Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Busterftw #43 üzenetére

    Kereskedelmi tevékenység keretében csak hivatásos sofőr szállíthat személyt (meg árut is). A B kategória nem hivatásos jogosítvány.

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Busterftw #43 üzenetére

    Többség ha választhat, hogy fizet-e adót igen vagy nem, akkor a nem mellett fog dönteni.
    Az über is ezt teszi, mint minden multinacionális cég, valamelyik adóparadicsom segítségével optimalizálja az adóbevételét. A mezei taxis pedig nem. Innentől kezdve az eu über, ha még be is tartja az adózási törvényeket, akkor is közel 0%-al adózik, míg a magyar taxis a jövedelmének a felét fizeti adóba és járulékokba.
    A ténylegesen munkát végző személy pedig nem hiszem, hogy rohanna a navhoz, hogy melyik nyomtatványon vallhatja be ezt a plusz jövedelmét. Tavaly ellenőrizgettek őket idehaza, sok megbukott a számlaadás miatt....

    Fentebb írtam, hogy mik azok a plusz dolgok, amiket bár nem mondasz ki,k de elvársz. pl biztosítás, hogyha karambolozik a sofőr, akkor legyen baleset biztosításod, a sofőr kellő képzettségű legyen stb.
    De a tavalyi állami megállapítás se rossz:

    https://itcafe.hu/hir/uber_magyarorszag.html

    nincs fuvarozói engedélyük
    nem végeztek személyszállítási tanfolyamot
    nem mentek át a taxisoknak kötelező szigorúbb egészségügyi vizsgálaton
    amíg a taxisoknak elő van írva, hogy maximum hány éves lehet az autójuk, illetve legalább mekkorának kell lennie a csomagtartónak, addig az uberesek ezt a szabályt sem tartják be

    Ez utóbbira mondjuk nem kötöd ki, de elvárod, hogy ne azért kapj el egy fertőző betegséget, vagy influenzát, mert az überes soför betegen is nekiállt fuvarozni, s az utazás alatt megfertőzött. Ilyenre az ember csak akkor gondol, ha már baj van.

Új hozzászólás Aktív témák