- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Crypto Trade
- Milyen NAS-t vegyek?
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- SkyShowtime
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- foobar2000
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ja, kár is lenne hagyni az innovációt, ragaszkodjunk a status quo-hoz, nehogy véletlenül valaki beletenyereljen az üzletünkbe.
https://www.coreinfinity.tech
-
bLaCkDoGoNe
veterán
Az adatlopásos botrányuk után nem tudok már velük szimpatizálni.
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
nonsen5e
addikt
válasz bLaCkDoGoNe #3 üzenetére
Az alternatívával sajnos még ennyire sem.
D4 klán: HunPH - invért privát rám
-
Fred23
nagyúr
"az Uber túl sok sz@rt követett el"
Így viszont nyer a taxismaffia, és minden maradhat a régiben. Szerintem inkább büntessék meg dulván az Ubert, de engedélyezzék a hozzá hasonló megoldásokkal kísérletező cégek működését!
[ Szerkesztve ]
-
válasz bLaCkDoGoNe #3 üzenetére
Nem az Ubert védem, mert bőven adtak okot a seggberúgásra. Azonban egy ilyen döntés visszaveti az innovációt, mert az érkező új ötleteket majd besorolják vhová, ahogy itt is és hamvába hal az egész.
https://www.coreinfinity.tech
-
Somatom
veterán
"városon belüli helyváltoztatást igénylő személyek"
Hmmm... Tehát, ha a sofőr és az utas egybehangzóan azt állítják, hogy az utas ki akart utazni a város közig határán kívűlre, majd onnan vissza, akkor a taxi, az nem taxi.
Érdekes megfogalmazás azért, hogy a BlaBlaCar, Oszcar, stb. szolgáltatásait külön tudják választani az Überétől.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bambano
titán
helyesen: ha úgy néz ki, mint egy kacsa, úgy úszik, mint egy kacsa, úgy totyog, mint egy kacsa, akkor az egy kacsa, feltéve, hogy a kacsa szó nem bejegyzett védjegy
Shadow: ha az ubert közlekedési szolgáltatónak nevezzük, akkor már nem lehet innoválni meg versenyezni?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
arnyekxxx
veterán
És mennyien hülyézték azokat akik ugyanezt mondták a kezdetektől...
remélem jönnek meaklumpázni
-
Dare2Live
nagyúr
Vásárlók azt szerették UBERben, hogy hirtelen BPen 60-70%al olcsobban tudott taxizni. Ami most 9.000 taxival az 3.500Ft volt uberrel.
Meg persze a mobil appot.Munkavállalóknak meg az volt jó, hogy könnyen felcsaphatott taxisnak és megvolt költségek után is 300-400.000netto. És ha napi 10-12hzott akkor a 400-500.000ft is.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
csongi
veterán
Az egesz egy nagy mutyi, es szinfalak mogotti meg egyezes volt. Ha nem akkor a hoborgo cirkuszolo taxisok, vagy vakok, vagy mocsok sok penztol estek el, amit zsebre kerestek.
Csak miert nem amellett tuntettek, hogy nekik is ugyan olyan feltetelekkel lehessen fuvarozni?
Miert kellett tuzzel vasaal irtani az Ubert?
A varosi fogd es vidd bereld eletromos autok ellen miert nem tiltakoznak vajon?[ Szerkesztve ]
-
őstag
Azokat külön is kell választani, mert nem Taxik.
Te mész valahova és felveszel ugyanabba az irányba menő embereket, akik benzinpénzbe szállnak be.
Ekkor neked kevesebb a költséged, de nyereséged nem keletkezik.A Taxis ugye nem megy sehova, nem beszállsz mellé hanem kibérled és meghatározod az útcélt.
Ezért te a Benzin+amortizáció+sofőr+callcenter+STB költségét kell fizetned.“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
-
Apollyon
Korrektor
Pont, hogy nem az app, hanem az árszabás volt amiért itthon kicsinálták az ubert.
Csak persze a szabályok be nem tartása jó ürügy volt hozzá. Mivel itthon egy cseppnyi korrupció sincs, se hátsó szándék meg közpénz lopás stb., ezért azt gondolnám, hogy ha az Uber tényleg minden szabálynak megfelelt és olcsó maradt volna, akkor is kicsinálták volna őket.A taximaffiának az nem tetszett, hogy volt egy sokkal olcsóbb rivális, ami nagyobb eséllyel vitte el a kuncsaftokat. Meg milyen érdekes, hogy volt egy másik hasonló elven is működő taxitársaság, és ők pont, hogy kitartottak az uber mellett, még az autók tetején lévő kis táblájukon is védték őket (bár ők nem olyan olcsók).
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
BlackPriest
őstag
annyit azért sikerült a taxisoknak elérni a témában, hogy inkább várok fél órát egy tömött, telehányt éjszakai járatra, minthogy egy taxist etessek. ha még pártízezren erre jutottak, az már siker a taxisokkal szemben. ha meg nem, akkor egy mazochistával több
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Béééla
őstag
válasz Dare2Live #18 üzenetére
Az ha minőségi szolgáltatást kap.
