Új hozzászólás Aktív témák
-
kekegsm
őstag
Az a kicsi akksi nem egy ceruzaelem. Azaz ha az eddigi elektromos buszok tudtak menni egy töltéssel 150km-t, akkor ez tud menni 30-at. Szóval elér a következő buszmegállóig.
Egyébként ezeket a zsúfolt belvárosokba szánják, ahol 50 méterenként buszmegállók vannak.
Ha baleset van, és áll a busz, akkor szinte csak a légkondi fog fogyasztani, mert a motor csak akkor fogyaszt, ha megy.
Az elektromos készülékek pedig azért nem lesznek veszélyben, mert 20kHz a mágneses mező frekvenciája, míg a mobiltelefon meg müködik pl 1800MHz-n. szóval más szférában mozog.
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
kekegsm
őstag
Az átviteli veszteség a drót és a busz között, az a 15-20%. Az átalakítás nincs benne.
Nem értem, hogy az akksi megléte vagy nemléte hogyan függ össze a fogyasztással. És pont azt írják, hogy 15-20% a veszteség, akkor ez miért is lenne durva?
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
kekegsm
őstag
válasz sing1ep1ayer #16 üzenetére
metro az tényleg drága....
De egy kábelt belefektetni az aszfaltba nem annyira veszélyes pénzben, időben és munkában.
Írországba kiépítettek egy követőrendszert abba a pár tízkilométernyi autópályájukba, veszélyes szállítmányok/járőrautók/stb érzékelésére, meg forgalmi viszonyokat elemeznek vele, meg ilyesmi. Persze ott nem áramot vesznek fel, hanem csak mágneses mezőt mérnek.
Ott csak simán belevágtak az aszfaltba a marha nagy flex-el, a résbe belehúzták a kábelt, amjd kitöltötték a rést aszfaltal. Lenyűgőzően gyorsan haladtak, naponta szerintem egy kilométert is ment egy brigád. Pedig az Írországban nagy szó, nem kapkodós fajták...
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
kekegsm
őstag
A koreaiak erre is gondolnak, feliratozzák a mégneses teret. Az A1 jelű lesz a buszé, a B1 a hangszóróé. Íg könnyű megkülönböztetni.
Nem vagyok elektromérnök, nem tudom miért is nem hajtja meg, de azt tudom, hogy a Nokia Lumia 920-at az indukciós töltőre rakva nem kezdi el játszani Bach IX. menüettjét, pedig abban is van hangszóró.
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
kekegsm
őstag
De ezeknek a buszoknak nincs lehetőségük óránként beállni a garázsba egy félórás töltésre.
Ezért kell a folyamatos töltés.
Képzeld el úgy a dolgot, mint egy mai trolibusz, csak nem felülről, hanem alulról veszi az áramot, és nem ér hozzá a dróthoz, hanem siklik felette.
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
kekegsm
őstag
Igaz, elírtam, nem a membránon lévő mag, hanem a membrán mögött (tekercset körbeölelő) mag.
Második része a hozzászólásnak:
Akkor ezek nem is buszok, hanem hangszórók!
A hülye koreaiak, miért nem kérdezték meg a fórumozókat, akkor nem fejlesztettek volna ki óriási költséggelA kutyákba és macskákban nincs hangszóró...
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
kekegsm
őstag
-Miért, ez mennyibe kerül? (csak hogy szerinted drágább a folyamatos akksicserének)
-És hogyan oldanád meg az akksicserét? hátlap lepattint, kivesz-betesz? mert mondjuk egy mázsás/többmázsás akksival ezt könnyen lehet...
-Mik azok a jelentős veszteségek? 15-20%, nem? Az jelentős?
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
kekegsm
őstag
:-)
Tök jópofa a vitázni veletek, és érdekes meghallgatni az okos hozzászólásokat, de a helyzet az, hogy a dolog nem új keletű, csak a koreaiak járnak legelől a technikában. Genovában már lassan 11 éve járnak az indukciós buszok, ültem is rajta, nem zavarja be a fülhallgatót, nem kell félni. Egyébként a busz padlólemeze is kegyetlen jól árnyékolja le a mágneses mezőt, valamint az indukciós huroktól számított 50-60 centiméterről már kevesebb az ereje, mint amikor a kezedbe fogsz egy darab mágnest.
Egyébként van itt egy jó kis egyszerűen érthető magyar nyelvű ismertető a dologról, érdemes elolvasni.
