Új hozzászólás Aktív témák
-
Apollyon
Korrektor
"Ez utóbbira mondjuk nem kötöd ki, de elvárod, hogy ne azért kapj el egy fertőző betegséget, vagy influenzát, mert az überes soför betegen is nekiállt fuvarozni, s az utazás alatt megfertőzött. Ilyenre az ember csak akkor gondol, ha már baj van"
Jókat írsz, azonban a fentire mi a biztosíték akkor, ha egy sárga taxiba szállok be? Szerintem semmi.
Értem én, hogy az uber törvénytelen volt stb., de itthon Magyarországon, azon kívül hogy eltörölték az ubert, mivel léptek még fel az illegális/szabálytalan stb. taxizás ellen? A hiénákat a mai napig irtják?#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
dabadab
titán
"Innentől kezdve az eu über, ha még be is tartja az adózási törvényeket, akkor is közel 0%-al adózik, míg a magyar taxis a jövedelmének a felét fizeti adóba és járulékokba."
Almát az almával.
Az Über haza megfelelője nem a taxis, hanem a taxiscég és nekem úgy rémlik, hogy amikor a sajtóban ment a téma, akkor kiderült, hogy a magyar taxiscégek is erősen nullaközeli adót fizetnek.
A taxist meg az Über-sofőrrel lehet összehasonlítani, ott meg szintén az a helyzet, hogy a taxis tud adót csalni, az überes nem igazán: az összes forgalma banki tranzakciókon keresztül zajlik és az Über a NAV-nak átadta a komplett kimutatást arról, hogy kinek mennyit fizetett - ezzel olyan adózási fegyelmet tud(ott volna) megteremteni a NAV, ami tulajdonképpen példanélküli a magyar kisvállalkozók körében.
"Fentebb írtam, hogy mik azok a plusz dolgok, amiket bár nem mondasz ki,k de elvársz. pl biztosítás, hogyha karambolozik a sofőr, akkor legyen baleset biztosításod, a sofőr kellő képzettségű legyen stb."
Itt meg kellett volna hozni a megfelelő szabályokat, ez lett volna az állam dolga.
"amíg a taxisoknak elő van írva, hogy maximum hány éves lehet az autójuk, illetve legalább mekkorának kell lennie a csomagtartónak, addig az uberesek ezt a szabályt sem tartják be"
Ezeket mondjuk az Über saját jól felfogott érdekéből a saját hatáskörében tartatta be.
Vegyük észre, hogy ezek a szabályok alapvetően minőségbiztosítási célokat szolgálnak. Az Übernél is van minőségbiztosítás, ami a budapesti tapasztalatok alapján egyébként a gyakorlatban jobban működött, mint a taxisrendelet.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Csak remélni tudom, hogy valahogy szankcionálják, ha valaki fertőző betegen taxizik, s a taxisok kétszer is meggondolják, hogy kockáztassák-e az engedélyüket azért, hogy ahelyett, hogy otthon kúrálnák magukat, fertőzik az embert."
A "remélni tudod" a gyakorlatban azt jelenti, hogy egyáltalán nem így van, gondolom ezzel te is tisztában vagy.
"Lehetne úgy is csinálni, hogy a hiénákat, illegális taxisokat ki lehessen szűrni."
Ismét felhozom: ha a betartatás odáig nem jutott el, hogy egyetlen ellenőr elmenjen a Keleti Pályaudvarhoz és ott megnézze a taxikat, akkor egészen pontosan miről beszélünk?
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Ismét csak azt mondhatom, hogy cápákat nem úgy irtjuk, hogy egy még brutálisabb ragadozót eresztünk be mellé"
Csakhogy ennek pont az ellenkezője volt - a gyakorlatban az Über sokkal átláthatóbban (az adóhatóság számára is) és utasbarátabb módon működött, mint a taxisok - és emiatt volt igazán fájó az, hogy kitiltották őket.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Az egy kicsivel egyszerűbb és őszintéb lett volna, ha azt mondod, hogy nem tudsz mondani ilyen különbséget, ahelyett, hogy idehozol egy csomó linket olyan témákról, amik nem nagyon tartoznak a témához.
A budapesti Über-központ hogyan állt pl. szexuális zaklatás szempontjából mondjuk a City Taxi irodájához képest?
Az Über foglalkoztatási modellje mennyiben másabb, mint egy átlag pesti taxiscégé?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Apollyon
Korrektor
Azt nem állítom, hogy az Uber hibátlan lenne, sőt, szerintem nagyon rossz irányt mutat maga a cég. Pláne, hogy a szemükben semmit nem fognak számítani a jelenlegi sofőrök, miután mindenhol, ahol még van és lesz Uber, ha majd megtehetik, lecserélik őket önvezető autókra.
Igen, az Uber működése a régi formájában szabálytalan. Viszont az itthon lévő taxisok nagy része is az (tisztelet a kivételnek persze). Az uberrel elégedettek voltak a felhasználók, és nem voltak rémhírek az uberrel kapcsolatban. Ellenben a taxisokról nagyon sok van, hogy milyen durván átszabják, átverik az utasokat, és lehúzzák őket pénzzel, az már csak mellékes, hogy alapból is túlárazott egy fuvar.
Viszont látom veled felesleges vitatkozni, mert te csak az Uber hibáit ismételgeted, és a taxisok sokkal több, és súlyosabb, rosszabb hibáit meg elnézed, és úgy elsiklasz felette, mintha nem is lenne.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Starfield
- HBO Max & OD topic
- Rekordmagasba lökte az EPYC és a Ryzen az AMD-t
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Esik a hóóó!!
- DIGI + Unifi + IPv6
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen