Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Busterftw #49 üzenetére

    Nem, végső soron óriási különbség van a között, hogy napi 8 órában a diszpécser/okostelefon visszajelzéseit figyeli valaki, hogy kenyeret keressen vagy ledobja a nagymamát a templomba, gyerekeket oviba. S igen, a telekocsizást munka jelleggel végző nem hivatásosak is megsértik ezt a szabályt (a klasszikus értelemben vett telekocsi viszont a legális zónába esik).
    Az engedély megszerzése egyébként valószínűleg azért nincs túlbonyolítva mondjuk a mozdonyvezető vagy utasszállító pilóta képzéssel szemben, mert az autó mint munkaeszköz viszonylag olcsón és széleskörűen beszerezhető és pont a feketézésnek akar elébe menni a törvény azzal, hogy alacsonyan tartja a belépés jogi korlátait. Épp ezért szemtelenség, ha valaki még ezt a jelentéktelen követelményt is el akarja susmusolni.

    (#58) dabadab: A társadalmi hasznosság a tömegközlekedésben a méretgazdaságosság, a taxiban a magas adó. Az Über egy rossz hatásfokú személyszállító szolgáltatás, ami ráadásul még adót sem fizet - vagy ha mégis, akkor is jóval kevesebbet. Nincs szó semmiféle társadalmi mértékről, ez kizárólag egyéni hasznosság annak, aki igénybe veszi (még maga az Überes is rosszul jár sok esetben, hisze ha taxisként csinálná magasabb jövedelme lenne).

Új hozzászólás Aktív témák