Jelenleg ha jól emlékszem Genovában (20-25darab), Torinoban (20-25 darab), Birminghamben, Salt Lake Cityben, Ultrechben, Pekingben üzemelnek ezek, és még kb 30 városban teszt alatt állnak. Ha valaki járt a MIT-en, ott is ilyenekkel van megoldva az egyetemen belüli közlekedés, csak kis buszokkal.
Használják rengeteg ipari létesítményben is, mint belső szállítási eszközt.Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
kekegsm
őstag
1.: 10éve nézegetik? És annyira elkötelezettek a tesztek miatt, hogy Ultrech most vesz 40 új buszt, Genova pedig a teljes flottát le akarja cserélni? Ez már nem teszt...
2.: Nézd meg jól azt a térképet...
Geneva és Genova nem ugyanaz, még az ország is más...
Ez azért nagy kapufa volt![ Szerkesztve ]
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
kekegsm
őstag
válasz #06658560 #49 üzenetére
Azért az nem úgy működik, hogy beemeled a békával, bedugod a kábelt, aztán kész...
A nullához képest minden jelentős, még a mínusz 1 is. De ha rádugod a kábelt közvetlenül, ott is van veszteség a nullához képest. Az nem jelentős?
Ultrech: Hollandia, Amszterdamtól délkeletre. De szerintem nem kell elmagyarázni neked, hogy működik a Google kereső, amikor te 2 perc alatt bebékázod az akkut...
[ Szerkesztve ]
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
kekegsm
őstag
válasz fordfairlane #51 üzenetére
igaz, jogos, elírtam. Ebből is látszik, hogy az indukciós busz nem életképes megoldás. Lehet hogy elírták, és nem is busz, hanem csónak.
Srácok, most az én szavaimon és gépelési hibáimon lovagoltok, vagy a témánál maradunk?
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
kekegsm
őstag
válasz #06658560 #54 üzenetére
Csakhogy én nem kevertem a a városokat, csak elirtam.
Nagyságrendeken akarsz lovagolni? Akkor milyen nagyságrendekkel büdösebb a dízel busz? Milyen nagyságrendekkel többet szennyez? Milyen nagyságrendel kerül többe az üzemeltetés?
A teáltalad levázolt akkucserés üzemmóddal azért van egy olyan bibi, hogy a meghibásodás, sérülés esélye NAGYSÁGRENDEKKEL nagyobb. Mondjuk naponta cserélsz 100 akksit, kíváncsi vagyok hányszor vered le a kialakított hely szélét a békával, hányszor teszed az akksit a kolléga lábára, hányszor csap meg az áram az elkopott, sérült csatlakozó által, stb...
OFF
Egyébként érdekes, van kb 5 olyan ismerősöm, akinek Kopi a beceneve, és mindegyiknek ugyanaz a keresztneve, mint a tied. :-)
ON[ Szerkesztve ]
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
kekegsm
őstag
Ha állsz a buszon, akkor is véd...
De hogy a gondolatmeneted kiegészítsem: A gyalogátkelők alá nem tesznek drótot, megoldva.
Egyéb: Ez nem adó, hanem indukciós tekercs.
De tapasztalat szerint neked akármit írok, belekötsz. Te mindenbe belekötsz.
[ Szerkesztve ]
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
kekegsm
őstag
válasz Baltásgyilko #58 üzenetére
Igen, szerintem valamikor ezek lesznek a jövő, de szerintem a szuperkondenzátor technológiának még kell pár év, hogy lehagyja az akku-technológiát (mégha mást is írnak a cikkben). Értem én ezalatt a kapacitást. De gondolom 10-15 év múlva már ez sem fog problémát jelenteni.
A Pekingi buszok már ilyennel üzemelnek, de ott is megmaradt kiegészítésnek a tartalék akksi.Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
-
kekegsm
őstag
válasz #06658560 #59 üzenetére
Nézd, nem én terveztem, nem én találtam fel, de magamra vállalom a dolgot. Most öngyilkos leszek, mert neked fér a fejedbe, hogy sokezer mérnök dolgozta ki ezt a technikát, és működik, és jó. De te akkor is csak azt hajtogatod, hogy nem jó. Nem akarok vitatkozni veled, nem vagyok én olyan netes troll, hogy ne legyen más szórakozásom, és magasról teszek rá, hogy elhiszed e vagy sem, de a dolog jól működik.
Lépj ki, lépj be, próbáld meg újra...
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN