Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Apollyon #61 üzenetére

    Tényleges biztosíték nincs. Csak remélni tudom, hogy valahogy szankcionálják, ha valaki fertőző betegen taxizik, s a taxisok kétszer is meggondolják, hogy kockáztassák-e az engedélyüket azért, hogy ahelyett, hogy otthon kúrálnák magukat, fertőzik az embert.

    Egyetértek benne, hogy a taxizást meg lehetne reformálni. Lehetne úgy is csinálni, hogy a hiénákat, illegális taxisokat ki lehessen szűrni. Pl ha már online pénztár, akkor lehetett volna gps vevőt is pakolni bele, hogy a számlán látszódjon, hogy merre vitte a sofőr, hogy utólagosan lehessen reklamálni, miért kellett kétszer átmenni a Dunán a Blaháról a Nyugati felé. De az nem megoldás, hogy úgy irtsuk ki a cápákat, hogy bedobunk az akváriumba egy orka családot, hogy azok majd levadásszák őket, és minden más halat és fókát is.

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Apollyon #92 üzenetére

    Tehát miután a hatóságoknak nem tetszett az über módszere és végbéltükrözés szintű vizsgálatot tartottak. Amire az über úgy reagált, hogy letiltotta az ellenőrök bankkártyáit majd kivonult az a taxisok hibája és nem az über szabályokhoz való hozzáállását minősíti.

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Apollyon #95 üzenetére

    Akkor kettőnk közt ebben a kérdésben az a különbség, hogy kit tartunk a kisebb rossznak. Nagyon ritkán taxizom, de szerencsére nekem még nem volt velük rossz tapasztalatom, ha lenne, lehet, hogy én is másként vélekednék.
    Itt a fórumon ajánlattok egy videót ami a Diktátorok kézikönyvét dolgozza fel, és elmagyarázza, hogy miért nincsenek jó diktátorok. Röviden azért, mert a rendszer és a körülmények határozzák meg, hogy mit tehet, és egy ilyen lépés az életébe kerülne.
    Ha ezt az elvet általánosítom, s nem csak vezetőkre/középvezetőkre alkalmazom, akkor az jön ki, hogy egy rendszerbe mindegy milyen embereket teszel be. Hogy jók lesznek, vagy gonoszok, az attól függ, hogy mit tehetnek meg azért, hogy életben maradhassanak. Lehetsz bármilyen jó, ha a korruptság a rendszerbe van kódolva, akkor az téged vagy bedarál, vagy inkább kilépsz a rendszerből.
    Ha veszel egy kocsit 3 millióért, és azt tervezed, hogy az árát 300e km alatt vissza kell hoznia, akkor az azt jelenti, hogy km 100Ft volt csak a kocsi, amiben nincs benne a fenntartási költség, adó, biztosítás stb.
    Mondjuk azt, hogy 100Ftot akarsz keresni kilométerenként. Ezzel a felállással a 280Ft/km díj nem is sok.
    Havi nettó 200eFt-ot szeretnél keresni. Ehhez ha rendesen adózol 370eFt bevétel kell, ami 3700km-t jelent, 22 nappal számolva napi 168km. Ami azt jelenti, hogy naponta kb 4 órát kell tényleges vezetéssel töltened. Ebbe nincs benne, hogy a címre kell menned, nincs folyamatosan utas. Ha a 280Ft-ból nem 100Ft jut, hanem csak 50Ft, mert benzin, kocsiköltség stb, vagy inkább nettó 400eFt-ot szeretnél, akkor máris duplázódtak az értékek és 8 órát kell tényleges vezetéssel töltened.

    Nem ismerem a számokat, mennyi az állandó és a változó költség, de remélem sikerült érzékeltetnem, hogyha egy olyan rendszert hozunk össze ahol farkastörvények uralkodnak, akkor ne csodálkozzunk azon, hogy ott csak farkasok maradnak életben. A szabályozást és a környezetet kell megváltoztatni, és akkor jó lesz.
    Lehet azt mondani, hogy a környezet legyen überszerű, és ne hivatásos taxisok legyenek, hanem amatőrök laza szövetsége, akik vállalnak pár óra taxizást, hogy legyen egy kis mellékes, de ennek következményei vannak: Nem biztos, hogy mindig lesz taxi, bárhová, bármikor. Ha baj van, akkor lehet kihez fordulni, stb.
    Mindenképp egy jobb rendszerre lenne szükség.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Apollyon #92 üzenetére

    sak itt most arról megy a vita, hogy az Uber Magyarországon akkor se maradhatott volna, ha minden szabálynak megfelelt volna

    Ezt ugye soha nem fogjuk megtudni hiszen abban a pillanatban amikortól be kellett volna tartania minden szabályt lelépett innen tehát egyértelműen a szabálynemkövetés az alapkoncepció része volt.

Új hozzászólás Aktív témák