
Ráadásul nálunk tuti kitalálnák, hogy lehet feltűnés nélkül áramot lopni a rendszerből.Örökké akarok élni! Eddig sikerült...
-
INTELligent
senior tag
-
#72042496
törölt tag
A technikai részét biztos kitalálták, engem inkább az érdekelne, hogy ennek az elektromos mezőnek biztosan nincs-e káros élettani hatása. (Sosem fogjuk megtudni.)
Az akku szám szerint mennyivel könnyebb a "teljes" méretűnél? Mert ez egy busz. Ennek önmagában is jelentős a tömege, és ha felszáll rá 50-100 ember, az is megvan jópár tonna... Számomra kérdéses, hogy megéri-e a beruházást, mindenestre sokkal érdekesebb nagyban belegondolni: milyen lenne, ha egy egész várost lefedne a technológia és nemcsak a buszok, hanem az autók is ezen az elven működnének? Bár az a mező engem aggaszt. (Nem, nem kell a rádiótelefonos analógia.)
[ Szerkesztve ]
-
sing1ep1ayer
őstag
Nem rossz dolog ez. A trolival vagy villamossal szemben annyi előnye mindenképpen van, hogy dugó, vagy útlezárás esetén képes kerülni, mert egy bizonyos távolságot meg tud tenni akkuval is. Persze a trolibuszokat is el lehetne látni vész esetére benzinmotorral vagy még kézenfekvőbb: akkumulátorral, annak biztosan olcsóbb a megvalósítása, viszont a légkábel jóval sérülékenyebb; azért itthon láthatjuk, hogy elég sokszor kell karbantartást végezni, szóval ez a megoldás hosszú távon akár még kifizetődő is lehet. Bár ennyi erővel akár metrót is építhetnének, de gyanítom inkább arra játszanak, hogy ha bizonyítani tudják (vagy Urambocsá' képesek elhitetni) a módszer költséghatékonyságát, akkor a jövőben dugig lesznek megrendelésekkel a világ minden tájáról.
-
Rez_Grof
őstag
válasz sing1ep1ayer #16 üzenetére
A trolibuszokban van akkumlárot vész esetére illetve van dizel aggregátoros is.
hu.wikipedia.org/wiki/Ganz_Solaris_TrollinoA bus station is where a bus stops. A train station where a train stops. On my desk, I have a work station....
-
kekegsm
őstag
válasz sing1ep1ayer #16 üzenetére
metro az tényleg drága....
De egy kábelt belefektetni az aszfaltba nem annyira veszélyes pénzben, időben és munkában.
Írországba kiépítettek egy követőrendszert abba a pár tízkilométernyi autópályájukba, veszélyes szállítmányok/járőrautók/stb érzékelésére, meg forgalmi viszonyokat elemeznek vele, meg ilyesmi. Persze ott nem áramot vesznek fel, hanem csak mágneses mezőt mérnek.
Ott csak simán belevágtak az aszfaltba a marha nagy flex-el, a résbe belehúzták a kábelt, amjd kitöltötték a rést aszfaltal. Lenyűgőzően gyorsan haladtak, naponta szerintem egy kilométert is ment egy brigád. Pedig az Írországban nagy szó, nem kapkodós fajták...
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
ez egy remek ötlet, hogy a hallható frekvencia határán hajtják az átvitelt.. megy a paraszt a bedugott agyrohasztójával, egyszer csak elkezd neki 100 kilowatton fütyülni a fejébe a lom.
meg majd fellendül a partydrog kereskedelme, mert eddig csak 150 bpm-es zenére táncoltak, most meg nappal is 20000 bpm-esre fognak az utcákon a szívritmus szabályzósok...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
littlemat
csendes tag
Kíváncsi vagyok, hogy azt a szakaszos kapcsolgatást milyen felbontással valósítják meg. Nem baj az se, ha kicsi, mert ha télen fázol a kocsiban, szorosan követed az egyik ilyet, és a padlólemezben lévő örvényáram kellemes meleget ád majd.
Az alapötlet jó, de a gyakorlata ennek nem is olyan egyszerű, illetve olcsó.
-
buherton
őstag
Akkor miért is zúgnak a trafók?
Mert nincsenek kiöntve rendesen lakkal, és az 50 Hz-es mágneses tér mozgatja a lemezeket.Baromság mi?
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
a füledbe dugott agydugóban meg tekercs van, mágnessel, stb. eredetileg arra találták ki, hogy áramból mágnesség útján hangot csináljon. nem fogja tudni megkülönböztetni, hogy az egyik mágneses mezőt hanggá kellene alakítania, a másikat meg nem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
buherton
őstag
Nem a membrán alakítja át a mágneses teret hanggá, hanem a tekercs.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
lapa
veterán
egy végállomáson galvanikusan töltős, vagy akár megállóban biztonságosan (automatán) csatlakoztatott galvanikus töltőshöz képest semmi előnye, cserébe cipeled a vasmagot, plusz 15% veszteség plusz transzformációs veszteségek plusz gondolom nem olcsó kivezérelni 100kw-ot 20 khz-en. ehhez képest egy akármilyen csererendszer is ezerszer olcsóbb és 5-10 éven belül nyilvánvalóan több kapacitás lesz majd ugyanúgy telepíthető.
tényleg csak egy komoly akksi áttörés kéne, hogy relatíve gyorsan átálljunk elektromosra a fosszilisről.
-
kekegsm
őstag
A koreaiak erre is gondolnak, feliratozzák a mégneses teret. Az A1 jelű lesz a buszé, a B1 a hangszóróé. Íg könnyű megkülönböztetni.
Nem vagyok elektromérnök, nem tudom miért is nem hajtja meg, de azt tudom, hogy a Nokia Lumia 920-at az indukciós töltőre rakva nem kezdi el játszani Bach IX. menüettjét, pedig abban is van hangszóró.
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
kekegsm
őstag
De ezeknek a buszoknak nincs lehetőségük óránként beállni a garázsba egy félórás töltésre.
Ezért kell a folyamatos töltés.
Képzeld el úgy a dolgot, mint egy mai trolibusz, csak nem felülről, hanem alulról veszi az áramot, és nem ér hozzá a dróthoz, hanem siklik felette.
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
de, elkezdi, csak nem hallod.
rövid guglizás után egy helyet találtam, ahol frekvenciákról is írnak, eszerint 80 KHz-től 300 KHz-ig terjedő frekvenciákon üzemelnek az ilyen töltők, a 80 KHz-et pedig nem hallod, szemben azzal, hogy 20 KHz-et a jó füllel rendelkezők fogják hallani.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
félisten
A membrán hátulján van rajta a tekercs.
Az elektromos áram hatására a tekercs körül mágneses tér alakul ki, és ez taszítja-vonzza a mágnest, amitől megmozdul a membrán.
És valóban megmozgathatja a környéken lévő hangszórókat a busz töltése. Kutyák, macskák, biztos örülnek majd neki.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
lapa
veterán
bocs de ha nincs pénz egyetlen statikus akksicsere-állomásra a végállomáso/ko/n, akkor miről beszélünk. továbbra sem látom értelmét ilyen költségekkel. amúgy meg sincs semmi köze a folyamatosan áramot kapó trolihoz. ez itt "kicsit akksira rá-rátöltögetés" jelentős veszteségekkel.
-
kekegsm
őstag
Igaz, elírtam, nem a membránon lévő mag, hanem a membrán mögött (tekercset körbeölelő) mag.
Második része a hozzászólásnak:
Akkor ezek nem is buszok, hanem hangszórók!
A hülye koreaiak, miért nem kérdezték meg a fórumozókat, akkor nem fejlesztettek volna ki óriási költséggelA kutyákba és macskákban nincs hangszóró...
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
kekegsm
őstag
-Miért, ez mennyibe kerül? (csak hogy szerinted drágább a folyamatos akksicserének)
-És hogyan oldanád meg az akksicserét? hátlap lepattint, kivesz-betesz? mert mondjuk egy mázsás/többmázsás akksival ezt könnyen lehet...
-Mik azok a jelentős veszteségek? 15-20%, nem? Az jelentős?
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
nagyúr
az akksicsere azért drága, mert folyamatos, váltakozó áramerősségel való rá-rátöltögetéssel lehet legkönnyebben leerodálni az akksikat. a léptékek ismerete nélkül kultúráltabb megoldás egy bufferkondi beiktatása, amellyel óvjuk az akksit.
frankón be lehet daruzni, vagy békával emelni a mázsás akksikat is.
20kHz-n üzemeltetni ezt faszság. de majd rájönnek. az állatok füle érzékenyebb az emberénél, a 20kHz-t ők bőven hallják, az egérnél 100 kHz, görénynél-kutyánál-macskánál 44 kHz, nyúlnál 50 kHZ a plafon. a denevér meg 44kHz fölötti hangokat hallja, de ezt nem kérdezte senki. de kisgyerekek is hallanak a 21 kHzs tartományban is, ezért sem szeretik ők sem az állatidomításhoz is használt ultrahangos sípot.
sajnos a cuccot nem lehet túl mélyre földelni, ezért minden aszfaltbontási munkálatnál ki és újra be kell majd építeni.
teljesen más léptékben történik egy úttesten elhaladó autó által okozott változás kimérése egy gerjesztett elektromágneses közegben, mint egy 200 kW teljesítményű jármű ellátáshoz szükséges energia átvitele.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Rickazoid
addikt
Érdekes ötlet.. de nem kockázatos egy kicsit ilyen erős elektromágneses térben üldögélni? Valahogy furának tartom az ilyen irányú hiteles kutatások hiányát is.
Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
-
enginev3.0
félisten
Itthon ehhez úgy feltúrnák az utakat, hogy aztán lehetne foltozni évente
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
kekegsm
őstag
:-)
Tök jópofa a vitázni veletek, és érdekes meghallgatni az okos hozzászólásokat, de a helyzet az, hogy a dolog nem új keletű, csak a koreaiak járnak legelől a technikában. Genovában már lassan 11 éve járnak az indukciós buszok, ültem is rajta, nem zavarja be a fülhallgatót, nem kell félni. Egyébként a busz padlólemeze is kegyetlen jól árnyékolja le a mágneses mezőt, valamint az indukciós huroktól számított 50-60 centiméterről már kevesebb az ereje, mint amikor a kezedbe fogsz egy darab mágnest.
Egyébként van itt egy jó kis egyszerűen érthető magyar nyelvű ismertető a dologról, érdemes elolvasni.
Jelenleg ha jól emlékszem Genovában (20-25darab), Torinoban (20-25 darab), Birminghamben, Salt Lake Cityben, Ultrechben, Pekingben üzemelnek ezek, és még kb 30 városban teszt alatt állnak. Ha valaki járt a MIT-en, ott is ilyenekkel van megoldva az egyetemen belüli közlekedés, csak kis buszokkal.
Használják rengeteg ipari létesítményben is, mint belső szállítási eszközt.Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
#72042496
törölt tag
válasz enginev3.0 #43 üzenetére
Azt enélkül is megteszik.
(#44) kekegsm:
"Egyébként van itt egy jó kis egyszerűen érthető magyar nyelvű ismertető a dologról, érdemes elolvasni."
Szívesen elolvasnám, de lemaradt a link.
[ Szerkesztve ]
-
kekegsm
őstag
1.: 10éve nézegetik? És annyira elkötelezettek a tesztek miatt, hogy Ultrech most vesz 40 új buszt, Genova pedig a teljes flottát le akarja cserélni? Ez már nem teszt...
2.: Nézd meg jól azt a térképet...
Geneva és Genova nem ugyanaz, még az ország is más...
Ez azért nagy kapufa volt![ Szerkesztve ]
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
#06658560
törölt tag
A teljes vonalat feltúrni, bepakolni az elektronikát, minden útépítésnél, a használat időjárás okozta tönkremenetel javításai során kivenni, vissza tenni, azért, hogy legyen egy olyan busz, ami kötött pályás- hisz más vonalra nem tudod átvinni, ha nincs kiépítve neki ott is a megfelelő út, vs. végállomásra lerakott töltőállomás, akkucserével.
"És hogyan oldanád meg az akksicserét? hátlap lepattint, kivesz-betesz? mert mondjuk egy mázsás/többmázsás akksival ezt könnyen lehet..."
Targoncával, békával, robotkarral simán, bármikor két perc alatt megoldom neked.
"Mik azok a jelentős veszteségek? 15-20%, nem? Az jelentős?"
A nullához képest bizony jelentős.
#48 kekegsm: Mondd, Ultrecht merre van?
[ Szerkesztve ]
-
kekegsm
őstag
válasz #06658560 #49 üzenetére
Azért az nem úgy működik, hogy beemeled a békával, bedugod a kábelt, aztán kész...
A nullához képest minden jelentős, még a mínusz 1 is. De ha rádugod a kábelt közvetlenül, ott is van veszteség a nullához képest. Az nem jelentős?
Ultrech: Hollandia, Amszterdamtól délkeletre. De szerintem nem kell elmagyarázni neked, hogy működik a Google kereső, amikor te 2 perc alatt bebékázod az akkut...
[ Szerkesztve ]
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
Új hozzászólás Aktív témák
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mikrotik routerek
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Gyúrósok ide!
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- OpenWRT topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Stellar Blade
- További aktív témák...