Fordítsuk meg és kicsit sarkítsunk ha már megtetted te is: a taxisnak jó ha olyan környezetben kell versenyeznie ahol neki legfeljebb 10 éves, sárgára fújt, minősített, stb. autója kell legyen, a konkurencia meg a régi szakadt ladával is nyomhatja de féláron? Nem, a tisztességes bedobja a törölközőt és maradnak a hiénák és a szakadt ladák.
Ugye milyen jó lett a vásárlónak?@Apollyon
Pont, hogy nem az app, hanem az árszabás volt amiért itthon kicsinálták az ubert.
Igen, csak kollégánk az appot is hiányolta - ami van.
Én is használtam mind taxit, mind übert, csak néhány megjegyzés:
- ha a taxi mint szolgáltatás drága akkor nem használom, van ezeröccázé' BKK napijegy ha nincs bérleted, vagy vegyél kocsit
- valaki egyszer megfogalmazta hogy ezek a sharing economy cégek akkor lennének jók ha nem adócsalásra épülnének, márpedig ki jelentette be rendesen az airbnb-s vendégeit vagy a trükközések az über kapcsán
- attól még hogy van korrupció nem kötelező azonnal piszkosan játszaniBélabá
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
UBERnél aki szarul csinálta, koszos kocsival / szar kocsival, bunkó volt.... az megkapta a szar értékelést.
Taxinál van bármi ilyen? Semmi?Pont TAXInál nincs semmi biztosíték semmi szelekció arra tekintve, hogy milyen is az a szolgáltatás. Ellenben UBERnél ha egy 100+értékelést kapott 4.9+os uberest hívtál ott ~100%ban minőséget kaptál. Taxis meg bunkó volt max megrántotta vállát.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
borg25
senior tag
válasz Dare2Live #27 üzenetére
Viszont az ÜBER-nél az értékeléssel vissza is lehetett élni. Lepontoztad a taxist mert azt mondta, hogy ez egy nemdohányzó autó és ne gyújts rá, az ugyanúgy 1 pont, mintha végéig azt érezted volna, hogy itt fogsz meghalni mert úgy vezet.
A taxis maffiára nem az über a megoldás.
A taxinál a törvényi szabályozás miatt kapsz egy csomó olyan szolgáltatást amire nem is gondolnál: pl évente vizsgáztatás, hogy működjön a fék, ha annak működnie kell. Gondolom van kötelező felelősségbiztosítás, hogyha karambol történik, és bármi maradandó sérülést szenvedsz akkor ne egy fillér nélkül kelljen élned. Oké, polgári peres úton elperelhetsz mindent a sofőrtől, ha van neki, és neked vannak éveid míg lesz egy jogerős döntés.
Megbízhatóság: Semmi se garantálja, hogy nem egy taxisgyilkos ül be melléd. Ha amatőr vagy, akkor nem érdekel: nem kötsz rá biztosítást, nem készíted fel rá az utasteret, hogyha gond lenne, akkor védjen, vagy egyből tudj bárkit értesíteni, ne csak másnap reggel tűnjön fel a családodnak, hogy nem értél haza. Ezek költségek. Amin lehet spórolni, de nem biztos, hogy akarsz, vagy örülsz annak, hogy az árverseny miatt le kell róla mondanod.
Másik oldalról is jó, ha tudod, hogy a sofőr megbízható, és nem fog visszaélni azzal, hogy 18 vagy, lány, részeg aki másnap semmire se fog emlékezni.CB rádiót és a diszpécser központot tényleg ki lehetne szedni a törvényből, a mobil és applikációk korában nem szükségesek, feleslegesen növelik az árat.
A lényeg, hogy az über nem csak az adóelkerülési stratégia miatt tud olcsóbb lenni, vagy mert piaci verseny van, és nem kartelezik.
-
redgreg
tag
-
veterán
Az UBER alapgondolata nem volt rossz de az, hogy a létező összes jogszabályt ami a fuvarozásra vonatkozott magasról leszarták már elég ciki így nem csoda, hogy sok országban kihúzták a gyufát. Meg azért ők sem szeretnek nagyon adózni valljuk be.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
cl.aci
aktív tag
-
Busterftw
veterán
Minden sofor indendent contractor, tehat sajat bizniszt mukodtet az Uber technologiajara alapozva.
Ezert az Uber kap reszesedest, ebbol fizeti az adot.
Vagy ha epp nem fizet valahol, mert nincs annyi bevetele, meg mindig oli a penzt az infrastukturaba, a technologiaba, embereket foglalkoztat, ceg epuleteket vesz, a soforok/utasok mobilokat vesznek, ezek utan van ado. Az Ubernek ha nem is hatalmas de meghatarozo gazdasagi szerepe van ott ahol terjeszkedhet.A sofor megkapja mennyit keresett (brutto), leirja a kilometereket meg amit tud, bejelenti a jovedelmet es az alapjan fizet adot.
US, UK, Nemetben legalabbis igy van.
Ha alkalmazott vagy annyi a kulonbseg, hogy ezt a ceg megteszi helyetted. Meg mindig nem ertem mi a gond.
[ Szerkesztve ]
-
Béééla
őstag
válasz Busterftw #37 üzenetére
meg mindig oli a penzt az infrastukturaba, a technologiaba, embereket foglalkoztat, ceg epuleteket vesz, a soforok/utasok mobilokat vesznek, ezek utan van ado
Sőt, az otthon segget vakaró segélyes munkanélküli is áfás terméket vesz, a cigi és alkohol jövedéki adójáról nem is beszélve
Totál nem értem miért van baj a munkanélküliséggelBélabá
-
Somatom
veterán
Ennek ugyanúgy semmi köze sincs a valósághoz, mint az Über esetében. Valójában az általad említett magánfuvarozás a ritkább eset. Igazából cégek vannak, menetrend szerűen induló járatokkal. Menj ki hétköznap reggel hét körül a keleti hátsó parkolójához, és láthatod, hogy hogyan is megy ez. Rendszeresen utazok ilyen cégekkel, mert Németországban melózok. Volt úgy, hogy hazafelé ránéztem a sofőrre, és megkérdeztem, hogy ne vezessek-e inkább én. Nem tiltakozott, én hoztam haza a kisbuszt az utasokkal. Persze, ismerős cég volt, tudták rólam, hogy kamionozok, tehát némileg felkészültebb vagyok a feladatra, mint a sofőrjük. Ne tudd meg, hogy néha milyen sofőrök szállítanak embereket többezer kilóméteren! Ez nem szúrja senkinek a szemét?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Feketelaszlo
senior tag
S mi volt az Überben az új ötlet? Az, hogy működjön a taxirendelés okostelefonos felülettel és vegyünk fel a törvényi követelményeknek nem megfelelő személyeket taxisnak? Mert akkor ha csinálok okostelefonos épülettervezést, adótanácsadást vagy légi szállítást a piacinál olcsóbb munkaerővel az is rögtön óriási innováció lesz. Nem hiszem, hogy az Über világmegváltó ötletein múlt a sikere, inkább csak jókor voltak jó helyen.
-
atike
nagyúr
"ők csak egy alkalmazást biztosítanak, nem tartoznak a közlekedési szolgáltatók közé. "
Ez mekkora. Pénzért visz valakit - de ez nem szolgáltatás, á dehogy.
-
KFORboy
senior tag
Tényleg nem, csak írtak egy programot amit lelehet tölteni szolgáltató és használó verzióban... előbbiért fizetni kellett, utóbbival meg összekapcsolódtál a rendszerrel, hogy "rendelhess" szolgáltatót.
Majdnem olyan mint a Tinder, csak itt fuvart keresel (egy estére :") )
[ Szerkesztve ]
Cartman: -Tyű || Butters: - Dupla TYŰ !
-
Busterftw
veterán
Ha terjeszkedsz, alkalmazottat veszel fel, ugyfelszolgalatot, szoftverfejleszoket.
Meg aki direkt ezert vesz mobilt is legalabb foglkalkoztatasban tartja aki gyartja.
Nem hinnem, hogy ez ugyanaz mint aki csak otthon ul es cigit vesz a szocpolbol.Feketelaszlo
"és vegyünk fel a törvényi követelményeknek nem megfelelő személyeket taxisnak?"Amikor a jogsid csinaltad es melletted volt az oktato, vagy amikor a rokon megkert, hogy vidd mar keresztul X varoson, akkor is torvenyi kovetelmenynek megfelelo taxist kellett volna felkerni, hogy o vezessen?
Hiszen csak egy taxis szallithat szemelyt. Nem is ertem miert nem csak 1 uleses autok vannak. -
galocza
aktív tag
válasz bLaCkDoGoNe #3 üzenetére
botrányuk volt vagy 8-10. csak azokról itt épp nem olvastunk.
-
adlersson
aktív tag
Na, majd bejön nemsokára a Didi is az EU-ba, aztán kínaiakkal már úgyis szükségszerűen engedékeny / elnéző lesz mindenki.
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
Busterftw
veterán
válasz Feketelaszlo #48 üzenetére
De arra elég, hogy személyt szállíts.
És végső soron ez történik, elviszel valakit A-ból B-be.
Akkor megérteném, ha a taxizáshoz külön képzés vagy drága suli kéne, akit az ember csak úgy nem végez el.
Sajnos a szabályozás rossz.Ennyi erővel a Blablacar is kereskedelmi tevékenység, lehet nincs jövedelem (bár senki nem tudja mennyibe fáj pontosan az út, simán lehet jövedelem), oda se kell taxisnak lenni. Még.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ryzen 9 5950X
- AirPods Max - Silver (Hibátlan és tökéletes állapot, tulajdonképpen új, pár napot volt használva)
- LEGJOBB ÁR! GAMER PC - RTX 3070 - Ryzen 5500 - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD
- ÚJ Playstation 5 CFW képes (feltörhető), lemezes
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen